Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

2 viikkoa vielä täytyy odottaa, saas nähä miten pärjätään :) Oliko niin että tuota maalivahdin ohjausta parannellaan viimeistään peliin 2013? Vielä kun tuleviin peleihin saataisin Be A Referee muoto, se olisi mahtavaa!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

2 viikkoa vielä täytyy odottaa, saas nähä miten pärjätään :) Oliko niin että tuota maalivahdin ohjausta parannellaan viimeistään peliin 2013? Vielä kun tuleviin peleihin saataisin Be A Referee muoto, se olisi mahtavaa!

Itse olen aina toivonut että tulisi mahdollisuus olla tuomarina. Mutta Kiekkofysiikka 2012 ja maalivahti 2013 tos järjestykses sais tul
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itse olen aina toivonut että tulisi mahdollisuus olla tuomarina. Mutta Kiekkofysiikka 2012 ja maalivahti 2013 tos järjestykses sais tul

Mieluiten maalivahti* Et tiedä kuinka turhauttavaa on kun maalivahdit on mitä on ja pystyvät täysin mahdottomuuksiin. Kiekkofysiikka on toki kanssa aivan perseestä, mutta sen kanssa vielä voi elää, maalivahtien staattisuus taas on asia jota en ole ikinä pystynyt hyväksymään missään NHL-sarjan pelissä. Näin on ollut ikävä kyllä aina, mutta nyt olisi tosiaan hyvä saada hyvät maalivahdit, jotta peliä voisi kutsua hyvällä omalla tunnolla jääkiekkosimulaattoriksi.

Itse pelkään pahoin kun 2k sarja tekee paluun tuolla 2k12 saattaa peli tosissaan yllättää kaikki. Itse uskoisin, että 2k sarja läöhtee tiiviiseen yhteistyöhön KHL:n kanssa joka hyödyttäisi molempia -> KHL:n tarvitsema mainos ja näkyvyys, 2k:n tarvitsema raha ja ammattitaito. Muistamme varmasti FIFA- ja NHL-sarjojen uudelleen henkiin herätyksen, nyt pelkään pahoin samaa 2k:lta. Toki uskon, että mikäli EA haluaa panostaa NHL12 niin EA säilyttää paikkansa ''markkinajohtajana'', mutta NHL ja FIFA sarjaa 6 vuotta pelanneena voin olla ainoastaan ylpeä FIFA:sta, nykyinen NHL on alkuinnostuksen jälkeen lähes identtinen maalintekotapoja ja kiertorannaria myöten. Kokeilkaapas talven tullen mennä vetämään kiertorannari ylämummoon 180 asteen nopean kierähdyksen jälkeen. Tokikin pakko-ostos kun muuta ei markinoilla näy ja minun on näköjään pidettävä paikkani tuolla maaliman huipulla taitojeni osalta

Haastan nyt kuitenkin kaikki mukaan PS3:n epäviralliseen SM-sarjaan. Toivottavasti saisimme päälle 100 aktiivista ja asiallista pelaajaa pelaamaan tämän hetken parasta jääkiekkopeliä :) Eli linkki on: http://www.konsolifin.net/bbs/plays...784-nhl-11-liiga-1-paasarja-i-divisioona.html

E: (Off-topic) NHL-sarjan Be a Prota kritisoivat voivat siirtyä pelaamaan autenttista onlinepeliä kiekko.tk Internet Hockey ,joka on täysin suomalainen :) Referer kohtaan SeRe jos innostutte :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itse pelkään pahoin kun 2k sarja tekee paluun tuolla 2k12 saattaa peli tosissaan yllättää kaikki. Itse uskoisin, että 2k sarja läöhtee tiiviiseen yhteistyöhön KHL:n kanssa joka hyödyttäisi molempia -> KHL:n tarvitsema mainos ja näkyvyys, 2k:n tarvitsema raha ja ammattitaito.

