Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

mikä mahtaa olla vaikeus taso? oot aika kova sälli jos vejät jollain supertähellä 200 pojoo kautee.

Ekan kauden pelasin prolla ja toisella nostin supertähteen mutta se ei loppujen lopuksi paljon vaikuttanut koska pelaaja oli jo 90 ovr

Peli on ilmestynyt hetki sitten ja jo kaksi kautta pelattu? En ole koskaan hmmärtäny miksi esim BaPia simuloidaan? Mihin on kiire? Itse pelaan jokaisen ottelun sillä pelaamista varten pelit ostetaan, ei simulointia varten :p

Molemmilla kausilla oon pelannut runkosarjasta n. 40 ottelua ja Play-offeissa tärkeimmät ottelut. Mun mielestä NHL kausi on aivan liian pitkä eikä sitä jaksa pelata kokonaan kun haluaa koko ajan pelata niitä play-offeja mutta nekin on välillä tylsiä jos esm. voittaa heti 3 ekaa ottelua, harvoin tulee sellasia 5-7 ottelun tiukkoja play-off sarjoja.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Peli on ilmestynyt hetki sitten ja jo kaksi kautta pelattu? En ole koskaan hmmärtäny miksi esim BaPia simuloidaan? Mihin on kiire? Itse pelaan jokaisen ottelun sillä pelaamista varten pelit ostetaan, ei simulointia varten :p
No ainakaan omalla ajankäytöllä en saisi koskaan paria kautta enempää pelattua jos ei simuloisi osaa matseista, joten koko BaP moodina olisi täysin turha. :D Ainakin jos tähtää siihen että luikkeet siirtyy naulaan jossain kohti. Makuasia.

GM puolella ei tule yhtään matsia simuloitua, mutta se eri juttu. Siinäkään kyllä harvoin 3-4 kautta pidemmälle pääsen minkään vuoden versiossa. Pitää kai alkaa simuloimaan jos meinaa junnukehityksellä päästä mihinkään... :rolleyes: Aiemmissa versioissa tosin noi rosteripäivitykset teki aina sen että piti alkaa alusta useampi kerta. Tänä vuonna päätin vetää alusta loppuun sillä rosterilla mikä sattuu olemaan tässä n.1kk sisällä, toki noi hyvät junnut pitäis saada ainakin mukaan. Milloin lienee nuo sitten mukana, vai tuleeko lainkaan, riippuu kai tosta kauden alusta...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tulipas erikoinen bugi äsken HUT:ssa kun menin pelaamaan offline cupin välieriä niin kotipaitana olikin Anaheimin violetti Classic paita vaikka sitä paitaa en omistakaan. Monta kertaa olen tähyillyt tätä paitaa marketista ja monta paitaa seurantalistalla niin tää varmaan johtu siitä.

Offline cupia joudun pelaamaan sen takia kun online puolella pääsen pelaamaan aina vain yhden ottelun ennen kuin muissa peleissä joihin pääsen niin niissä aina tulee "yhteys vastustajaan on katkennut". Hieman rasittavaa, sillä ennen 1.02 päivitystä tätä ongelmaa ei ollut ollenkaan. Nyt joutuisin käynnistämään koko pelin aina uudestaan jotta pääsisin nettipeliä pelaamaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ihan vain v**tuillakseen jokeri-faneille tämä olisi saanut tapahtua:

SK: Ässät kieltäytyi NHL:n maalikuninkaan palveluksista | SM-liiga | Iltalehti.fi

Mielenkiinto loppu täysin sm-liigaa kohtaan pelissä kun ilmotettiin kaiken maailman filppuloista ja muista...ja asialla mikäs muukaan kuin Helsingin Jokerit! Eikö ne muuten pärjää,vai onko niiden junnut niin p***oja ettei niitä kannata peluuttaa? Hifk saa kyllä kannatukseni jos pitää valita noista kahdesta.:D "sorry ot"
Mikähän olis Stamkosin arvo Ässissä? varmaan 200 ainakin :D

Meinaatko, että Ässät ei ottanu Stamkosia jotta junnut saa peliaikaa? :D Jos ässillä sitä pätäkkää olis vähän enemmän ja stamkos tulis poriin, veikkaisin, että täällä kulli pystyssä sitä hehkuttaisit.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko nyt niin, että tossa BaP:ssa ei pysty itse nimeämään hahmoaan vaan se on se joku Danny Fical? CHL:stä ja sieltä juniorisarjoista olisi tarkoitus aloittaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko nyt niin, että tossa BaP:ssa ei pysty itse nimeämään hahmoaan vaan se on se joku Danny Fical? CHL:stä ja sieltä juniorisarjoista olisi tarkoitus aloittaa.

