Vastaus: NHL 15 - Hockey Ultimate Team [PS4, PS3]
Nuo kaikkihan on tuttuja ominaisuuksia jo monen vuoden ajalta vuosikerta vaihtuu mutta peli pysyy samanlaisena Tuota syöttämistä saa kirota vanhoilla konsoleilla myöskin välillä ihan uskomattoman paljon, pahimpana esimerkkinä on että on pakilla omalla alueella keskellä ja yrittää avata peliä etuviistoon niin syöttö lähteekin 90 asteen kulmassa laitaan ja lähes poikkeuksetta vielä niin että siinä on vastustajan pelaaja lähellä joka saa kiekon poimittua. Mutta ihan samalla tavalla saa hyökkäysalueella kirota kun yrittää syöttää jotain helppoa syöttöä niin syöttö lähteekin ihan minne sattuu.
Noissa laukauksissa pelien välillä (jopa pelin sisällä on todella paljon eroa) välillä ihan sama mistä laukoo ja minne yrittää niin kiekko on aina plekseissä, mutta ei kai sitä nyt voi olettaa että joku Crosby 97 laukauksella osuis maalia kohti metrin päästä
Tuo hyökkäysalueella sitominen ja siitä avautuvaa kunniakujaa pitkin luisteleminen ja takakulmalta kiekko maaliin on ollut myös tässä pelissä jo monta vuotta (myönnän että olen tehnyt satoja ylivoimamaaleja tuolla tavalla) Tämähän on tosin helppo estää aloitustaktiikkaa vaihtamalla.
Ja kyllähän jo edellisissä änäreissä botit ragettaa tyhmiä jäähyjä taklaimella kiekotonta miestä. Nyt ei ole tosin enää näkynyt samaa mitä edellisessä änärissä että kun joku isokokoinen pakki sitoo jotain Cammaleria maalin edessä niin yhtä äkkiä hyökkääjä on turvallaan ja pakki jäähylle estämisestä.
Tuo on kyllä omasta mielestäni äärimmäisen typerää että suurin osa maaleista on juurikin tätä säbäranne etukulmaan. Mutta sitten joku Ovechkin ei saa b-pisteeltä one timerilla ikinä maalia.
Avaudutaan nyt sitten hieman itsekin, onko muut huomannu että laiturit eivät enää nykyisin juurikaan mene takatolpalle odottaamaan mahdollista one-timeria? ja ainankin itse huomannut että botit eivät hakeudu juurikaa paikkoihin mistä one-timerin voisi laukaista silleen että voisi sen olettaa jopa menevän maaliin, pahimillaan tämä näkyy 2vs1 ja 2vs0 hyökkäyksissä kun niissäkin mukana oleva kaveri lähtee yhtä äkkiä huitelemaan minne sattuu.
Tuo hybridi pitkäkiekko, onhan se ihan hienoa että EA jopa tajunnut tämmöisen sääntömuutoksen, mutta olisi vielä hienompaa jos se oikeasti toimisi niin kuin pitääkin, kun ei tunnu olevan mitään väliä vaikka hyökkääjä b-pisteellä ensin olisikin niin silti vihelletään pitkäkiekko, pahimillaan jopa näissä tilanteissa kun hyökkääjä on siellä b-pisteellä ensin niin sitten jotenkin mystisesti pitääkin siihen kiekkoon silti koskea ettei pitkää kiekkoa vihelletä.
Aloituksiin on tullut edellisessä päivityksessä luultavasti jotain muutoksia, koska sen jälkeen ollut huomattavan paljon vaikeampaa voittaa aloituksia bergeronilla ja Toewsillakin normaali rysty tai kämmen aloituksella vaikka vastassa olisi tyyppejä joiden aloitukset on alle 80. Tai sitten tuokin vaan johtuu siitä että joukkueen palkka on jo yli 35k.
