milesizdead
KonsoliFIN Alumni
Liigan kolmas pelikausi käynnissä!
Sääntömuutoksia edelliseen kauteen:
- Kenttäpelaajien minuutit täytyy laskea rajojen sisään rangaistusten jälkeenkin, eli pitäkää ne kurissa alusta asti.
- Aloituksiin vaihtelua, ei pelkkää sitomista. Jos ei aloitukset suju niin reenatkaa/treidatkaa paremmat aloittajat tiimiin.
- Waiverit on päällä, pitäkää siis kokoonpanossa varamiestä niin ei tule niin paljon ongelmia loukkaantumisten sattuessa omalle kohdalle.
Liiga simuloidaan eteenpäin joka Torstai about klo 2200, viikossa pelataan 2 viikon tikkeri eli 5-8 peliä normaalitilanteessa.
Pelatun kauden jälkeinen kausi simuloidaan päivän aikana eteenpäin prospektien kehityksen ja GM-taitojen esiintuomiseksi, eli peli/simu/peli/simu/peli-meiningillä saadaan viisi kautta pakettiin hokin elinkaaren aikana.
Liiga jatkuu ensi hokissa X1:sen puolella, 360 jää historiaan.
Joukkueiden kokoonpanot ja trading blockit:
http://www.konsolifin.net/bbs/xbox-...14-gsoe-joukkueen-tiedot-vaihtomarkkinat.html
Tässä divarit ohjastajineen: (xbl/Kfin)
[TD="width: 86"] Central [/TD]
[TD="width: 86"] Chicago-tonps/tonps [/TD]
Edellisen liigan säännöstö, tässäkin voimassa:
Sääntömuutoksia edelliseen kauteen:
- Kenttäpelaajien minuutit täytyy laskea rajojen sisään rangaistusten jälkeenkin, eli pitäkää ne kurissa alusta asti.
- Aloituksiin vaihtelua, ei pelkkää sitomista. Jos ei aloitukset suju niin reenatkaa/treidatkaa paremmat aloittajat tiimiin.
- Waiverit on päällä, pitäkää siis kokoonpanossa varamiestä niin ei tule niin paljon ongelmia loukkaantumisten sattuessa omalle kohdalle.
Liiga simuloidaan eteenpäin joka Torstai about klo 2200, viikossa pelataan 2 viikon tikkeri eli 5-8 peliä normaalitilanteessa.
Pelatun kauden jälkeinen kausi simuloidaan päivän aikana eteenpäin prospektien kehityksen ja GM-taitojen esiintuomiseksi, eli peli/simu/peli/simu/peli-meiningillä saadaan viisi kautta pakettiin hokin elinkaaren aikana.
Liiga jatkuu ensi hokissa X1:sen puolella, 360 jää historiaan.
Joukkueiden kokoonpanot ja trading blockit:
http://www.konsolifin.net/bbs/xbox-...14-gsoe-joukkueen-tiedot-vaihtomarkkinat.html
Tässä divarit ohjastajineen: (xbl/Kfin)
Pacific | Anaheim-Promptr/pr0mpt3r | ||
Calgary-/ | Colorado- | ||
Edmonton-Zubru/Zubru | Dallas- | ||
la- | Minnesota-kapise/kapise | ||
Phoenix-K1de/k1de | Nashville-Jamppuu/jamppuu | ||
San Jose-taotao11/11 | St Louis-Dgmtzr/dgmtzr | ||
Vancouver-agih/agih | Winnipeg-Sisu Ardor/Sisu Ardor | ||
Atlantic | Boston-Vilperi/vilperi | Metropolitan | Carolina-myllari95/mjullar |
Buffalo-Mikimi/mikim | Columbus- | ||
Detroit-VesyHarkins/Harkins | Devils- | ||
Florida-Raw Arnold/ | Islanders-Vesinokka/vesinokka | ||
Montreal-shrekitys/ | Rangers-milesizdead/milesizdead | ||
Ottawa-temeee/cozzy | Philadelphia-fakiiri | ||
Tampa- | Pittsburgh-l4zz1l/l4zz1l | ||
Toronto-Kuninqas/kuninqas | Washington-/ |
[TD="width: 86"] Central [/TD]
[TD="width: 86"] Chicago-tonps/tonps [/TD]
Edellisen liigan säännöstö, tässäkin voimassa:
Liigan periaatteet ja perussäännöt:
Yhteydet ja pelin katkeamiset:
Herrasmiessäännöt/juustopykälät jäällä:
Peluutukset:
Vaihdoista ja sopimuksista:
Jälkipeli pidetään pois foorumeilta, jos on jostain kanssapelaajasta jotain sanottavaa, hoidetaan se privaviestein. Yritetään pitää ketju kunniallisena, tavoitteena pitää moderaattorit kiireettöminä koko talven ajan!
