Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itse haluan botti vs boti tappeluita kesken pelin ja joukkotappeluita ja jonkun suojelemaan ja muistuttamaan pelaajaa joka ajaa meikäläisen lasarettiin mutta kun ei niin ei :rolleyes: Tämä menee jo simulaation puolelle sitten :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Liitytäänpä nyt tähän pelisarjan kehittämiskeskusteluun ^. NHL 14:een pitäisi ennen kaikkea parannella pelaajien tuuletuksia jne. maalin jälkeen. Nyt maalintekijä vain kävelee naama peruslukemilla vaihtopenkkiä kohti, ja kaikki kenttäpelaajat seisoskelevat yksinään eri puolilla jäätä (hyökkäysaluetta). Oikeasti pelurit kerääntyvät yhteen ja juhlivat esimerkiksi voittomaalia niin, että maalin tehnyt pelaaja jää kasan alimmaiseksi.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Liitytäänpä nyt tähän pelisarjan kehittämiskeskusteluun ^. NHL 14:een pitäisi ennen kaikkea parannella pelaajien tuuletuksia jne. maalin jälkeen. Nyt maalintekijä vain kävelee naama peruslukemilla vaihtopenkkiä kohti, ja kaikki kenttäpelaajat seisoskelevat yksinään eri puolilla jäätä (hyökkäysaluetta). Oikeasti pelurit kerääntyvät yhteen ja juhlivat esimerkiksi voittomaalia niin, että maalin tehnyt pelaaja jää kasan alimmaiseksi.


Nimenomaa ja sitten menevät heittämään "ylävitosia" tai mitä onkin vaihtoaition edestä jonossa...
Välillä näyttää et pelaajat meinaavat ruveta itkemään maalin jälkeen,ei näin,eih :D


Vähän HUT:ista lisää mitä nyt olen pelannut..N.185 peliä ja parikymmentä onlinessakin....
Sain kasaan kaikki Habsien pelaajat lukuunottamatta Pricea joka on kallis (n.40k-50k pucksia).
Rupesin vääntämään pelejä ja pääsin johki 20k pucksiin,alkoi niin tympimään ku pitäisi pelata pirusti pelejä ennen kun tuo summa on kasassa,noh menin ja ostin sen 15k pakan,kaboom! ja Price sieltä tuli heti ekana :D Vähän oli semmonen fiilis et wtf? tekikö ea tämän tahallaan :D Trophy pärähti siitä myöskin.
Mulla on tavoitteena saaada vähintään yksi trophy/pelimuoto kun kerran niitä kaikkia ei voi saada kuin joku hiton legoinsinööri-pelinarkkis-sekopää (kaikki kunnia kuitenkin jos sulla se on :D).

Mites muuten eilen (vai oliko se toissapäivä) sai tuplana kaikki pucksit,oliko se muillakin vai vaan omalla kohdalla?
Nyt pitäs voittaa tai ainakin yrittää voittaa se kuukausittainenkin vielä,millon lie tulee sitten...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Liitytäänpä nyt tähän pelisarjan kehittämiskeskusteluun ^. NHL 14:een pitäisi ennen kaikkea parannella pelaajien tuuletuksia jne. maalin jälkeen. Nyt maalintekijä vain kävelee naama peruslukemilla vaihtopenkkiä kohti, ja kaikki kenttäpelaajat seisoskelevat yksinään eri puolilla jäätä (hyökkäysaluetta). Oikeasti pelurit kerääntyvät yhteen ja juhlivat esimerkiksi voittomaalia niin, että maalin tehnyt pelaaja jää kasan alimmaiseksi.

Tuo nyt on juuri tuollainen toissijainen juttu, jota sitten voi mainostaa taas huge announcementina. Perusjutut kuntoon ja sen jälkeen vasta näitä sivuseikkoja korjaamaan. Tuo online-pelien hakukin on täysin hanurista. Ihan turha yrittää pelata tasapuolista ottelua jotain jenkkejä vastaan kun yhteys pätkii ihan homona, pitäisi pystyä valitsemaan minkä maalaisia pelaajia vastaan haluaa pelata. Ja toinen juttu jos vastustaja poistuu jo siinä vaiheessa lobbystä kun valitaan joukkuetta ja jäät itse siihen odottamaan seuraavaa vastustajaa, niin sen vastustajan taso voi olla ihan mitä vaan, vaikka hakuvaiheessa peli yrittää hakea samantasoisen vastustajan. Muutenkin pitäisi pystyä paremmin blokkaamaan idiootteja vastustajia pois hausta (lue perseillään koko matsi ja pidetään kiekkoa oman maalin takana, kiekkoa jatkuvasti katsomoon jne.) Tuo boksin oma pelaaja-arvostelu on yhtä tyhjän kanssa. Vaikka laitat jonkun pelaajan kohdalle avoid player, tulee se silti samalla prosentilla vastaan nhl:ää pelatessa. Ts. ei mitään vaikutusta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuvittele tilanne: pelaat ehkä ikimuistoisinta otteluasi koskaan. Peli aaltoilee päästä päähän, tempo on äärimmäisen kova. Tuhannen taalan paikkoja osuu kummallekin harva se minuutti, mutta tilanne on varsinaisen peliajan jälkeen 1-1. Jatkoaika jatkuu samoissa merkeissä, kunnes veskari päättää ottaa ohjat omiin käsiinsä.

