Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Siis niinku tossa aikasemminkin joku mainitsikin, että ei siinä mitään jos tekee yhden onetimer-maalin tai sitten oikeasti tekee sen reilusti. MUTTA kun kaikki s**tanan jenkkiskidit vaan seisoo maalin nurkalla ja odottaa siihen syöttöä jolloin se maalin todennäköisyys on aika suuri. Sitä on vaikea alkaa esimerkiksi EASHL:ssä puolustaa pois ku kolme kyttää siin maalin nurkilla ja pyytää cpu:ta syöttää ja verkko heiluu ja sit ne siel pomppii onnessaan kun on "sarjataulukossa" (eashl) korkeella. Ite kaverin kanssa ollaan samoilla sijoilla mitä Eddie Edwards oli mäkihypyssä silloin aikoinaan eli aika pohjilla, mutta siitä ei välitetä kunhan vaan hauskaa pidetään. Peli on vain aina HIRVEÄN PALJON HAUSKEMPAA kun on semmoinen tiimi vastassa, joka tullessaan hyökkäysalueelle ei heti koita nopeaa onetimer-ratkaisua.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Semmosta kysysin kun olen aika uusi ps3 ja änäri käyttäjä. Ongelma on kun kytkin toosan nettiin kun halusin uudet kokoonpanopäivitykset, se latasi ne ja moninpeleissä oli ok, mutta kun kytkin netin pois niin oli vielä vanhat kokoonpanot offlinessä.
Eikö niiden pitäisi tallentua ja toimia myös offline-peleissä vaikka pleikkaa ei ole kytketty nettiin?
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Vai sellaista.. Eli onetimerit eivät kuulu jääkiekkoon, ja jääkiekossa niin ei tehdä maaleja! Ja paskat. Kaikki top-5 hienoimmat maalit ovat joko yksinläpi koko kentän kiertäen ja kikkillen, taikka sitten loistava syöttö avoimeen paikkaan ja naps, maali! Eihän sellainen ole realistista. Realistinen jääkiekko on sellainen, että pyöritetään kiekkoa hyökkäysalueella, ja jos tulee vapaa paikka josta saa maalin niin ei ne helvetissä vedä kiekkoa maaliin vaan päättää syöttää vielä kaverille.. HUOH.

Eipä siinä mitään. Hienoja maaleja saa ja pitääkin tulla jokaisessa kiekkopelissä, pelattiin sitten tasolla kyläliiga tai NHL. Realistisesta kiekostahan tässä ei sinänsä ole kyse, vaan siitä miksi pitää yrittää tehdä kaikki maalit sillä samalla tyylillä. Sen kun vaan tietää että se kone tai toinen ihmispelaaja suunnistaa vastahyökkäyksessä siihen maalinkulmalle mihin on helppo heittää se lätty. Oletko koskaan käynyt jääkiekkopelissä jossa tähtipakki (lue Lidström tms.) ottaa omalta alueelta kiekon ja kiemurrellen luistelee itsensä hyökkäysalueelle ja heittää b-pisteeltä lättyä sille tähtisentterille tai laiturille, joka latoo kiekon puolen metrin päästä maaliviivasta yläriman kautta verkkoon. Joka vaihdossa/ hyökkäyksessä. Onhan se tyylikästä kun noita maaleja aidossa kiekkopelissä tulee. Mutta niitä vaan tulee melko harvoin kuitenkin. On suoria hyökkäyksiä jotka päättyy laukaukseen. On päädyn kautta pelaamista. On ylivoimamyllytystä. On pakkipakki syöttöjä. On maskipelaamista. Harvemmin mikään joukkue pelaa syöttömäärällä 30 koko pelissä.

On vaikeaa tehdä maali online-peleissä?!! Huoh, kyllä vastassa saa olla aikamoinen puolustus jos ei maalia saa aikaan. Se on taitoa pitää kiekkoa, ja saada se vielä syöttämään oikein vapaalle pelaajalle. Vielä enemmän vaatii taitoa se, että sen pystyy puolustamaan oikein. Se on taitoa, jos osaa kikata puolustuksen läpi ja laittaa vielä maalivahti kahville ja pörsä. Sekö on huijaamista??

