Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Alko viikonloppuna naurattaa ihan huolella kun pelattiin kaverin kanssa Battle for the cuppia... Tietysti paras seitsemästä sarja ja törmättiin EA:n keinotekoiseen pelin tasoittamiseen liiankin usein. Seitsemästä pelistä neljässä toinen tuli kolmannessa erässä kolmen tai enemmän maalin taka-ajosta tasoihin.
Pahin oli kun johdin 4-0 pelikellon näyttäessä ~42min, olin pyörittänyt koko matsin ihan miten halusin. *zäp* ja kaikki käänty päälaelleen, kiekot irtoili lavasta omia aikojaan, pelaajat kaatu, en saanu tyhjistä sisään... Toisaalta kaveri veti viidellä vedolla neljä häkkiä ja teki vielä voittomaalin 15sek ennen loppua (7min erät). Yritin purkaa ranteella alueelta ja kaverin pakki nappas ilmasta mailalla kiekon alas, tähän väliin kaveri alko nauraa että tekee tästä voittomaalin, lähti sitten suht huono veto ja sinnehän se kimpoili :D

Peli siellä täällä on ok, mutta kyllä oltiin molemmat aika vahvasti sitä mieltä että EA on laittanut mukaan jonkun ihme momentum härpäkkeen... Sen verran sikkiä se oli paikoitellen :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Jospa EA ei vaikka tekisi enää näitä B luokan lätkäpelejä ja keskittyisi päivittämään tätä uuteen uskoon, niin ehkä 5 vuoden päästä meillä olisi hyvä peli, missä vain jengien taito ratkaisee.

ja tässä vielä piristykseksi niille joilla on ongelmia maalin teossa. Ruotsalaisten käyttämä vanha kunnon curve ja ne pojat tän osaa:)

http://www.youtube.com/watch?v=1i5qrbRmtwI
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään tuli sitten ekan kerran tungettua uus änäri plegeen ja voi jumaliste, että oli virhe. Kavereiden kanssa parina kaljotteluiltana on hakattu, mutta nyt kun alko pelaamaan tota kfin-liigaa, niin kyllähän tässä on otettu joku 360 askelta taaksepäin kympistä!

Peli on hidasta puuroa, kontrollit tuntuu tulevan jäljessä tuttuun FIFA-tyyliin, NHL-ammattilaiset ei saa kovia syöttöjä (JOTKA SIIS TULEVAT LAPAAN!) haltuun ja pokecheckit menevät jopa enemmän läpi kuin 10:ssä(?!). Siihen vielä lisäyksenä se, että mailannosto tuntuu aika turhalta, kun kiekollisen pelaajan maila tuntuu aina olevan ekana kiekossa (maassa?) ja maalivahdit ovat edelleen ongelmissa "vanhanaikasissa" ja muutenkin pomppivat etutolppatilanteissa, kuin mitkäkin apinat. Ja omien pelaajien tekoälystä (/älyttömyydestä) ei varmaan tarvitse edes puhua...

Kaiken kaikkiaan peli tuntuu hieman vajaalta versiolta änäri 10:stä ja ainoat hyvät uudistukset, joita olen tähän mennessä löytänyt on syöttösysteemi (siis käytäntö, toteutus kusee!), taklaaminen ja ylivoimapelin pyörittäminen; pelissä voi jopa antaa niitä pakki-pakkisyöttöjä ilman sitä viivatyhmäilyn pelkäämistä! Jipii!

Noh, kaipa tähänkin tottuu. Ja ehkä oppii jopa pitämään... pitkä matka siihen vielä on :(
 
Vastaus: NHL 11 i[PS3] - keskustelu pelistä

L2 pohjassa kun pitää miltei kokoajan niin tuntuis että kiekko pysyy lavassa lähes magneetin lailla ja auttaa noihin poke checkkeihinkin:confused:,aikamoinen superpallo tosin tuo kiekko tässä tämän vuoden versiossa:D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kuulkaas nyt ystäväiset. Muistakaa, että tää on EA:n bisnestä, jolla ne tekee rahaa. Mitä järkeä olisi tehdä kerralla täydellinen, jolloin sen ostaisi kaikki ja seuraavana vuonna sitä ei ostaisi kukaan ?