E: (Off-topic) NHL-sarjan Be a Prota kritisoivat voivat siirtyä pelaamaan autenttista onlinepeliä kiekko.tk Internet Hockey ,joka on täysin suomalainen :) Referer kohtaan SeRe jos innostutte :D

Mitä pelättävää tuossa 2k:n mahdollisessa uudessa tulemisessa olisi? Parempihan se olisi kaikille, jos markkinoilta löytyy useampi laadukas jääkiekkopeli. 2k:n myyntiluvut verrattuna EA:n lätkään taitavat olla niin pienet, että epäilen tuota KHL:n suurta hyötyä asiasta, etenkin kun nimenä tulisi olemaan nimenomaan NHL 2k12 eikä KHL 2k12.

[offtopic] Mitä tulee kiekko.tk:hon, niin itsekin tuota aikanaan hyvinkin paljon tahkosin. Jossain vaiheessa päätin, että on pakko lopettaa kun aikaa tuli käytettyä siihen niin paljon. Myöhemmin tunnukseni olikin sitten jo poistettu paikalta enkä tuota enää edes osannut. Novicena pelaaminen tuolla on myös aika ikävää, kun statsien kerääjiä löytyy niin paljon[/offtopic]

Kovasti yritin itse NHL 11:stä jotain keskusteltavaa keksiä, mutta demo alkaa olla jo niin läpikäyty ettei siitä oikein mitään enää saa. En usko, että koko versio tulee mitään suurempia wow-momentteja minulle tarjoamaan, mutta ihan kelpo peli tulee varmastikkin olemaan. Kuten täällä juuri joku mainitsikin, tuntuu peli edelleen aika samalta edellisten kanssa että jotain yllättävää voisi kokea, vaikka eteenpäinkin on selvästi menty.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mitä pelättävää tuossa 2k:n mahdollisessa uudessa tulemisessa olisi? Parempihan se olisi kaikille, jos markkinoilta löytyy useampi laadukas jääkiekkopeli. 2k:n myyntiluvut verrattuna EA:n lätkään taitavat olla niin pienet, että epäilen tuota KHL:n suurta hyötyä asiasta, etenkin kun nimenä tulisi olemaan nimenomaan NHL 2k12 eikä KHL 2k12.

Joo tosiaan olisi hyvä jos olisi 2 peliä, jotka kapitalistien tyyliin kehittävät toisien pelejä ja taso paranisi. Mitä KHL:n tulee kannattaa huomioda itse venäläiset (Venäjä n. 160 000 000 asukasta). Toki he varmasti haluaisivat myös tahkota äiti-Venjä -sarjaa jota EA ei pysty tarjoamaan. Varmasti he ainakin kun kuulevat mahdollisesta uudesta huippulätkästä ''NHL 2k12'' he voisivat hyvinkin ostaa tuon pelin. Venjällä on kuitenkin kuten sanottu paljon väkeä ja siellä lätkällä ona vahva asema toisin kuin Amerikassa Kanadaa lukuunottamatta. Onhan EA:n lätkässäkin lukuisia liigoja, ja kun 2k:lta ei näitä löydy ei tarvita suurtakaan panostusta ja pyytelyä kun KHL tyrkyttää lisenssejä sitä vastaan, että ne olisivat lähes ''tasavertaisissa asemissa'' (dynasty yms.) :) Siinähän on toki aivan mahdolliset yhteistyön ainekset, kun molemmat painuvat rinta rinnan isoa pahaa amerikkalaista vastaan (NHL & EA) :)

Ja mitä tuohon 2k sarjan myyntilukujen pienuuteen tulee kannattaa muistella suurta futistaistelua, FIFA vs. PES ja kumpi noista oli se oikea futis kunnes EA aloitti oikeasti sen panostuksen. Nythän FIFA on ohittanut PES:n, mutta tilanne on kiintoisa kun molemmat panostavat kehitykseen saadakseen kärkisijan :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tähän EA lätkän ja 2K NHL keskusteluun sanon sen verran että itse ehdottomasti ostan mielummin 2k12 kuin NHL12 kun ilmestyy. Moni asia on 2K sarjassa kuitenkin tehty ihan mallikkaasti ja kahden vuoden työskentely yhden pelin kohdalla varmasti palkitsee.