Kalenteriviikon aikana pelataan kaksi viikkoa pelin kalenteria, eli pelejä tulee viikossa normaalisti 4-8.
Kaikki pelit pelataan. Simuloidaan vain hätätapauksissa koska simuissa loukkaantumiset ovat varsin yleisiä. Jos GM tietää ettei pääse pelaamaan, laitetaan CPU-pelit päälle jotta vastustaja pääsee pelaamaan AI:ta vastaan.
Jos bottipelejä/simulointeja kerääntyy yhdelle GM:lle liikaa, vaihdetaan aktiivisempi mies tilalle. Lomamatkat, muutot etc tottakai poikkeuksia sääntöön. Niistäkin kuitenkin ilmoitus etukäteen jotta muut pelaajat ja liigan vetäjä kerkeävät tilanteeseen varautua. 90% peleistä täytyy pelata.
Liigaan ei pääse mukaan mokkulalla, kiinteä ja vakaa nettiyhteys pakollinen peli-ilon maksimoimiseksi sekä mahdollisimman tasavertaisen sarjan mahdollistamiseksi. 4G-yhteyden kanssa voidaan tehdä poikkeus, jos osoittautuu että pelit sujuvat ilman lagia ja katkeiluja.
Kaikki pelit pelataan. Simuloidaan vain hätätapauksissa koska simuissa loukkaantumiset ovat varsin yleisiä. Jos GM tietää ettei pääse pelaamaan, laitetaan CPU-pelit päälle jotta vastustaja pääsee pelaamaan AI:ta vastaan.
Jos bottipelejä/simulointeja kerääntyy yhdelle GM:lle liikaa, vaihdetaan aktiivisempi mies tilalle. Lomamatkat, muutot etc tottakai poikkeuksia sääntöön. Niistäkin kuitenkin ilmoitus etukäteen jotta muut pelaajat ja liigan vetäjä kerkeävät tilanteeseen varautua. 90% peleistä täytyy pelata.
Liigaan ei pääse mukaan mokkulalla, kiinteä ja vakaa nettiyhteys pakollinen peli-ilon maksimoimiseksi sekä mahdollisimman tasavertaisen sarjan mahdollistamiseksi. 4G-yhteyden kanssa voidaan tehdä poikkeus, jos osoittautuu että pelit sujuvat ilman lagia ja katkeiluja.
Yhteydet ja pelin katkeamiset:
Pelien aikana mahdollisuuksien mukaan muu talouden nettiliikenne minimaaliseksi, FB/Streamit/Downloadit pois päältä jotta pelit ovat mahdollisimman sulavia ja reiluja. Googlaamalla löytyy tapoja optimoida reititin konsolille, sekä portteja avaamalla että kaistaa priorisoimalla. Tehkää nuo jos vain mahdollista.
Jos peli lägää reilusti, kannattaa ottaa toinen GM partyyn ja neuvotella pelin katkaisemisesta, koska tuloksiahan ei quitatusta pelistä tule. Modeemien ja konsolien buuttaus ja uusi yritys.