Goalies 5 | EA SPORTS

Ja tulos on siinä. Jos joku tunnustaa olevansa vidin toinen osapuoli, kiitän erinomaisesta pelistä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ihmettelin alussa että mistä hitosta te olette saaaneet nuo kaikki vitosvoltit ja muut ihmeelliset pelaajan lento-ominaisuudet mutta nyt alkaa selviämään että eashl:ssä niitä on harvase peli,itse asiassa lähes joka kolmannessa taklaustilanteessa kontaktia ei tapahdu mutta ukkoa lentää ja ilman mitään käsitystä painovoimasta tai muusta :D
Ärsyttää se slow-motion peli muutenkin ihan sikana.Laukausvoimat ja kiekon kulku on aivan liian nopeaa siihen pelin tempoon nähden.Ainoa missä se näyttää tasaiselta on kun olet jäähyboksissa :D

HUT:issa taas peli toimii sellasella normaalilla temmolla.Itellä on nyt statsit onlinessa 14-2-2 ja peli tuntuu ihan liian helpolta...valitseko tuo vastustajat tosiaan saman tasoiset? ei kyllä pidä paikkaansa...mulla on täysi rivistö Habsien pelaajia ja Price maalissa ja jopa Armstrong ja Prust siellä vaihdettuna Montrealin väreihin,silti joudun pelaamaan jotain joukkueita vastaan joilla on logo ja pelipaidat (luonnollisesti kun ne saa heti käteeen ekasta pakasta) kunnossa ja pelaajat tyyliin 80/81/82 eka ketju...Ehkä niitä vaikeampia tulee sitten myöhemmin vastaan.Tosiaan se ei ole aina edes pelajista kiinni voittaako vai ei.Budaj vetänyt jo 5 nollapeliä ja Price vasta yhen ja samat pelimäärät onlinessa.
Kokeilin tuota HART-cuppia myös onlinessa,2 voittoa ja kolmannessa ea heittää serverit pihalle ja eikun uusiksi,voi vi**u!
Yhden kerran on ollut vastustaja joka vei kyllä mua 100-0 ja silläkin oli alussa se joku erikoinen aloitus jossa lippua nostetaan kattoon,taisi olla parempikin pelaaja?
Hyltyykö hutissa mitään kuinka korkealla on jossain rankingeissa?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ihmettelin alussa että mistä hitosta te olette saaaneet nuo kaikki vitosvoltit ja muut ihmeelliset pelaajan lento-ominaisuudet mutta nyt alkaa selviämään että eashl:ssä niitä on harvase peli,itse asiassa lähes joka kolmannessa taklaustilanteessa kontaktia ei tapahdu mutta ukkoa lentää ja ilman mitään käsitystä painovoimasta tai muusta :D
Ärsyttää se slow-motion peli muutenkin ihan sikana.Laukausvoimat ja kiekon kulku on aivan liian nopeaa siihen pelin tempoon nähden.Ainoa missä se näyttää tasaiselta on kun olet jäähyboksissa :D