Mutta nyt odotetaan NHL11 ilmestymistä. Demoa en ole päässyt testaamaan kun oma pleikkari on huollossa, mutta saapuu takaisin alkuviikosta. Gameplaytä katsoessa ainakin taklausksissa ollaan menty eteenpäin. Odotus on korkealla..
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Joo tosiaan olisi hyvä jos olisi 2 peliä, jotka kapitalistien tyyliin kehittävät toisien pelejä ja taso paranisi. Mitä KHL:n tulee kannattaa huomioda itse venäläiset (Venäjä n. 160 000 000 asukasta). Toki he varmasti haluaisivat myös tahkota äiti-Venjä -sarjaa jota EA ei pysty tarjoamaan. Varmasti he ainakin kun kuulevat mahdollisesta uudesta huippulätkästä ''NHL 2k12'' he voisivat hyvinkin ostaa tuon pelin. Venjällä on kuitenkin kuten sanottu paljon väkeä ja siellä lätkällä ona vahva asema toisin kuin Amerikassa Kanadaa lukuunottamatta.

Onhan tuossa tosiaan perää, minulla ei ole mitään hajua Venäjän konsoli- tai jääkiekkopelimyynnistä. Olisihan tuo ainakin väkilukunsa puolesta 2k:lle iso mahdollisuus. Alkaa mennä nyt sen verran aiheen ulkopuolelle, että ehkä tämän aiheen on parempi olla siihen asti, että joku sen 2k12-ketjun aikanaan avaa :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mieluiten maalivahti* Et tiedä kuinka turhauttavaa on kun maalivahdit on mitä on ja pystyvät täysin mahdottomuuksiin. Kiekkofysiikka on toki kanssa aivan perseestä, mutta sen kanssa vielä voi elää, maalivahtien staattisuus taas on asia jota en ole ikinä pystynyt hyväksymään missään NHL-sarjan pelissä. Näin on ollut ikävä kyllä aina, mutta nyt olisi tosiaan hyvä saada hyvät maalivahdit, jotta peliä voisi kutsua hyvällä omalla tunnolla jääkiekkosimulaattoriksi.

...nykyinen NHL on alkuinnostuksen jälkeen lähes identtinen maalintekotapoja ja kiertorannaria myöten. Kokeilkaapas talven tullen mennä vetämään kiertorannari ylämummoon 180 asteen nopean kierähdyksen jälkeen. Tokikin pakko-ostos kun muuta ei markinoilla näy ja minun on näköjään pidettävä paikkani tuolla maaliman huipulla taitojeni osalta
Vähän ihmetyttää nämä itkemiset samanlaisten maalien synnystä. Hakemalla haetteko maaleja, jotka uppoavat aina tietyllä tavalla ja vielä väännätte niitä pelistä toiseen? Luulisi tuollaisessa menevän maku vähän turhankin helposti.
Itselläni demossa melkein kaikki maalit on syntynyt mitä erilaisimpien maalinedustasteiluiden jälkeen, joista yhtäkää en usko millään kikalla tehneen. Toki osa maaleista on "taidokkaasti" syntynyt, kun kiekko on maalin edestä siirretty vähän taaksepäin pakille, joka on päässyt oikeastaa tyhjään maaliin ampumaan.
Ensimmäiset helpot maalit tulivat, kun sain Zettebergin joukkueeseen ja kyseisellä pelaajalla alivoimalla upposi kolme peräkkäistä laukausta. Tosin tuota ei ole tapahtunut kuin vain kerran.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Joo tosiaan olisi hyvä jos olisi 2 peliä, jotka kapitalistien tyyliin kehittävät toisien pelejä ja taso paranisi.
Niinhän sitä luulisi mutta EA NHL- sarja on ollut olemassa niin kauan että 2K NHL-sarjan on mahdoton saavuttaa sitä. Muutenkin 2K NHL-sarjan täytyy yrittää keksiä tapoja joilla erota EA:n NHL-sarjan peleistä saadaakseen pelaajia. Koska EAn NHL on lähes aina täydellinen paketti niin 2K:n änärin on vaikea olla erilainen ja samalla vielä parempi.


