Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 EASHL-keskustelu

Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Pakko hiukan kommentoida nyt täällä asiaa, joka tässä EASHL-skenessä on alkanut vtuttaan ihan urakalla. Nimittäin onko niin helvetin vaikeeta pitää samaa tiimiä kasassa edes yhden kokonaisen änärin ajan? Tai onko niin vtun vaikeeta sitoutua samaan tiimiin, vaikka välillä tulisikin tappioita? Mennyt täydelliseksi pelleilyksi koko touhu, kun enää ei perinteisiä tiimejä ole juuri lainkaan. En edes tiedä onko yhtään tiimiä joka on ollut kasassa yhtäjakoisesti edes niin kauan kuin oma tiimimme, eli NHT. Ja en pidä sitäkään sinänsä ihmeellisenä saavutuksena, että meidän jengi on ollut kasassa änäri 11 ajoista asti ilman minkäänlaisia katkoja tai tiimin uudelleen perustamisia.

Ja erityisterveiset niille sankareille, jotka samalla perusrungolla perustavat uusia tiimejä kuukauden tai parin välein. Todella reipasta ja fiksua meininkiä. Useimmat teistä ovat koko pelin pelaajiston parhaimmistoa taidoiltaan, joten ei luulisi olevan tarvetta kikkailla naurettavasti sillä, että uuden tiimin perustaessaan saa sitten taas helpompia vastustajia jonkin aikaa ja samalla kartutettua henkilökohtaisia pojoja entistä helpommin.

On todella ärsyttävää pelailla koko ajan huippujengejä vastaan, joilta voittaessaan saa 0-6 pojoa ja vastaavasti hävitessään menettää 100-80 pojoa. Ei oikein jotenkin ole reilun pelin meininkiä tuollaisessa hommassa. :p

Ja vielä terveisiä niille sankareille, jotka vaihtavat änärikerhoa kuin sukkia - melkoisia änärihuoria olette, jos tiimiä pitää vaihtaa suunnilleen kerran viikossa, tai jos on vaikeaa pysyä samassa tiimissä edes kuukautta yhtäjaksoisesti. Miettikääpäs nyt vähän tarkemmin, että onko tuossa oikeasti mitään järkeä?


Täysin samaa mieltä. Tiedän pari semmostakin, jotka menevät tiimiin, häviävät tyyliin kaksi ekaa peliä eikä saa henkilökohtasia pisteitä niin alkaa v*tunmoinen rage, haukutaan jengi p*skaks ja lähetää vetään. Järetöntä meininkiä, ei ny s*atana oikeestikkaa tollee tehä. Joo tää on vaan virtuaalipeli, mutta silti ny jotain rajaa tohon, pelailkoot tollaset pelkästään sparria vaikka kunhan eivät tule pilaamaan muiden pelejä pelleilyllä ja turhalla kitisemisellä. Sit tullaan tänne foorumeille jauhamaan täyttä p*skaa, että kolunnu kaikki elite-jengit läpi ja 5pts/per peli tahti. Itsellä ollu NHL 13 aikana tosi vaikeeta EASHL:än suhteen, kun oli tosi vaikee löytää semmosta asiallista, aktiivista ja mukavaa porukkaa, kunnes päädyin Shooting Blanksiin ja oon tosi tyytyväinen täällä. :) Eli kaikki kitisijät please, STAY OUT.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL Vapaat pelaajat

Jos nyt korjata saa niin mitä itse tiedän kuulin runqvistilta että porukka lähti itse koska pelejä hävittiin joten on väärin sanoa että kyseiset herrat potkittiin :) mutta ei siinä mitään :D
Elite poffit ilmeisesti voitettu maaliskuussa, joten johan on ihme jos lähetään heti ku ei suju lätkimään :D
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

En edes tiedä onko yhtään tiimiä joka on ollut kasassa yhtäjakoisesti edes niin kauan kuin oma tiimimme, eli NHT. Ja en pidä sitäkään sinänsä ihmeellisenä saavutuksena, että meidän jengi on ollut kasassa änäri 11 ajoista asti ilman minkäänlaisia katkoja tai tiimin uudelleen perustamisia.