HUT:issa taas peli toimii sellasella normaalilla temmolla.Itellä on nyt statsit onlinessa 14-2-2 ja peli tuntuu ihan liian helpolta...valitseko tuo vastustajat tosiaan saman tasoiset? ei kyllä pidä paikkaansa...mulla on täysi rivistö Habsien pelaajia ja Price maalissa ja jopa Armstrong ja Prust siellä vaihdettuna Montrealin väreihin,silti joudun pelaamaan jotain joukkueita vastaan joilla on logo ja pelipaidat (luonnollisesti kun ne saa heti käteeen ekasta pakasta) kunnossa ja pelaajat tyyliin 80/81/82 eka ketju...Ehkä niitä vaikeampia tulee sitten myöhemmin vastaan.Tosiaan se ei ole aina edes pelajista kiinni voittaako vai ei.Budaj vetänyt jo 5 nollapeliä ja Price vasta yhen ja samat pelimäärät onlinessa.
Kokeilin tuota HART-cuppia myös onlinessa,2 voittoa ja kolmannessa ea heittää serverit pihalle ja eikun uusiksi,voi vi**u!
Yhden kerran on ollut vastustaja joka vei kyllä mua 100-0 ja silläkin oli alussa se joku erikoinen aloitus jossa lippua nostetaan kattoon,taisi olla parempikin pelaaja?
Hyltyykö hutissa mitään kuinka korkealla on jossain rankingeissa?
Tämä on siltikin hauska pelimuoto,vaikeusastetta on jos meinaa koko joukkueen kerätä ja muutenkin nuo turnaukset on offlinessakin aika vaikeita.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Eilisestä lähtien ollu ongelma HUTin kanssa, EA Pucksit ei kerry tilille matsien jälkeen. Pelaan Xboxilla. Kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Ärsyttävää!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas viisaammat ratkaisu ongelmaan.

Ostin boxin ja änärin sekä 3kk gold live aikaa.

Eilen illalla:
Syötin liveajan, eli gold jäsenyys astui voimaan.
Käynnistin pelin ja yritin päästä Ea servereihin kiinni, mutta piti vahvistaa jotkut sopimusehdot ensin ja syöttää sähköpostin lisäksi salasana.

Hyväksyin nämä, mutta tuli ilmoitus, että ei voitu noutaa tilitietoja tai vastaavaa ja pyydettiin yrittämään uudestaan myöhemmin.

Tänään:
Sama homma, ei vieläkään voida noutaa tilitietoja ja pyydettiin yrittämään uudestaan.

Auttakaa!!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas viisaammat ratkaisu ongelmaan.

Ostin boxin ja änärin sekä 3kk gold live aikaa.

Eilen illalla:
Syötin liveajan, eli gold jäsenyys astui voimaan.
Käynnistin pelin ja yritin päästä Ea servereihin kiinni, mutta piti vahvistaa jotkut sopimusehdot ensin ja syöttää sähköpostin lisäksi salasana.

Hyväksyin nämä, mutta tuli ilmoitus, että ei voitu noutaa tilitietoja tai vastaavaa ja pyydettiin yrittämään uudestaan myöhemmin.

Tänään:
Sama homma, ei vieläkään voida noutaa tilitietoja ja pyydettiin yrittämään uudestaan.

Auttakaa!!

Pitääköhän EA tilisi synkata Livetilisi kanssa, jotain tällaista muistelisin.

Kokeilehan tuolta:

https://www.origin.com/fi/login

Joku FAQ-osio varmaan löytyy jos ei onnistu heittämällä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Suorastaan harmittaa että todella onnistunut nhl-peli menee pilalle kun maalivahdit eivät voi torjua pakkomaaleja. Toisaalta maalivahti venyy ihan käsittämättömiin torjuntoihin kun maalia yritetään tehdä jollain muulla tavalla.

Eashl pelejä pelatessa 2-2 peleissä vastustajat usein vain kärkkyvät hyökkäys sinisellä läpiajoja, kun he pääsevät läpi tulee aina se sama harhautus joka menee 8/10:stä maaliin. Olen vielä huomannut että juuri "elite" joukkueet käyttävät tätä taktiikkaa. Jokainen saa pelata peliä haluamallaan tavalla, myös kärkkymällä (ns epäjääkiekko).

Epäjääkiekko ja valitettavasti toimivin taktiikka pelissä on 5 miehen puolustustaminen. Kun kiekko saadaan vastustajalta tapahtuu jompi kumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta:

1. Paras "elite" joukkueelle on että vastustaja menettää kiekon sinisellä ja kärkkymään lähtenyt pelaaja pääsee yksinläpi. Maali

2. Se toinen. "Elite" joukkue ei saa pelattua kiekko kärkkyjälle, jolloin porukka ei edes yritä hyökätä vaan luovuttaa kiekon vastustajalle siinä toivossa että hetken puolustamisen jälkeen nro 1 onnistuu.

Kuulostaa tylsältä, mutta jostakin syystä usea jaksaa pelata näin. :)

Tähän lisätään maalivahti joka torjuu kaikki muut vedot paitsi pakkomaalit, on "elite" joukkueen voitto varma.

