Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Veskarit ketuttaa ja ketuttaa pelistä toiseen. Äskenkin vastustaja teki neljä nöyryyttävän helppoa etukulmahäkkiä ja neljännen jälkeen oli jo lähellä ettei pleikkari lentänyt naapurin savupiipusta sisään. EA:lla kehutaan joka syksy maalivahtien kehittymistä, mutta todellisuudessa herrojen tulisi katsoa peiliin. Okei, maalivahtien pelaaminen ylivoimahyökkäyksissä parantui loistavasti NHL 13:een, mutta silti. Ja itse asiassa siinäkin asiassa on menty liian pitkälle.

Lähinnä siinä on menty sen suhteen liian pitkälle, että kukaan ei enää yritäkään syöttää toiselle pelaajalle 2-0 hyökkäyksessä vaan varmempi on vain veivata itse. Kyllä noissa pitää pystyä pelaamaan maalivahti ihan kahville!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Lähinnä siinä on menty sen suhteen liian pitkälle, että kukaan ei enää yritäkään syöttää toiselle pelaajalle 2-0 hyökkäyksessä vaan varmempi on vain veivata itse. Kyllä noissa pitää pystyä pelaamaan maalivahti ihan kahville!

En kyllä ihan täysin allekirjoita tätä. Myönnetään, tulee niitä supersaveja aika helkutisti, mutta tulee niitä silti oikeastikin jonkin verran. Ja aika paljon on pelissä 2vs.0 hyökkäyksessä sen syötön ja laukauksen ajoituksesta kiinni meneekö veto maaliin. Yleensä myös yksi ylimääräinen klap-klap syöttö lisää poikittain ja menee kovemmalla prosentilla kiekko sisään. Unohtamatta tietenkään sitä ettei Luongolle ja muille huippuveskoille menee sisään nuo yhtä helposti kuin tason ~80 molkeille.

Jos jotain pitää tässä vaiheessa nurista pelistä, niin lähinnä vituttaa nuo rannariraunot jotka eivät edes yritä laukoa vaan aina haetaan paikkaa siitä b-pisteiden kaarelta tai välistä ja yritetään vetää ranteella hanskapuolelle yläkulmaan. Ok, helppo puolustaa pois jos ei vastustaja muuta yritä, mutta todella puuduttavaa pelata näitä eunukkeja vastaan.

ensimmäistä herneenvetoa nenuliin odotellessa. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

En kyllä ihan täysin allekirjoita tätä. Myönnetään, tulee niitä supersaveja aika helkutisti, mutta tulee niitä silti oikeastikin jonkin verran...

Komppaan. Jos on aikaa 2-0 hyökkäyksessä niin kannattaa syöttää kenties toistekin. Jos välttämättä haluaa vetää heti ekasta syötöstä, niin takakulma puree paljon paremmin kuin se 12sta etukulma.

Sitten on myös olemassa se feikkisyöttö tässä pelissä, kannattaa kokeilla sitäkin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Etsitään joukkuetta (xbox)
Pelipaikoista mikä vain käy, C kuitenkin mieluiten. En ole NHL 13 vielä yhtään peliä pelannut, koska vasta tuli hankittua. Mutta NHL 09-12 pelattu ns. huipputasolla. Joukkueina mms. HC Kebab (09), Power of Finland (10-11). Joitakin EHL pelejäkin aikasemmilta vuosilta alla. Joskus voitettiin vielä EASHL yhden kuukauden mestaruus PoF:in kanssa. Veskariakin olen aikaisemmin pelannut satoja pelejä.
Jos löytyy suht aktiivinen joukkue, jossa kerrallaan pelaa väh. 4 pelaajaa, ja tarvitsette lisää pelaajia, laittakaa Livessä viestiä GT: ATT3
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ööh... tota, mistäs se semmosen tekee? :confused:

Sama kuin feikkiveto, toimii silloin kun rintamasuunta ei ole suoraan molkea kohti. Uusi ominaisuus joten ei ole ihan loppuun asti höylätty mutta välillä menee molke niin vipuun kuin vaan voi.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Otin pari klippiä viime pelistä, joka oli jälleen maalivahtien osalta niin tyypillinen kuin voi olla. Kaveri tekaisi viisi maalia, neljä siitä pirun etukulmasta ja yhden käsittämättömästi, mutta tässä pelissä tavanomaisesti maalivahdin antaman riparin seurauksena.