Jos peli katkeaa, katsokaa pelin tilanne ja pelikello, aloittakaa uusi peli ja pelatkaa sopupelinä sama tilanne taululle ennen tosipelaamisen jatkamista. Tehdyt maalit siis lasketaan, pelin quittaaminen tarkoituksella tappiotilanteessa ei siis tuo mitään etua, pelkästään lisänöyryytystä.
Jos peli lägää reilusti, kannattaa ottaa toinen GM partyyn ja neuvotella pelin katkaisemisesta, koska tuloksiahan ei quitatusta pelistä tule. Modeemien ja konsolien buuttaus ja uusi yritys.
Jos peli katkeaa, katsokaa pelin tilanne ja pelikello, aloittakaa uusi peli ja pelatkaa sopupelinä sama tilanne taululle ennen tosipelaamisen jatkamista. Tehdyt maalit siis lasketaan, pelin quittaaminen tarkoituksella tappiotilanteessa ei siis tuo mitään etua, pelkästään lisänöyryytystä.
Herrasmiessäännöt/juustopykälät jäällä:
- Liiga pelataan herrasmiessäännöillä, eli kaikki vilunki, vilppi ja juustoilu on kiellettyä. Pelataan siistiä, hyvännäköistä ja -oloista kiekkoa niin kaikille jää hyvä maku suuhun peleistä.
- Keskialueen sitomisaloituksesta seuraava helppo läpiajomaali pannassa, peli ei anna mahdollisuuksia sen pysäyttämiseksi joten jätetään pois pelityylistä.
- Muutenkin aloituksiin vaihtelua, ei pelkkää sitomista joka aloitukseen. Jos ei aloitukset suju, niin pelaajakaupoille/faceoff-treeneihin mars.
- Heittäytymiset/polviblokkaukset vain omassa päässä, ei kuulu hyökkäysalueen pelaamiseen. Pätee syötönkatkoihin sekä molken päälle loikkaamisiin.
- Molke on molke, ei kenttäpelaaja. Ei siis käytetä blokkaamaan vastustajan pelaajaa pitkäkiekkotilanteissa.
- Maalivahdin voi ottaa kontrolliin läpiajotilanteissa, muuten pelataan normaalisti lukitsemattomilla pelaajilla.
- Maalivahdilla Y-nappi heittäytyminen on kielletty
- Maalivahdilla ei avata peliä jos vastustajan pelaajia on lähellä antamassa painetta. Kiekko menee lähes automaattisesti omille joten riskiä on vähemmin kuin oman pään aloituksessa.
- Hyökkäysalueelle mentäessä boardaus kielletty. Omassa päässä ja laitapelissä hyökkäysalueella y-napin käyttö tietenkin sallittua.
- Bugiranteen käyttö kiellettyä, eli kiekkoa ei säbämäisesti saa viedä pelaajan kropan taakse (molken näkökulmasta), koska se edelleenkin aiheuttaa koodivirheen takia "maskiefektin" molkelle, ja avaa vetopaikkoja kohtuuttomalla prosentilla.
- Läpiajoissa saa käyttää luovuutta, ei pelkkää rystykämmenetukulmaa. Puolustavan pelaajan kannattaa silti treenata molken haltuunottoa läpäreitä varten koska luovuus helposti unohtuu osalta pelaajia tiukassa paikassa.
- Aikaa ei pelata omassa päässä johtoasemassa. Peli tekee kiekon riistosta lähes mahdottoman jos siitä ei halua luopua, joten ei käytetä sitä hyväkseen.
- Alivoimalla kiekkoa purkuun, hyökätä saa toki jos vastustaja antaa siihen mahdollisuuden, mutta mitään vauhdin hakemista omalta alueelta ei hyväksytä. Kiekkoa päätyyn ja puolustamaan, aivan kuten oikeassakin kiekossa. Aika monessa pelissä nähnyt (omissa ja utubessa) että pelityyli ei muutu mihinkään av:llä, korjataanhan tilanne.
