Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sir Shankley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Sä tunnut olevan ainoa, jonka mielestä 08:n kaksi ylintä vaikeustasoa on helppoja :)
Kyllä minäkin olen vaikeimmalla tasolla Stanley Cuppia päässyt nostelemaan. Tosin en pelaa niillä perusslidereilla vaan olen viilaillut niitä tarjoaaman itselleni sopivan haasteen ja realistisuuden. Eikä tarvitse laukoa kuin ihan realistinen määrä kuteja, jotta saa maaleja tarpeeksi. Treeniä, treeniä ja vielä pari kertaa treeniä. ;)
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kyllä minäkin olen vaikeimmalla tasolla Stanley Cuppia päässyt nostelemaan. Tosin en pelaa niillä perusslidereilla vaan olen viilaillut niitä tarjoaaman itselleni sopivan haasteen ja realistisuuden. Eikä tarvitse laukoa kuin ihan realistinen määrä kuteja, jotta saa maaleja tarpeeksi. Treeniä, treeniä ja vielä pari kertaa treeniä. ;)
No siis tuo ei kyllä mitenkään riipu treenistä tai taidoista. Pitää vaan myöntää että tekoäly huijaa millon haluaa yleensä pelin lopussa, varsinkin jos tekoäly on häviöllä. Ja jos olen onlinessakin pelannut kovia pelaajia vastaan ja voittanut näitä, niin ei se voi taidon puutteesta riippua että en pärjää. Vaikeimmallakin tasolla kun pelaan niin eka erä ja toinenkin hallitsen ottelua kyllä ja vetelen paljon enemmän mitä vastustaja mutta sitten kun se tekoäly haluaa alkaa tekemään niitä maaleja nii ei mulla ole mitään mahdollisuuksia.

Kaverin kanssaki ollaan naurettu monet kerrat kun pelataan kaksinpeliä samalla joukkueella ja ollaan voitolla yhden niin lopun 5min aikana vastustajan tekoälypelaajat tulevat alueelle ja vaikka mitä ollaan koitettu niin aina ne pyörittää ja tekee yleensä maalin tai ainakin vetelee tolppiin. Tuo on myös hyvä huomio JanReiltä, että melkeinpä aina kuuluu se klink ääni tolpasta kun vastustaja tekee maalin yläriman kautta tai tolpan kautta ei helvetti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kiekon fysiikoihin ja huijaavan tietokoneeseen ei varmaan ole tullut muutosta, vaan peli on edelleen yksinpelinä aikamoista kuraa (kyllä olen pelannut EA:N lätkiä kaikkia aina megadriveltä asti, joten kommentti tulee reilun 15 vuoden EA-veteraanilta) taitaa 2k:n peli olla tänä vuonna itselle edelleen se ainoa vaihtoehto. Muistan vieläkin kun ensimmäinen EA:N jääkiekkopeli taisi olla megadrivellä nimeltään EA hockey tms vastaava. Lisenssiä ei ollut mutta esim tappeluita pystyi aloittaan millon vain, jopa heti maalintulemisen jälkeen, ja ei tarvinnut kuin törmätä toiseen niin äijät saattoi heittää hanskat jäähän :eek: oli aivan loistava peli. Nykyisiä EA:n lätkiä olen pelannut aina 2003 vuosimalliin asti jolloin tuli mullistus nimeltä Nhl 2k3 jota sitten alettiin pelaamaan oikeen tosissaan. Toki tuli katsastettua Nhl 2004, 05, 06 ja 07 ja nyt PS3:lla 08 jonka lähtikin myyntiin yli 50 pelatun pelin jälkeen. EA:n lätkästä puuttuu edelleen sielu ja se on pelattavuus ja ikävä kyllä, realisimi johon on 2k peleissä tottunut. Omia mietteitä 2k9:stä voi käydä lukemassa 2k9 ketjusta XBOX360/PS3 threadissä jahkla pelin demon saan jenkkistoresta koneelle.

Mikä vtun tarve sulla on aina tulla tänne haukkumaan ja sanomaan että "2k sarja on parempi"

Tuo on mielipide asia.