Tässä siis mainitsemani rebound-osuma:
Goalies 1 | EA SPORTS

Ja näin käy Canucks-hyökkääjän ja Carey Pricen yhteispeli:
Goalies 2 | EA SPORTS

NHL 12:ssa päänsärkynä oli one timer-maalit, nyt harmaita hiuksia aiheuttavat riparit josta siis hyvä esimerkki ylemmässä videossa. Viime ja tämän talven painosta valitettavasti edelleen yhdistää aivan liian usein onnistuvat etukulmavedot. Ei siinä mitään jos ne menisi samalla prosentilla kuin oikeassa elämässä, mutta siitä nyt voi vain unelmoida.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Hei

Jos jotain kiinnostaa PS3 Be a Gm Connected nopealla tahdilla (4 päivän rotaatiot) ja jossa simuloidaan joka toinen vuosi niin: http://eurogmchl.conforums.com

Ideana siis päästä rakentamaan joukkuetta monen vuoden ajan mutta myös pelata pelejä. Tietenkään ei ole oletusta että kaikki pystyisivät aina pelaamaan jokaisen pelin.

Liittykää jos löytyy aikaa ja kiinnostusta!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Otin pari klippiä viime pelistä, joka oli jälleen maalivahtien osalta niin tyypillinen kuin voi olla. Kaveri tekaisi viisi maalia, neljä siitä pirun etukulmasta ja yhden käsittämättömästi, mutta tässä pelissä tavanomaisesti maalivahdin antaman riparin seurauksena.

Tässä siis mainitsemani rebound-osuma:
Goalies 1 | EA SPORTS

Ja näin käy Canucks-hyökkääjän ja Carey Pricen yhteispeli:
Goalies 2 | EA SPORTS

NHL 12:ssa päänsärkynä oli one timer-maalit, nyt harmaita hiuksia aiheuttavat riparit josta siis hyvä esimerkki ylemmässä videossa. Viime ja tämän talven painosta valitettavasti edelleen yhdistää aivan liian usein onnistuvat etukulmavedot. Ei siinä mitään jos ne menisi samalla prosentilla kuin oikeassa elämässä, mutta siitä nyt voi vain unelmoida.

Nimenomaan nuo reboundien ihmeellinen sattuma että ne aina osuvat reboundia hakevan lapaan eikä esim. omien pakkien lapaan...onko peliin tehty moken tekoälylle taito ns.syöttää kiekko vastustajan lapaan jos torjunta on vaikka kilvellä tarkoituksena heitää kiekko vaan pois :D tyypillinen tekoälyn "virhe" joka on kylläkin jatkunut aika usein tässä pelisarjassa...Kattelin myös Be A Pro:ssa miten tekoäly veivaa mun pelaajia tolla V-kuviolla,ainakin 7-8 kertaa reboundi molempien p-pisteiden välillä ja koskaan sitä ei oma pakki saanut katkottua...mikähän tuohon voisi muuten auttaa?



Kiitoksia!

