Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

Vastaus: NHL 15 [Hype]

Alusta asti uusiksi? Mitä mahtaa hän tällä tarkoittaa? Uusia ominaisuuksia presentaatioon ja selostukseen yms. ollaan kyllä saamassa tämän uuden version myötä, mutta gameplay-videoita katsellessa en kyllä huomaa mitään "alusta asti uusiksi rakentelua" verrattuna edellisten vuosien ja edellisten laitteiden versioihin. Sama pelimoottori alla samoine "vikoineen" ja ominaisuuksineen silotellummalla grafiikalla ja lepattavilla pelipaidoilla...

Uusi konsoli, uusi koodaus. Pelimoottorin mahdolliset viat löytää sit kun pääsee käsiks tuotteeseen. Ainakin dumppien bugiset pomput oli korjattu lyhyiden videoiden perusteella.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Tähän haluaisin itsekin varmistusta! Eniten tulee käytettyä aikaa änärissä juuri online versus -peleihin kaverin kanssa samalta sohvalta pelattuna. EASHL ja GMC -pelimuotoihin ei ole edellisessä kolmessa änärissä juurikaan kulunut aikaa, joten niiden puuttuminen NHL15:sta ei minua niin haittaa. Toki protestina tekisi mieli perua ennakkotilaus, sillä onhan tämä homma EA:n puolesta täyttä kusetusta pelaajia kohtaan.

Mikäli ei ole mahdollista pelata online-pelejä yhdessä kaverin kanssa, niin en näe enää yhtään syytä, miksi en peruisi ennakkotilausta. HUT:n nyt hieman saa kulutettua aikaa, mutta yksistään se ei kyllä enää saa minua ostamaan peliä... :mad:

Toivottavasti tämä olisi vielä mahdollista, kun sitä tulee varmaan eniten pelattua. Tai ainakin edellistä on pelattu kaverin kanssa sohvalta onlinessa sen jälkeen kun HUT peleistä lähti maku kun kaikki pelit alkoi päättyä synkroon. Toivottavasti se ei onnistu enää.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Alusta asti uusiksi? Mitä mahtaa hän tällä tarkoittaa? Uusia ominaisuuksia presentaatioon ja selostukseen yms. ollaan kyllä saamassa tämän uuden version myötä, mutta gameplay-videoita katsellessa en kyllä huomaa mitään "alusta asti uusiksi rakentelua" verrattuna edellisten vuosien ja edellisten laitteiden versioihin. Sama pelimoottori alla samoine "vikoineen" ja ominaisuuksineen silotellummalla grafiikalla ja lepattavilla pelipaidoilla...

Täysin uusi konsoli ja rauta, ei siihen ole copy-pastettu asioita, vaan se on pitänyt rakentaa uudestaan alusta asti.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

On kyllä läjä paskaa taas EA:lta, en tiedä olisko eashl tullut edes pelattua kun kavereilla ei ole PS4:ää, mutta taidan jättää tän hyllyyn ihan vain jaloilla äänestämisen takia. Miten muka olemassa olevaa pelimuotoa ei pystytä vuodessa porttaamaan next genille? Tai jos ei ehditä, niin miksei ko. muotoa voida tuoda jälkikäteen päivityksellä peliin? Tai no, tyhmä kysymys. Dollareistahan tossa on kyse.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Alusta asti uusiksi? Mitä mahtaa hän tällä tarkoittaa? Uusia ominaisuuksia presentaatioon ja selostukseen yms. ollaan kyllä saamassa tämän uuden version myötä, mutta gameplay-videoita katsellessa en kyllä huomaa mitään "alusta asti uusiksi rakentelua" verrattuna edellisten vuosien ja edellisten laitteiden versioihin. Sama pelimoottori alla samoine "vikoineen" ja ominaisuuksineen silotellummalla grafiikalla ja lepattavilla pelipaidoilla...