Miksi ei pystyisi muka nimeämään? Kyllä pystyy edelleen ihan samalla tavalla nimeämään ukkonsa kuin aikaisemmissakin änäreissä vaikka Kuu Ukoksi jos niin halajaa. :D

Tosin ei tuo Be a Pro oikein meikää iske enää, ole jaksanut edes tässä vielä aloittaa ja saa nähdä aloitanko ollenkaan. EASHL, GM Connected, Be a GM simuloimalla, online rankkuskabat ja välillä vähän HUT:tia vaikkei sekään paljoa meikää iske...siinäpä nuo mitkä mun pelitunteja änärissä syövät. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Be a Pro:ta aloitettaessahan ei pelaajan nimeä voi valita, vaan se pitää tehdä ennen aloittamista erikseen valikosta valitsemalla Other Game Modes -> Be a Pro Mode -> Edit Pro.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Be a Pro:ta aloitettaessahan ei pelaajan nimeä voi valita, vaan se pitää tehdä ennen aloittamista erikseen valikosta valitsemalla Other Game Modes -> Be a Pro Mode -> Edit Pro.

Ai se kuuluu tuota kautta tehdä. Kiitoksia infosta :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Oon tässä testaillu Be A Prota maalivahdilla, oisko jollain vinkata hyviä slidereitä, jotta tulisi vetoja mukavasti? Oon nyt pelannu 7min erillä ja kokeillu eri vaikeustasoilla+säätäny slidereitä, mutta vedot jää lähes kokoajan todella vähäisiksi (usein alle 15 vetoa per peli.) Ois jees, jos vihun botteja sais sliderejä säätämällä vetämään useammin. Omat joukkuekaverit tuntuu olevan paljon suoraviivaisempia ja vetelevän paljon.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Online-pelit taitaa hakea uusimmat kokoonpanot aina suoraan verkosta. Ja ketjutkin vastaavat aina "oikeita" ketjuja. Ehkä. Joka tapauksessa itse säädät ne näin ollen "vääriksi" :P

:D ehh... ei vaan. Onhan tuo ärsyttävää, mutta ärsyttävää on myös kun vastustaja alkaa säätämään kaikki mahdolliset. Se puoli minuuttia tuntuu joskus tunnilta. :D
Itsehän en ole kovin hätäinen, mutta suurin osa toden totta on. Kiiiiire.

Sitten on vielä niitä jotka eivät kestä katsoa uusintoja maaleista. Ymmärrän kyllä sen että jos pelissä tulee montakin maalia, ettei sitä yhtä maalia tarvitse katsoa joka ikisestä kuvakulmasta, mutta sitten on jokusia jotka pausettaa heti kun katsoo ekaa uusintaa tehdystä maalista. Eikö hermo kestä vai onko tosiaan vaan niin helvetillinen kiire. Eräskin kanukki avautui pelin jälkeen kun hävisin 1-3 ja johdin peliä ensin 1-0. Katsoin uusinnan maalista ja sen jälkeen kanukki katseli hartaasti jokaisen maalinsa uusinnan ja sen jälkeen avautui kuinka olen idiootti ja haaskaan aikaa katsomalla uusintoja. :D Ei helv...

Pari ärsyttävää ominaisuutta tekoälyssä, joille soisi muutosta:

1. Vastustaja puskemassa laidasta kovaa vauhtia läpi, oma pelaaja karvaa iholla luistellen samansuuntaisesti ja mahdollisesti vielä toinen oma ukko keskikentällä tulossa apuihin. Jos satut vaikka itse ohjastamaan tätä keskemmällä kenttää olevaa pelaajaa, niin se vastustajan vieressä roikkuva pelaaja saattaakin hypähtää useasti kesken karvauksen VAIHTOON! Jokusen kerran tullut vastaavasta tilanteesta vastustajalle yv-hyökkäys kun tekoäly sählää vaihtoon kesken puolustamisen.

