Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tropic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tropic

New Member
Kertokaas asiastatietävät kumpi kannattaa hankkia?
Onko peleissä edellisen vuoden versioon muutakin eroa kuin rosterit?
Onko peleillä samanlainen ero kuin esm. NHL2k4:llä ja NHL2004:lla?

hjelp!

kaikki muukin tieto näistä peleistä on tervetullutta...
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Itse ainakin ostan tuon NFL 2k5 heti kun ilmestyy. Peli maksaa vain 30 uutena.
Ei siinä varmaan hirveesti uudistuksia ole viime versioon, mutta kun nyt peli on puoleen hintaan niin pakkohan se on ostaa :D


Maddenia/EA Sportsia ei tueta :p :
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

NFL2K5 on kuulemma hyvä peli,mutta franchise-moodissa on bugi,jonka takia oman joukkueen pelaaja-arvot tippuvat kausien edetessä kokoajan.Surkea juttu,muuten peli on kuulemma loistava,jos tykkää jenkkifutiksesta.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Muutaman arvostelun lukeneena olen ehdottomasti ESPN NFL 2k5:n kannalla! Pelannut en ole, mutta kriitikoiden puheiden perusteella pidän sitä tämän hetken parhaana jenkkifutispelinä. En näe syytä ostaa Maddenia, varsinkaan kun NFL 2k5:n saa alle 30 euron hintaan. (Ja olisin varmaan samaa mieltä vaikka hinta olisi sama kuin EA:n pelillä.)

Jos ei tällä hetkellä olisi jo ennakkotilauksessa pari muuta peliä, niin NFL 2k5 olisi jo todennäköisesti tarttunut kaupasta mukaan. Saa nähdä mitä Superbowlin katsominen teettää... :)
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Ehdottomasti NFL 2k5, sillä Segan urheilupelisarja on kokonaisuudessaan ainakin itseäni vakuuttanut enemmän, kuin mitkään EA:n jokavuotiset viritelmät :rolleyes:
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Itse varmaan valitseisin EA:n NFL:n. Olen pelannu 2004:sta, ja se ainakin oli oikein hyvä, erityisesti Franchise-moodi tässä pelissä on toteutettu hyvin. Tosin laji ei kiinnosta itsessään, joten jäi vain muutamaan viikkoon sen pelailu. Eikä tällä jenkkifutis-puolella ole samanlaisia eroja muutenkaan, kuin mitä on lätkäpelien vertailussa.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Ei Madden varmasti huono veto ole, onhan kysessä oikeastaan ainoa EA Sportsin sarja mikä on hyvä... Mutta niin moni arvostelija on hyvien perusteluiden myötä arvostanut ESPN NFL 2k5:n korkeammalle, että minun valintani on tosiaan selvä.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

illu sanoi:
Ei Madden varmasti huono veto ole, onhan kysessä oikeastaan ainoa EA Sportsin sarja mikä on hyvä... Mutta niin moni arvostelija on hyvien perusteluiden myötä arvostanut ESPN NFL 2k5:n korkeammalle, että minun valintani on tosiaan selvä.

Stereotyyppitää "Madden ainoa hyvä EA-peli".Kyllä iteki tykkäsin NHL2005:sestakin.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Ite pistin just 2K5:n tilaukseen konsolinetistä. En ole mikään kokenut näissä peleissä mutta kyllä mää sen opin. Perusasiat osaan jenkkifutiksesta. Maddenin olisin muuten voinu ostaa mutta se on paljo kalliimpi.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Argh, sen Super Bowlin jälkeen on tehnyt mieli pelata jenkkifutis peliä. Nyt on harkinnan alla, josko pitäisi hommata myös ESPN NFL 2005 tuon toisen ESPN-sarjalaisen, NHL:n, kaveriksi. Gamespotin videoarvostelut katsoin, ja vaiktuttaisi melko hyviltä nuo molemmat pelillisesti. Mutta tosiaankin Maddenin franchise-moodi vaikuttaisi olevan monipuolisempi, ja jos tosiaan ESPN:n franchisessa on tuo bugi, niin päätös on vaikea.. Voisiko joku kertoa hieman tuosta ESPN:n Franchisesta, onko bugeja ilmennyt, ja mitä mukavia juttuja siinä on? :rolleyes:

EDIT: http://www.gamespot.com/features/6104789/ Tuossa muuten ihan hyvä vertailu ESPN:n ja Maddenin välillä. Kannattaa katsoa, jos ei osaa päättää. Tämä kallisti minun pääni lopulta enemmän ehkä tuon ESPN:n puoleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Tuli sitten perjantaina sähköposti konsolinetistä, että peli loppui varastosta ja toimitus kestää kauemmin. Sanoin että älkää suotta enää vaivautuko sitä lähettämään. Huomenna menen myllystä nappaamaan ton NFL:n sitten. Mutta harmitti aika pikkasen perjantaina.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