Kyllä se fysiikka- ja grafiikkamoottori siellä alla uusiksi on koodattu. Ja mitä kovin mullistavaa luulet näkeväsi? Fysiikka on selkeästi videoissa ollut erilaista ja käyttäjäkokemukset vahvistaa tämän. Grafiikka on selkeästi mennyt eteenpäin.

Kuitenkin se on jääkiekkoa ylhäältäpäin kuvattuna, ei se juuri tuosta sen kummemmaksi muutu. AI on sitten asia erikseen ja jos sitä ei osaa tehdä paremmaksi, niin ei se siitä jatkossakaan muutu.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Fifan eka ng versio oli ollut varsin buginen ja osa cg version ominaisuuksista oli jätetty pois. Nyt sama tilanne ekan ng Nhl:n kanssa, jossa kehitystiimi ja resurssit ovat monta kertaa pienemmät. En ihmettele.

Paska homma mut ei voi mitään. Online team play liigoja vaan suunnitteleen, jos saavat sen julkaistua jonkinlaisella invite/custom mahdollisuudella. Joskus.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Aika pahasti ollaan hakoteillä jos keskustelu kääntyy siihen, että konsolisukupolven vaihdos on "vuosipäivitys". Tässä kuitenkin nyt rakennettu peli alusta asti uusiksi ja 12kk sille on todella lyhyt aika, jopa 1,5-2v. Tämä on vähän sama asia kuin esim itse uudet konsolit. Juttuja puuttuu ja tulevat myöhemmin.

Nykyään pelien tekeminen kestää huomattavasti kauemmin kuin ennen koska mahdollisuuksia esimerkiksi grafiikkapuolella on huomattavasti enemmän. Jos ennen täysin uuden pelin - sanotaan vaikka Crash Bandicootin - tekeminen kesti vuoden, max 1,5 vuotta, niin nykyään kokonaan uuden AAA-pelin tekeminen kestää vähintään kolme vuotta (GTA V:n tekeminen kesti 5 vuotta ja sekin peli perustuu vahvasti edellisen pelin pelimoottoriin yms.). Ja jos EA on todellakin kehittänyt peliä vain vuoden ajan niin saamme olla ylipäätään tyytyväisiä siitä että peli ilmestyy jo tänä vuonna. Toki EA olisi voinut palkata muutaman tekijän jo pari vuotta sitten edes suunnittelemaan next-gen peliä eikä vain kylmiltään lähteä hätiköimään jotain ulos.

Grafiikkapuolella NHL on todellakin next-gen tasoa ja jos siihen päälle saamme vielä nautinnollisen gameplay-kokemuksen niin take my money.

Mutta jos niin haluaa sitä EASHL:ää pelata niiin hankkii yksinkertaisesti vain last-gen version. NBA 2K15:ssa taitaa olla vähän samanlainen tilanne kun viimeksi v.2011 esiintynyt pelimuoto nimeltä Crews (samanlainen kuin EASHL) palaa NBA 2K15-peliin mutta vain last-gen konsoleille. Joten myös 2K osaa kusettaa ihmisiä ja ilmeisesti RYYPÄTÄ JA BILETTÄÄ TYÖAIKANA!!!11!
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Ja jos GMC ei kerta ole pelissä niin onko se niin helkutin hankalaa tehdä joku "online-liiga", koska sellainen oli jo Ennen GMC:täkin.. Sellasellahan nämä kfinin liigatkin aloitettiin..

Ihmettelen itsekin, miksei ihan simppeliä online-liigaa saada peliin. Voisi olla kaikki turha sonta karsittu pois; yksi runkosarja ja playoffit, siinäpä se.

GMC oli todella kankea käytettävyydeltään, eikä muutenkaan oikein tuntunut hyvältä pelata. Lisäksi siinä oli niin paljon kaikenlaista sopimusten uusimisesta lähtien, osa näistä teki niin paljon hallaa että tyypit mieluummin jättäytyi koko liigasta pois kun joukkue oli ns. paskottu. Toki tuo GMC sopii liigoihin joissa on tarkat pelisäännöt ja kaikkien joukkueiden ohjastajat tietävät tarkkaan mitä ovat tekemässä. Itse pidän Be a GM:ää enemmän tuollaisena pelikenttänä, jossa voi sen 25 kautta rakentaa dynastiaa, varata pelaajia ja tehdä vähän sitä sun tätä. Online-matseihin riittäisi ihan yksinkertainen liiga; valitse joukkue, muuta kokoonpanoja (jos haluat), ja pelaa.

