Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Oon huomannu myös, että kun on oman pään aloitus, niin on tolkuttoman helppoa päästä läpiajoon (pelaan vasempana laitahyökkääjänä): suurimmaksi osaksi aloitus menee omassa päässä niin, että joko oma tai vastustajan pelaaja sitoo toisen, ja kiekko jää siihen pelattavaksi. Siitä vain kiekko mukaan ja tatti pohjaan, viimeistään punaviivalla vastustajan pakit on tolkuttoman helppo kiertää. Sitten sitä ollaankin nokikkain maalivahdin kanssa, ja yleisin skenaario on jäätävä rannari peltiin. Onko muut huomannu tätä samaa, että melko helposti pystyy kiihdyttelemään läpiajoon oman pään aloitusten seurauksena?
Olen ja monestikin. Demossa läpiajojen lisääntynyt määrä tuntui vielä hyvältä, mutta nyttemmin kyrsii kun pakit on niin hitaita kääntymään joka puolella kenttää. Siitä ne läpiajot nimenomaan syntyvät. Jotain fixausta kaipaisi tähänkin, mutta tokkopa asialle tullaan mitään tekemään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tämän uuden luistelumoottorin johdosta kyllä korostuu hyvin nämä nopeudet. Be A Prossa on kyllä melko hupaisaa pelata, kun on saanut äijää expattua ja nyt nopeus sekä kiihtyvyys melko lailla tapissa yhdistettynä rannelaukukseen, joka on myös lähes maksimaalinen. Nyt 19 ottelun jälkeen kasassa 51 maalia. Vaikeustasona supertähti. Edelliskautena pelasin sekä tähtipelaajalla että supertähdellä, ja suurin ero oli noissa vaikeustasoissa tekoälyn agressiivisuus sekä paremmat maalivahdit: kovaa tulevat supertähdellä vastustajat päälle ja oma äijä tuntui lentelevän välillä kuin leppäkeihäs. Nyt ei juurikaan tätä "ongelmaa" ole, kun oma äijä on Usain Boltiakin nopeampi.. ei pääse juuri vastustajat enään iholle. :)

Oon huomannu myös, että kun on oman pään aloitus, niin on tolkuttoman helppoa päästä läpiajoon (pelaan vasempana laitahyökkääjänä): suurimmaksi osaksi aloitus menee omassa päässä niin, että joko oma tai vastustajan pelaaja sitoo toisen, ja kiekko jää siihen pelattavaksi. Siitä vain kiekko mukaan ja tatti pohjaan, viimeistään punaviivalla vastustajan pakit on tolkuttoman helppo kiertää. Sitten sitä ollaankin nokikkain maalivahdin kanssa, ja yleisin skenaario on jäätävä rannari peltiin. Onko muut huomannu tätä samaa, että melko helposti pystyy kiihdyttelemään läpiajoon oman pään aloitusten seurauksena? :confused:

Näin kokonaisuutena onhan tää Be A Pro ihan huikeata viihdettä verrattuna aikaisempiin vuosiin, en ole tätä ennen varmaan koskaan jaksanu kokonaista kautta pelata. Suurin ero aikaisempiin vuosiin on pelillisten asioiden lisäksi omien tekoäly, joka tuntuisi raksuttavan ihan fiksusti tilanteesta toiseen, ei juurikaan valittamista.

Jep...aika helposti pääsee läpi juu :D Laita nyt hyvä mies se vastustajan vaikeus täysille! Jos se on täysillä niin vaadin jo videota nähdä onkohan ihan näin...19 peliin 51 maalia on kyllä jo sellanen suoritus supertähdellä+vastustajan vaikeus täysillä et jotain mätää on...Niin ja millä sliderillä?
Mulla on kasassa 35 peliä ja 34+32 vl ja pelinrakentaja,tosin minä syöttelen ja pelaan puolustuspäässä aika paljon enemmän jopa kuin hyökkäyspäätä...

Edelleen muuten joutuu pr miehenä pelaamaan alivoimaa jne...eikös jossakin ollut puhetta et oikeat ukot oikeaan paikkaan vai oliko se vain gm:ässä?

E: niin ja tuo oman ukon loukkaantuminen..ilmeisesti se tapahtuu vasta kun otat 5 kunnon pommia vastaan yhdessä pelissä,joten tuskin ikinä tulee loukkaannuttua pahemmin...




Olen ja monestikin. Demossa läpiajojen lisääntynyt määrä tuntui vielä hyvältä, mutta nyttemmin kyrsii kun pakit on niin hitaita kääntymään joka puolella kenttää. Siitä ne läpiajot nimenomaan syntyvät. Jotain fixausta kaipaisi tähänkin, mutta tokkopa asialle tullaan mitään tekemään.