Ei, se ei ole huijaamista jos pystyy harahauttamaan moken kaffelle ja maalaamaan mutta se toteutus jolla se usein tehdään, maalintakaa kiertäen ja siitä maalinedestä takayläkulmaan on. Ei kyse ole siitä katkeruudesta että häviää pelejä, vaan siitä että olisi mukava pelata pelejä niin ettei tartte pelata täysin samalla kaavalla puolustaen muutamaa maalintekokaavaa vastaan. Mielenkiiinto siinä menee. olisiko jo taas aika siirtyä 2k10 pariin kiroilemaan niitä bugeja. :D
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Huh cheeseus sentään mitä kakkia on nämä random online team pelit. Viivettä on aina n. sekuni yritäpäs siinä sitten pelata:(
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Kuka tietää mitä eroa noilla huoneilla on tuolla kerhopeleissä vai onko niillä mitään erityistä merkitystä mihin huoneeseen menee ku hakee kerhopeliä?
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Kuka tietää mitä eroa noilla huoneilla on tuolla kerhopeleissä vai onko niillä mitään erityistä merkitystä mihin huoneeseen menee ku hakee kerhopeliä?

Ei oo merkitystä. Niitä on monta vaan siksi, että jos on vaikka 18 tyyppiä pukkarissa, niin kaikki voivat pelata samaan aikaan, kunhan menevät eri huoneisiin :)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Kannattaakos tossa BaP:ssa ja kerhopeleissä käyttää Boost packejä omaan hahmoon, vai saako pelaajasta vielä paremman noilla erillisillä tehosteilla?
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Kannattaakos tossa BaP:ssa ja kerhopeleissä käyttää Boost packejä omaan hahmoon, vai saako pelaajasta vielä paremman noilla erillisillä tehosteilla?

Erillisillä tehosteilla saat pelaajasta sellaisen kuin itse haluat
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Pari kysymystä:

1. Tilannekuvaus: Pelaan kaveria vastaan online-ottelun. Ensimmäinen peli päättyy ja haluamme pelata toisen ottelun. Lähetän kaverille ottelukutsun. Kaveri hyväksyy kutsun ja hän pääsee siihen vaiheeseen asti, jossa valitaan joukkue. Tässä ruudussa ei kuitenkaan tapahdu mitään, vaan peli "hyytyy". Ainut vaihtoehto on painaa ympyrää ja hylätä saapunut kutsu. Sama tilanne on toistunut useita kertoja riippumatta siitä, kumpi lähettää kutsun ja kumpi vastaanottaa sen. Pelin uudelleenkäynnistäminen kyllä auttaa, mutta missä vika on?

2. Mitenkäs omaa veskaria saa kontrolloitua silloin, kun maalivahdilla ei ole kiekkoa? Esim. tilanteessa, jolloin vastustaja lyö kiekon kohti omaa maalia/päätyä.

3. Online-peliä valitessa saa valita vaihtoehtoja, joissa ensimmäisenä on ranked-ottelu koneen arpomaa vihulaista vastaan. Toisena vaihtoehtona rankkaamaton ottelu kaveria vastaan, mutta mikä sen kolmannen vaihtoehdon tarkoitus oli? Siinähän sai valita mm. DNF-prosentin, mutta onko siinä muuta eroa ensimmäiseen kohtaan?

Täytyy kommentoida näin amatöörinä (en ole pelannut nhl-sarjaa sitten NHL96:n jälkeen) että hienolta peliltä tämä tuntuu. Jos joku jaksaa näihin vastata niin kiitos!
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Pari kysymystä:

1. Tilannekuvaus: Pelaan kaveria vastaan online-ottelun. Ensimmäinen peli päättyy ja haluamme pelata toisen ottelun. Lähetän kaverille ottelukutsun. Kaveri hyväksyy kutsun ja hän pääsee siihen vaiheeseen asti, jossa valitaan joukkue. Tässä ruudussa ei kuitenkaan tapahdu mitään, vaan peli "hyytyy". Ainut vaihtoehto on painaa ympyrää ja hylätä saapunut kutsu. Sama tilanne on toistunut useita kertoja riippumatta siitä, kumpi lähettää kutsun ja kumpi vastaanottaa sen. Pelin uudelleenkäynnistäminen kyllä auttaa, mutta missä vika on?

2. Mitenkäs omaa veskaria saa kontrolloitua silloin, kun maalivahdilla ei ole kiekkoa? Esim. tilanteessa, jolloin vastustaja lyö kiekon kohti omaa maalia/päätyä.

3. Online-peliä valitessa saa valita vaihtoehtoja, joissa ensimmäisenä on ranked-ottelu koneen arpomaa vihulaista vastaan. Toisena vaihtoehtona rankkaamaton ottelu kaveria vastaan, mutta mikä sen kolmannen vaihtoehdon tarkoitus oli? Siinähän sai valita mm. DNF-prosentin, mutta onko siinä muuta eroa ensimmäiseen kohtaan?

