Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kymmenkunta peliä tullut pelattua BAGM:ään, vaikeustaso supertähti (toiseksi vaikein), niin kone EI OLE ampunut yhtään laukasta ohi maalin :eek:. Vaikka tekoälyn laukaisutarkkuus on pudotettu nollaan, niin silti tekoäly laukoo älyttömällä tarkkuudella :mad:. Siinä ei ole mitään järkeä. Siinä peli pahasti kusee, sama pätee aloituksiin ja jäähyihin. Jäähyjä ei tule tekoälylle millään.

Alla pelin plussia ja miinuksia, mitä tulee mieleen.

Pelin plussat:
5+ luistelu. Uusi luistelutekniikka on huippu, varsinkin takaperinluistelu on pätevä :)
4+ tekoälyn vaikeustaso. Tekoäly pelaa hyvää hokia, joutuu koko ajan olemaan paineen alla :(
3+ pelin intensiteetti. Pelissä on hyvä vauhti ja intesiteetti. Tekoäly antaa hyviä pommeja ja pakottaa purkamaan kiekot rännien kautta.
2+ tekoälyn laukaisumäärä. Tekoäly laukoo paljon, joten maalivahti saa prosentteja.
1+ taktiikat. Pelistä löytyy monia taktiikkavariaatioita.

Pelin miinukset:
5- laukaisutarkkuus. Tekoälyn järkyttävä laukaisutarkkuus. Vedot eivät mene maalin ohi ollenkaan.
4- jäähyt. Pelissä ei tule käytännössä yhtään ylivoimaa. Tekoäly ei ota yhtään jäähyä tai erittäin harvoin.
3- laitakahinat. Tekoäly saa pelaajan imettyä laitaan kiinni ilmeellisen kaukaa :confused:. Ei pääse menemään pelaajan ja laidan välistä.
2- pelin vaikeustasot. Pelin vaikeutta ei pysty helpottamaan määrätyllä tasolla edes säätimiä muuttamalla (varsinkin tähtipelaaja)
1- latausajat. Peli lataa jokaisessa vaiheessa ihmeen kauan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mitä tulee noihin laukaisuslidereihin, niin vuodesta toiseen on ollut sama virsi: tekoäly sarakkeella ei ole mitään merkitystä. Vastustajat laukoo aina yhtä lujaa mitä olet laittanut siihen slideriin minkä pitäisi vaikuttaa vaan omiin vetoihin. Testatkaapa vaikka sillä, että laitatte oman täysille ja tekoälyn nolliin. Vastustajat latoo ihan kauheita laakeja. Muista slidereista en sitten tiedäkkään, onko EA kusassut samanlailla. Varmuudella tämä veto juttu on ollut jo 11 lähtien, ehkä jopa pidempään. Tämä siis perustuu vain omaan muistikuvaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko muut huomannu katsoa tarkemmin vaihtoaitiossa olevaa huoltajaa? Ohan äijällä jäätävän komeet kajaalit silmis! LOL :D
 
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Noista jäähyistä, itsellä AI ottaa kyllä ihan mukavasti jäähyjä. Allstar/Normal vaikeudella.

Ottavat kampituksia, interferenceä ja joitakin pelin viivytyksiä kun alivoimalla purkaneet katsomoon.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Noista jäähyistä, itsellä AI ottaa kyllä ihan mukavasti jäähyjä. Allstar/Normal vaikeudella.

Ottavat kampituksia, interferenceä ja joitakin pelin viivytyksiä kun alivoimalla purkaneet katsomoon.