Pakkomaalit:

- läpiajomaalin varmaan kaikki tietävät
- nollakulmaveto livahtaa usein maaliin
- Veto siniviivalta maalivahdin patjoihin ja toinen kaveri käy laittamassa kiekon reppuun
- pelaaja ajaa hyökkäysalueelle ja syöttää samassa reunassa olevalle kaverille joka on nollakulmassa vähän hänen edellään. Kaveri laittaa kiekon maaliin etukulmasta

Suurin osa maaleista menee etukulmasta sisään. Huomatkaa että suurin osa maaleista menee räpylän puolelle!

Siinä pientä vinkkiä niille jotka haluavat pärjätä pelissä ilman että pelaa jääkiekkoa. ;)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Suorastaan harmittaa että todella onnistunut nhl-peli menee pilalle kun maalivahdit eivät voi torjua pakkomaaleja. Toisaalta maalivahti venyy ihan käsittämättömiin torjuntoihin kun maalia yritetään tehdä jollain muulla tavalla.

Eashl pelejä pelatessa 2-2 peleissä vastustajat usein vain kärkkyvät hyökkäys sinisellä läpiajoja, kun he pääsevät läpi tulee aina se sama harhautus joka menee 8/10:stä maaliin. Olen vielä huomannut että juuri "elite" joukkueet käyttävät tätä taktiikkaa. Jokainen saa pelata peliä haluamallaan tavalla, myös kärkkymällä (ns epäjääkiekko).

Epäjääkiekko ja valitettavasti toimivin taktiikka pelissä on 5 miehen puolustustaminen. Kun kiekko saadaan vastustajalta tapahtuu jompi kumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta:

1. Paras "elite" joukkueelle on että vastustaja menettää kiekon sinisellä ja kärkkymään lähtenyt pelaaja pääsee yksinläpi. Maali

2. Se toinen. "Elite" joukkue ei saa pelattua kiekko kärkkyjälle, jolloin porukka ei edes yritä hyökätä vaan luovuttaa kiekon vastustajalle siinä toivossa että hetken puolustamisen jälkeen nro 1 onnistuu.

Kuulostaa tylsältä, mutta jostakin syystä usea jaksaa pelata näin. :)

Tähän lisätään maalivahti joka torjuu kaikki muut vedot paitsi pakkomaalit, on "elite" joukkueen voitto varma.

Pakkomaalit:

- läpiajomaalin varmaan kaikki tietävät
- nollakulmaveto livahtaa usein maaliin
- Veto siniviivalta maalivahdin patjoihin ja toinen kaveri käy laittamassa kiekon reppuun
- pelaaja ajaa hyökkäysalueelle ja syöttää samassa reunassa olevalle kaverille joka on nollakulmassa vähän hänen edellään. Kaveri laittaa kiekon maaliin etukulmasta

Suurin osa maaleista menee etukulmasta sisään. Huomatkaa että suurin osa maaleista menee räpylän puolelle!

Siinä pientä vinkkiä niille jotka haluavat pärjätä pelissä ilman että pelaa jääkiekkoa. ;)


Uskoisin että vika ei ole maalivahdeissa.Vika on kiekon ja pelaajien aivan eri tasoissa,kiekko liikkuu aivan iian nopeasti ja aivan liian tarkasti suhteessa pelaajien toimintanopeuteen.
Huomaa siitäkin kun vedät rannelaukausta,tatti ylös,menee ainakin 0,5 sekuntia liikaa aikaa ennen kun kiekko lähtee ja kun kiekko lähtee,se lähtee aivan liian lujaa suhteessa pelaajan laukauksen nopeuteen.Sama on maalivahdeilla,ne joko torjuu liian aikasin tai liian myöhään.
Tosin en ole aivan tarkasti seurannut tuota hommaa mutta kokemuksen pohjalta uskoisin tuossa olevan jotain perää...ea ei vaan saa eashl:ssä pelaajien nopeutta samaan suhteeseen kiekon kanssa.Sama on myös syöttämisessä,aivan liian usein lapaan ja ihan liian harvoin se menee yli siitä tai ohi...