Yllä mainitun HC KFIN:n lisäksi on EASHL:n alusta asti (NHL 09) ollut pystyssä myös murohoki lähes samalla pelaajarungolla.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Kaipa tuo ikuisuuden pystyssä olevien tiimien puute johtuu osalta siitäkin, että verrattain pieni porukka tätä EASHL hullutusta pelailee. Erityisesti tuo hardcore mättäjien osasto on kovin ohkainen.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Kaipa tuo ikuisuuden pystyssä olevien tiimien puute johtuu osalta siitäkin, että verrattain pieni porukka tätä EASHL hullutusta pelailee. Erityisesti tuo hardcore mättäjien osasto on kovin ohkainen.

Ja vähenee koko ajan kun pelimuoto polkee paikallaan. Boxin puolella havainnut pientä sukupolvenvaihdosta jo kerhopeleissä, "vanhat" jarrut jotka aloittivat 09 alkavat pikkuhiljaa kyllästymään ja paljon junnuja on siirtynyt vs/hut-kuvioista kerhoilun puolelle. Poikkeuksia on tottakai, mutta tällaista olen ollut huomaavinani.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Yllä mainitun HC KFIN:n lisäksi on EASHL:n alusta asti (NHL 09) ollut pystyssä myös murohoki lähes samalla pelaajarungolla.
OLD FARTS on NHL 12 aikoihin perustettu. Uskon, että perusrungon kautta jengi on pysynyt kasassa ja 'uusien' pelaajien kautta kasvanut. On myös käynyt jos minkälaisia viipeltäjiä kokeilemassa. Periaate, että jokaiselle try-out pelaajalle annetaan se min 50 pelin mahdollisuus omaksua meidän pelityyli ja tuoda omia näkemyksiä peliin ja sen jälkeen katsotaan yhdessä miten jatketaan jos jatketaan. Kuitenkin EASHL piirit on pienet, että näillä päivillä jo tietää ketkä ovat seurauskollisia pelaajia ja ketkä eivät. Minusta tärkeintä jos perustaa joukkueen niin löytää se perusrunko ja sen päälle rakentaa joukkue. Vaikka on n. 20 hengen porukka rosterissa niin kierrätys kunniaan vaikka joskus se sotkeekin kuviot pahasti.

Se oli viime vuonna sama probleema ja ymmärrettävää, että kesäksi aktiviisuudet katoaa kärpästen ja kissojen myötä. Mitä tulee näihin 6vs6 joukkueisiin. Harmittaa vietävästi, että moni suomalainen joukkue hajosi: Carslberg, Unique, Remember the Name, HC Turmion Rillaajat, 65min, Pale Knuckles, Hills But. Ulkomaisista joukkueista tulee mieleen ONE, Demomance, INFINITY.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

THE UNITED KNIGHTS -09 perustettu.

Facewash hockey myöskin. On pystyssä edelleen. Mutta tää kesä aika tuo ongelmia kun osa laittaa plegen jäihin kesäks ja sitten ne jotka jatkavat pelaamista, siirtyvät muihin kerhoihin yleensä kesäksi.

Tuo cooldown periodi kylmästi seuraavaan versioon heti 1-2 viikkoo jäähyy eroamisesta, loppuis tuo ylimääränen kerhohyppiminen. Ja korjaisivat tuon bugin, jossa ei tule ollenkaan cooldown aikaa kerhovaihdossa. Mitä virkaa on 12 tunnin jäähyllä? Eroat illal ja jatkat seuraavana päivänä uudessa kerhossa...Joku einsteini keksiny ton varmaan... Ja sitten tuo kerhojen perustaminen. Siihenkin raja vaan. 1-2 ilmasta kerhonperustusta ja loput sais maksaa sitte kunnolla. Loppuis tuo ylimääräinen kerhoperustaminen.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Yksikään näistä esille nostetuista wanhoista seuroista ei taida aktiivisesti ympäri vuoden käydä peleillä muuta kuin NHT, joten isot propsit siitä Ipelle, että hän on saanut homman pyörimään vuodesta toiseen. Muut käytännössä ovat enemmän tai vähemmän aktiivisia max jouluun saakka aina uuden pelin julkaisun jälkeen, vetävät pari kertaa kuussa random kännipelit tai pelaavat vain EHL:ää. Siitä propsit teillekin, että pelaajat jaksavat istua tiimissä eikä tehdä heti uusia tiimejä tilalle, jos muutamaan viikkoon/kuukauteen ei askissa pyörähdetä. Ei vaan löydy suurimmalta osalta änärin perusjonneista kärsivällisyyttä kovinkaan pitkäjänteiseen toimintaan, mut samaa touhua se on muissakin netin tiimipeleissä futiksesta fps:ään.

