Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä
Miksei mul oo kuluvan NHL14-Be a GM kauden aikana pelaajat kehittyny viel ollenkaan?Kaikil 0 kehittymisessä.
Kausi pahasti kesken.
Mä nyt vaa haluaisin apua ja kysyä et kehittyykö noi mun Blackhawskin esim.junnut ekan kauden jälkeen?Oon pelannu yli 40 peliä.
Niin, kausi pahasti kesken. Muutaman junnupelaajan kokonaisuus kehittyy ehkä 1-4:llä kesken kauden, mutta todellakin vain muutamalla ainakin oman kokemuksen mukaan. Itse olen pelannut kaksi täyttä kautta Calgary Flamesilla ja kolmas menossa, viime kaudella kesken kauden esimerkiksi NHL-joukkueessa Reinhart 79->80 ja Bärtschi 83->85. Farmissa muutama junnu kehittyi saman verran, paitsi Ma. Granlund sai jonkun ihmebuustin ja nousi kesken kauden 70->74.
Enemmän nuo pelaajat tuntuu kehittyvän/paskentuvan kesätauoilla. Oikeastaan lähes kaikilla tulee jotain muutosta, iältään alle 25:lla yleensä vain parannusta. Nyt kesällä ennen kolmannen kauden alkua Reinhart 80-> 82, MaG 74 -> 76 ja vapaista pelaajista ekalla kaudella naaraamani ryöstö Yohann Auvitu 70->77! Poika oli ekalla kaudella kok. 53 ja nyt porskuttaa kolmannella kaudella ylhäällä kolmospakkiparissa. Toiveissa on että vielä ehtisi kehittyä 80 kintaalle tämän yhden kauden aikana, kun luontaista kehitystä voi vielä tapahtua 27 ikävuoteen asti.
---------
Jatketaan Be a GM aihepiirillä. Tietääkö joku voiko pelaajan potentiaali muuttua kausien välissä? Esimerkiksi nyt meinasin seiskakierroksella varata jonkun Heiskasen, jonka potentiaali oli tason 4 scoutin mielestä yksi tähti. Skippasin kuitenkin ja otin jonkun 2 tähden jannun. Nyt kauden alussa scoutit sanoo, että tämä helvetin Heiskanen on potentiaalinen 1. kierroksen varaus ja kun kävin kurkkimassa niin kiilui vihreät 3½ tähteä. Olisiko herra Heiskanen kehittynyt munkin organisaatiossa kesän aikana arvioidusta yhdestä tähdestä tuohon, vai oliko tuo vain siksi että jäi varaamatta?
Ja tietääkö joku millä haitarilla minkäkin potentiaaliryhmän (2,2½,3,3½,4,4½ tähteä, punainen, keltainen, vihreä) lopulliset kokonaisuudet vaihtelevat? Onko esim. 3 tähteä => kok. noin 80? Onko esimerkiksi kannattavampaa varata punainen 4* kuin vihreä 3½? Sisältääkö punainen 4 sen, että pääsee varmasti ainakin 3½:n potentiaaliin? Voiko punaisesta 3* prospektista tulla parempi kuin keltaisesta 3* prospektista? Olettaisin ainakin näin. Vaikuttaako jokin muukin kuin randomnumerogeneraattori siihen miten pelaajat kehittyvät? Auttaako oikeasti kehitystä esimerkiksi jos peluutan junnuja veteraanien tai samanmaalaisten kanssa?
Googlailemalla en löytänyt näihin kunnollisia vastauksia, olisin kiitollinen mikäli joltain tietoa löytyy.