5 vuotta sitten aloittelin pelaileen ihan perus online-liigaa kfinin kautta ja sen jälkeen suurinosa ajasta änärissä on juurikin mennyt niiden parissa!

GMC oli mukava uudistus eikä se minun mielestä ole ollut missään vaiheessa millään tavalla monimutkainen juttu. Kokemusta ei ole kyllä ollut monen peräkkäisen kauden pelaamisesta samalla tiimillä vaan sitä on aloitettu koko homma alusta uusine tiimeineen. Ei mene hankalaksi! Kaikilla on ollut yhteiset pelisäännöt ja porukka on niitä noudattanut. (Tietenki aina jotain poikkeuksia lukuunottamatta) Yhdenlainen oma yhteisö jää nyt sitten tulevasta pelistä pois joka suorastaan vituttaa. Kuten yllä mainitaan niin muuta ei olisi tarvinnut kun vaikka jättää itse GMC pois ja tuoda vanha Online-liiga takaisin...

Pitääkö sitä sitte Huttia alkaa vääntämään tässä uudessa..? Ei ole ainakaan aikaisemmin napannut suuremmin... Offline modet ei ole sitten PC änärien kiinnostanut lainkaan.

"Kokoonpano päivitys" vanhalle konsolillekkaan ei kiinnosta kun sitä samaa peliähän jo vuosi pelattiin sekä en tuota uutta myllyä pölyttymään ostanut!
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Aika pahasti ollaan hakoteillä jos keskustelu kääntyy siihen, että konsolisukupolven vaihdos on "vuosipäivitys". Tässä kuitenkin nyt rakennettu peli alusta asti uusiksi ja 12kk sille on todella lyhyt aika, jopa 1,5-2v. Tämä on vähän sama asia kuin esim itse uudet konsolit. Juttuja puuttuu ja tulevat myöhemmin.
Täysin uusi konsoli ja rauta, ei siihen ole copy-pastettu asioita, vaan se on pitänyt rakentaa uudestaan alusta asti.
Uusi konsoli, uusi koodaus. Pelimoottorin mahdolliset viat löytää sit kun pääsee käsiks tuotteeseen. Ainakin dumppien bugiset pomput oli korjattu lyhyiden videoiden perusteella.
Kaikkea ei olla todellakaan rakennettu uudestaan, jos olisi, niin ois aika tyhmää porukkaa. Vaikka kuinka uutta rautaa onkin, niin koodia on aivan varmasti voitu kierrättää.

Nykyään pelien tekeminen kestää huomattavasti kauemmin kuin ennen koska mahdollisuuksia esimerkiksi grafiikkapuolella on huomattavasti enemmän. Jos ennen täysin uuden pelin - sanotaan vaikka Crash Bandicootin - tekeminen kesti vuoden, max 1,5 vuotta, niin nykyään kokonaan uuden AAA-pelin tekeminen kestää vähintään kolme vuotta (GTA V:n tekeminen kesti 5 vuotta ja sekin peli perustuu vahvasti edellisen pelin pelimoottoriin yms.). Ja jos EA on todellakin kehittänyt peliä vain vuoden ajan niin saamme olla ylipäätään tyytyväisiä siitä että peli ilmestyy jo tänä vuonna. Toki EA olisi voinut palkata muutaman tekijän jo pari vuotta sitten edes suunnittelemaan next-gen peliä eikä vain kylmiltään lähteä hätiköimään jotain ulos.
Pointti säilyy, vaikka itse änärin tekeminen ois vienyt 100 vuotta, niin EASHL vaatisi silti aika vähän säätöä. Pelimoottori valmiina, online pelit valmiina, useemman pelaajan online pelit valmiina... Vähän pitää kierrättää koodia, lobbyt, EASHL turnaukset jne.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Online ei ole julkaistavassa versiossa edes valmis ja ilmeisesti ongelmia on ollut paljon enemmän kuin ovat luulleet..joskus se aikaraja tulee vain vastaan. Ja kuten todettu, samoja ongelmia on muillakin ollut (fifa, nba).
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Pointti säilyy, vaikka itse änärin tekeminen ois vienyt 100 vuotta, niin EASHL vaatisi silti aika vähän säätöä.

