Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sir Shankley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Noin viiden be a pro - matsin jälkeen olen sitä mieltä, että jos ei kamerakulmaa voi muuttaa perinteiseksi koko versiossa on koko pelimuoto melko turha. Onhan se hyvä fiilis pelata jään tasolla ja kuulla kavereiden ääniä ympäriltä jne. Mutta kyllä se tekee pelimuodon pelikelvottomaksi, kun näkökenttä on niin rajoittunut ja kamera heiluu holtittomasti. Myös syötön suuntaminen on melko vaikeaa, kun on syöttämässä ja kamera kääntyy 180° samalla hetkellä.

EA, älä nyt muni tätä hienoa pelimuotoa pienen, mutta niin tärkeän seikan takia?

Muuten kyllä aika loistavaa settiä.

Tässä demossa ei vissiin ole jäähyjä? Ei niitä ainakaan ole tullut kun olen vetänyt tahallani kiekon katsomoon eikä muutenkaan ole tullut.:)

On jäähyt. Ainakin osa niistä.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

On jäähyt. Ainakin osa niistä.
Esimerkiksi mitä? Itse en ole saanut kuin tappelusta jäähyn vaikka olen koittanut korkeaa mailaa ja koukkia paljon ja vedin muutaman kerran katsomoon (siitähän pitäisi tässä tulla jäähy).
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Esimerkiksi mitä? Itse en ole saanut kuin tappelusta jäähyn vaikka olen koittanut korkeaa mailaa ja koukkia paljon ja vedin muutaman kerran katsomoon (siitähän pitäisi tässä tulla jäähy).

Kiekko katsomoon jäähy ilmeisesti kokoversiossa.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Jäätyykö muillakin konsoli, kun pelin lopettaa ingame XMB:n kautta? Ite olen pari kertaa pelin sammuttanu ja molemmilla kerroilla konsoli jäätyi.

Täällä kanssa jääty kun xmb:n kautta sammutin pelin.

Mitä jäähyihin tulee niin koukkimisesta ainakin tuli mun pelissä jäähy kun tietokone sen otti.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Tietääkö joku tarkalleen miten tehdään se uusi yhen käden harhautus? En ole vielä saanut tehtyä vaikka olen koittanut vaikka mitä harhautusjuttuja.:confused:
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Kokeilin kolme erää normipeliä, ja pari Be a Pro -moodia. Ensimmäiseksi huomio kiinnittyi maalivahteihin, jotka liikkuivat välillä hieman kauempana maalista, ja tekivät enemmän tilanteeseen sopivia torjuntoja kuin 08:ssa. Illuusio särkyi kun Fleury teki spagaatitorjunnan b-pisteiden tasolle tulleeseen poikittaissyöttöön ihan liian aikaisin, ja onnistui silti imaisemaan maannuoliaisen toisen patjan alta :confused: No, pääasiallisesti maalivahtipeli vaikutti ihan hyvälle. Muuten vaikutti olevan ihan samaa kauraa kuin 08:kin. Skillstick-veivaus on edelleen kivaa, mutta ei muistuta juurikaan oikeaa jääkiekkoa. 2k9:ään verrattuna grafiikka vaikutti huomattavasti skarpimmalta, mutta samalla jotenkin sarjakuvamaisemmalta.

Be a Pro on ideana erinomainen, mutta hillittömästi pyörivä kamera hankaloitti pelaamista demossa.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Olipas latteat tappelut! Tekeekö EA tahallaan myllyt paskoiksi?:confused: 2k9 saa nolla-effortillakin mestaruusvyön tappeluissa.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Mitäs kauhiaa tos be a pro kuvas ny oli. Ihan heleppuahan tolla oli pelata. jonkin aikaa meni et taas honas nappulat mut kyl se alko luonnistuu. joku kyseli sitä yhen käden harhautusta, tais olla et ko ruksii piti pohjas nii heitti kepin toiseen käteen.
Olihan se taasen kaunista silmään noin yhtäkkiä. Mutta ainahan noita puutteita löytyy. Ainakin omat pakit sun muut osas jopa sitä kiekkoa metsästää ettivät vain ihmetelleet paikallaan. eikä nyt ihan kaikki samat kikat toimi ko 08. vaikka pari näytti niitä siniviivalta leikkaus keskelle ja hanska käden yläkulmaan uppoavan. Että oikein tehtynä se toimii edelleen. Mutta muuten ihan kiva paketti. joutuu kai ton be a pron takia ostaan. se oli ainakin mun mielestä ihan kiva. sijoittumiset, ja statsit sain jo a:lle. team play oli viel b-. et vähä pitää viel skarpata.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Vähän oudot fiilikset jäi. Peruspelissä ei mitään kovin ihmeellistä. Pelitempo ilmeisesti vähän hitaampi, syötöt eivät napsu aivan yhtä magneettimaisesti lapaan kuin 08:ssa, mailahäirintää paranneltu ja taklauksia vaikeutettu. Pieniä muutoksia, jotka kyllä ihan hyvää tekee sarjalle.