Sitte vielä: Verratkaa 5 vuoden aikaa. NHL 06-11. On tullut aika paljon jo uudistuksia ainakin mun mielestä..
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Osaan kyllä myöntää tappioni paremmalle vastustajalle reilussa kamppailussa. Tällaiset tilanteet tässä putkessa voidaan kuitenkin laskea noin kahdella sormella. Kysehän ei ole mistään parista maalivahdin koomailusta, vaan pelin alussa toiselle joukkueelle arvotusta ja aika lailla kaikkiin osa-alueisiin vaikuttavasta edusta, josta täällä ovat monet muutkin puhuneet. Onhan niitä joskus niitäkin pelejä, joissa mitään etua ei välttämättä juuri suuntaan tai toiseen näe, mutta aivan liian usein sitä ei voi olla huomaamatta. Usein pitkällä juoksulla ovat edut menneet tasan, kuten esimerkiksi jami84 sanoi, mutta nyt siis kohdalle on sattunut ihmeellinen putki huonoa tuuria etuarvonnoissa.

Tässä vielä tuo video. Monta kertaa tuli tuon jälkeen harjoituksissa vielä testattua samasta paikasta ja vastaavalla pelaajalla rystyltä, ja vaikka tähtäys oli niin oikealle kuin mahdollista, meni kiekko tuosta paikasta aina maaliin.

Haha :D En keksi enää mitä sanoa... Eiköhän kuitenkin ole niin, että kun peli alkaa, joukkueet ovat samalla viivalla. Sitten se tuuri saattaa kasaantua toiselle, niinkuin oikeassakin kiekossa. Ja kun pari menee alussa omiin, niin MV:ltä menee itseluottamus, näinhän se menee oikeassakin kiekossa.

Ja tuo video oli aivan käsittämätön, se täytyy myöntää :D Ikinä en ole nähnyt vastaavaa... :eek:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä näyttäisi muodostuvan kaksi leiriä, jotka pitävät kiinni omista mielipiteistään riippumatta vastapuolen argumenteista: Isaaru kokee, että peliin on ympätty jonkinlainen random etu-generaattori, ja Ilari61 taas on sitä mieltä että vain pelaajien (siis ihmisen, joka pitää ohjainta kädessä) taito ratkaisee.

On kyllä pakko sanoa, että olen Isaarun kanssa samoilla linjoilla. Efektin olen itse huomannut parhaiten HUT-matseissa. Oli lievästi sanottuna huvittavaa katseltavaa, kun lähes pelkästään NHL-miehistä koottu tiimini räpelsi jotain Sveitsin sarjan joukkuetta vastaan. Pelaajat kaatuilevat omia aikojaan, kiekot karkaavat lavoista, laukaukset menevät tolppiin... jne. jne.

Se onkin sitten toinen juttu, että onko normaaleihin online versus -matseihin lisätty tuota samaa "tasoitusta" tai "keinotekoista etua"? Entäs EASHL-matseihin? Mikä määrittää sen miten hyviä tai huonoja omat AI:n ohjaamat pelaajat ovat? Mitäpä jos EASHL-ottelussa molemmilla joukkueilla on kuusi ihmistä pelaamassa, meneekö silloinkin etu jommalle kummalle joukkueelle, vai ratkaiseeko vasta silloin TAITO?

Näihin kysymyksiin ei ikävä kyllä varmaankaan koskaan saada vastauksia, ellei EA jossain vaiheessa kerro avoimesti lisänneensä peliin edellä mainitun kaltaista etu-generaattoria.

Ilari61:ltä tuli kyllä hyvä ohje: jos on huono päivä, niin älä pelaa :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Yrität puolustaa kaveria vastaan taklaamalla.
Ei käy. Kimpoat vaan takaisin pelaajalla kuin pelaajalla, pelaajasta kuin pelaajasta.

Yrität sitten vaikka poke checkiä.
Ei käy. Saat jäähyn.

Entäpä sitten stick lift.
Ei käy. Saat jäähyn eikä kaverilta lähde edes kiekko lavasta vaikka saitkin nostettua mailaa.

Jospa sitten luottaisin maalivahtiin, onhan Rask ottanut komeita koppeja urallaan paljon.
Ei käy. Jokainen torjunta menee siihen seläntakaahuitaisuun (huti tietenkin) ja kaveri käy tökkäämässä maalin kun itse yrität puolustajalla tokkiä sitä itselleni haamuksi muuttunutta kiekkoa.