Sinä olet jo heti kun NHL 08 ketju suuriniirteinprustettiin niin tullut haukkumaan EA sarjaa ja kehumaan 2k sarjaa. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa lukee tämmöstä: "2k sarja on itelle parempi pläähplääh plääh.."
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kyllähän NHL08 on täyttä rautaa ja 09 vieläkin parempi,näin uskon. Itselläni NHL08:ssa pelattuna noin 2500 nettimatsia ja vastuksia on ollut monenlaisia. Suurin osa pelaa hyvää kiekkoa mutta niitä "yhdenmaalin" miehiäkin välillä vastaan tulee mutta yleensä ne lopettaa pelin jo eka erässä kun puolustan niiden "varman" maalikikan kumoon:)

En ymmärrä kun porukka itkee täällä huijaavaa tietokoneälyä?? Miksi ette pelaa netissä?
Itse pelaan netissä lähes joka ilta , joten jos joku haluaa hyvää ja reilua nettipeliä niin laittakaahan viestiä kehiin. NHL09:ä odotellessa
IT'S IN THE GAME
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Mikä vtun tarve sulla on aina tulla tänne haukkumaan ja sanomaan että "2k sarja on parempi"

Tuo on mielipide asia.

Sinä olet jo heti kun NHL 08 ketju suuriniirteinprustettiin niin tullut haukkumaan EA sarjaa ja kehumaan 2k sarjaa. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa lukee tämmöstä: "2k sarja on itelle parempi pläähplääh plääh.."

Minä sentään perustelen väitteeni.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

No siis tuo ei kyllä mitenkään riipu treenistä tai taidoista. Pitää vaan myöntää että tekoäly huijaa millon haluaa yleensä pelin lopussa, varsinkin jos tekoäly on häviöllä..... Vaikeimmallakin tasolla kun pelaan niin eka erä ja toinenkin hallitsen ottelua kyllä ja vetelen paljon enemmän mitä vastustaja mutta sitten kun se tekoäly haluaa alkaa tekemään niitä maaleja nii ei mulla ole mitään mahdollisuuksia.

Lainaan itseäni NHL08-ketjusta:

Räikeimpänä esimerkkinä viime viikonloppuna johdin maalilla Dynastyssa ja peliaikaa oli alle minuutti jäljellä. Vastustajalla jäällä nelosketju (kaikilla arvot n. 70) ja minulla erittäin taklausvoimainen kolmonen (mm. Colby Armstrong ja Tuomo Ruutu, kaikilla arvot >80). Heitin kiekon vastustajan kulmaan ja katse oli jo kellossa. Kiekko pelataan hitaalle laiturille, jota taklaan vuoronperään kahdella laiturilla samalla huitoen mailalla kiekkoa, ei vaikutusta. Sama laituri pääsee lopulta jollakin ilveellä yhdellä kahta vastaan. Hyökkääjän ylittäessä oman siniviivani hyökkään toisella pakilla vastapalloon ja lyön poikittaisella jonnekin pään seutuville, ei vaikutusta. Samalla ko. hyökkääjä pistää pakin jaloista juuri siniviivan jälkeen normisyötön kovuisen rystyrannarin, joka menee Fleuryn (overall 89) puikoista maaliin. Peliä pari sekuntia jäljellä ja jatkoaika kutsuu. Sammutan konsolin samantien ja painun ulos rauhoittumaan...

Tämän lisäksi kun omat pelaajat alkavat maagisesti vetämään ohi tai tolppaan tyhjästä maalista ja vastustajan maalilla joukkueen kolmosmokke venyy aivan käsittämättömin kaksois- ja kolmoistorjuntohin jatkuvasti, niin oma pelihuumori alkaa olla koetuksella. Voisi joskus yrittää ottaa noita torjuntoja ja "huijausmaaleja" talteen, niin ne klipit kyllä puhuisi puolestaan...

Kun NHL08:ssa tekoäly haluaa tehdä maalin, niin se myös tekee. Tuohon on kyllä jo tottunut ja osaa asennoitua valmiiksi siihen, kun tekoäly repii kolmannessa erässä useamman maalin johdon kiinni. Näin siis toisiksi vaikeimmalla vaikeustasolla...
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

En ymmärrä kun porukka itkee täällä huijaavaa tietokoneälyä?? Miksi ette pelaa netissä?
Itse pelaan netissä lähes joka ilta , joten jos joku haluaa hyvää ja reilua nettipeliä niin laittakaahan viestiä kehiin. NHL09:ä odotellessa
IT'S IN THE GAME
En ole tekoälyä itkevien joukossa, mutta voin perustella miksi en pelaa netissä random hemmoja vastaan. En ole pelannut enkä aio pelata 2500 matsia ja opetella täydellisesti kaikkia tapoja torjua peelomaaleja tai peelopelitapoja, vain pitää hauskaa ja reilua peliä. Tämä ei ole mahdollista, sillä mitä muutamia random hemmoja vastaan pelasin, oli karkeasti puolet näitä yhden kikan ihme pelaajia. Hauskuus on siitä kaukana.