2. Toinen on tuo kun voittaa hyökkäyspään aloituksen ja pakki katsoo vaan tyhmänä vierestä kun kiekko lipuu keskialueella vaikka ennättäisi mailan kanssa siihen väliin ihan hyvin, mutta ei vaan maistu ottaa sitä kiekkoa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

mikä mahtaa olla vaikeus taso? oot aika kova sälli jos vejät jollain supertähellä 200 pojoo kautee.

Nimenomaa...kannattais alottaa junnusarjasta ni ei mee noin käteen koko touhu...ne kattoo et olet nähnyt jo kaiken joten sun ura oli sinä :D
Omasta urastani on nyt takana eka junnusarjakausi 15 vuotiaana ja 117 pistettä ovr. nousi 68->72.Aika sairas tahti kylläkin jos tuota tahtia jatkuu...

Peli on ilmestynyt hetki sitten ja jo kaksi kautta pelattu? En ole koskaan hmmärtäny miksi esim BaPia simuloidaan? Mihin on kiire? Itse pelaan jokaisen ottelun sillä pelaamista varten pelit ostetaan, ei simulointia varten

Nimenomaa...tuohan on suorastaan pelin raiskausta :D

Meinaatko, että Ässät ei ottanu Stamkosia jotta junnut saa peliaikaa? Jos ässillä sitä pätäkkää olis vähän enemmän ja stamkos tulis poriin, veikkaisin, että täällä kulli pystyssä sitä hehkuttaisit.

Ei se ollut palkasta kiinni.Vaan vakuutusmaksuista joihin ei ole varaa...Jokerit vetäis sen rahan suomen veronmaksajien pussista hyvin äkkiä.Siellä se johto on niin mestaruuden perään ettei ole väliä kuoleeko parin junnun ura siihen...Ässissä muutenkaan ole mitään kovin suuria NHL-vahvistuksia.Joensuu sentään tuli "takasin".Jokerit vetää muiden tähdet välistä joka vuosi,kuten ollaan huomattu ja junnut kärsii siitä hyvästä :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Oon tässä testaillu Be A Prota maalivahdilla, oisko jollain vinkata hyviä slidereitä, jotta tulisi vetoja mukavasti? Oon nyt pelannu 7min erillä ja kokeillu eri vaikeustasoilla+säätäny slidereitä, mutta vedot jää lähes kokoajan todella vähäisiksi (usein alle 15 vetoa per peli.) Ois jees, jos vihun botteja sais sliderejä säätämällä vetämään useammin. Omat joukkuekaverit tuntuu olevan paljon suoraviivaisempia ja vetelevän paljon.


Itse pelailen Pro-tasolla ja asetuksista muuttelin lähinnä syöttöjen tarkuutta, puck controlia ja laukauksia alemmas. Lisäksi CPU:n strategy adjustment pudotin alaspäin. Nyt laukauksia tullut vähän enemmän, pelistä riippuen väliltä 15-30 (7min erillä myös).


Ei se ollut palkasta kiinni.Vaan vakuutusmaksuista joihin ei ole varaa...Jokerit vetäis sen rahan suomen veronmaksajien pussista hyvin äkkiä.Siellä se johto on niin mestaruuden perään ettei ole väliä kuoleeko parin junnun ura siihen...Ässissä muutenkaan ole mitään kovin suuria NHL-vahvistuksia.Joensuu sentään tuli "takasin".Jokerit vetää muiden tähdet välistä joka vuosi,kuten ollaan huomattu ja junnut kärsii siitä hyvästä :D

Kirjoittelen kohta (kun lopetan änärin pelaamisen :D) kyseisestä aiheesta tänne, koska mielipiteesi alkoi kovastikin kiinnostaa, mutta aihe ei kuulu tänne.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miksi tämän uusimman EA:n "kokoonpanopäivityksen" jälkeen hagman on edelleen anaheimissa ja lepistö chicagossa? :confused: Ja on varmasti muitakin pelaajia jotka on väärässä joukkueessa mutta nuo kaksi kyseistä huomasin heti :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ompahan mahtava taklaus.
Kyseisiä taklauksia on ilmeisesti nähty pelissä useampikin, joten ties vaikka sitä onnistuisi tekemään tuollaisen joku päivä. Jos itse taklauksessa fysiikat petti pahasti, niin ainakin uusinnan perusteella yleisö yrittää nätisti väistää Crosbya. Samoin Predsin coutsi laittaa oikeaoppisesti kädet kasvoilleen Nugent-Hopkinsin tullessa suoraan päin pläsiä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