Sitten jollain perkeleen huijauksella pääsen kahdella nollaa vastaan tilanteeseen. Himmailen laiturillani ja odotan sentterin mukaan hyökkäykseen kunnolla. Lättyä maalinkulmalle ONNISTUNEESTI ja veto kohti ylänurkkaa. Kädet kohti taivasta ja tuulettamaan, kunnes huomaatkin että Gary Goalkeeper ovr 57 ottikin kiekon syöksymällä kiinni kuin Zubizzareta konsanaan. Kaverin vastahyökkäys ja sinivvivalta ilman maskia rannari takanurkkaan. Tuttuako? Kyllä.

Tää on niiiiin totta, kuten monien muidenkin epäreilut kokemukset pelin kanssa.

Mutta hei, pelin tuottajathan ovat monesti kiistäneet pelissä olevan mitään "catch up -logiikkaa". He nimittäin kutsuvat sitä momentumiksi. Se vaan kusee täysillä, koska momentumin vaihto tuntuu mahdottomalta ja loppujen lopuksi, miksi ihmeessä pelaajat eivät voisi pysyä ns. samalla viivalla koko pelin ajan? Olisi tuhat kertaa reilumpaa, selkeämpää ja vähemmän turhauttavaa. Jokseenkin hanurista, että peli päättää puolestasi, milloin selkärankasi napsuu tai koska olet huikealla pelipäällä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Olis kiva kuulla Youngbloo_d :in ja muiden TOP-100 suomalaisten mietteitä tästä asiasta?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Päättyyhän se deke myös laukaukseen :D En siis tarkoittanut, että pitäisi yrittää laukoa suorasta luistelusta ilman harhauttamista, koska ikävä kyllä ne ei tunnu uppoavan millään.
MITÄ? Helpostihan nuo oikein ajoitetut rannarisijoitukset uppoaa. Ei tarvitse kuin sijoittautua oikein, katsastaa maalivahdin sijoittautuminen ja vetää sinne missä on tilaa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Tässä näyttäisi muodostuvan kaksi leiriä, jotka pitävät kiinni omista mielipiteistään riippumatta vastapuolen argumenteista: Isaaru kokee, että peliin on ympätty jonkinlainen random etu-generaattori, ja Ilari61 taas on sitä mieltä että vain pelaajien (siis ihmisen, joka pitää ohjainta kädessä) taito ratkaisee.

Itse olen lähinnä EASHL-pelien (nhl10 myös) kautta havainnut sen, että jos on niin taitava esim. kuin Ilari, niin pelin "momentumin" pystyy kääntämään omalle joukkueelle ja silloin on helppo väittää, ettei sitä ole ja kaikki riippuu pelaajista. Itse edustan sellaista hieman taitamattomampaa pelaajakuntaa ja minä havaitsen joka kerta, joka ikisessä pelissä tietynlaisen "momentumin" läsnäolon.

Ja sen saamiseen on monta syytä. Yleensä vaikkei joukkueella olisi yhtään "todellista" maalintekopaikkaa saa tietokoneen puolelleen jos pystyy syöttelemään tarkasti, pitämään kiekkoa vastustajaa enemmän ja saa enemmän laukauksia. No, eikö tälläisen joukkueen pitäisi voittaa? Mielestäni ei millään tylsällä ranteella tai pakin lämärillä, joka menee sisälle tietokoneen avustamana.

Ennen kuin joku ehtii sanomaan, niin poikkeuksia on. Pystyt täysin hallitsemaan ottelua (toa, shots, hits, etc.), mutta häviämään silti. Keskimäärin kuitenkin tuntuu siltä, että pelit usein ratkeavat sen joukkueen eduksi kumpi saa tietokoneen puolelleen. Ei auta, että pääset viime sekunnilla läpi. Jos toisella joukkueella on "momentum", et saa maalia. :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä lähtien jääkiekossa on saanut mailan-nostosta jäähyn? En aktiivisesti ole tätä ketjua seurannut, mutta jotenki paistanu parit postaukset mailannostoista. Eikö siinä nimenomaa saa mailaa nostaa, toisin kuin sälibandyssä eli sisäkendossa? :D

Kuulostaa aika raivostuttavalta peliltä parin viime sivun perusteella. Ehkä mä en perehdy edes tähän tän enempää ja jätän kattomatta tän kortin tänä vuonna.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä lähtien jääkiekossa on saanut mailan-nostosta jäähyn? En aktiivisesti ole tätä ketjua seurannut, mutta jotenki paistanu parit postaukset mailannostoista. Eikö siinä nimenomaa saa mailaa nostaa, toisin kuin sälibandyssä eli sisäkendossa? :D

Kuulostaa aika raivostuttavalta peliltä parin viime sivun perusteella. Ehkä mä en perehdy edes tähän tän enempää ja jätän kattomatta tän kortin tänä vuonna.