En koskaan oo pelannut mitään am. jalkapallopeliä. Säännöistä ei juurikaan hajuakaan.. Eli Löytyykö noista peleistä kunnon tutorial-osioita?
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Lape sanoi:
En koskaan oo pelannut mitään am. jalkapallopeliä. Säännöistä ei juurikaan hajuakaan.. Eli Löytyykö noista peleistä kunnon tutorial-osioita?

Tutor-osiot painottuvat lähinnä eri pelikuvioiden toteuttamiseen, joten säännöistä pitäisi olla jonkinlainen peruskäsitys. Perusjutut oppii aika pian, kun tuomarisedät selvittävät, mistä kiikasti. Sääntöjä voi lukea vaikka NFL:n sivuilta ja niitä sitten riittää :)

Vaikeampi homma on sitten taktiikoiden omaksuminen. Kellon pysäyttely on varmsti yksi asia, johon aloittelija ei kiinnitä tarpeeksi huomiota. Pelikuvioiden valintoja auttaa Maddenissa herra itse ja NFL2K -sarjassa on ainakin aikasemmin ollut ihan vastaava mekaniikka.

Jos aikaa ja hermoja piisaa, niin varmasti kannattaa koittaa. On nämä sen verran laadukkaita paketteja.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Kävinpäs taas vaihteeks Super Bowlin innoittamana hommaamassa ittelleni jenkkifutispelin. Tällä kertaa otin ESPN NFL 2K5:sen, joka on kieltämättä hemmetin hyvä peli. Ei niissä Maddeneissakaan valittamista ole, mutta tommoseen ale hintaan kun noita 2k5 pelejä saa niin ei niitä sinne hyllyllekään voi jättää.

Hyvät tutoriaalit on kontrolleihin ja kuvioihin, säännöt tosiaan pitää itte hallita tai opiskella siinä sitten pelatessa, kun tuomarit ilmoittelevat virheistä niin siinähän sitä oppii. Kaverin kanssa ihan tajuttoman hauskaa puuhaa. Tunnelma kohoaa kattoo hetkessä, ainakin meirän porukalla.. Loistavaa, todella loistavaa..
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

En voinut vastustaa kiusausta ja kävin ostamassa tänään 2k5:n. Kolme peliä oon ehtiny pelaamaan(2 voittoa, 1 tappio) ja täytyy sanoa, että hinta/laatusuhde on enemmän kuin loistava. Kyllä Madden saa olla todella loistava jos siitä kannattaa 30e maksaa enemmän.
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Menin nyt itsekin tuon tilaamaan. Toivottavasti jo tällä viikolla tulee, ja parempi olla hyvä peli ku niin kehutte täällä! ;)
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

No nyt on tuo ESPN NFL 2K5, ja pari peliä alla - toisesta voitto ja toisesta tappio. Tuli vaan mieleen että oletteko muunnelleet noita slider-asetuksia mitenkään, ja monenko minuutin neljänneksillä pelaatte? Aloitin franchisenkin, ja laitoin valmistelut suosiolla offille, sillä ne vaikuttivat aika monimutkaisilta ja aikaa vieviltä. Itse peli vaikuttaisi olevan oikein hyvä, varsinkin kun pitkästä aikaa taas jenkkifutiksen pariin palasin (viimeksi olen pelannut Madden 2003:sta). Eipä siinä, pitääkin mennä jatkamaan tuon parissa taas tovi jos toinenkin. :)
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Anzi23 sanoi:
No nyt on tuo ESPN NFL 2K5, ja pari peliä alla - toisesta voitto ja toisesta tappio. Tuli vaan mieleen että oletteko muunnelleet noita slider-asetuksia mitenkään, ja monenko minuutin neljänneksillä pelaatte? Aloitin franchisenkin, ja laitoin valmistelut suosiolla offille, sillä ne vaikuttivat aika monimutkaisilta ja aikaa vieviltä. Itse peli vaikuttaisi olevan oikein hyvä, varsinkin kun pitkästä aikaa taas jenkkifutiksen pariin palasin (viimeksi olen pelannut Madden 2003:sta). Eipä siinä, pitääkin mennä jatkamaan tuon parissa taas tovi jos toinenkin. :)

Ainakin heti alkuun pro tai all-pro on just passeli, tosin suosittelen silti kääntämään interception-sliderin (syötönkatko) ihan nolliin (eli ihan sinne vasempaan laitaan) ja fumble (rähmäys) slideriä kolme pykälää siitä defaultista ylöspäin eli 23. Toki makuasioita nämäkin, mutta näin saa jo hitusen realistisempaa peliä.

