Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 -liiga (testiliiga)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Donkameni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Donkameni

New Member
Koska 3-4 kaudella on ollut ongelmia pelin "tahmaisuudessa" suurimalla osalla pelaajista niin päätettiin pistää pystyyn testirinki, jossa näitä ongelmia koitetaan ratkoa. Jos ei saada ongelmia ratkottua niin 5 kautta ei liigassa pelata vaan siirrytään kesälomalle odottaan uutta peliä syksyyn. Kuitenkin tahmaisuutta ei ollut havaittavissa monen mielestä ja itseni mielestä kuitenkaan ennen liigaa pidetyssä harjoitusliigassa jonka mikkisixx pystytti, joten tämän johdosta voitaisiin olla positiivisia että saadaan homma toimimaan kuten pitää.

Jos tuon tahmaisuuden saa jotenkin katoamaan niin nyt lähdemme selvittämään sitä!

Omat teoriat minkä tahmaisuutta voisi aiheuttaa.

1) Runsaat pelaajavaihdot. 1-2 kaudella pelaajia ei vaihdettu nimeksikään siihen verrattuna, mitä nyt 3-4 kaudella. Myöskään mikkisixxin järjestämässä harjoitusliigassa ei paljoa pelaajia vaihdeltu. Ratkaisu tähän olisi kieltää pelaajavaihdot 5. kaudella. Tätä teoriaa tukee myös se ettei divareissa kyseistä ongelmaa tiettävästi ole ollut, eikä siellä myöskään pelaajavaihtoja ole voinut tehdä.

2) Asetussarja päivitykset 1.02 ja 1.03. Näitä on käytetty ainakin 3 kaudesta lähtien, mutta muistaakseni 1.02 tuli jo ennen kuin toisen kauden alkua vai oliko se 1.01? Myös ea:n virallisella foorumilla on moni valittanut näiden tuomista ongelmista nettipeleissä, joka tukisi tätä teoriaa. Liigoihin ei voi valita asetussarjaa, joten jos ongelma johtuu tästä niin asialle ei voida tehdä mitään ellei EA korjaisi sitä jotenkin (ei tule tapahtuun hyvin suurella todennäköisyydellä).

3) Ylläpitäjä. Kuten tiedetty niin aikaisempi tunnukseni "Donkameni" otti jostain syystä erroria EA:sta että yhteys katkesi vähintään joka kolmannessa ottelussa ja myöskin EASHL:ssä oli lagi ongelmaa tällä tunnuksella, mutta homma korjautui uuden käyttäjän myötä. Voi hyvin olla että uudempi tunnukseni "Donkamenii" kärsii nykyää samantyylisistä ongelmista. Mutta en ymmärrä miten tämä voisi liittyä mitenkään siihen että liigan ongelmat johtuvat siitä kuka sen on pystyttänyt. Se voi olla myös että kun sama tunnus pyörittää montaa eri liigaa ja divaria niin tämä aiheuttaa jonkin näköistä sekavuutta. Tämän johdosta loin uuden tunnuksen "NHL-LIIGA" Jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin liigojen pystytys ja joka pudotuspelien alkaessa poistuu liigasta.

4) Aikaisemmissa nhl peleissä 08 ja 09 on ollut monella erinäköisiä ongelmia jos on pelannut liikaa esim. vs pelejä. Tästä hyvänä esimerkkinä "miesylilaidan" joutui vaihtaan tunnukseksi "MYLLI". Nyt kun liigassa on niin aktiivista väkee jotka pelannut paljon niin EA ottaa jotenkin nokkiin tästä.

Lähdetään ensin testaan niin ettei pelaajavaihtoja tehdä ja perustin tuon uuden liigan tuolla "NHL-LIIGA" tunnuksella, mutta pelaan Donkameni tai Donkamenii tunnuksella kuitenkin testipelejä. Jos homma ei toimi niin laitetaan joku muu järkkään liiga vastaavilla asetuksilla ja jos ei toimi niin homma saa jäädä siihen. Jos nyt kuitenkin toimii heti ekalla yrityksellä niin sitten koitetaan samaa pelaajavaihtojen kanssa ja vaihdetaan pelaajia summassa niin perkeleesti ja muutetaan kenttiä myös järkyttävästi. Testiliiga on vapaa kaikille.