Ennemmin pelaan tuttujen kanssa, tai sitten vaikka yksinpeliä tekoälyä vastaan. Ei raivostuta niin paljoa kuin peeloja ihmispelaajia vastaan. Sama minulla pätee lähes jokaiseen peliin, muut pelaajat ovat se syy miksen pelaa pelejä pahemmin netissä. GT5P:tä on tullut joinkun verran pelattua, mutta kohta siitäkin tulee raja vastaan milloin alkaa nuo dorkat vastustajat jurppimaan liikaa.. Valitettavasti ne hyvät pelit, hyviä ja reiluja vastustajia vastaan ei paina minun vaakakupissani kovinkaan paljoa, jos 1/3-2/3 matsista on enemmän tai vähemmän jonkun kusipään pilaama/pilaamista tahallaan yrittäjä.

Kaikkein ikävintä minusta on nettipeleissä se mieletön pakkokilpailu joita osa pelaajista kokee, näin etsitään peleistä ne pelin mahdollistamat bugit/heikot paikat ja peli muuttuu vain näiden metsästämiseksi jotta saadaan paras mahdollinen tulos, oli hauskaa tai ei. (kaikki ajaa samalla autolla, koska se on selvästi paras vaikka autojen pitäisi olla tasavertaisia, fysiikkabugit joita pakkokäytetään)

Tosiaan kaikki ei ole tämmöisiä pelaajia, mutta kuten jo olen yrittänyt todistella, niitä on vain minulle liikaa. Varmasti on muitakin jotka kokevat nettipelit samalla tavalla mahdollisesti ikävinä, kuten minä. Haluan vain pelata reilua peliä ja pitää hauskaa, en puristaa padia naama punaisena kun yksi pelaajista tahtoo vetää ensimmäisessä mutkassa tahallaan kylkeen, tai tehdä sitä vakiomaalia aina kun paikka tulee.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

En ole tekoälyä itkevien joukossa, mutta voin perustella miksi en pelaa netissä random hemmoja vastaan. En ole pelannut enkä aio pelata 2500 matsia ja opetella täydellisesti kaikkia tapoja torjua peelomaaleja tai peelopelitapoja, vain pitää hauskaa ja reilua peliä. Tämä ei ole mahdollista, sillä mitä muutamia random hemmoja vastaan pelasin, oli karkeasti puolet näitä yhden kikan ihme pelaajia. Hauskuus on siitä kaukana.

Ennemmin pelaan tuttujen kanssa, tai sitten vaikka yksinpeliä tekoälyä vastaan. Ei raivostuta niin paljoa kuin peeloja ihmispelaajia vastaan. Sama minulla pätee lähes jokaiseen peliin, muut pelaajat ovat se syy miksen pelaa pelejä pahemmin netissä. GT5P:tä on tullut joinkun verran pelattua, mutta kohta siitäkin tulee raja vastaan milloin alkaa nuo dorkat vastustajat jurppimaan liikaa.. Valitettavasti ne hyvät pelit, hyviä ja reiluja vastustajia vastaan ei paina minun vaakakupissani kovinkaan paljoa, jos 1/3-2/3 matsista on enemmän tai vähemmän jonkun kusipään pilaama/pilaamista tahallaan yrittäjä.

Kaikkein ikävintä minusta on nettipeleissä se mieletön pakkokilpailu joita osa pelaajista kokee, näin etsitään peleistä ne pelin mahdollistamat bugit/heikot paikat ja peli muuttuu vain näiden metsästämiseksi jotta saadaan paras mahdollinen tulos, oli hauskaa tai ei. (kaikki ajaa samalla autolla, koska se on selvästi paras vaikka autojen pitäisi olla tasavertaisia, fysiikkabugit joita pakkokäytetään)

Tosiaan kaikki ei ole tämmöisiä pelaajia, mutta kuten jo olen yrittänyt todistella, niitä on vain minulle liikaa. Varmasti on muitakin jotka kokevat nettipelit samalla tavalla mahdollisesti ikävinä, kuten minä. Haluan vain pelata reilua peliä ja pitää hauskaa, en puristaa padia naama punaisena kun yksi pelaajista tahtoo vetää ensimmäisessä mutkassa tahallaan kylkeen, tai tehdä sitä vakiomaalia aina kun paikka tulee.