Lähes samaa mieltä AI ottaa mielestäni kohtuudella jäähyjä, vähän saisivat kyllä enemmänkin ottaa. Sitäkin enemmän alkanut närästämään kuinka surutta saa ajella selästä ja tuomari vaan hymyilee. No ehkä se Shanahan-optio tulee tähän ens vuonna :) Pätsiä ootellessa
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pistä ihmeessä kuvakaappausta jos vaan mahdollista. Olisi mukava aloittaa tuo BAP kunnon slider säädöillä siten, että ei tarvitsisi yksin koko joukkuetta kantaa eteenpäin :)

En tiedä miten kuvaa kaapataan,koitin kameralla räpsiä mut ei sekään onnistunut mitenkään järkevästi,joten parempi varmaan ihan kirjottaa:

Näillä itse tykkään pelata,tyylit vaihtelee pelaaajakohtaisesti,mutta uskon olevan aika lähellä parasta irl kiekkoa.40 peliä takana junnusarjaa,vielä ei olla päästy NHL:ään saakka,joten odotan siellä toiminnan olevan "rajumpaa" jo näilläkin säädöillä.

Eli säännöt: Supertähti
Pelityyli: Normaali
Jäähyt:+3
Tuomaritoiminta pelikatkoilla: Autenttinen
Jäähyajan nopeus +5
Tappelut:+2

Asetussarja:1.02 (1.03 julkaistu,mutta vielä kokeilematta. Mielestäni korjasi mm. sen että kun simuloit omaan vaihtoon,alotat keskeltä kenttääkin välillä eikä aina siitä kun omissa soi ja pääset just kentälle.Tai mahdollisesti sellasen bugin,kun tulet kentälle,kukaan ei koske kiekkoon kulmassa,sunpitää itse se hakea.)
Tietokoneapu: Normaali (pienemmällä asetuksella ne omat tekee niitä maaleja liikaa,mutta suositelen myös kokeilemaan sitä vähintään 8-10 peliä jotta asiaan saa varmuuden,koneella saattaa tulla huonoja pelejä 5-6 peräkkäin ettei kukaan tee mitään.)

Mailan hajoamisen yleisyys:+2
Pelinopeus:+3
Ominaisuuksien vaikutus:+5

(Pelaaja/CPU):
Väsyminen:+4/+4
Palautuminen:+3/+3
Loukkaantumiset:+5/+5
Kiekon hallinta:+2/+2
Kiihdytysvauhti:+3/+3

Tietokoneen oppimiskyky:+6
Tietokoneen vaikeustaso:+3
Tietokoneen taktiikanvaihdot:+3
Be A Pro taktiiknvaihdot:+3 (säädän myös itse pelin aikana)
Pelaajan taktiikanvaihdot:0 (ei tarvita be a pro:ssa jos et pelaa paikkalukituksella)
Tietokoneen aloitustaito:+3
Tappeluiden vaikeustaso:+4
Tietokoneen jäähyt:+5
Tietokonepelaajien jäähyt:+4

Syöttöapu:0
Manuaaliset syötöt:Kyllä
Syöttöjen nopeus:+2
Vippaussyötön nopeus:+3
Syöttöjen tarkkuus:+3/+3
Syöttöjen vastaanoton helppous:+3/+3
Syötönkatkot:+3/+3

Laukaukset,kaikki sliderit +2/CPU:lle +3

Taklausapu:+3
Aggressiivisuus:+4/+4 (tämä on se mikä mielestäni lisää sitä kuinka rivakasti ne hakkaavat/sitovat/kampittavat sun be a pro-ukkeliasi)
Taklausvoima:+2/+2
Mailan nostamisen teho:+3/+3
Riistojen tehokkuus:+2/+2

Maalivahdin syöttötaito:+4
Maalivahdin kiekonpeittoherkkys:+2
Maalivahti ja maski:+3/+3
Maalivahdin reaktionopeus:+4/+4 (saattaa olla hyvä kokeilla myös tätä täysille/pienimmälle jos uppoaa liian helpolla)

Jos tuosta saa jotain irti...parannusehdotuksiakin kuuntelen mielelläni. Vielä sellanen huomio että eivät ehkä toimi GM:ssä niin hyvin kun siinä ohjataan lähes joka pelaajaa,mutta en ole kokeillut.