Testiliiga

osallistujat = kuka vaan

liigan nimi = testiliiga

salasana = suomi

joukkueet = mielellään nhl

pelaajakaupat = pois

kierroksia = 10

Itse tuun linjoille tossa ennen 12 siinä toivossa että voi joitain vastaan jo testailla. Tähän ketjuun tulee sitten kaikki palautteet koskien testaamisia ja omia teorioita mikä tahmautta aiheuttaa.

Vastaus: NHL 10 -liiga (testiliiga)

Pari peliä takana penguinia ja pqohia vastaan ja molempien kanssa tultiin siihen ratkasuun että toimi riittävän hyvin, mutta paremminkin on joskus toiminut. Tosin ite en huomaa mitään eroo siihen mitä oon viime aikoina pelannut normi vs. pelejä netissä.

Toivotaan lisää jengiä testaileen että saatais mahdollisesti jo viikonlopun aikana selvyys mitä tehdään 5. kauden suhteen.

Vähä ristiriitaset mielipiteet tätä ei-treidejä=ei lagia- liigaa kohtaan, koska treidit on mulle ne liigan suola jolla saa sen paljon mielenkiintoisammaksi, mutta tosin jos ne vaikuttaa pelattavuuteen niin ei niistä ole paljoa iloa...

Vähä ristiriitaset mielipiteet tätä ei-treidejä=ei lagia- liigaa kohtaan, koska treidit on mulle ne liigan suola jolla saa sen paljon mielenkiintoisammaksi, mutta tosin jos ne vaikuttaa pelattavuuteen niin ei niistä ole paljoa iloa...

Sama juttu mikäli nyt sitten johtuu tuosta niin täytyy antaa noottia jotain kautta ea:lle. Tuskin on itse tietoisia edes tästä.

Tehdään niin että testataan näillä asetuksilla nyt niin kauan kunnes on useempien mietteet selvillä että homma toimii. Tämän jälkeen sallitaan pelaajakaupat jonka jälkeen porukka vaihtaa pelaajia paljon silmät kiinni tyylillä ja muokkaa ketjuja miten sattuu.

No jos ei tuu riittävästi raportointia niin laitetaan kamat kasaan sitten tämän kauden jälkeen ja peli myyntiin. Tehdään niin että tää viikko aikaa testailla. Jahka saan varmuuden että liiga toimii nyt hyvin niin tehdään vastaava liiga sit noiden pelaajavaihtojen kanssa. Tosin nyt ei saa luotettavaa kuvaa toimivuudesta kun ei ole riittävästi pelaajiakaan nyt mukana.

pq:n kanssa pelattiin pari päivää sitten peli niin oli omasta mielestä vähän tahmainen ja lopulta ea päätti heittää meikät pihalle. Jäi vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta pelistä. Jos muistan oikein niin pq:ta vastaan on aikaisemminkin ollut ongelmia? (katkeilua yms)

Toinen peli porssea vastaan, peli alkoi lagin merkeissä. Tehtiin yhteinen lopetus ja resetoin modeemin niin sen jälkeen toimi omasta mielestä aika hyvin. En tiedä mikä, mutta on vähän outo fiilis, että mikä kusee. Onko vika ea:n puolella vai kuseeko tämä elisan "huippunopea", "vallankumouksellinen" netti.

Itse olen sitä mieltä, että kaikesta huolimatta 5 kausi pelattaisiin. Mietitään kuitenkin että n. puoli vuotta aikaa seuraavaan julkaisuun. Tämä liiga homma on kuitenkin itselleni tämän pelin suola ja puolen vuoden aikana kerkeää monta kertaa nousta mieleen, että "oispa joku kunnon liiga mitä pelata". Tällä hetkellä on kuitenkin hyvä aktiivinen porukka kasassa ja luulen että monella on vielä kiinnostusta pelata tuo viimeinen kausi.

Itse olen sitä mieltä, että kaikesta huolimatta 5 kausi pelattaisiin. Mietitään kuitenkin että n. puoli vuotta aikaa seuraavaan julkaisuun. Tämä liiga homma on kuitenkin itselleni tämän pelin suola ja puolen vuoden aikana kerkeää monta kertaa nousta mieleen, että "oispa joku kunnon liiga mitä pelata". Tällä hetkellä on kuitenkin hyvä aktiivinen porukka kasassa ja luulen että monella on vielä kiinnostusta pelata tuo viimeinen kausi.