EDIT: Puhun 6vs6 pelien pohjalta, muista väännöistä en juurikaan tiedä mitään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Yksikään näistä esille nostetuista wanhoista seuroista ei taida aktiivisesti ympäri vuoden käydä peleillä muuta kuin NHT, joten isot propsit siitä Ipelle, että hän on saanut homman pyörimään vuodesta toiseen. Muut käytännössä ovat enemmän tai vähemmän aktiivisia max jouluun saakka aina uuden pelin julkaisun jälkeen, vetävät pari kertaa kuussa random kännipelit tai pelaavat vain EHL:ää. Siitä propsit teillekin, että pelaajat jaksavat istua tiimissä eikä tehdä heti uusia tiimejä tilalle, jos muutamaan viikkoon/kuukauteen ei askissa pyörähdetä. Ei vaan löydy suurimmalta osalta änärin perusjonneista kärsivällisyyttä kovinkaan pitkäjänteiseen toimintaan, mut samaa touhua se on muissakin netin tiimipeleissä futiksesta fps:ään.



Kyllä me HCK:ssa ollaan hakattu tatit ojossa aina 16.9.2008 saakka ilman minkäänlaisia taukoja. Luonnollisestihan esim. kesää kohden ottelut vähenee niinkuin vastustajatkin, mutta aktiivisesti ollaan kuitenkin pelattu koko EASHL pelimuodon ajan. 20:stä jäsenestä puolet on ollut mukana ihan alusta asti, joten on saatu sama porukkakin pidettyä kasassa.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Yksikään näistä esille nostetuista wanhoista seuroista ei taida aktiivisesti ympäri vuoden käydä peleillä muuta kuin NHT, joten isot propsit siitä Ipelle, että hän on saanut homman pyörimään vuodesta toiseen. Muut käytännössä ovat enemmän tai vähemmän aktiivisia max jouluun saakka aina uuden pelin julkaisun jälkeen, vetävät pari kertaa kuussa random kännipelit tai pelaavat vain EHL:ää. Siitä propsit teillekin, että pelaajat jaksavat istua tiimissä eikä tehdä heti uusia tiimejä tilalle, jos muutamaan viikkoon/kuukauteen ei askissa pyörähdetä. Ei vaan löydy suurimmalta osalta änärin perusjonneista kärsivällisyyttä kovinkaan pitkäjänteiseen toimintaan, mut samaa touhua se on muissakin netin tiimipeleissä futiksesta fps:ään.

EDIT: Puhun 6vs6 pelien pohjalta, muista väännöistä en juurikaan tiedä mitään.
TUKissaki joka kuukaus pelataan ja aina osallistutaan myös molempiin ehl turnauksiin... Ei vaan jaksa hankkia joukkueeseen 30 pelaajaa, jotta pelit pyöris päivittäin, koska mun mielestä semmonen ei oo enään tiimi.. Mutta tää vaan mun mielipide!:)
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

On tässä eashlää pelatessa alkanut vituttamaan yksi asia. Se on pilkkiminen, elikkä aloitetaan tavalla jolla itse jäädyt aloituksessa.
Pilkkiminen vie ilon pelistä kun itse koitat aloittaa reilusti ja sitten jähmetyt alotuksessa.
Onko mitään keinoa tai kikkaa millä vois estää ton jäätymisen?
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

TUKissaki joka kuukaus pelataan ja aina osallistutaan myös molempiin ehl turnauksiin... Ei vaan jaksa hankkia joukkueeseen 30 pelaajaa, jotta pelit pyöris päivittäin, koska mun mielestä semmonen ei oo enään tiimi.. Mutta tää vaan mun mielipide!:)

Ai pelataan o_O Mun kokemukset on pitkälti rajoittunut teitä vastaan version alussa + EHL:ssä, musta ainakin tuntuu, että aina kun teidät näkee niin ootte kakkosaccoilla KISS KISS:llä pelaamassa, ettekä TUK.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

TUKissaki joka kuukaus pelataan ja aina osallistutaan myös molempiin ehl turnauksiin... Ei vaan jaksa hankkia joukkueeseen 30 pelaajaa, jotta pelit pyöris päivittäin, koska mun mielestä semmonen ei oo enään tiimi.. Mutta tää vaan mun mielipide!:)

Pariin kolmeen kuukauteen en oo kyl TUK:iin törmänny muualla ku EHL-peleissä. Mutta tää on vaan mun mielipide :)
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Ai pelataan o_O Mun kokemukset on pitkälti rajoittunut teitä vastaan version alussa + EHL:ssä, musta ainakin tuntuu, että aina kun teidät näkee niin ootte kakkosaccoilla KISS KISS:llä pelaamassa, ettekä TUK.