Eikös tähän auta se kun laitat vastustajalle kiihtyvyyteen +1 tai +2? Vai pilaakohan se sitten taas oman puolustuspelin...


EE:Niin jos oikesti haluaa tasavertaista lätkää,niin kannattaa koittaa tuo "arvojen vaikutus" nollaan :D voin sanoa että on ihan sama mitä sun laukauksenarvo on mutta se lähtee samalla pyssyllä kuin 99 tai 50 :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Jep...aika helposti pääsee läpi juu :D Laita nyt hyvä mies se vastustajan vaikeus täysille! Jos se on täysillä niin vaadin jo videota nähdä onkohan ihan näin...19 peliin 51 maalia on kyllä jo sellanen suoritus supertähdellä+vastustajan vaikeus täysillä et jotain mätää on...Niin ja millä sliderillä?
Mulla on kasassa 35 peliä ja 34+32 vl ja pelinrakentaja,tosin minä syöttelen ja pelaan puolustuspäässä aika paljon enemmän jopa kuin hyökkäyspäätä...

Vastustajan vaikeudessa tais olla vaan 1 tai 2 klikkiä. GM:ssä pelasin niin että se on täysillä, mutta tuntui että vastustaja teki joka paikasta maalin. En sitten tiedä oliko vain sattumaa, mutta tuntui bottien osumatarkkuus olevan armoton.
Tosiaan tuota mainitsemaasi pelaajien arvojen vaikutusta voisi kokeilla laskea. Pelaaminen yleisesti on melko tasaista, mutta läpiajoja tulee melko paljon. Lisäksi tuo Mr. mainitsema pakkien hidas kääntyminen on suuri syy näihin läpiajoihin/puolittaisiin läpiajoihin. Punaviivan tuntumassa kun nämä pakit alkaa kääntymään, niin se ei ainakaan vaikeuta heidän ohittamista.

Testailin tänään myös tähtipelaajalla. Huomasin, että läpiajojen määrä lisääntyi entisestään. Supertähdellä tekoälyn pelaajat luistelevat takaperin paljon kovempaa kuin alemmilla vaikeustasoilla. Tämän huomasi etenkin juuri noissa läpiajoissa, jotka starttaavat oman pään aloitusten jälkitilanteista. Tähtipelaajalla jäivät heti taakse, ja karkuun spurttaaminen oli todella helppoa. Supertähdellä kuitenkin pakit luistelevat melko kovaa takaperin, ja pysyvät aluksi hyvin mukana, mutta hekin ovat takanapäin viimeistään vastustajan sinisellä.

Itselläni melko suuri osa maaleista tulee läpiajojen lisäksi b-pisteiden tuntumasta. Puolustajat peruuttelevat melko usein niin paljon, että pääsee juuri b-pisteeltä laukomaan, ja näistä melko usein kiekko löytää tiensä maaliin. Vaikkakin supertähdellä tekoälyn puolustajat pelaavat paljon agressiivisemmin, eivät siltikään riittävästi tule iholle. Mikäli jättäisivät hyökkäysalueelle tultaessa peruuttelun vähemmälle ja painaisivat päälle, ei maaleja todellakaan tulisi niin paljon.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Vastustajan vaikeudessa tais olla vaan 1 tai 2 klikkiä. GM:ssä pelasin niin että se on täysillä, mutta tuntui että vastustaja teki joka paikasta maalin. En sitten tiedä oliko vain sattumaa, mutta tuntui bottien osumatarkkuus olevan armoton.
Tosiaan tuota mainitsemaasi pelaajien arvojen vaikutusta voisi kokeilla laskea. Pelaaminen yleisesti on melko tasaista, mutta läpiajoja tulee melko paljon. Lisäksi tuo Mr. mainitsema pakkien hidas kääntyminen on suuri syy näihin läpiajoihin/puolittaisiin läpiajoihin. Punaviivan tuntumassa kun nämä pakit alkaa kääntymään, niin se ei ainakaan vaikeuta heidän ohittamista.

Testailin tänään myös tähtipelaajalla. Huomasin, että läpiajojen määrä lisääntyi entisestään. Supertähdellä tekoälyn pelaajat luistelevat takaperin paljon kovempaa kuin alemmilla vaikeustasoilla. Tämän huomasi etenkin juuri noissa läpiajoissa, jotka starttaavat oman pään aloitusten jälkitilanteista. Tähtipelaajalla jäivät heti taakse, ja karkuun spurttaaminen oli todella helppoa. Supertähdellä kuitenkin pakit luistelevat melko kovaa takaperin, ja pysyvät aluksi hyvin mukana, mutta hekin ovat takanapäin viimeistään vastustajan sinisellä.

