Vastaus: NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]
NHL14 live the life on paras Be a Pro vuosiin.
Aloitin NHL varaustilaisuudesta Hasa Spinorama nimisellä hahmolla

, suomalainen tietenkin vaikka nimi on vähän kanukkimainen. Asetukset Supertähti & hardcore simulaatio, ainoat asiat mitä muutin oli kiekon varjot & koot autenttisiksi ja kaikki näkyvät apu jutut poist jäältä (paitsi tappeluohjeet kun se on vähän surkeeta mulla).
Hallitsin junnusarjoja ja voitin mestaruuden samalla, manageri arvioi että Spinorama varattais ekalla kierroksella 1-3 vuorolla, ja ennen draftia juuri nämä joukkueet haastatteli ja ne oli Pens, Blues ja joku jota en muista.
Pelkäsin että jos vastaan tyylin jotain: "en halua tähän joukkueeseen" niin pelaajan suosio tippuis joten vastasin jokaiselle joukkueelle jotain positiivista mutta ainakaan mikään suosio kohta ei kasvanut että nämä pre-draft haastattelut vaikuttavat varmaan vain siihen kuinka todennäköisesti kyseinen joukkue draftaa pelaajan, loppujen lopuksi Blues varaa mut 2:lla varausvuorolla ekalla kierroksella, vaikka olisin halunnut päästä niistä 3 joukkueesta pitssburghiin, eli seuraavalla kerralla haukun muut joukkueet pystyyn ja kehun sitä johon haluan.
Harjoituskaudella, pääsin kokeilemaan heti NHL 1 kentässä ja kahdessa ekassa ottelussa teinkin aika hyvät tehot (tyylin jotain 3+3 yhteensä) mutta kyllästyin niihin harkka otteluihin joten simuloin kauden alkuun ja yllätykseksi sain jatkaa 1 kentässä NHL kokoonpanossa, aikaisemmissa NHL peleissä vaikka tein 5 maalia joka toisessa harkka ottelussa mut tiputettiin AHL joukkueeseen jos ne toiset ottelut meni huonosti, nyt GM:llä on jotain järkeä hyvä maalintekijä & pelinrakenta pidettiin joukkueessa vaikka treenimatsit ei kiinnostanutkaan.
Nyt on joku 9 ottelua runkosarjaa pelattua ja johdan sekä maali ja pistetilastoa, okei epätodennäköistä että tulokas johtaa heti pistepörssiä mutta aikaisempien NHL-pelien Be a Pro kausissa olen ollut ekan kauden 9 ekan ottelun jälkeen 30-40 pisteessä... sellaisella 60-70 ovr tasoisella pelaajalla.
Toinen hyvä puoli on että aikaisemmissa änäreissä tuli tehtyä maalit melkein aina samalla tavalla mutta tässä be a prossa en edes pysty yrittämään mitään bugi maaleja kun läpiajoihin on niin vaikea päästä ja jos niihin pääse on puolustaja perseessä kiinni että ei siinä ehdi muuta kuin jonkun nopean räkäisen harhautuksen tekemään ja se menee maalin ehkä säkällä, ja esm. demossa löysin bugi-maalin kun tekee spinoraman oikeassa kohtaa molarista ja laukoo niin menee 90% maalin, mutta nyt kun pelaaja on vielä niin "huono" taidoissaan niin aina kun yritän spinoramaa maalin edessä se menettää kiekon hallinan vaikka kukaan ei häiritsisikään, okei myöhemmin se tulee onnistumaan kun taidot kehittyy mutta se ei silti poista sitä faktaa että on aika harvinaista päästä sellaiseen kohtaan jossa maalin edessä on paljon aikaa ja tilaa, ja jos totta puhutaan jos jollakin on paljon aikaa ja tilaa harhauttaa (tyylin vaikka juuri spinoramalla) niin oikeassa elämässäkin se menee maaliin 90% todennäköisyydella jos on tarkeeksi taitava kaveri.
Suurin osa maaleista nyt tällä on tullut säkällä tai paluukiekoista. Peli menee ehkä sitten pilalle kun olen kehittänyt hahmon 80-90 ovr tasoiseksi mutta tälläisellä 71ovr hahmolla pisteitä tulee vielä fysiikan lakien mukaisesti.
+ Taklaus on helpompaa, NHL13 ei pystyn taklaamaan 180 pelaajalla muuta kuin persetakleilla ja aivan täysiä päin tyylillä, nyt noista tyyleistä tulee melkein aina tappelu tai rangaistus ellei vähän himmaile tai pidä järkeä siinä tilanteessa ja taklaukset onnistuu myös isompiakin kavereita vastaan jos ne on huonossa asennossa ja itse hyvässä.
8,5 / 10 annan tämän vuoden be a pro kokemuksesta (ainakin vielä kun pelaa tulokkaalla) Aikaisempina vuosina olisin antanut jotain 6,5.