Useamman erän pelasin ja vieläkin kone teki melko, noh, sanotaanko pakotettuja maaleja. Kiekkofysiikkaa ei ole juurikaan muutettu, kiekko liikkuu vieläkin vain lättynä. Tuntui sentään vähän enemmän reagoivan pelaajiin kentällä.

Be a Pro -moodia tuli tahkottua muutama erä enemmän ja kamera ei pahemmin päässyt häiritsemään. Ihan kivalta lisältä vaikutti, mutta pisti epäilemään josko sittenkään ostan 09:ä pelkästään tämän pelimuodon takia. Peruspelin takia sitä en ole ostamassa.

Yhteenvetoa:

+ Ruudunpäivitys vihdoin sulavaa
+ Muutamat pelilliset uudistukset, kuten mailahäirintä jne.
+ Ketjunvaihdot
+ Grafiikka, kuten yleensä
+ Be A Pro (varauksella)

- Kiekkofysiikka edelleen ennaltamäärätyn oloista
- Be A Pro -moodin kameraongelmat (ihme kamerapyörähdykset)
- Selostus kuulosti täsmälleen viime vuotiselta "He scores!!1"
- Tekoälyn pakkomaalit
- Tappelu aika suolesta

Jännä nähdä miten tasapainossa tuo peli tulee jatkossa olemaan, kun mukaan on lisätty mailahäirintää helpottava ominaisuus, mutta vastapainoksi kiekon suojaus. Ilman Be a Pro -pelimuotoa 09 jäisi hyllyyn satavarmasti, mutta nyt joutuu vielä harkitsemaan.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Oletteko muuten huomanneet, että pelissä on myös sellainen uusi juttu että kun näpäyttää R1-näppäintä hyökätessä niin pelaaja pistää kiekkoa vähän eteenpäin ja alkaa sitten luisteleen nopeampaa ilman kiekkoa. Tosi hyvin toteutettu, paljon järkevämpi kuin joku sprintti-näppäin.:p

Tässä demossa ei vissiin ole jäähyjä? Ei niitä ainakaan ole tullut kun olen vetänyt tahallani kiekon katsomoon eikä muutenkaan ole tullut.:)

Itse taisin kerran saada korkeasta mailasta jäähyn, kun "yritin nostaa" vastustajan mailaa. ;)
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

No tulipahan kokeiltua sitten lukittuna veskariin. Ei voi demossa vaihtaa kuvakulmaa maalivahdin seläntaakse lukituksi, joten veskarointi suoraan sanottuna mahdotonta kun kamera liikkuu kiekon mukana.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Jäätyykö muillakin konsoli, kun pelin lopettaa ingame XMB:n kautta? Ite olen pari kertaa pelin sammuttanu ja molemmilla kerroilla konsoli jäätyi. Jos tollanen jää koko versioon niin voi jeesus. Täällä on porukat jo nukkumassa ja PS3 pistää hervotonta piippausta. Meni / menee hermot 08:ssakin ku konsoli sattuu jäätymään, tekee sitä kohtuu usein.