Itselläni melko suuri osa maaleista tulee läpiajojen lisäksi b-pisteiden tuntumasta. Puolustajat peruuttelevat melko usein niin paljon, että pääsee juuri b-pisteeltä laukomaan, ja näistä melko usein kiekko löytää tiensä maaliin. Vaikkakin supertähdellä tekoälyn puolustajat pelaavat paljon agressiivisemmin, eivät siltikään riittävästi tule iholle. Mikäli jättäisivät hyökkäysalueelle tultaessa peruuttelun vähemmälle ja painaisivat päälle, ei maaleja todellakaan tulisi niin paljon.

Joo,voi muuten olla että sulla on tuo aggressiivisuuskin pienemmällä kuin mulla (taitaa olla puoliväli +1,normaalisti puolessa välissä),pääsen kyllä siihen p-pisteen kaarelle ampumaan mutta vaan siten että harhautan sen vastustajan joka estää itseäni,ensin pois tilanteesta...
Vastustajan vaikeus mulla on myös keskitaso +1,samoin se "arvojen vaikutus" muistaakseni siinä on 6 asetusta ja se on "normaali" asetuksissa jo siinä 5:ssa,laskin sen 4 ja kummasti ei tuo oman ukon arvot enään olleetkaan niin ylivoimaiset... Vastustajan vaikeuden heitän täysille kunhan paikka NHL:ssä varmistuu,tai siis jo niissä harkkapeleissä jossa katotaan onko ainesta ylös,ja saa pysyäkin mikäli ei tule sitä kombinaatiota ettei joukkueen muut pelaajat tee enään mitään.Tämä siksi että sillä voi hiukan erottaa juniorisarjan ja NHL:n tasoa mikäli se ei ole jo valmiiksi vaikeampi...

Koitan pelata pelejä tuhatta ja sataa,kyllä tässä akaa jo itelläkin olemaan himot päästä ylös pelaamaan :D noin puolet vielä juniorisarjaa jäljellä (n.100 runkosarjan peliä + playoffsit + mahdollinen memorial cuppi) :D
Alotin siis OHL:stä kun sieltä pääsee alottamaan 15 vuotiaana...
E: Sellanen pieni huomio että mitä ihmettä..Gaunce on arvoiltaan 77,lämäri ja ranne 99 heti ekan kauden jälkeen,kaveri ei ole vielä päässyt ylös tai en tiedä onko edes varattu...
Yakupov jäi myös siihen 65 ekan junnukauden päätteeksi...Määttä nousi myös sen 1 arvoiltaan,tosin se näkyi pisteissäkin.Yakupov oli sentään 2. pisteissä heti itseni jälkeen...
Muan Greg McKegg nousi NHL:ään 79 arvoihin! mitähän se oli jotain 65 vielä viime kaudella,pelasi samassa ketjussa kuin itse.Samassa ketjussa pelasi myös muan Namestnikov,1.kierroksen varaus,oli pistepörssin 3:s,nousi arvoissa 1 pykälän mutta pääsi ylös...Ihan häröä touhua :D

EE:Eli nuo kokonais-overaalit ei sitten määritä/tiedä/tajua yhtään mitään ainakaan Be A Prossa.Ne heittää kyllä häränpyllyä ja pahasti :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nykyäänkö ei saa enää voittoo/pisteitä voitosta jos vastustajalle tulee dc? Monta kertaa on tullu "yhteys vastustajaa katkesi" tjsp. kesken pelin. Just äsken tuli viime sekunneilla. Just semmonen perus peli, että tasasta 50minuuttia ottelusta ja sitten vastustajan mokke alkaa imemään kaiken niin aika varmasti vastusja aiheutti itse sen disconnectin. Alkaa mennä pikkuhiljaa hermo tämmöseen perseilyyn.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko tuo ultimate team ollut alussakin tuollaista arcade paskaa mitä se äsken pelaamani pelin perusteella oli vai muistanko väärin? Ainakin jonkun asetus päivityksen latasin ennen peliä että onko EA laittanut peli nopeudet täysille niin pikku pojatkin tykkäävät pelata?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko kellään muulla käyny niin että tuo oman be a pron ukko on kasvanu uran aikana???? Oma äijä kasvoi 3cm pituutta 188-->191 ja painoa tuli lisää 2kg 94-->96 ??? :D
Siis yhden kauden aikana :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko kellään muulla käyny niin että tuo oman be a pron ukko on kasvanu uran aikana???? Oma äijä kasvoi 3cm pituutta 188-->191 ja painoa tuli lisää 2kg 94-->96 ??? :D
Siis yhden kauden aikana :)