Laitoinkin kuukausittain!;) ei oo kuukautta, jolloin ei oltais pelattu ystävä hyvä <3
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

On tässä eashlää pelatessa alkanut vituttamaan yksi asia. Se on pilkkiminen, elikkä aloitetaan tavalla jolla itse jäädyt aloituksessa.
Pilkkiminen vie ilon pelistä kun itse koitat aloittaa reilusti ja sitten jähmetyt alotuksessa.
Onko mitään keinoa tai kikkaa millä vois estää ton jäätymisen?

Tuo, että pilkkiminen jotenkin jäädyttäisi toisen pelaajan aloituksissa, on kyllä pelkkä urbaani legenda. Ajoituksesi on pahasti pielessä, jos sinulla pelaaja jäätyy silloin aloituksessa. Muusta ei ole kyse. Todennäköisesti vastustajankin sankari pilkkii tuolloin suuri siksi, että pelissä on mitä ilmeisimmin jäätävä lagi päällä, ja silloin vain yksinkertaisesti pilkkiminen on varmin tapa saada edes jotenkin aloituksia kotiin. Ellei sitten osaa ennakoida riittävästi lagissa. Itse en juurikaan pilkkimistä viitsi harrastaa. Tosin, jos on sellaista edes takaisin menevää lagia koko pelin ajan, niin silloin saatan joskus harvoin pilkkimäänkin ryhtyä. Todella harvoin kuitenkin nykyään. Aloitusprosenttini on silti ihan ok, eli 62,7.

Ainoa tapa, jolla hyvällä ajoituksella voi jäädyttää toisen pelaajan aloittajan on ns. sitomisaloitus. Itse en kyseisestä aloituksesta juurikaan pidä, mutta jotkut kovat tiimit käyttävät sitä jatkuvasti. Joskus sellaisia tiimejä vastaan on itsekin sitä parempi käyttää, vaikka en siis siitä kyllä juuri pidä.

Yhtenä vinkkinä sanoisin aloituksiin myöskin, että älä edes kuvittele pärjääväsi kovien tiimien aloittajille alle 92 aloitusarvolla. Monilla heistä kun on on ainakin 95 pojoa aloituksissa. Itse vetelen kyllä 92 pojoilla, joten kyllä silläkin voi pärjätä, jos opettelee homman niksit. Kannattaa myös vaihtaa aloitustapaa sen mukaan, miten vastustajan aloittaja aloittaa. Ja jos ei millään tunnu pärjäävän, niin vaihdella aloitustapoja sekä myös kokeilla aivan erilaisia ajoituksia. Sitten kun löytyy toimiva tapa, niin sillä kannattaa jatkaa niin kauan, kuin aloitusvoittoja tulee. Ei muuta kuin menestystä aloituksiin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Suosittelen uusia senttereitä kokeilemaan Interaktiivista harjoittelua jossa selvitetään aloituksen periaatteet. Nuo aloitustyylit ja kunnon aloituspisteet voisi toimia. Tosin en tiedä kuinka paljon koukkiminen vaikuttaa tuohon.
 
Vastaus: NHL 13 EASHL-keskustelu

Suosittelen uusia senttereitä kokeilemaan Interaktiivista harjoittelua jossa selvitetään aloituksen periaatteet. Nuo aloitustyylit ja kunnon aloituspisteet voisi toimia. Tosin en tiedä kuinka paljon koukkiminen vaikuttaa tuohon.
Eihän siinä tietääkseni sanota muuta, kuin että vedä tatista kun kiekko tippuu jäähän (mikä oikeastaan on jo liian myöhään), vai onko se jotenkin uudistunut edellisestä änäristä? Itte oon vetänyt vaan sen luistelu harjottelun missä ei oikeastaan mitään hyödyllistä kerrottu.
 
Ylös Bottom