E: Muuten tuo be a pro on muuttunut hieman...Nyt saa kehityspisteitä vaikkapa hattutempulla ja A/A/A:lla sellasen 120 per parannusalue...nyt mun ukko on kehittynyt jo 68->71 ainoastaan 38 peliä...samaten pelasin yhen pelin jossa 0+0,3 blokkausta,3taklausta,1 kiekon menetys vain ja sain 60/71/78 kehityspisteitä...eli ei tarvi tehdä edes pisteitä kauheasti ja ukko kehittyy,toisin sanoen ei tarvi olla se kirkkain Gretzky aina joka pelissä et joukkue pärjää tai katsotaan että olet hyvä pelaaja.Mahtaako olla sama nyt sitten NHL:n valmentajalla,eli ei heitä farmiin tehoilla 50+50 jos pelaat 0+0 pelin tai parikin,kunhan teet muut osa-alueet oikein...Kehitystä jopa sanoisin EA:lta!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuis useil teil on jäätyny peli kesken offline-matsin?

Mulla toistaiseksi vielä 0 kertaa...ja joku ehkä 60 peliä kaikenkaikkiaan.




E:Olen huomannut BAP:ssa sellasenkin jutun,jos laitat vetojen tarkkuudet tai/ja voiman nolliin,joku Stamkos vie maalipörssin 25 maalilla,kun taas täysillä se vie sen 65-70 maalilla...miksei Be A Pro:hon voida laittaa joku säätö jolla saisi vain omalta ukolta tuota vetojen onnistumista pois...jos säätää vain "pelaajan" laukaustarkkuutta,se on pois myös omalta joukkueelta ja sitä en kuitenkaan toivo...Tuo säätö laukauksiin toimii kyllä GM:sä kun pelaat joka ukolla ite mut ei yksilöön...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

SM-liigan runkosarjan sain eilen vedettyä kunniakkaasti läpi. Pisteitä napsahti tilille mukavat 101, mikä oikeutti neljännelle sijalle. Jokerit voitti runkosarjan ja jotenkin tuntui muutenkin siltä, että narrit on liigan ainoa niin sanotusti vaarallinen, jatkuvalla syötöllä päälle käyvä joukkue. Pistepörssin voiton korjasi Perrin 59 pisteellä. Omasta joukkueesta sisäisen pörssin vei Angelo Esposito tehden 49 pojoa. Kakkosena viilettivät Markus Seikola ja Lee Goren tasapistein (41). Tilastoista vielä sen verran, että molarien suhteen kausi floppasi useista voitoista huolimatta pahemman kerran - Myllyniemen, Kuuselan ja Juvosen torjuntaprosentti jäi kaikilla alle yhdeksänkymmenen.

Puolivälierissä vastaan tuli Pallokerho, saa nähdä miten käy. Vain mestaruudesta tässä kuitenkin pelataan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuis useil teil on jäätyny peli kesken offline-matsin?
Tähän mennessä on jäätynyt kaksi kertaa. Lisäksi eilen peli jäätyi kaksi kertaa peräkkäin, kummallakin kerralla heti HUT-ottelun päätyttyä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

ootteko online pelejä pelatessa huomannut että n. 90% pelaa Vancouverilla? vanha kunnon NHL 11 aikanen Vancouverpelleily alkanut taas. Luongo ottaa ihan uskomattomia koppeja.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

ootteko online pelejä pelatessa huomannut että n. 90% pelaa Vancouverilla? vanha kunnon NHL 11 aikanen Vancouverpelleily alkanut taas. Luongo ottaa ihan uskomattomia koppeja.

Kai sitä nyt saa pelata millä vaan? Hyvä vaan, että jengi suosii kärkijoukkueita. Ducksilla kun laittaa vastustajaa kuokkaan niin saa tasoituspisteitä huolella. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jep, huomattu on. Jos olen kettumaisella päällä niin valitsen Kanadan maajoukkueen.

Normaalisti en anna Vancouverin häiritä, pelailen samalla tiimillä kuin aina, eli NYR:illä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Teinpä jännän maalin HUT:issa jatkoajalla:
BRODZIAK TULITTAA VOITTOMAALIN | EA SPORTS
BOOMZIAK | EA SPORTS

Ikinä en ole tehnyt maalia omasta päädystä edes tyhjiin, mutta nytpä sekin onnistui.