Kannatan ! ja ketä niin suuresti joku pieni tahmaisuus haittaa silloin tällöin niin aloittakoon seuraavan änärin sitten 2 divarin puolelta

Joo voishan se olla noin, mutta ite en kyllä silloin pelaa ja voin seurata meininkiä lähinnä "sivusta" Tänään kun pelasin nispektiä vastaa niin oli samaa tahmaa ku liigapeleissäki :( Tiiä sit mistä johtuu.

mäki voin olla mukana vaikka vähän tahmaa !! sellanen ajankulu kausi sitten :) odotellessa uutta paskaa ea peliii :D:D

Ite pelasin tänään yhden testiliigan matsin ja heti perään yhden normi online vs matsin ja molemmat olivat yhtä hitaita ja tahmeita.

Mulle tuli noitten perusteella sellanen käsitys, ettei toi tahmeus johdu niinkään onlinen liigoista johtuvasta ongelmasta vaan yleisestä ongelmasta noissa vs online peleissä.

En tiedä kuinka usein muut noita vs online pelejä vääntää, mutta niissä on ainakin mulle aina välillä aivan samanlaista hitautta ja tahmeutta mitä noitten liigojen puolella.

En siis usko et tahmeus johdu mistään treidi jutuis yms. vaan ongelma vaivaa kaikki noita 1vs1 online pelejä. Oli sitten liiga tai perus vs peli.

ps. Noitten jälkeen pelasin vielä EASHL ja sielä peli ei tahmannut yhtään ja peli oli oikein sujuvaa

Donkamenia vastaaan saatto vähä tahmata, mutten pitänyt sitä häirittevänä tekijänä.Eli pelaisin itse tulevan liiigan noilla eväillä.

Voisko olla et pääsarjalaiset on enemmän jytissy ton eashl parissa ja sen jälkeen toi normaali vääntö on satakertaa hitaampaa. Itekki vetäny tän viikon tuota eashl ja nyt tuntuu toi tavallinen peli huomattavasti hitaammalta.

Voisko olla et pääsarjalaiset on enemmän jytissy ton eashl parissa ja sen jälkeen toi normaali vääntö on satakertaa hitaampaa. Itekki vetäny tän viikon tuota eashl ja nyt tuntuu toi tavallinen peli huomattavasti hitaammalta.
Ei vaan just toisten päin! EASHL on mulla ollut koko NHL10 ajan helkkarin hidasta ja vs-pelit sitten taas normaaleita.

Äsken oli tosi kova tempoinen ottelu kabahoota vs. Tää hipo jo täydellistä online peliä ja jos koko liiga olisi tällaista, kusisin hunajaa. :) Lopussa kuitenkin yhteys vastustajaan katkesi, en tiedä mitä kävi, mutta aika outoa että 4/5 ottelusta on mulla yhteys vastustajaan katkennut (porssea vs se käytti chat, joka johti pelin jäätymiseen.).

Itellä oli peli tauolla kun rupes toi suokiekko ärsyttää. Mut nyt parina päivänä pelannu eikä tahmausta ole ollut ja välillä jopa erinnomainen pelinopeus.

Joo ite oon huomannu kanssa että nykyään normi vs. pelit tahmaa kanssa paikoin, mutta ei niin paljoa kuin mitä liigassa tahmasi.

En tiiä sit onko mitään tehtävissä. Ihmettelin vaan kun ei divarilaiset ole valittaneet pahemmin mistään tahmaudesta ja kun peli toimi oikein hyvin sillon mikkisixxin perustamassa harjoitusliigas.

Tehdään niin että 5. kausi pelataan tahmaa tai ei, mutta todennäköisesti tahmaa. Ite ajattelin jäädä sivuun ja myydä jo tämän pelin ja liittyä sitten green cardilla pääsarjaan takas syksyllä. Joku toinen siis saa hoitaa että 5. kausi pelataan kunnialla läpi.

Kyllä mulla tahmas liigas ja normi vs pelissä ihan yhtä paljon, mut tosiaa nyt parin päivän pelit ollut ihan sujuvaa.

Ylös Bottom