- Pelkkien ripareiden hakeminen koko pelin ajan käy tylsäksi pidemmän päälle, tottakai saa maalille laukoa jos uhkaa kiekonmenetys mutta kohtuus kaikessa.
- Muukin järjenkäyttö sallittua, tässä liigassa haetaan realismia joka suhteessa. Voi pelata normaaleja VS-matseja jos voitto on kaikki kaikessa.
- Taklauspeli, vaikka onkin mukavaa uudistuneella fysiikalla, järkevään kondikseen. Aina ei tarvi lanata pelaajaa lasarettiin, etenkin myöhäiset taklaukset kiekotonta kohtaan ovat, pelikieltojen puuttuessa, hieman arveluttavia. Fyysistä saa olla mutta taas realismia hakien.
- Keskialueen sitomisaloituksesta seuraava helppo läpiajomaali pannassa, peli ei anna mahdollisuuksia sen pysäyttämiseksi joten jätetään pois pelityylistä.
- Muutenkin aloituksiin vaihtelua, ei pelkkää sitomista joka aloitukseen. Jos ei aloitukset suju, niin pelaajakaupoille/faceoff-treeneihin mars.
- Heittäytymiset/polviblokkaukset vain omassa päässä, ei kuulu hyökkäysalueen pelaamiseen. Pätee syötönkatkoihin sekä molken päälle loikkaamisiin.
- Molke on molke, ei kenttäpelaaja. Ei siis käytetä blokkaamaan vastustajan pelaajaa pitkäkiekkotilanteissa.
- Maalivahdin voi ottaa kontrolliin läpiajotilanteissa, muuten pelataan normaalisti lukitsemattomilla pelaajilla.
- Maalivahdilla Y-nappi heittäytyminen on kielletty
- Maalivahdilla ei avata peliä jos vastustajan pelaajia on lähellä antamassa painetta. Kiekko menee lähes automaattisesti omille joten riskiä on vähemmin kuin oman pään aloituksessa.
- Hyökkäysalueelle mentäessä boardaus kielletty. Omassa päässä ja laitapelissä hyökkäysalueella y-napin käyttö tietenkin sallittua.
- Bugiranteen käyttö kiellettyä, eli kiekkoa ei säbämäisesti saa viedä pelaajan kropan taakse (molken näkökulmasta), koska se edelleenkin aiheuttaa koodivirheen takia "maskiefektin" molkelle, ja avaa vetopaikkoja kohtuuttomalla prosentilla.
- Läpiajoissa saa käyttää luovuutta, ei pelkkää rystykämmenetukulmaa. Puolustavan pelaajan kannattaa silti treenata molken haltuunottoa läpäreitä varten koska luovuus helposti unohtuu osalta pelaajia tiukassa paikassa.
- Aikaa ei pelata omassa päässä johtoasemassa. Peli tekee kiekon riistosta lähes mahdottoman jos siitä ei halua luopua, joten ei käytetä sitä hyväkseen.
- Alivoimalla kiekkoa purkuun, hyökätä saa toki jos vastustaja antaa siihen mahdollisuuden, mutta mitään vauhdin hakemista omalta alueelta ei hyväksytä. Kiekkoa päätyyn ja puolustamaan, aivan kuten oikeassakin kiekossa. Aika monessa pelissä nähnyt (omissa ja utubessa) että pelityyli ei muutu mihinkään av:llä, korjataanhan tilanne.
- Pelkkien ripareiden hakeminen koko pelin ajan käy tylsäksi pidemmän päälle, tottakai saa maalille laukoa jos uhkaa kiekonmenetys mutta kohtuus kaikessa.
- Muukin järjenkäyttö sallittua, tässä liigassa haetaan realismia joka suhteessa. Voi pelata normaaleja VS-matseja jos voitto on kaikki kaikessa.