Omia slidereitä on sinällään hankala toisille suositella, kun kukin pelaa peliä omalla tyylillään. Joku voi olla parempi juoksupeleissä, toinen taas syötöissä jne. joten vaikeutta kannattaa modifioida itselle sopivaksi. Oisin silti laittanut tähän omat sliderit näkyviin, mutta en löytänyt enää niitä koneelta mistään, enkä viitti pelistäkään tsekata ;) mutta sen verran kuitenkin, että vaikeus on muistaakseni 1.62-1.65 luokkaa (voi tarkistaa crip tallystä pelin aikana. Pro on 1.00, All-pro 1.50). Itselle sopivasti haastetta.

EDIT: ai niin, välillä pelasin 8 minuutin erillä, mutta nykyään ihan vain 5 minuutin, nopeutena slow.

EDIT2: löyty sliderit epämääräiseltä lapulta, mutta uskon näiden olevan ne joita käytän nyt:

Eli numero kertoo kuinka monta "klikkiä" vasemmalta. human/CPU

Blocking 25/35
Passing 10/36
Running 16/33
Catching 40/40
Coverage 4/30
Pursuit 5/15
Tackling 7/24
Kicking 15/35
Fatigue 5/5
Injury: 20
Fumble: 25 (kirjoitin aiemmin että 23... muistin väärin. Aiemmin tosin pelasin sillä, kumpikin ok)
Interception: 0

Tämä tuottaa vaikeudeksi 1.67 (tämänkin muistin aiemmin väärin. Pelaan vaikeammalla kuin tajusinkaan =P)

Rangaistukset on kaikki 30.

Auto substitutions in 60% out 85%
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Pitää kokeilla jotain noista, tosin syöttöpeli kulkee ihan kohtalaisesti tällä hetkellä, niin en kehtaa siihen koskea (pelaan all-prolla). Fumblea vois ehkä vähän nostaa. Ite nostin vähän fatigueta, eikös sen nostaminen pitäisi lisätä pelaajien väsymystä (vai onko se taas epäloogisesti toisinpäin)? Tällä pyrin hakemaan sitä, että enemmän vaihtomiehiä käytettäisiin, vai vaikuttaako tuo auto subs. siihen enemmän? Tosin en paljoa siihen koskenut. Sitten noita loukkaantumisia tiputin hieman, taisin pistää siihen ekaan viivaan asti sitä punasta. Näytti tulevan melko paljon perustasolla. Nyt oon käyttäny 7 minuutin eriä, ja tuntuu melko sopivat tulokset tulevan (pelinopeus normaali).
 
Vastaus: NFL 2k5 vs. Madden NFL 2005

Anzi23 sanoi:
Pitää kokeilla jotain noista, tosin syöttöpeli kulkee ihan kohtalaisesti tällä hetkellä, niin en kehtaa siihen koskea (pelaan all-prolla). Fumblea vois ehkä vähän nostaa. Ite nostin vähän fatigueta, eikös sen nostaminen pitäisi lisätä pelaajien väsymystä (vai onko se taas epäloogisesti toisinpäin)? Tällä pyrin hakemaan sitä, että enemmän vaihtomiehiä käytettäisiin, vai vaikuttaako tuo auto subs. siihen enemmän? Tosin en paljoa siihen koskenut. Sitten noita loukkaantumisia tiputin hieman, taisin pistää siihen ekaan viivaan asti sitä punasta. Näytti tulevan melko paljon perustasolla. Nyt oon käyttäny 7 minuutin eriä, ja tuntuu melko sopivat tulokset tulevan (pelinopeus normaali).

En ole ihan varma, mutta kyllä se taitaa olla juuri epäloogisesti (riippuen miten asian näkee), eli mitä enemmän slideriä laittaa vasemmalle, sitä nopeammin pelaajat väsyvät.

Jotain luin jostain että fatigue vaikuttaisi jollain tavoin myös juoksunopeuteen, mutta en ole oikein asiaa pystynyt varmistamaan. (luulisi running ja pursuit slidereiden vaikuttavan niihin pelkästään..)

Mutta auto subs on paras tapa vaikuttaa siihen miten usein vaihdetaan tuoreampaa pelaajaa kehiin. Se toki perustuu väsymykseen, eli fatigue siihen vaikuttaa myös.
 
Ylös Bottom