Juu,tämä on normaali ilmiö ollut vissiin jo NHL 11 asti...itse alotin NHL12:ssa 173cm/72kg ja NHL:ssä pääsin mittoihin 182/78. nyt NHL 13 ukolla alotin 173/70,se nousi ekan kauden jälkeen 175/74,joten kyllä se kasvaa...en ole varma mihin se kasvu päättyy,mut uskoisin et 20 ikävuoteen.Tulee muuten aika iso ukko jos se kasvaa tuon 3-4cm vuodessa kun alotin 15 vuotiaana :D

E: hyvä silti että kasvaa,mieti millain tollanen riuku 170/70 lentää NHL-pelaajan taklauksesta,tosin on poikkeuksiakin kuten hyvänä esimerkkinä M.St Louis joka on alle tuon pelaajan "ns. normaali mitan" eli 180 ja painaa jonkun 78kg mutta silti paukutta kauheita tehoja eikä pahemmin ole ollut myöskään loukkaantuneena...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itsekin aloittelin Be a Pron supertähdellä, mutta en jaksanut ruveta junnusarjoja tahkoamaan, koska en tätä Be a Prota kuitenkaan joka päivä pelaile niin en pääsisi ikinä edes NHL:ään asti jos aloittaisin junnusarjoista. :D Aloitin suoraan Memorial Cupista, jonka voitimme ja meitsi varattiin ekana Edmonton Oilersiin.

Sama homma kuin edellisessä änärissä. -.- Pelaat runkkarista neljä peliä ja koutsi pudottaa ykkösestä kakkoseen huonojen tilastojen takia ja pelaan snaipperilla oikeassa laidassa. Tehot oli neljän pelin jälkeen siis 6+4, jotka oikeuttivat sekä oman jengin, että koko änärin pojopörssin kärkipaikkaan. En siis näe mitään syytä pudottaa meikäläistä kakkoseen, mutta sama se, tähän paskaan tottui jo edellisessä änärissä. Kohta sieltä tulee taas kutsu ykköseen, jossa pelaillaankin tod. näk. sitten koko loppu kausi. :D

Välillä menee hermot tosin tähän offline Be a Prohon, koska omat botit syöttävät välillä ihan minne sattuu ja vastustajan botit ovat aivan petoja maalipaikoissaan...ja sitten kun olen muutamankin kerran laittanut esim. RNH:lle ihan huippupaikan, josta vastustajan botit kyllä laittaisi sisään, niin ei maistu. Eli jos omille boteille sattuu huono peli (syötöt päin persettä ja paikoista ei tehdä) niin kaveri kyllä tekee ja pelaamisesta ei tule mitään. Sitten kun nuo omat botit pelaa hyvin niin pelaaminen on oikein mukavaa ja maistuukin ihan hyvälle.

Vastustajan botit ovat muutenkin parempia ja pirullisempia kuin omat. Syöttelevät välillä hurjia kuvioita, käyttävät paikkansa todella tehokkaasti ja siihen vielä veskarin käsittämättömät torjunnat päälle + omien bottien hölmöily niin ohjain seinään show on valmis. :D Tässä vielä hauska kuva, josta huomaa miten taitavia nää botit on noissa laitakahinoissa vaikka olisi se metri vielä matkaa toiseen niin jotenkin imaisevat aina pelaajan tuohon laitaan kiinni: just | EA SPORTS
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Taas muka joku kokoonpanopäivitys.. Jos joku jotain huomaa niin voi kertoa
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Huoh. "Tarkistetaan ja palautetaan tiedostojärjestelmää..." on tullut tutuksi tän version myötä.