Mitä tulee tuohon miten "elite" pelaa,se johtuu vaan siitä etttä yritetään voittaa mahdollisimman helpolla tavalla,jääkiekosta ei ole kyse vaan voittamisesta keinolla millä hyvänsä...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mukava bugi tuli taas versus-pelissä. Vastustajalle oli tulossa jäähy, mutta teinkin maalin siirretyn rangaistuksen aikana. Mutta. Maalia ei syntynyt EA:n jo tunnetuksi tulleen bugin takia, jossa kiekon mentyä häkkiin peli siirtyy tilannetta edeltäneeseen aloitukseen keskialueella. Ja katos vain, maalini oli edelleen tyhjänä Pricen luisteltua penkille hetkeä aiemmin. Hoksasin tämän kreivin aikaan, sillä kaveri oli juuri lyömässä kiekkoa tyhjänä ammottavaan rysään ennen kuin sain sutaistua sen pois. Piru sentään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itse taasen jouduin lopettamaan eilen pelin poikkeuksellisesti kesken, koska kaikki meni sisään kun vaan sutaisikin kohti maalivahtia. Vastustajalla vetoja kohti maalivahtia kolmannen erän puoliväliin mennessä alle 10 mutta 6 uponnut sisään. Vastustaja heitti muutaman roikun jotka maalivahti torjui syliinsä mutta kiekko meni sieltä vielä längeihin joista painui maaliin. Ja vedot oli ihan jotain sutaisuja. Samaten muutkin maalit oli ihan käsittämättömän helppoja. Esim maalivahti kaatui kun siniviivalta lähti epäonnistunut veto joka ei tullut millään tavalla lujaa ja kakkoskiekko tietysti sisään kun maalivahti makaa maassa.

Olen sitä mieltä, että välillä otteluissa esiintyvä yhteysviive on syy siihen ettei molarit saa välillä helppojakaan vetoja kiinni. Kiekko liikkuu, mutta viiveen takia molarit ja pelaajat tahmaa ja reagointi ei pelaa. Saman huomaa kun pelaajalla yrittää lähteä liikkeelle vastakkaiseen suuntaan. Käsittämätöntä tahmaamista kun pelaaja tekee käännöksen ympäri. Tätä esiintyyn tämän tästä, mutta ei ihan aina.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nyt noppeesti apuja!


Pelissä ollessa ketjut vaihtuvat itsekseen/tietokone vaihtaa vaikka käytössä ketjunvaihdoissa on asetus käsivalintainen. Hirveä vitutus kun koko ajan väärät pelaajat jäällä ja ei saa keskittyä peliin rauhassa kun joutuu vaihtelemaan ketjuja takaisin tietokoneen takia. Miten siis saa tuon itsekseen ketjunvaihtelun loppumaan!?!?!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

EA putsaa GM Connected servoja maanantaina, kaikki passiiviset liigat poistetaan silloin. "Passiivisuutta" ei määritelty, mutta uutisessa mainitaan 1.12.2012 päivämääränä jota ennen luodut liigat poistetaan jollei tikkeriä simuloida eteenpäin ennen tulevaa maanantaita.

Todennäköisesti siis ne liigat poistetaan jotka on luotu ennen tuota päivämäärää, ja joita ei ole simuloitu eteenpäin kertaakaan.

Eli jos on joku liiga "pumpulissa" jota meinaatte jatkaa vielä tauon jälkeen, käykäähän simuloimassa viikonlopun aikana.

Tosin älkää turhaan liigoja säilytelkö jos ette niitä pelaa. Saahan noita uusiakin luotua vielä. Putsaus on kuitenkin paikallaan jos se nopeuttaa meidän aktiivisten GMC-miesten valikoissa liikkumista.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Olen sitä mieltä, että välillä otteluissa esiintyvä yhteysviive on syy siihen ettei molarit saa välillä helppojakaan vetoja kiinni. Kiekko liikkuu, mutta viiveen takia molarit ja pelaajat tahmaa ja reagointi ei pelaa. Saman huomaa kun pelaajalla yrittää lähteä liikkeelle vastakkaiseen suuntaan. Käsittämätöntä tahmaamista kun pelaaja tekee käännöksen ympäri. Tätä esiintyyn tämän tästä, mutta ei ihan aina.

Tämän voin kyllä allekirjoittaa itsekin...tänäänkin pelasin eashl ja saa siis oikein painaa tattia toiseen suuntaan hetken ennen kun pelaaja reagoi...turhauttavaa se on jos ei muuta.
Eilen pelasin 2 peliä joissa kaikki toimi niin jumalattoman hienosti,mikään ei pätkinyt tai tökkinyt.Kyllä se toi jonkunlaisen hymyn :D

Onko muuten tuossa GM Connectedissa jotain helppoja trophyjä yksin pelatessa?
 
Ylös Bottom