Kysymys GM Connectedista; Miten drafti hoituu? Pitääkö kaikkien olla samaan aikaa onlinessa, vai tehdäänkö listat joiden mukaan tietokone valitsee listasta järjestyksessä pelaajat puolestasi.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ainut asia mikä minua tässä uusimmassa versiossa harmittaa on ainakin EASHL-pelimuodon kanssa ilmenevä mikrofonin pätkiminen. Tuntuu että joka toisen sanan jättää pois eikä pelin aikana saa näin ollen juuri mitään selvää toisten sanomisista. Välillä ongelmaa ei esim. pelivalikossa ilmene, mutta viimeistään peliin mentäessä sama meininki taas jatkuu.

Onko muilla ilmennyt tällaista pätkimistä? Ei pitäisi ainakaan kaistasta olla kiinni, kun 100/50M netti löytyy ja aikaisempien versioiden kanssa ei mitään ongelmaa.

Moro,
onkohan tähän mikrofonin pätkimiseen kukaan löytänyt syytä tai ratkaisua? Kahta eri modeemia ja kahta eri mikkiä olen kokeillut, mutta muiden äänet pätkivät ihan kuin joku naputtelisi mute-nappia koko ajan. Kun oman mikin sulkee, niin kaiuttimista pelikavereiden puhe kuuluu ilman pätkimistä. Ja tosiaan muut kuulevat oman puheeni normaalisti. Ihme juttu. :confused:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nice goal | EA SPORTS

EA voisi harkita vakavissaan seuraavan NHL-pelin kohdalla käyttävänsä esittelyvideoissa sellaisia pätkiä, joissa pelin hienot fysiikat tulevat todella esiin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Teinpä jännän maalin HUT:issa jatkoajalla:
BRODZIAK TULITTAA VOITTOMAALIN | EA SPORTS

Mahtavaa. Längistä uppoaa näemmä kaikki hetekaa pienemmät samaan malliin kuin NHL Hockey 93:ssa aikoinaan PC:lle, jossa riitti lämäri jäitä pitkin vähän sinnepäin että upposi. No eipä ole uutta että EA kierrättää näitä aikaisempien vuosien ominaisuuksia uudestaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

ootteko online pelejä pelatessa huomannut että n. 90% pelaa Vancouverilla? vanha kunnon NHL 11 aikanen Vancouverpelleily alkanut taas. Luongo ottaa ihan uskomattomia koppeja.
Kyllähän tuota esiintyi viime kaudellakin paljon. Myös Washington ja Pittsburgh ovat olleet valitettavan kovassa käytössä viime vuosina. Ironisesti Pens-pelurien määrä lisääntyi NHL 12:ssa pariin edellisvuoteen verrattuna, vaikka mm. Crosby ja Malkin olivat molemmat samanaikaisesti sivussa pidemmän aikaa. Itse olen pelannut vain neljä 1vs1-peliä tähän saakka ja nekin muuan heikkoa pleikkari-kaveriani vastaan. Jokaisen voitin, ja piakkoin päättyvän SM-liigakauteni jälkeen alkaa sitten todellinen arvomatsien peluu.

Niin ja tohon Vancouver-hössötykseen vielä: olen pelannut online-peleistäni 91 % Montrealilla, ja näitä vancouvereita vastaan sitä vain haluaa näyttää entistä enemmän että kyllä ns. huonommallakin porukalla voi voittaa. Tosin jos näin ei käy, niin sitten ketuttaa ja kunnolla. :D No ei. Mutta kuten feedad yllä sanoi, antaa heidän pelata millä pelaavat.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kysymys GM Connectedista; Miten drafti hoituu? Pitääkö kaikkien olla samaan aikaa onlinessa, vai tehdäänkö listat joiden mukaan tietokone valitsee listasta järjestyksessä pelaajat puolestasi.
Drafti hoituu niin, että tietokone varaa pelaajat kullekin joukkueelle oman mielensä mukaan.
 
Ylös Bottom