Näitä varmaan muutkin raportoineet, mutta siinä omia huomioita. Ja silti tulee tätä peliä pelattua, vaikka hermo meneekin ja kaikki (myös minä) tätä haukkuu. Ja kaikki kokemukset nimenomaan HUT:sta. Vain viitisen peliä muita pelimuotoja takana.
Nuo kaikkihan on tuttuja ominaisuuksia jo monen vuoden ajalta vuosikerta vaihtuu mutta peli pysyy samanlaisena Tuota syöttämistä saa kirota vanhoilla konsoleilla myöskin välillä ihan uskomattoman paljon, pahimpana esimerkkinä on että on pakilla omalla alueella keskellä ja yrittää avata peliä etuviistoon niin syöttö lähteekin 90 asteen kulmassa laitaan ja lähes poikkeuksetta vielä niin että siinä on vastustajan pelaaja lähellä joka saa kiekon poimittua. Mutta ihan samalla tavalla saa hyökkäysalueella kirota kun yrittää syöttää jotain helppoa syöttöä niin syöttö lähteekin ihan minne sattuu.
Noissa laukauksissa pelien välillä (jopa pelin sisällä on todella paljon eroa) välillä ihan sama mistä laukoo ja minne yrittää niin kiekko on aina plekseissä, mutta ei kai sitä nyt voi olettaa että joku Crosby 97 laukauksella osuis maalia kohti metrin päästä
Tuo hyökkäysalueella sitominen ja siitä avautuvaa kunniakujaa pitkin luisteleminen ja takakulmalta kiekko maaliin on ollut myös tässä pelissä jo monta vuotta (myönnän että olen tehnyt satoja ylivoimamaaleja tuolla tavalla) Tämähän on tosin helppo estää aloitustaktiikkaa vaihtamalla.
Ja kyllähän jo edellisissä änäreissä botit ragettaa tyhmiä jäähyjä taklaimella kiekotonta miestä. Nyt ei ole tosin enää näkynyt samaa mitä edellisessä änärissä että kun joku isokokoinen pakki sitoo jotain Cammaleria maalin edessä niin yhtä äkkiä hyökkääjä on turvallaan ja pakki jäähylle estämisestä.
Tuo on kyllä omasta mielestäni äärimmäisen typerää että suurin osa maaleista on juurikin tätä säbäranne etukulmaan. Mutta sitten joku Ovechkin ei saa b-pisteeltä one timerilla ikinä maalia.
Avaudutaan nyt sitten hieman itsekin, onko muut huomannu että laiturit eivät enää nykyisin juurikaan mene takatolpalle odottaamaan mahdollista one-timeria? ja ainankin itse huomannut että botit eivät hakeudu juurikaa paikkoihin mistä one-timerin voisi laukaista silleen että voisi sen olettaa jopa menevän maaliin, pahimillaan tämä näkyy 2vs1 ja 2vs0 hyökkäyksissä kun niissäkin mukana oleva kaveri lähtee yhtä äkkiä huitelemaan minne sattuu.
Tuo hybridi pitkäkiekko, onhan se ihan hienoa että EA jopa tajunnut tämmöisen sääntömuutoksen, mutta olisi vielä hienompaa jos se oikeasti toimisi niin kuin pitääkin, kun ei tunnu olevan mitään väliä vaikka hyökkääjä b-pisteellä ensin olisikin niin silti vihelletään pitkäkiekko, pahimillaan jopa näissä tilanteissa kun hyökkääjä on siellä b-pisteellä ensin niin sitten jotenkin mystisesti pitääkin siihen kiekkoon silti koskea ettei pitkää kiekkoa vihelletä.
Aloituksiin on tullut edellisessä päivityksessä luultavasti jotain muutoksia, koska sen jälkeen ollut huomattavan paljon vaikeampaa voittaa aloituksia bergeronilla ja Toewsillakin normaali rysty tai kämmen aloituksella vaikka vastassa olisi tyyppejä joiden aloitukset on alle 80. Tai sitten tuokin vaan johtuu siitä että joukkueen palkka on jo yli 35k.