Parasta lätkää mitä oon pelannut, mutta mutta...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Onko kellään tietoa mistä tuo johtuu, että bapissa vastustajat ajautuvat pyörimään minun siniviivalle heti kun peli alkaa. Eikä ketään kiinnosta puolustaminen ollenkaan. Eivät siis vaivaudu tulemaan omaan puolustuspäähän ollenkaan. Tämä tapahtuu ainostaan silloin kun säädän slidereita.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nyt ois pari paikkaa auki kovatasosessa GM Connected 1vs1 liigassa, liigalta löytyy myös oma foorumisivusto ja IRC-kanava. Vapaita joukkueita Pittsburgh, San Jose, Devils. Tarvitaan aktiivisia ja kovatasoisia pelimiehiä. Tulkaahan juttelemaan IRCin puolelle, kanava #Skandiliiga ja verkkona IRCnet (XS4ALL | Webchat).
Tai sitten ottakaa yhteyttä Xboxin puolella. :)

Liigan nimi: Skandiliiga
Komissaarin gt: jumalpeku
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miten tämä pelaajien kehitys toimii tässä Be a Gm:ssä? Kehittyykö esim. Granlund paremmin NHL:ssä 4.sentterinä kuin AHL:ssä 1.sentterinä?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miten tämä pelaajien kehitys toimii tässä Be a Gm:ssä? Kehittyykö esim. Granlund paremmin NHL:ssä 4.sentterinä kuin AHL:ssä 1.sentterinä?
Peliaika ja tehot vaikuttavat kehitykseen, joten ehdottomasti AHL:n 1.sentterinä kehittyy nopeammin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Toinen kysymys: Pystyykö tässä pelissä jotenkin vaikuttamaan, että mitkä taidot kehittyy enemmän? Vai kehittyykö esim. pelinrakentajalla automaattisesti syöttäminen enemmän kuin taklaaminen? En ainakaan ole löytänyt, että mitenkä noihin voisi vaikuttaa.

Kolmas kysymys: Kuinka hyvin noi pelaajat kehittyvät CHL:ssä? Pelaan nimittäin Minnesotalla. Niin kannattaako minun lähettää esim. Dumba tuonne junnusarjaan kehittymään vai nostaa heti NHL:n pelaavaan kokoonpanoon?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nyt ois pari paikkaa auki kovatasosessa GM Connected 1vs1 liigassa, liigalta löytyy myös oma foorumisivusto ja IRC-kanava. Vapaita joukkueita Pittsburgh, San Jose, Devils. Tarvitaan aktiivisia ja kovatasoisia pelimiehiä. Tulkaahan juttelemaan IRCin puolelle, kanava #Skandiliiga ja verkkona IRCnet (XS4ALL | Webchat).
Tai sitten ottakaa yhteyttä Xboxin puolella. :)

Liigan nimi: Skandiliiga
Komissaarin gt: jumalpeku

Jep, kovatasonen jossa puolet pelaajista hakee rannaria etukulmaan. Jepjep
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Toinen kysymys: Pystyykö tässä pelissä jotenkin vaikuttamaan, että mitkä taidot kehittyy enemmän? Vai kehittyykö esim. pelinrakentajalla automaattisesti syöttäminen enemmän kuin taklaaminen? En ainakaan ole löytänyt, että mitenkä noihin voisi vaikuttaa.

Kolmas kysymys: Kuinka hyvin noi pelaajat kehittyvät CHL:ssä? Pelaan nimittäin Minnesotalla. Niin kannattaako minun lähettää esim. Dumba tuonne junnusarjaan kehittymään vai nostaa heti NHL:n pelaavaan kokoonpanoon?

Ei pysty vaikuttamaan kehityksen tyylin. Ainoa seikka mikä voisi vaikuttaa on tilastot ja pelaajilla erinlainen pelaaminen, mutta itselläni ei ole niin pitkää kokemusta, jotta voisin tästä jotain kirjoittaa. Ja vaikea uskoa EA:n tehneen niin monipuolisen kehitys systeemin tähän peliin.

Itse olen nähnyt vain pieniä muutoksia kehitykseen CHL:ssä. mm. yksi kaveri kehittyi CHL:ssä 58 ovr -> 61 ovr.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Toinen kysymys: Pystyykö tässä pelissä jotenkin vaikuttamaan, että mitkä taidot kehittyy enemmän? Vai kehittyykö esim. pelinrakentajalla automaattisesti syöttäminen enemmän kuin taklaaminen? En ainakaan ole löytänyt, että mitenkä noihin voisi vaikuttaa.

Kolmas kysymys: Kuinka hyvin noi pelaajat kehittyvät CHL:ssä? Pelaan nimittäin Minnesotalla. Niin kannattaako minun lähettää esim. Dumba tuonne junnusarjaan kehittymään vai nostaa heti NHL:n pelaavaan kokoonpanoon?
Kyllä kehittyy mutta ei voi muokata mitä kehittää jaa riippuu muttasuosittelen. Esim. GM connected Ryan Murray pelaa yhden kauden CHL:ässä ja kok. 69, mutta GM mode sama homma ja kok 80.
 
Ylös Bottom