Asiaa!!!
Toivon todellakin että bugimaalipaikkojen löytäminen on tänä vuonna vaikeampaa ja ne siat jotka foxgoaleja tehtailevat saavat kärsiä:D

ei muuta kun odottelemaan...
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Itse olen talven aikana kohdannut todella hyviä pelaajia joiden kanssa NHL08 on todellinen nautinto joten olen liittänyt heidät kaveripiiriini. Näiden hemmojen kanssa pelaillaan niin ranking- harjoitus ja sarjaottelujakin ja hauskaa on. Itselläni ei ole pakonomainen tarve voittaa ja yritänkin lähes aina,mitä ihmeellisimpiä ja hienoja maaleja. Sen verran paljon pelanneena voin sanoa että NHL08 tarjoaa vielä minullekkin ennennäkemättömiä maaleja ja tilanteita. Esimerkiksi eilen pelasin yhtä hemmoa vastaan ranking matsin ja peli päättyi 4-4 varsinaisella peliajalla, no mitäs kummaa...ei tullut jatkoaikaa eikä rankkareita ja kun siinä juttelimme pelin jälkeen niin huomasimme että molemmille oli tullut tappiot tilastoihin.Häviö 4-4 :)) ei niin vakavaa mutta kummiskin.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

En ymmärrä kun porukka itkee täällä huijaavaa tietokoneälyä?? Miksi ette pelaa netissä?
aivan. itellä tuli pelattua yks koko kausi yksinpeliä ja sen jälkeen on tullu pelattua vaan netissä. ja kavereidenkin kanssa joko vastakkain tai netissä muita vastaan.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

En ymmärrä kun porukka itkee täällä huijaavaa tietokoneälyä?? Miksi ette pelaa netissä?

Kaikilla ei välttämättä ole siihen mahdollisuutta? Nyt en puhu itsestäni, mutta ymmärrän täysin tuon "itkun" huijaavasta tekoälystä. Etenkin 08:n aikaan kautta tai dynastya ei voinut pelata kuin vain yksinpelinä, niin silloin on joka tapauksessa pitänyt pelata tietokonetta vastaan. Nyt tämä asia osittain muuttuu 09:n mukana kun päästään uuden be-a-pron kanssa pelaamaan eräänlaista liigaa muiden ihmispelaajien kanssa.

Toivoisin silti, että tämä huijaaminen saataisiin karsittua yksinpelistä, sillä tulen todennäköisesti myös pelaamaan dynastya. Enemmän minua kuitenkin ärsyttivät 08:ssa kaatumiset ja lopulta en päässyt edes nettiin pelaamaan (jouduin myymään koko pelin).

nolla ysiä kuumeisesti odotellessa...
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

No siis tuo ei kyllä mitenkään riipu treenistä tai taidoista. Pitää vaan myöntää että tekoäly huijaa millon haluaa yleensä pelin lopussa, varsinkin jos tekoäly on häviöllä. Ja jos olen onlinessakin pelannut kovia pelaajia vastaan ja voittanut näitä, niin ei se voi taidon puutteesta riippua että en pärjää. Vaikeimmallakin tasolla kun pelaan niin eka erä ja toinenkin hallitsen ottelua kyllä ja vetelen paljon enemmän mitä vastustaja mutta sitten kun se tekoäly haluaa alkaa tekemään niitä maaleja nii ei mulla ole mitään mahdollisuuksia.
No jaa-a.. en tiedä johtuuko minun slidereista vai mistä, mutta ei minulla ainakaan mitään selkeitä huijausmaaleja ole tullut -- siis sen jälkeen kun sliderit sain kuntoon. Eikä se vetojen määrä, vaan laatu. ;) Veikkaan, että mikäli niitä perusslidereita ei kauheana muokkaa ja kudit lähtee kahtasataa, niin silloin konekin tekee enemmän niitä huijausmaaleja jne. Onneksi itselläni ei ole ollut ongelmaa noiden kanssa sen jälkeen kun ne sliderit sain suht kohdilleen ja vastaamaan omia mieltymyksiäni sekä pelitapaani.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Molemmissa on huonot puolet, dynastyssä ja onlinessa. Dynastyssä tekoäly. Sinäänsä tyhmää kun hyvät väännöt tietokonetta vastaan menevät pilalle kun taulussa on 1min jäljellä. Peli muuttuu totaalisesti. Se, että kone saa myllyn päälle ei ainakaan mua haittaa. Mut se PERKELEEN rystynäpy siniseltä joka nippa nappa jaksaa maaliin asti, lurahtaa veskan räpsän alta maaliin... Totahan se EA:n tekoäly parhaillaan on. Harvoin kone tekee hienoja maaleja, vaan 90% maaleista on sellaisia jotka itsestä tuntuvat siltä, että moken olis pitänyt torjua toi!! Liruja lirujen perään. Paras on se lörö veto, jonka veska pomputtaa juuri vihun lapaan maalin edessä. Koppia ei kannata ottaa tai ohjata kiekkoa kulmaan, ei ei ei jätän se siihen 50cm päähän itsestäni!