Onko noihin slidereihin yms. asetuksiin vinkkejä erityisesti BAP:ta ajatellen?
Kannattaa kokeilla aluksi ihan oletusasetuksilla ja ainakin "tietokoneapu" ->"Normaali".Sitä olen suosinut koska sillä omat tekee myös maaleja yms. mikäli ovat sillä tuulella.Jokaiselle kehittyy se oma tyyli,eikä noita slidereitä niin paljoa ole etteikö saisi haluamaansa ihan jo 4-5 pelin kokeilullakin.
Nyt omalla urallani on 2. kausi menossa junnusarjaa,2. kauden alussa oli 7 pelin tappioputki ja nyt mennään 8 pelin voittoputkea.Hyvin realistista mikäli vertaa nhl12 jossa ei ollut tuollaisesta tietoakaan jos et itse tehnyt kaikkea työtä :)


Sama kuin feikkiveto, toimii silloin kun rintamasuunta ei ole suoraan molkea kohti. Uusi ominaisuus joten ei ole ihan loppuun asti höylätty mutta välillä menee molke niin vipuun kuin vaan voi.
R3-Nappula...itse käytän myös tuota mutta tosi harvoin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Saatta olla "hieman" tyhmä kysmys, mutta mistä hitosta noita tarkempia slidereita voi säätää? Siis missä voin muuttaa noita asetuksia??

Pelasin eilen pikasesti ekan matsin, ihan perinteisen harjoituspelin ja tuli pataan 8-2 :) Kyllä se siitä lähtee...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Saatta olla "hieman" tyhmä kysmys, mutta mistä hitosta noita tarkempia slidereita voi säätää? Siis missä voin muuttaa noita asetuksia??

Pelasin eilen pikasesti ekan matsin, ihan perinteisen harjoituspelin ja tuli pataan 8-2 :) Kyllä se siitä lähtee...

My NHL 13 -> Settings -> Gameplay Settings. Englanninkielisillä valikoilla siis.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Veljeni puhui tuosta rajoituksesta, mutta muistelisin minäkin että jossain vaiheessa niissä tulee raja vastaan.

Mitäs sulla on muuten 512 kipaletta yhdessä soittolistassa? Eikö niitä kannattaisi jakaa useampaan listaan? Nimittäin omalla kohdallani ennen PuckPoint-biisejä itselläni oli n. 40-50 kappaletta yhdessä playlistissa ja silloinkin tietyt samat biisit soivat useammin kuin muut. Ja jos teikäläisellä on 512 per lista, niin... :D
Sen takia ne on samassa playlistissa, kun itse pelissä saa pelikatkoille määriteltyä vain yhden playlistin kerrallaan. Sama 512 biisin pelikatko-playlist on siis joka joukkueella/liigalla. En ole kyllä näinä muutamana vuotena kun näitä musapaketteja käytellyt, huomannut että noista mikään soisi mitenkään useammin kuin muutkaan...Päinvastoin, harvemmin siellä sama biisi tulee ihan äkkiä vastaan vaikka kännitellessä toivoisikin Zorbaa. :D :D

Jonain vuonna jaksoin vääntää omat joukkuekohtaiset ylivoima, väliaika yms. musat jolloin noita playlisteja oli aikamoinen liuta, ja säätämiseenkin meni pari iltaa...Tänä - ja viime - vuonna en jaksanut enää säätää vaan ainoastaan jokaisen joukkueen maalilaulut ja introt on yksilölliset (näillekin tehty playlist, että löytää helpommin ne noiden tuhansien biisien joukosta kun noita tunaa paikoilleen sinne EA Media Hubiin :p). Poislukien se joukkue jolla itse pelaan GM:ää, sillä soi oikea välikatko - ja pelin jälkeinen musiikki kotihallissa. Ja eräs SM-liigaseura toinen poikkeus. :)

Tosta sun Goalies 1-videosta; sama ärsyttää itteäkin. Kun netissä pelailee tulee vastaan joskus noita mitkä ei välttämättä matsin aikana tee ainuttakaan kunnollista laukausta, kaikki on noita lerppuheittoja joista toivovat sitten reboundeja. Ite kun koittaa pelata mahdollisimman paljon ns. jääkiekkoa niin v*tuttaa aina tuo "pelin pelaaminen"...