Täytyy kommentoida näin amatöörinä (en ole pelannut nhl-sarjaa sitten NHL96:n jälkeen) että hienolta peliltä tämä tuntuu. Jos joku jaksaa näihin vastata niin kiitos!

1. Sitä tapahtuu monesti jos kutsujalla on jotenkin jäinen modeemi tms. kotijoukkue saa valita joukkueensa muttei voi painaa "valmis"? vierasjoukkue ei voi selata joukkueitakaan? Sillon se on ihan yleinen bugi, joka menee odottamalla ohi.. Tietysti jos yli 5min siinä odottelette niin jokin siinä mättää. Kokeilkaa kuitenkin tota odottelua

2. Painat X:n pohjaan ja eikun menoks

kolmoseen en nyt varmaa vastausta osaa heittää mut oisko toi joku et voi ettiä haluamansalaista vastustajaa, semmosta joka ei ole liikaa keskeyttäny ja on tietyllä tasolla yms.. en osaa sanoa?
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

3. Online-peliä valitessa saa valita vaihtoehtoja, joissa ensimmäisenä on ranked-ottelu koneen arpomaa vihulaista vastaan. Toisena vaihtoehtona rankkaamaton ottelu kaveria vastaan, mutta mikä sen kolmannen vaihtoehdon tarkoitus oli? Siinähän sai valita mm. DNF-prosentin, mutta onko siinä muuta eroa ensimmäiseen kohtaan?
Jep, siiinä saa pistää DNF esim max. 5%, niin todennäköisyys saada kesken pelin keskeyttäviä apinoita vastaan pienenee huimasti.

Pääseekö tässä kympissä tosta rostereiden latauksesta jotenkin eroon, eli kun käynnistyksen jälkeisen ekan online-matsin pelaa, niin se haluaa chekata ja ladata aina ne rosterit!
Ennen ne muistaakseni vain ladattiin kerran ja talletettiin, ongelma poistui, mutta tämä tuntuu nyt tulevan silti.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Pääseekö tässä kympissä tosta rostereiden latauksesta jotenkin eroon, eli kun käynnistyksen jälkeisen ekan online-matsin pelaa, niin se haluaa chekata ja ladata aina ne rosterit!
Ennen ne muistaakseni vain ladattiin kerran ja talletettiin, ongelma poistui, mutta tämä tuntuu nyt tulevan silti.

Mene online-peliin ja lataa kerran rosterit. Tämän jälkeen mene päävalikon kautta sinne paikkaan missä on tallenna/lataa -> kokoonpanot

tämän jälkeen uudelleenkäynnistettäessä sulla on uusimmat kokoonpanot.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Jeps joo nyt meikäläinen pelannut uusinta änäriä sellaiset 2-3 kuukautta, ihan jees peli kyllä ei mitään valitettavaa kyllähän tota hyvin kolmosella hakkaa :D

Nyt päätin kokeilla tota fantasiavarausta tuossa Be a GM -pelimuodossa, ja ihan hyvältähän toi tuntu, ku sai hyvän joukkueen kasaan, kun huipputähdetkin olivat varattavissa. Joo Boston Bruins on joukkueena tässä.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä


Tämähän oli taas niin taputuksen arvonen komentti että huhhuh... Voitte kylä jättää tälläset ihan suotta pois täältä foorumeilta!

Ja ettei ihan offtopiciks mene niin et jotain paranteluu chattiin kyl kaipais ainakin pukkareissa esim. tilanteissa missä joku kirjottaa chattiin jotain niin voisi tulla alakulmaan tyylin jotain tällästä ''Matti96 kirjoittaa viestiä....'', koska monesti käynyt niin, että menen pelihuoneeseen ja sitten tietty se toinen oli kirjottamassa jotain ja kirjoitus menee hukkaan ja jos hän ei esim. ole tulossa pelaamaan tai vastaavaa. Ja miten menee, kun en oo ladannu nyt noita lisäpaitoja ja menen online-otteluun niin jos vastustaja valitsee lisäpaidat niin näkyykö ne paidat siinä pelissa vai voiko edes valita niitä jos toisella ei ole avattuna lisäpaidat? Toivottavasti joku ymmärsi :D
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

NO GOAL | EA SPORTS

Tämmönen tapahtu tänään ja omasta mielestä näytti vahvasti maalilta mutta tuomari ja EA ei ollut samaa mieltä kanssani.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