Okei, hyvä tietää. Ainoo vaan että mistäs sinä sen tiedät kuinka kauan yhden onlinepelimuodon tekeminen kestää? Veikkaan ettei se ole helpoin homma kun on uusi käyttöliittymä, uudet onlinepalvelut ja lisäservereitä pitäis repiä jostain. Vanhoilla servereillä ei varmaan pärjää koska datan määrä on niin suurta että vanhat servut ylikuormittuis. Mielummin ei EASHL:ää laisinkaan kuin buginen ja lähes mahdoton pelattava EASHL. Muistetaan kuinka suuri kaaos GTA Online oli aikoinaan kun se julkaistiin liian aikaisin resursseihin nähden.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Se että pelimuotojen puute johtuisi resurssipuutteesta on aivan paskapuhetta. EASHL saatais mukaan varmaan about yhden ihmisen päivän työpanoksella.


Olipa idioottimainen kommentti. Viestisi perusteella et taida tietää mitään pelintekemisestä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Olipa idioottimainen kommentti. Viestisi perusteella et taida tietää mitään pelintekemisestä?
Noniin lisäsithän sä siihen viestiisi jotain muutakin sisältöä, alkuperäinen viesti kun oli että "Harmi, ettei idioottimaisuudesta ei saa bannia täällä".
Sinä ilmeisesti tiedät vähän enemmän pelintekemisestä, niin kerrotko mikä siinä EASHL toteutuksessa on niin ihmeellistä? Kuten sanottu pelimoottori valmiina, online pelit valmiina, useamman pelaajan online pelit valmiina ja kaiken lisäksi EASHL vanhemmalla konsolilla valmiina... Lähinnä pitää menut tehdä + jotain muuta pientä säätöä kuten joukkueet jne. jotka varmasti voidaan aikalailla copypasteta ainakin suuremmalla prosentilla kun esim pelimoottorin koodi.

Tosin online pelit ei ilmeisesti ole valmiina, mutta se jo korjattiinkin joten jos sen takia koit tarpeelliseksi mennä henkilökohtaisuuksiin, niin etköhän se ole sinä joka niitä banneja ansaitsisi :)

Aika arvio toki saattaa heittää jonkun verran, mutta turha siihen on takertua, kun ensimmäinen lause oli selvästi se pääpointti.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Aika moni EA:n peli on vuosien varrella myymyt ulkonäkönsä avulla, vaikka pelattavuus se tärkein asia on.;)
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Kuten sanottu pelimoottori valmiina, online pelit valmiina, useamman pelaajan online pelit valmiina ja kaiken lisäksi EASHL vanhemmalla konsolilla valmiina...

Mutta kun niitä useamman pelaajan online-pelejä ei ilmeisesti ole vielä valmiina. Ensinnäkin siinä koodaamisessa on se haaste, että peli pyörii jokaisen 12 pelaajan screenillä siitä omasta näkökulmasta. Rammer sanoi, että tämä ei ole ongelma, vaan se itse gameplay. Kun ne kaikki 12 pelaajaa on ihmisiä, niin siellä kentällä tapahtuu ihme juttuja (luultavasti liittyy etenkin tähän 12 pelaajan fysiikkamoottoriin). Vielä kun jokaisella on vähän erilaatuiset yhteydet, niin se nettikoodi pitää toteuttaa niin, ettei siellä tule mitään glitchejä. Kaikkien näytössä tapahtuu siis yhtä aikaa samat jutut. Lähde.