Mitä KHL:n tulee kannattaa huomioda itse venäläiset (Venäjä n. 160 000 000 asukasta). Toki he varmasti haluaisivat myös tahkota äiti-Venjä -sarjaa jota EA ei pysty tarjoamaan. Varmasti he ainakin kun kuulevat mahdollisesta uudesta huippulätkästä ''NHL 2k12'' he voisivat hyvinkin ostaa tuon pelin. Venjällä on kuitenkin kuten sanottu paljon väkeä ja siellä lätkällä ona vahva asema toisin kuin Amerikassa Kanadaa lukuunottamatta.
Siis mitä, lätkällä ei ole vahvaa asemaa "Amerikassa Kanadaa lukuunottamatta" Mitä helvettiä äsken luin? Ensinnäkin Kanada on Pohjois-Amerikassa JA Kanada on yhtä kuin jääkiekko.

Onhan EA:n lätkässäkin lukuisia liigoja, ja kun 2k:lta ei näitä löydy ei tarvita suurtakaan panostusta ja pyytelyä kun KHL tyrkyttää lisenssejä sitä vastaan, että ne olisivat lähes ''tasavertaisissa asemissa'' (dynasty yms.) :) Siinähän on toki aivan mahdolliset yhteistyön ainekset, kun molemmat painuvat rinta rinnan isoa pahaa amerikkalaista vastaan (NHL & EA) :)
Jälleen mitä helvettiä luen, en saa selvää.. Niin 2K Games ei ole amerikkalainen, ahaa? Luulisin että KHL ei halua antaa lisenssejään ihan halvalla, jolloin KHL liiga on peleistä puuttunut (paitsi ainakin NHL 09?) Sekä tuskin KHL mitään tasavertaisuutta arvostaa.

Ja mitä tuohon 2k sarjan myyntilukujen pienuuteen tulee kannattaa muistella suurta futistaistelua, FIFA vs. PES ja kumpi noista oli se oikea futis kunnes EA aloitti oikeasti sen panostuksen. Nythän FIFA on ohittanut PES:n, mutta tilanne on kiintoisa kun molemmat panostavat kehitykseen saadakseen kärkisijan :)
Kannattaa muistaa että 2K NHL sarja on ollut markkinoilla hyvin pitkään ilmaan lähes minkäänlaista menestystä sen sijaan PES pystyi haastamaan FIFAn ainakin väliaikaisesti, eli jos 2K NHL olisi jossain vaiheessa pystynyt olemaan parempi peli niin myyntiluvut olisivat paljon tasaisemmat.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Siis mitä, lätkällä ei ole vahvaa asemaa "Amerikassa Kanadaa lukuunottamatta" Mitä helvettiä äsken luin? Ensinnäkin Kanada on Pohjois-Amerikassa JA Kanada on yhtä kuin jääkiekko.

Sekava se viesti oli kuin ryyppäävä porkkana, mutta lue muutaman kerran niin ymmärrät mitä se tarkotti. Venäjällä lätkä on iso juttu, toisinkuin Yhdysvalloissa. Kanadassa se taas on HYPERTORONTOSUPERMAPLEUBERLEAFSSUPAH-juttu
 
Vasta nyt tuli eka kameratarkistus.

Vastustajalla oli kiekko oman maalinsa kulmalla ja itse kaarsin maalin edestä kohti vastustajaa. Olin noin metrin päässä maalivahdin alueesta. Vastustaja yritti syöttöä mutta se kimposi mun luistimesta maaliin. Maalia ei hyväksytty. Hidastuksissa näkyi ettei mitään potkua tapahtunut vaan pelaajani liukui jäällä ja vieläpä erisuuntaan, eli ei edes ohjannut, kiekko vain kimposi maaliin kovan syötön seurauksena.