Toinen mikä on viime aikoina ihmetyttänyt on se kun toisinaan vastustajan maalivahti nakkaa hirveen roikkokiekon korkeassa kaaressa yli melkein koko keskialueen, ja sieltä pääsee äijä sitten yksin läpi. WTF...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kaks hauskaa klippiä tästä bugisesta pelistä. :D

Khyl..tuossa ekassa se mokke kyllä tekee kuten nhl:ssä muuten paitsi että on harvinaista jos se mene torjunta-asentoon kohti maalia eikä liiku sivuttain tolpalta toiselle...saatika että varusteet menee tollain maalin läpi...:D

Tuo Kovyn älytön kenguruliike on kans ihan jotain muuta kuin mitä pitäisi olla :D

Mulla näitä tapahtuu lähinnä omalle ukolle be a pro:ssa,en silti kattele hidastuksiakaan kauheasti tolla uusintajutulla...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Uusi tuner:

Name: Tuner 1.05
Date: 10/12/2012
Notes:
All Modes

  • Increased goalie ability to stop slower shots from distance.


EASHL Only

  • Goalies ability to move laterally and stop one-timers toned down.*
  • AI Skating attributes in EASHL increased slightly to keep up with User player progression.

* There will still be amazing saves, however, there is now a greater range in how well the goalie may read the play which on average will yield better offensive results on good passing plays than it was in the past.
 
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Imaisivat aika paljon niitä dumppeja keskialueelta, ja rystyranteita siniseltä. Jospa sitä on korjattu.

Parin aamu-OTP:n perusteella ei siellä mitään järkyttävää muutosta ole tapahtunut. Ja hyvä niin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Heti ainaki uppos ekassa erässä siniseltä 2 löysää maskitonta lämyä Vokounin pujuista. Voi myös johtuu siitä että tää tapahtu HUTissa jossa botit huijaa entistä enemmän.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kas kas, uuden tunerin jälkeen be a pro kaatus samantien :mad: Tarvii näköjään vaihtaa takaisin tuohon 1.04 versioon ;)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tämän uuden luistelumoottorin johdosta kyllä korostuu hyvin nämä nopeudet. Be A Prossa on kyllä melko hupaisaa pelata, kun on saanut äijää expattua ja nyt nopeus sekä kiihtyvyys melko lailla tapissa yhdistettynä rannelaukukseen, joka on myös lähes maksimaalinen. Nyt 19 ottelun jälkeen kasassa 51 maalia. Vaikeustasona supertähti. Edelliskautena pelasin sekä tähtipelaajalla että supertähdellä, ja suurin ero oli noissa vaikeustasoissa tekoälyn agressiivisuus sekä paremmat maalivahdit: kovaa tulevat supertähdellä vastustajat päälle ja oma äijä tuntui lentelevän välillä kuin leppäkeihäs. Nyt ei juurikaan tätä "ongelmaa" ole, kun oma äijä on Usain Boltiakin nopeampi.. ei pääse juuri vastustajat enään iholle. :)

Oon huomannu myös, että kun on oman pään aloitus, niin on tolkuttoman helppoa päästä läpiajoon (pelaan vasempana laitahyökkääjänä): suurimmaksi osaksi aloitus menee omassa päässä niin, että joko oma tai vastustajan pelaaja sitoo toisen, ja kiekko jää siihen pelattavaksi. Siitä vain kiekko mukaan ja tatti pohjaan, viimeistään punaviivalla vastustajan pakit on tolkuttoman helppo kiertää. Sitten sitä ollaankin nokikkain maalivahdin kanssa, ja yleisin skenaario on jäätävä rannari peltiin. Onko muut huomannu tätä samaa, että melko helposti pystyy kiihdyttelemään läpiajoon oman pään aloitusten seurauksena? :confused:

Näin kokonaisuutena onhan tää Be A Pro ihan huikeata viihdettä verrattuna aikaisempiin vuosiin, en ole tätä ennen varmaan koskaan jaksanu kokonaista kautta pelata. Suurin ero aikaisempiin vuosiin on pelillisten asioiden lisäksi omien tekoäly, joka tuntuisi raksuttavan ihan fiksusti tilanteesta toiseen, ei juurikaan valittamista.
 
Ylös Bottom