Onlinessa taas porukka on luovuttavia loosereita täynnä. Tai sit niitä jotka vääntävät yhtä kikkaa koko pelin ja jos taululla on tappioasema niin häivytään linjoilta ennen kuin peli päättyy. Todella tympäsee kun itse pelaa unelma peliä ja kerrankin kaikki menee niin kuin itse haluaa. Niin kaveri "vahingossa" häviää linjoilta. Oli peli sit 2-0 tai 5-0. Oma saldoni taitaa olla jotain ~50 voittoa ja ~10 tappiota, joista 3-4 MYL:lle, perkl! 50voitosta max 30 peliä on mennyt summeriin asti...

08 on parhaimmillaan juuri kaverin kanssa samalla koneella. Turnausmuoto, jossa molemmilla on omat joukkueet.

Mut helmi peli, vaikka puutteitakin löytyy. Ehdottomasti 09 tulee tähän talouteen vaikka auton joutuisin myymään...
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

08 on parhaimmillaan juuri kaverin kanssa samalla koneella. Turnausmuoto, jossa molemmilla on omat joukkueet.
Kaverin kanssa on vaan aika hankala pelata vastakkain, kun varsinkin uusilla napeilla(joilla peli on tarkoitettu pelattavan) on aika mahdoton pelata alaspäin vetosysteemin takia. Sen vuoksi vain nettipeli on semmonen, jota voi kunnolla pelata ihmispelaajaa vastaan.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kaverin kanssa on vaan aika hankala pelata vastakkain, kun varsinkin uusilla napeilla(joilla peli on tarkoitettu pelattavan) on aika mahdoton pelata alaspäin vetosysteemin takia. Sen vuoksi vain nettipeli on semmonen, jota voi kunnolla pelata ihmispelaajaa vastaan.
Ei mulla ja mun kavereilla ole ainakaan ole ollut ongelmaa pelata alaspäin. Kyllä se on kuitenkin paljon helpompi pelata ylöspäin mutta ei ole ongelmia toiseenkaan suuntaan.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kaverin kanssa on vaan aika hankala pelata vastakkain, kun varsinkin uusilla napeilla(joilla peli on tarkoitettu pelattavan) on aika mahdoton pelata alaspäin vetosysteemin takia. Sen vuoksi vain nettipeli on semmonen, jota voi kunnolla pelata ihmispelaajaa vastaan.

Sama ongelma on mullakin. Kaverin kanssa pelataan vaan dynastya, ku ei siitä kaksinpelistä tuu mitään .
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Mikä siinä vetosysteemissä muka mättää? Ihan yhtä helppoa pelata alas kuin ylöskin. Sen kun tähtää vasemmalla tatilla ja laukoo oikealla, ei ainakaan mulla tuota suuria motorisia ongelmia vääntää tatteja erisuuntiin.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Mikä siinä vetosysteemissä muka mättää? Ihan yhtä helppoa pelata alas kuin ylöskin. Sen kun tähtää vasemmalla tatilla ja laukoo oikealla, ei ainakaan mulla tuota suuria motorisia ongelmia vääntää tatteja erisuuntiin.
Kyllähän siihen varmasti tottuu kun pelailee, mutta miksi tähtäykseen ei ole voitu laittaa mahdolliseksi peilikuva-tähtäystä, eli semmosta että alaspäin pelattaessa vasemman tatin osoittaessa alas kiekko lähtee kohti ylämummoa. Eipä tulisi silloin siitäkään niin suurta ongelmaa. Sama juttu oli noissa aikaisemmissa änäreissä sen eräpituuden kanssa, miksi ihmeessä siinä on vain kolme vaihtoehtoa?! Onneksi tuossa uudessa on enemmän valinnanvaraa ilmeisesti. :)
 
Ylös Bottom