Siis mailan nosto menee mitä luultavimminkin ohi ja saat jäähyn huitomisesta tai korkeasta mailasta. Tämä siis jos se momentun ei satu olemaan puolellasi. Toinen vaihtoehto on, että mailannostosta ei ole mitään hyötyä kun kiekko kuitenkin pysyy vastustajan lavassa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Toinen vaihtoehto on, että mailannostosta ei ole mitään hyötyä kun kiekko kuitenkin pysyy vastustajan lavassa.

Aivan joo. Muistan tosta edellisestä änäristä, että toi kiekon pois-ottaminen oli jotenkin ongelmallista. Se mailalla "kauhominen/sörkkiminen" aiheutti lähinnä vaan jäähyjä. Muitakin keinoja pitäis olla kun taklaus ja sörkkiminen. Joku syötön blokkaaminen tais olla myös, mutta eikö tässä ole mitään uusia keinoja tuohon? Kai nyt mailalla pitäis pystyä pikkusen luutimaan niin ettei siitä tule jäähyä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

...Ja sen (momentumin) saamiseen on monta syytä. Yleensä vaikkei joukkueella olisi yhtään "todellista" maalintekopaikkaa saa tietokoneen puolelleen jos pystyy syöttelemään tarkasti, pitämään kiekkoa vastustajaa enemmän ja saa enemmän laukauksia. No, eikö tälläisen joukkueen pitäisi voittaa? Mielestäni ei millään tylsällä ranteella tai pakin lämärillä, joka menee sisälle tietokoneen avustamana.

Sulla on mielestäni mielenkiintoinen ja tuore näkökulma tähän asiaan. Että sen momentumin kääntämiseen omalle joukkueelle pystyisi ihan itse vaikuttamaan? Ikään kuin hyvin pelaamalla oma joukkue nostaa fiilistään, ja pelaajat "pelaavat jopa yli omien taitorajojensa" -> helpottuneet kiekonriistot, helpommat maalit, paremmat omat maalivahdit.

OK, vaikka tämä reaalimaailmaan kuuluukin ja Juhani Tammisen prinsiippien mukaan "hockey on 80% mentaalipuolen juttuja", niin tekeekö se NHL11:stä paremman pelin, että siihen on ympätty keinotekoisia taitoboosteja? (ja päinvastoin, epäonnistumistodennäköisyyksiä lisätty epä-momentumissa pelaavalle)

Itse kyllä tässä tilanteessa kannattaisin epärealistisempaa lähestymistapaa, ja antaisin vain ja ainoastaan ihmispelaajien taitotason ratkaista matsit. Kenen mielestä muka esimerkiksi autopeleissä kuminauhatekoäly on hyvä juttu? Aivan sama, vaikka häviäisi kahdella kierroksella, mutta kunhan säännöt on molemmille samat niin häviäminen ei ärsytä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo eka viesti, pienet sille mut sit asiaan. Minkä helvetin takia te ostatte koko peliä jos ette muuta tee ku valitatte siitä, en ymmärrä. Toinen asia joka ottaa päähä ja pahasti on bugimaaleista valitus. Kertokaa mulle mikä täs pelis on bugimaali? Jos väitätte rannaria jostain alotuspisteitten välistä ni mikä siinä on bugia? Kattokaa joskus vaik lätkää telkkarista tai jostai ja voin lyödä vetoa et yhtä hyväl prosentil ne sielläki mättää rannarilla sisää. Isot miehet ja itkee jonku pelin takia. Ja vielä lopuks ite EN vedä rannaria koko aja vaa yritän saaha monella eri tavalla maalia. Loistava peli mun mielestä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo eka viesti, pienet sille mut sit asiaan. Minkä helvetin takia te ostatte koko peliä jos ette muuta tee ku valitatte siitä, en ymmärrä. Toinen asia joka ottaa päähä ja pahasti on bugimaaleista valitus. Kertokaa mulle mikä täs pelis on bugimaali? Jos väitätte rannaria jostain alotuspisteitten välistä ni mikä siinä on bugia? Kattokaa joskus vaik lätkää telkkarista tai jostai ja voin lyödä vetoa et yhtä hyväl prosentil ne sielläki mättää rannarilla sisää. Isot miehet ja itkee jonku pelin takia. Ja vielä lopuks ite EN vedä rannaria koko aja vaa yritän saaha monella eri tavalla maalia. Loistava peli mun mielestä.