Oma teoria tästä on se, että EA on ajanut itsensä aikoinaan nurkkaan. Pelimoottori on niin purkalla kasattu, että uusien juttujen tuominen siihen on vaikeaa. Etenkin tämä 12 pelaajan fysiikkamoottori tuonee FIFAmaisia kaatumisjuhlia. Ja kun pelimoottorissa kiekko ei ole elävä, vaan magneettinen ja sen liike määräytyy tiettyjen parametrien mukaan (pelaajan arvot, momentun mm.) niin homma toimii vielä 1 vs. AI peleissä, mutta muualla se alkaa hajoilla ja tasapainotus on lähes mahdotonta. Todisteena numero yksi esitän tälle kiekon liikkeelle seuraavan videon. Operation Sportsin nimimerkki shogunofharlem3 on tehnyt muutamia varsin ansiokkaita testejä NHL14 parissa. Yhdessä niistä hän pudotti kaikkien muiden pelaajien off ja def aweranessit 36:een paitsi Charalla 99:iin. Aika räikeä lopputulos on tässä: YouTube.

Mitä suurempi älykkyys pelaajallasi on, sitä todennäköisemmin kiekko vain tulee sinulle. Katsokaapa vain, kiekko on pelissä todella harvoja poikkeuksia lukuunottamatta aina menossa jollekin.

EDIT: Tämä ei siis ollut mikään EA puolustuspuhe, pois se minusta. Toin vain näkökulman siitä, että NHL-tiimi on ehkä laskenut ajankäytön väärin, kehityksessä on tullut iso takapakki (fysiikkamoottori?) ja hommat on mennyt reisille. Resurssipuutetta varmasti. Osaaminenkin on resurssi. Samoin aika. Molemmat on varmasti ollut hukassa tuolla tiimillä pitkän aikaa. Eilinen Twitchi oli siitä suurin vitsi.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Mutta kun niitä useamman pelaajan online-pelejä ei ilmeisesti ole vielä valmiina.
Jonka aika selvästi mainitsin edellisessä viestissäni.
Ensinnäkin siinä koodaamisessa on se haaste, että peli pyörii jokaisen 12 pelaajan screenillä siitä omasta näkökulmasta. Rammer sanoi, että tämä ei ole ongelma, vaan se itse gameplay. Kun ne kaikki 12 pelaajaa on ihmisiä, niin siellä kentällä tapahtuu ihme juttuja (luultavasti liittyy etenkin tähän 12 pelaajan fysiikkamoottoriin). Vielä kun jokaisella on vähän erilaatuiset yhteydet, niin se nettikoodi pitää toteuttaa niin, ettei siellä tule mitään glitchejä. Kaikkien näytössä tapahtuu siis yhtä aikaa samat jutut. Lähde.
Edelleen viestiä kirjoittaessa oletin että online ja OTP pelit toimii ja ilmeisesti näin ei ole. Eiköhän ton EASHL puuttuminen silloin ymmärrä, voishan se patchata sitte myöhemmin mukaan peliin, mutta jos sitä aletaan tarjota maksullisena DLC:nä niin menee naurettavaksi :D
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Tähän on pakko tarttua vielä. Muistellaanpa edellistä hyppäystä 06->07. Hyppäys oli suurin tämän pelisarjan historiassa ja oltiin samassa tilanteessa, jätettiin 06 uusilta konsoleilta välistä ja 07 julkaistiin kaikille alustoille, uusille koneille päivitettynä.

Sen verran korjaan, että NHL 07 ei tullut PS3:lle. Vain Xbox 360 ja vanhat konsolit + PC.
Ja kiitos FHR muistelmista myös Diamondille. :)


Mitä tulee OTP DLC:n maksullisuusarvuutteluihin, niin Rammer sanoi eilen EA:n keskustelupalstan keskusteluissa, että päivitys tulee olemaan ilmainen.
 
Ylös Bottom