No minkä ***** takia kaikki lopetttaa pelin kesken :mad:? vaikka yks maali ois tehty vasta... On se mukava pelata botteja vastaan 2 erää :confused:
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Eipä siinä mitään. Hienoja maaleja saa ja pitääkin tulla jokaisessa kiekkopelissä, pelattiin sitten tasolla kyläliiga tai NHL. Realistisesta kiekostahan tässä ei sinänsä ole kyse, vaan siitä miksi pitää yrittää tehdä kaikki maalit sillä samalla tyylillä. Sen kun vaan tietää että se kone tai toinen ihmispelaaja suunnistaa vastahyökkäyksessä siihen maalinkulmalle mihin on helppo heittää se lätty. Oletko koskaan käynyt jääkiekkopelissä jossa tähtipakki (lue Lidström tms.) ottaa omalta alueelta kiekon ja kiemurrellen luistelee itsensä hyökkäysalueelle ja heittää b-pisteeltä lättyä sille tähtisentterille tai laiturille, joka latoo kiekon puolen metrin päästä maaliviivasta yläriman kautta verkkoon. Joka vaihdossa/ hyökkäyksessä. Onhan se tyylikästä kun noita maaleja aidossa kiekkopelissä tulee. Mutta niitä vaan tulee melko harvoin kuitenkin. On suoria hyökkäyksiä jotka päättyy laukaukseen. On päädyn kautta pelaamista. On ylivoimamyllytystä. On pakkipakki syöttöjä. On maskipelaamista. Harvemmin mikään joukkue pelaa syöttömäärällä 30 koko pelissä.:D

Yksi tekijähän asiassa on myös puolustus. Jos tähtipakki (lue Lidström tms) saisi joka hyökkäyksessä TILAISUUDEN heittää b-pisteeltä lätyn tähtisentterille tai laiturille, puolustaja aivan sataprosenttisella varmuudella tekisi sen. Ihan joka ikisestä hyökkäyksestä! Tästähän voisikin päätellä, että jos änärissä pysäyttää sen vastustajan nousevan pakin tai ottaa sen miehen sieltä maalinkulmalta kiinni, niin näitä maaleja ei päästä tekemään.
Itse esimerkiksi teen näitä jatkuvasti (ei, teen myös muita maaleja) ihan vain sen takia, että siihen annetaan mahdollisuus. En näe mitään syytä jättää sitä käyttämättä. Kyseessähän on vähän sama asia, kuin jos päästettäisiin vastustaja jatkuvasti läpiajoon, pitäisikö vastustajan pysähtyä joka kerta odottamaan puolustajia, koska "muuten tehdään koko ajan läpiajomaaleja"...?
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Yksi tekijähän asiassa on myös puolustus. Jos tähtipakki (lue Lidström tms) saisi joka hyökkäyksessä TILAISUUDEN heittää b-pisteeltä lätyn tähtisentterille tai laiturille, puolustaja aivan sataprosenttisella varmuudella tekisi sen. Ihan joka ikisestä hyökkäyksestä! Tästähän voisikin päätellä, että jos änärissä pysäyttää sen vastustajan nousevan pakin tai ottaa sen miehen sieltä maalinkulmalta kiinni, niin näitä maaleja ei päästä tekemään.
Itse esimerkiksi teen näitä jatkuvasti (ei, teen myös muita maaleja) ihan vain sen takia, että siihen annetaan mahdollisuus. En näe mitään syytä jättää sitä käyttämättä. Kyseessähän on vähän sama asia, kuin jos päästettäisiin vastustaja jatkuvasti läpiajoon, pitäisikö vastustajan pysähtyä joka kerta odottamaan puolustajia, koska "muuten tehdään koko ajan läpiajomaaleja"...?
Tässä pelissä se on vain tehty niin vaikeaksi "pitää" sitä miestä. Tulee estämisjäähyjä ja kiekko kimpoilee milloin mistäkin jalasta maaliin. Toki jos pääsee 2-0 hyökkäykseen, niin paikka pitää käyttää, mutta pelaajien pitäisi miettiä vähän peliviihtyvyyttä. Peliin kyllästyy jos tulee koko ajan samoja maaleja... Omasta mielestäni on ainakin kymmenen kertaa palkitsevampaa voittaa vastustaja pelaamalla aidon tuntuista jääkiekkoa. Kiekko viivaan, haetaan vetopaikkaa sille jolla on hyvä veto , ja verkot tötterölle vaikka ohjauksen kautta. Jos vastustajakin pelaa realistista ja viihdyttävää kiekkoa, ei haittaa vaikka häviäisinkin. Yleensä hyvän pelin jälkeen laitankin vastustajalle kiitokset.
 
Ylös Bottom