Olenko väärässä et toi ois pitäny hyväksyä kun ei potkua tapahtunut? Jos näin, niin ois koko kameratoiminto saanut jäädä pelistä pois
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Niinhän sitä luulisi mutta EA NHL- sarja on ollut olemassa niin kauan että 2K NHL-sarjan on mahdoton saavuttaa sitä. Muutenkin 2K NHL-sarjan täytyy yrittää keksiä tapoja joilla erota EA:n NHL-sarjan peleistä saadaakseen pelaajia. Koska EAn NHL on lähes aina täydellinen paketti niin 2K:n änärin on vaikea olla erilainen ja samalla vielä parempi.

Tämä pisti erityisesti silmään, erityisesti lihavoimani kohta. Et varmaan tarkoittanut EA:n lätkän olevan virheellinen ja täydellinen jossa ei ole huonoja puolia. Tuo peli on kuitenkin monella tapaa vain niin kaukana täydellisestä, ettei tuota täydelliseksi voi missään muodossa sanoa. Nykyinen pelimoottori on ilmeisesti niin täydellinen kuin se voi olla kahden vuoden päästä, jonka jälkeen pitää luoda jotain uutta. Minä olen tainnut näissä ketjuissa vaatia suurempaa uudistusta jo pidemmän aikaa. Siitä olen samaa mieltä, että 2k:n on vaikea saavuttaa EA, koska EA on ollut olemassa niin kauan. Monesti huomaa, että NHL-peleistä puhuttaessa ihmiset eivät edes tiedä muuta kuin EA Sportsin jääkiekkopelin ja "It's in the game" lauseen. Ei EA Sportskaan tietysti ole tunnettavuuttaan ilman työtä saanut, vaan mukana on täytynyt olla useampi onnistunut peli.

Kannattaa muistaa että 2K NHL sarja on ollut markkinoilla hyvin pitkään ilmaan lähes minkäänlaista menestystä sen sijaan PES pystyi haastamaan FIFAn ainakin väliaikaisesti, eli jos 2K NHL olisi jossain vaiheessa pystynyt olemaan parempi peli niin myyntiluvut olisivat paljon tasaisemmat.

Olen harvan 2k-pelin omistanut, mutta kunnolla olen useampaankin saanut tutustua. 2k:lla on ollut parempi lätkäpeli monina vuosina. Nykyisessä sukupolvissa 2k ei ole vaikuttanut oikein löytävän omaa tyyliään, jonka seurauksena ulos lykättiin 2k9 ja 2k10 jotka olivat luvalla sanoen huonoja.

EA:n ehdoton vahvuus tunnettavuuden lisäksi on mielestäni niiden helppo lähestyttävyys. Viime aikoina ne ovat olleet toki parempiakin kuin 2k:n vastaavat. EA:n NHL on vähän kuin pop-musiikki: se on helposti omaksuttava ja siitä on helppo pitää. 2k ei nykyisellään ikinä pysty voittamaan EA:n lätkää satunnaisena peli-illan viihdyttäjänä, koska sen oppiminen vie huomattavasti enemmän aikaa. EA loi Skill Stickin johon on sopivasti vuosi vuodelta lisätty jotain uutta, mutta silti 07:a (tai ainakin 08:a) pelanneet pääsevät tähän uuteenkin lätkään nopeasti mukaan. Livepuolella EA on tällä hetkellä myös valovuoden 2k:ta edellä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Vasta nyt tuli eka kameratarkistus.

Vastustajalla oli kiekko oman maalinsa kulmalla ja itse kaarsin maalin edestä kohti vastustajaa. Olin noin metrin päässä maalivahdin alueesta. Vastustaja yritti syöttöä mutta se kimposi mun luistimesta maaliin. Maalia ei hyväksytty. Hidastuksissa näkyi ettei mitään potkua tapahtunut vaan pelaajani liukui jäällä ja vieläpä erisuuntaan, eli ei edes ohjannut, kiekko vain kimposi maaliin kovan syötön seurauksena.