Jäätyi mullakin. Jäätyminen ei ollut ainoa asia mikä muistutti 08:sta, kaikki muukin tuntui aivan samalta. En huomannut ruudunpäivityksessäkään merkittävää eroa, välipätkät näyttivät vieläkin kankeilta. Pelasin tosin vain yhden ottelun illalla. Siinäkin ottelussa maalivahti onnistui kaksi kertaa pompottelemaan kiekkoa niskallaan, ei sentään pompotellut maaliin asti. Peli meni rankkareille, jotka jatkuivat ikuisuuteen asti koska kone ei saanut maaleja juuri tehtyä eikä omatkaan veivit ihan onnistuneet. Pitää vielä tänään/huomenna kokeilla uudestaan useamman pelin voimin, jos vaikka mieli muuttuisi.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Yksi positiivinen juttu oli myös kun mokke tuli pari kertaa vastaan aika paljon, ja purkasi kiekon.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Nyt täytyy vähän hehkuttaa tuota Be A Pro Modea, joka on toteutettu todella loistavasti! Itse sain vähän uutta puhtia(mistä ei todellakaan ollut puutetta:D) NHL-sarjan pelaamiseen. Tätä juttua on vähän vaikea selittää, se pitää itse kokea ja kokeilla. Sentterinä pelaaminen luonnistuu loistavasti, sijoittautuminen ja kyseisellä paikalla pelaaminen ovat tuttua puuhaa omista urheilupiireistäni, joten se ei ole tuottanut ongelmia. Ne, jotka eivät ole pelanneet jääkiekkoa tai salibandyä tulevat todennäköisesti tuskailemaan aluksi juuri sijoittautumisen kanssa.

Loistavaa!
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Demon perusteella tuli taas koettua sama vanha vaiva, mikä vaivaa kaikkia EA:n lätkiä. Eli... Maaleja tuntuu tulevan liian helposti. Aivan kuin pelissä olisi joku systeemi joka sallii millaisen laukauksen tahansa menevän maaliin, kunhan on tarpeeksi monta kertaa laukonut. Kolme erää eilen tahkosin ja jokaisessa sain kiekon siniviivalta lämyllä yläpesään ilman maskia. Ei Hasekki noin torspo oo.

Muuten kyllä jäi demosta hyvät fiilikset. Ottelutempo on hiukan laskenut 08:sta ja luistelumalli on hieno. Be-a-pro-moodi tuntui haastavalta ja aluksi olinkin aina pelitilanteista ulkona, mutta siperia opettaa. Jokaisesta vastustajan mailaan luistelemisesta ja kaatumisesta ei tule jäähyä. (näin tapahtui pitkälle joka kerta 08:ssa.) Graafinen ilme oli hieno. Ja onko kaukalo vihdoinkin kaventunut vai olenko minä leventynyt?

Harkintaan menee. 2K9:n demossa oli monta juttua mistä pidin ja niin on tässäkin, päätös tulee olemaan kinkkinen.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Vieläkös maalivahdeilla on magneetit? Eli kiekko jää "jumiin" ihan sama minnepäin maalivahtia laukaus tulee ja joskus jopa imeytyy maalivahtiin kiekon ollessa vähän irti. Längeistä ei myöskään 08:ssa lirunut juuri ollenkaan...
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Itse taisin kerran saada korkeasta mailasta jäähyn, kun "yritin nostaa" vastustajan mailaa. ;)

Itse en saanut jäähyjä, mutta Detroit otti minua vastaan peräti neljä jäähyä. Yks korkea maila ja kolme kamppia. Siis pelattuna mulla kolme erää.
 
Vastaus: NHL 09 [PS3 Hype]

Demon perusteella tuli taas koettua sama vanha vaiva, mikä vaivaa kaikkia EA:n lätkiä. Eli... Maaleja tuntuu tulevan liian helposti. Aivan kuin pelissä olisi joku systeemi joka sallii millaisen laukauksen tahansa menevän maaliin, kunhan on tarpeeksi monta kertaa laukonut. Kolme erää eilen tahkosin ja jokaisessa sain kiekon siniviivalta lämyllä yläpesään ilman maskia. Ei Hasekki noin torspo oo.

Muuten kyllä jäi demosta hyvät fiilikset. Ottelutempo on hiukan laskenut 08:sta ja luistelumalli on hieno. Be-a-pro-moodi tuntui haastavalta ja aluksi olinkin aina pelitilanteista ulkona, mutta siperia opettaa. Jokaisesta vastustajan mailaan luistelemisesta ja kaatumisesta ei tule jäähyä. (näin tapahtui pitkälle joka kerta 08:ssa.) Graafinen ilme oli hieno. Ja onko kaukalo vihdoinkin kaventunut vai olenko minä leventynyt?

Harkintaan menee. 2K8:ssa oli monta juttua mistä pidin ja niin on tässäkin, päätös tulee olemaan kinkkinen.

Eipä kai mutta Osgood taitaa olla ;)
 
Ylös Bottom