osaakos joku neuvoa, mist sais tietää aina mitä noi rosteripäivitykset pitää sisällään. onko joku heebo esim twitteris joka infoo aina vai löytyykö joku foorumi kenties? pläräsin pikasee läpi nhl13 foorumin (ea) ni muuta ku valitust vaa kaikest.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas konkarit mitä konkreettista hyötyä on puolustustietoisuudesta be a prossa/eashl;ssa? Kokonaisuus kyllä nousee mutta vaikuttaako tämä esim. syötönkatkoihin/mailapuolustuksen tehokkuuteen? Arvostan jo etukäteen vastausta! :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaas konkarit mitä konkreettista hyötyä on puolustustietoisuudesta be a prossa/eashl;ssa? Kokonaisuus kyllä nousee mutta vaikuttaako tämä esim. syötönkatkoihin/mailapuolustuksen tehokkuuteen? Arvostan jo etukäteen vastausta! :)

Pelin sisäisessä ohjekirjassa on tarkemmat selostukset ainakin kenttäpelaajan ominaisuuksiin. löytyy selectillä varmaan joka valikossa. mut siis ensisijaisesti syötönkatkoihin tuo puolustustietoisuus omalla prolla vaikuttaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kummallista... äsken versus-pelejä pelatessa ainakin viidellä ekalla yrityksellä yhteys katkesi joukkueiden logoesittelyn kohdalla. Sen jälkeen yhtäkkiä homma alkoi taas luistamaan. Tuollaista ei ole mulle koskaan tapahtunut puhumattakaan peräti viidestä kerrasta. Jokin hetkellinen häiriö se sitten vain oli.

Tulipa tehtyä yksi hienoimmista osumistani koskaan, kun Gorges veti koko kentän läpi tehden matkan varrella neljä harhautusta: yksi 'peruskikka' ja lähempänä kaverin maalia kiekko pakin vierestä ja maila pään yli. Napakka rannekuti kruunasi suorituksen. (Itsekehu paistaa läpi, eikö näin?) Harmi ettei tuosta ehtinyt videota ottamaan. Lisäksi vastustaja Ässät luovutti jo 1. erän jälkeen 6-0-tilanteessa. Heti perään tuli viestiä "v*ttuhomopelle opettele pelaa".
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Muutama vuoden tauon jälkeen ajattelin jakaa sliderini. Suunnattu realistisen kiekon ystäville.

pm83's sliders V1 - AS, 10 mins, tuner 1.00, Hardcore

Rules
Period Length: 10 minutes
Penalties: max
Post whistle rules: authentic
Penalty time scaling: 3
Fighting: 2

Gameplay Settings

Basic
Skill Level: All-Star

General
Tuner Set: Version V1.00
CPU Aid: Harcore
Broken Stick Frequency: 2
Game Speed: 2
Attribute Effects: 5
Fatigue Effect: 4 (both)
Fatigue Recovery: 2 (both)
Injury Occurence: 3 (both)
Puck Control: 1 (both)
Player Acceleration: 1 (both)

AI
AI Learning: 0
CPU Difficulty Adjustment: 0
CPU Stragety Adjustment: 3
Be A Pro Adjustment: 3
Human Strategy Adjustment: 0
CPU Faceoff Difficulty: 3 (user decide)
Fight Difficulty: 3
CPU Penalties: max
CPU Teammate Penalties: max

Passing
Pass Assist: 1
Manual Passing: On
Pass Speed: 2
Saucer Pass Speed: 3
Pass Accuracy: Human 3, CPU 0
Pass Reception Ease: Human 2, CPU 0
Pass Interceptions:3 (both)

Shooting
Shot Accuracy: Human 2, CPU 0
Shot Power: 2 (both)
Slap Shot Accuracy: Human 1, CPU 0
Slap Shot Power: 3 (both)
One Timer Accuracy: Human 2, CPU 0

Checking
Hitting Assistance: 1
Aggression: max (both)
Hitting Power: 2 (both)
Stick Lift Effectiveness: 3 (both)
Poke Effectiveness: 2 (both)

Goalie Passing: 3
Goalie Cover Puck Frequency: 5
Goalie Screen Effect: 3 (both)
Goalie Reaction Speed: 4 (both)

Visual Settings (User Decide. But here's what I prefer.)
Camera:True Broadcast
Control Indicator: Name
Puck Size: Authentic
Puck Shadows: Authentic
 
Ylös Bottom