Huono siitä on valittaa jos sitä peliä ei ikinä ole ostanut. Kokemuksia ei oikein kertyisi muuten. Että ihan rauhassa vaan.
Itse monia mukaviakin hetkiä pelin kanssa viettäneenä voin sanoa, että peli on ihan ookoo mutta paljon korjattavia asioita seuraaviksi vuosiksi löytyy tietenkin. Sitäpaitsi kuten huomaat niin nämä taitaa olla henkilökohtaisia mielipiteitä mistä täältä valitetaan. Ei kaikki täällä koe vääryyttä matseissa. Osa pitää sitä jääkiekkoon kuuluvana ja osa ei. Itsekin pidän momentumia jääkiekkoon kuuluvana osana mutta onko sen oltava noin helvetin paljon matsin kulkuun vaikuttavaa. Monesti kun olen huomannut momentumin kääntyneen vihulle olen kuullut itseni sanovan joissain vastustajan hyökkäyksissä, että "tästä tilanteesta tulee maali" ja johan punalamppu oman moken takana vilkkuu. Tulee mieleen taannoinen SM-liiga matsi HIFK-Ässät jossa momentum ja henkinen yliote oli varmasti hifkin puolella ja joka veto upposi kuten tässä EA:n virtuaalilätkässä lähestulkoon jokapeli. Hymähdellen katselin maalikoostetta ja miettien omia kokemuksia UHL kaukaloissa.

Bugimaalista sen verran että en nyt osaa sanoa onkko tässä niin selkeitä bugimaaleja kuin esimerkiksi vuoden takaisessa painoksessa mutta kyllä ne kovalla prosentilla tuntuu uppoavan edelleen nuo maalin takaa pyöräytykset ja etutolpalta maalinkattoon heitot, sekä pistetten välistä vedetyt vetorannarit. En kiellä etteikö ne olisi oikeastikin hyviä, ellei jopa loistavia maalipaikkoja mutta tuossa pelaajat jollain tavoin yleensä hakevat hyötyä tekoälyn kustannuksella tai jostain muusta ohjelmavirheestä. :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo eka viesti, pienet sille mut sit asiaan. Minkä helvetin takia te ostatte koko peliä jos ette muuta tee ku valitatte siitä, en ymmärrä.

Mullahan ongelmaksi tuleekin se, että NHL10 oli todella kovassa käytössä niin tottahan odotin 11:stä parempaa, joten totta kai poistan sen hyllystä. Ja vaikka demo vaikuttikin "ihan okei-meiningiltaä, odotin isoja parannuksia. Totta puhuen, odotan vieläkin (NHL10 ei ollut enää edes oikeestaan sama peli jatkuvien päivitysten - siis parannusten - takia). 10:ssä mentiin askel eteenpäin, mutta nyt on kyllä otettu 2 taaksepäin...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Sulla on mielestäni mielenkiintoinen ja tuore näkökulma tähän asiaan. Että sen momentumin kääntämiseen omalle joukkueelle pystyisi ihan itse vaikuttamaan? Ikään kuin hyvin pelaamalla oma joukkue nostaa fiilistään, ja pelaajat "pelaavat jopa yli omien taitorajojensa" -> helpottuneet kiekonriistot, helpommat maalit, paremmat omat maalivahdit.
Ja mielestäni nämä EASHL-taiturit pelaavat koko ajan tälläisella "aallonharjalla", jolloin syöttely on helppoa ja kiekonriistot onnistuvat ja sitä pidetään omana taitona. Osittain onkin, ainakin seurausta.

Ja usein olen sellaisissa peleissä ollut mukana että toinen joukkue on "hallinnut" pitämällä kiekkoa muttei ole tehnyt maalia. Ja sitten se puolustavampi joukkue onnistuu viemään ottelun jatkoajallle tiiviillä pelillä, mutta koska tietokone on jo puolensa valinnut, niin sen oikein tuntee, että oma mv takuuvarmasti imuroi seuraavan vedon. :)

Kaikesta "valituksesta" huolimatta, nautin pelistä, mutta en ikimaailmassa usko, ettei pelissä olisi jonkinlaista sisäänrakennettua "momentumia".

e: ei muuten ole tuore näkökulma, mut ehkä sulle uus. :p
 
Ylös Bottom