Olenko väärässä et toi ois pitäny hyväksyä kun ei potkua tapahtunut? Jos näin, niin ois koko kameratoiminto saanut jäädä pelistä pois

Onhan tuo aivan idioottimaista, jos maalitarkastuksenkaan jälkeen ei selvää maalia hyväksytä, mutta näin käy joskus (todella harvoin kylläkin) oikeastikin. (Jos pelaajasi ei siis potkaissut kiekkoa niin maali olisi pitänyt hyväksyä)

YouTube - 28.11.2009 Tappara-Lukko - hylätty maali

Itse olin tuossa kyseisessä pelissä katsomossa, ja kaikki (noin 5500 katsojaa) näkivät, että maali oli selvä. Eri hidastukset pyörivät screenillä ja kaikki näkivät sen uudestaan ja uudestaan. Tuosta yläkamerasta, mitä siis käytetään maalitarkastuksessa, kiekko ei oikein näy, ja maalia ei vain voitu hyväksyä. Täysin idioottimaista sanon minä!

Mutta tämä ei siis tarkoita, että hyväksyisin tuon EA:n mokan..:rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Hyviä pointteja kyllä mutta tarkotin sitä että EA:n versio vaan on ollut vetovoimaisempi, jotakin kertoo jo se että olen pelannut sarjan jokaista versiota vuodesta 1999. 2K:n änärit eivät vain ole minuun iskeneet, sillä siis sen sarjan täytyy tehdä asiat eri tavoin ja vielä paremmin, minuun nämä erilaisuudet eivät kolahda.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tuosta yläkamerasta, mitä siis käytetään maalitarkastuksessa, kiekko ei oikein näy, ja maalia ei vain voitu hyväksyä.

[/OFFTOPIC] Tarkkasilmäiset (niinkuin minä:D) huomaavat kyllä kiekon tuosta yläkuvakulmastakin ;) [/END OF OFFTOPIC]

Muuten tuohon maalitarkistukseen, EA pikkusen huonosti homman hoitanut. Nimittäin kaikki, mitkä menevät luistimesta, tarkistetaan, ja aika usea hylätäänkin.. Vaikka eihän koko peliin ole luotu semmoista tapahtumaa kuin "Kiekon Potkiminen" :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

[/OFFTOPIC] Tarkkasilmäiset (niinkuin minä:D) huomaavat kyllä kiekon tuosta yläkuvakulmastakin ;) [/END OF OFFTOPIC]

Muuten tuohon maalitarkistukseen, EA pikkusen huonosti homman hoitanut. Nimittäin kaikki, mitkä menevät luistimesta, tarkistetaan, ja aika usea hylätäänkin.. Vaikka eihän koko peliin ole luotu semmoista tapahtumaa kuin "Kiekon Potkiminen" :D

Boxi demossa ainakin kävi niin että kaveri rynni maalille ja kiekko kimposi luistimesta, mitään potkuliikettä ei tapahtunut. Ensin kaveri juhli, mutta sitten tuomari ui kovasti rintaa ja minä tuuletin ja huusin että "ihan selvä potku"(mitä siis todelisuudessa ei ollut). Sitten katseltiin uusintoja ja tuomari osoitti keskelle ja sitten tulikin muutama r-rated sana.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itelläni kyllä pelaaja potkaisi kerran pelatessa kiekon aivan selvästi sisään ja tuumasin heti että: "no se ei ainakaan ollu maali.." tuomari tarkistaa kyllä tilanteen, mutta ojentaa kätensä maalin merkiksi. :eek: Eipä siinä voinu kuin ihmetellä.. en ois nimittäin ite ainakaan hyväksyny :rolleyes:
 
Ylös Bottom