- Taklauspeli, vaikka onkin mukavaa uudistuneella fysiikalla, järkevään kondikseen. Aina ei tarvi lanata pelaajaa lasarettiin, etenkin myöhäiset taklaukset kiekotonta kohtaan ovat, pelikieltojen puuttuessa, hieman arveluttavia. Fyysistä saa olla mutta taas realismia hakien.
Peluutukset:
- Peluuttakaa molempia maalivahteja vaikka peli ei yhden molken peluuttamisesta rankaisekaan. Kakkosmolkelle vähintään 15 pelattua peliä per kausi! Maalivahtien vaihtaessa joukkuetta pelattujen pelien määrä ei saa nousta yli 72:n. Eli muutama bonuspeli sallitaan.
- Peluuttakaa kaikkia kenttiä, ei tuplaketjutuksia.
- Keskiarvomaksimit peliminuuteille D:27 mins F:23 mins. Tilannetta tarkkaillaan satunnaisesti pistokokein, pelikieltoa tulee tikkeri kerrallaan minuuttien ylittyessä.
Rangaistukset:
0-15 sekunnin ylitys keskiarvossa -> 1 pelin pelikielto
16-30 "" -> 2 peliä
31-60 "" -> 4 peliä
61-90 "" -> 6 peliä
91-120 "" -> 12 peliä
121-> "" -> 24 peliä
Rangaistuksen kärsimisen jälkeen TOI pitää silti pudottaa rajojen sisään, eli rangaistus ei nollaa tilannetta pelaajan kohdalla
- Peluuttakaa kaikkia kenttiä, ei tuplaketjutuksia.
- Keskiarvomaksimit peliminuuteille D:27 mins F:23 mins. Tilannetta tarkkaillaan satunnaisesti pistokokein, pelikieltoa tulee tikkeri kerrallaan minuuttien ylittyessä.
Rangaistukset:
0-15 sekunnin ylitys keskiarvossa -> 1 pelin pelikielto
16-30 "" -> 2 peliä
31-60 "" -> 4 peliä
61-90 "" -> 6 peliä
91-120 "" -> 12 peliä
121-> "" -> 24 peliä
Rangaistuksen kärsimisen jälkeen TOI pitää silti pudottaa rajojen sisään, eli rangaistus ei nollaa tilannetta pelaajan kohdalla
Vaihdoista ja sopimuksista:
- Tehkää järkeviä vaihtoehdotuksia, kaikki tulee komissaarille hyväksyttäväksi ja vievät aikaa joten ei viitsisi turhaan aikaa tuhlata järjettömiin treideihin.
- Käyttäkää Trading Blockia jos haluatte eroon jostakin pelaajasta, sieltä on muiden helppo katsoa ketä on "pölkyllä".
- Vapaiden agenttien tarjouksia ei voi mitenkään järkevästi rajoittaa, joten ystävällisesti pyydän että niissä pysyttäisiin järkevyyden rajoissa. Jos itsesensuuri ei toimi niin meidän on pakko siirtyä foorumeilla hoidettavaan FA-frenzyyn ensi hokin liigassa.
- Käyttäkää Trading Blockia jos haluatte eroon jostakin pelaajasta, sieltä on muiden helppo katsoa ketä on "pölkyllä".
- Vapaiden agenttien tarjouksia ei voi mitenkään järkevästi rajoittaa, joten ystävällisesti pyydän että niissä pysyttäisiin järkevyyden rajoissa. Jos itsesensuuri ei toimi niin meidän on pakko siirtyä foorumeilla hoidettavaan FA-frenzyyn ensi hokin liigassa.
Jälkipeli pidetään pois foorumeilta, jos on jostain kanssapelaajasta jotain sanottavaa, hoidetaan se privaviestein. Yritetään pitää ketju kunniallisena, tavoitteena pitää moderaattorit kiireettöminä koko talven ajan!
Viimeksi muokannut moderaattori: