Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

En tiedä oliko edellinen viestini sekava, mutta otetaan nyt lyhyesti tuo meikäläisen viimeisin 2.divarikausi, jonka päätteeksi nousin 1. divariin:

En muista enää niitä pistemääriä, mitä vaadittiin sarjassa pysymiseen, nousuun ja mestaruuteen, mutta tosiaan 9 ottelun saldona 8 voittoa ja 1 tappio, eli sain tarvittavan pistemäärän 2.divarissa pysymiseen--> Ei tullut pysymisbonusta. Muutaman pelin jälkeen taas tarvittavat pisteet nousemiseen --> Ei tullut ylenemisbonusta. Sitten vielä muutama peli lisää ja 2.divarin mestaruus --> Siitä tuli mestaruusbonus 4000 pucksia. Eli en saanut noita kahta ensimmäistä bonusta ollenkaan. Kyseinen kausi oli toinen 2.divarissa, eikä syynä oikein voi olla se että olisin saanut ne ekalta 2.div kaudelta, koska mestaruusbonus tuli toisellakin kerralla normaalisti. :confused:

Harmittaahan tuo, kun jää itse ansaitut "rahat" saamatta, nopeuttaisi huomattavasti esim. uusien pelaajien ostoa.

Bonus tulee vasta kauden päätyttyä eli jos saat esim kakkosdivarissa 0-7 pistettä niin putoat etkä saa mitään, 8-12 pistettä eli pysyt divarissa saat pysymisen bonuksen, 13-14 pistettä eli nouset niin saat ylenemisbonuksen ja 15 tai enemmän pistettä eli voitat mestaruuden saat Divisioonanmestaruusbonuksen. 8-1-0 statseilla saa 16 pistettä eli siis voitit mestaruuden jolloin saat Divisioonanmestaruuden bonuksen. Bonuksen saa vain kauden sijoituksesta eli siitä paljonko pisteitä on 10 pelin jälkeen (ellei sijoitus ratkea jo ennen sitä).
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

PS4, HUT ja 5. divarissa alkaa tulemaan kunnolla vastaan x-näppäin pohjassa menijöitä. Lisäksi uutuutena on tullu kolme jengiä peräkkäin vastaan, joissa jokaisessa vastustaja antaa tietokoneen puolustaa kaikki 1vs1 hyökkäykset ja muutenkin pääosan puolustushommista. Eli kun on päässyt 1vs1, niin vastustaja siirtää aina aktiivisen ukkonsa alimmalta pelaajalta toiselle joka luistelee vähän matkan päässä oman hyökkääjän perässä ja tällä kaverilla tulee hirveää vauhtia taklaamaan omaa hyökkääjää, joka pelaa tietokoneen ohjaamaa pakkia vastaan. Alkaa mennä hiljalleen maku. Vinkkejä tilanteeseen? Tietokoneen ohjaamaa pakkia on vaikea viedä kahville, sille se taklaa tai pokettaa. Yksi vaihtoehto on vetää liinat kiinni ja luistella keskelle, mutta tässä vaihtoehdossa pitää myös väistää vastustajan kakkospakkia jota vastustaja itse ohjaa. Tämä pakki tulee tarkoituksella taklaamaan.

Tietokonetta vastaan on mukava pelata tähtipelaaja vaikeustasolla. Saisi tulla HUTtiin jonkunlainen offline turnaus ja matsit kaverin HUT jengiä vastaan.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Helvetin rumat ja vaikeat valikot. GM on riisuttu myös niin pohjatekeleisiin asti ettei sen peluussa oikeastaan ole suuremmin järkeä jos et halua skipata kaikkea muuta kuin itse pelaamisen. Ainoa mikä jää järkeväksi jossainmäärin on pelata tuota hemmetin huonosti tehtyä be a pro:ta, koska siinä ohjataan vaan yhden ukon uraa ja muusta ei tarvi välittää, toki et voi tippua AHL:ään jne. puuttuu mikä on minusta typerää. Mahtaako siinä joutua katsomoonkaan jos pelaat huonosti? :D
Gameplay on lähes ainoa siedettävä juttu tässä pelisssä. Oikeastaan kaikki matsin ulkopuolella on täyttä kuraa. HUT:ia ei huvita pelata, ei siten lainkaan jo näiden täällä olevien puheiden perusteeella, no joo, pelaan ehkä jotain yksinpelejä mutta se siitä pelimuodosta...
Kokeilen nyt tuota GM:ää huvikseni pelata vaikka yhden kauden...
Mutta kyllä mä olen sitä mieltä että PS3 versio on edelleen parempi, paljon parempi, pelkkä gameplay tässä voittaa mennen tullen PS3 version mutta kun se ei ole pelkkä gameplay mitä tämän pelin pitäisi sisältää, siihen kuuluu paljon muutakin...

Rehelinen mielipiteeni nyt kun olen 3-4 tuntia tätä tekelettä katsonut. Saataisi kyllä lähes täydellinen paketti jos PS3:n pelin ulkopuoli yhdistettäisi PS4:n gameplayhin...

E: Kuvittelenko vain vai onko ohjaimen komennot hiukan myöhässä? Tuntuu että kaikki toimi hiukan myöhässä ja reaktiot on todella hitaat. Tuntuu myös että pelaajat eivät lauo sinne minne sitä tähtään.

EE: Ja näköjään joka peliä ennen saa säätää asrtukset takaisin, ne eivät jää siihen mihin ne laittaa, esim. erän pituudeksi se muuttaa 20min. Be a pro:ssa... Jokohan tuohon löydettiin joku korjaus?

Ainakin toistaiseksi tämä Be A Pro vaikuttaisi ihan siedettävältä pelimuodolta, 7-8 minuutin erillä kerkeää tekoälykin tekemään tehoja. Vastustajan vaikeuspalkki mulla on puolessavälissä.
Eikä tämä nyt ilman simulointia kestä yhtään sen kauemmin kuin oli Live the lifessä simuloinnin kanssa, koska siinä erä kesti 20minuuttia ja tämä menee aika lailla samaan 20-25 minuuttia/peli.
Isoin ero on se että maalipaikkoja ei tule tuhatmäärin kuten tuossa Ltl:ssä, mikä taas on minusta tosi hieno jutttu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Osaiskohan joku viisaampi neuvoa parissa asiassa...

A) Millä taktiikoilla saa sen tekoälypelaajan sinne maalin nurkalle roikkumaan (siis ihan siihen kulmalle eli ainakun syöttää siihen niin varma maali)? Melkein joka nettipelissä tulee vastaan tätä ja ainoastaan jos itse seisoo siellä nurkassa kiekon tiellä niin saa estettyä maalin. Oon koittanu laittaa strategiaksi sen "maalinedusta", mutta ei kyllä oikeen tuota tulosta.

B) Miten saa tekoälypelaajat aggressiivisiksi? Eli sillain, että koko ajan vähintään yks pelaaja pyörii sen kiekollisen kimpussa robottimaisesti ja lopulta sitoo nurkkaan kiinni tai taklaa yms?

Itellä ei millään taktiikoilla onnistu noi ylläolevat jutut ja tuntuu että kaikilla muilla eli vastustajilla noi asiat onnistuu? Missä vika? :D
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Osaiskohan joku viisaampi neuvoa parissa asiassa...

A) Millä taktiikoilla saa sen tekoälypelaajan sinne maalin nurkalle roikkumaan (siis ihan siihen kulmalle eli ainakun syöttää siihen niin varma maali)? Melkein joka nettipelissä tulee vastaan tätä ja ainoastaan jos itse seisoo siellä nurkassa kiekon tiellä niin saa estettyä maalin. Oon koittanu laittaa strategiaksi sen "maalinedusta", mutta ei kyllä oikeen tuota tulosta.

B) Miten saa tekoälypelaajat aggressiivisiksi? Eli sillain, että koko ajan vähintään yks pelaaja pyörii sen kiekollisen kimpussa robottimaisesti ja lopulta sitoo nurkkaan kiinni tai taklaa yms?

Itellä ei millään taktiikoilla onnistu noi ylläolevat jutut ja tuntuu että kaikilla muilla eli vastustajilla noi asiat onnistuu? Missä vika? :D
Rupea pelaamaan paikkalukituksella, silloin nämä jutut onnistuvat. Valmentaja pois kokonaan ja tähdet kolmeen, sekä palkka alle 45 miljoonaa. Sehän tässä huvittaakin, kun paikkalukituksella pelaaminen on järkevää. Sitten kun pelaa kaikilla viidellä pelaajalla, niin tule mitään. Sitten varmaan tulisi, jos joukkueesta löytyis datsyukit ja Crosbyt. Pelattuna 6000 peliä huttia aiemmin, ilman paikkalukitusta.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Bonus tulee vasta kauden päätyttyä eli jos saat esim kakkosdivarissa 0-7 pistettä niin putoat etkä saa mitään, 8-12 pistettä eli pysyt divarissa saat pysymisen bonuksen, 13-14 pistettä eli nouset niin saat ylenemisbonuksen ja 15 tai enemmän pistettä eli voitat mestaruuden saat Divisioonanmestaruusbonuksen. 8-1-0 statseilla saa 16 pistettä eli siis voitit mestaruuden jolloin saat Divisioonanmestaruuden bonuksen. Bonuksen saa vain kauden sijoituksesta eli siitä paljonko pisteitä on 10 pelin jälkeen (ellei sijoitus ratkea jo ennen sitä).

Kyllä alussa bonukset tulivat heti pelin voitettua, kun tulee yhteenveto matsista saaduista "rahoista". Eli kun voitin pelin ja sain tarvittavat pisteet pysymiseen, myös yhteenvetoon tuli se pysymisbonus. Sama homma kun taas muutaman pelin voitti, niin heti pelin päätyttyä yhteenvedossa näkyi myös nousubonus jne. Tämä tapahtui siis ainakin 4.divariin asti tällä tavalla. :confused:
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Onnistuuko tuo kameran nopea muutos enään samalla tavalla kuin ennen? Live the lifessä kun painoi select:iä, niin se siiirsi kameran kiekosta omaan pelaajaan, tämä olisi tosi tärkeä osa kun ei näe mennä vaihtoon edes...
Eikä tuo heiluva kamerakulma ole mistään kotoisin, tarkoitan sitä joka ns. seuraa pelaajaa...
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Onnistuuko tuo kameran nopea muutos enään samalla tavalla kuin ennen? Live the lifessä kun painoi select:iä, niin se siiirsi kameran kiekosta omaan pelaajaan, tämä olisi tosi tärkeä osa kun ei näe mennä vaihtoon edes...
Eikä tuo heiluva kamerakulma ole mistään kotoisin, tarkoitan sitä joka ns. seuraa pelaajaa...


OTPssa menee ainakin ps4 touchpadista.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

OTPssa menee ainakin ps4 touchpadista.

Dynaaminen keskitasolla se ei tee mitään, mutta keskipisteellä se zoomaa kauemmas mikä on äryttävää... Ehkä tuolla nyt pärjää.
Saisi kyllä olla täysin säädettävä kamerakulma, harmi että ovat ne muokatut kuvakulmat poistaneet PS4 versiosta...
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Sain pakasta sellasen golden ticketin. Mitä hyötyä sillä oikeen on vai onko mitään?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

En tiedä onko tämä bugi vai mikä on, syöttöapu kun on kokonaan pois, syötöt menee ohi pelaajan lavasta, jopa ihan suorat syötöt menee ohi, eli botti ei ota syöttöä kiinni edes jos syöttöapu on poissa, mutta kun laittaa yhdenkin palkin syöttöapua, niin syötöt menee joka kerta lapaan... Tiedä oikein että mikä tuossa on ideana. Syöttöapu tuntuu taas olevan on/off-mallinen... (PS4)
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

En tiedä onko tämä bugi vai mikä on, syöttöapu kun on kokonaan pois, syötöt menee ohi pelaajan lavasta, jopa ihan suorat syötöt menee ohi, eli botti ei ota syöttöä kiinni edes jos syöttöapu on poissa, mutta kun laittaa yhdenkin palkin syöttöapua, niin syötöt menee joka kerta lapaan... Tiedä oikein että mikä tuossa on ideana. Syöttöapu tuntuu taas olevan on/off-mallinen... (PS4)
Ja mikäli syöttöapu on nollassa niin syötön voimakuuteen ei ole niin hyvää kontrollia mitä vanhoissa versioissa oli. Yrittää hiljaista syöttöä kaverille viereen niin se tykittää hirveän lujan syötön, joten se manual pass asetus ei silloin toimi. On se taas niin vaikeata EA:lla.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Onhan tuo OTP yhtä pskaa kun kaikki menee kiekon perässä. Tulee sellaisia 5-0 ylivoima hyökkäyksiä kun porukkaa ei tiedä rooliaan. Pelit joissa AI ohjaa pakkeja on jopa ihan pelattavia.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ja mikäli syöttöapu on nollassa niin syötön voimakuuteen ei ole niin hyvää kontrollia mitä vanhoissa versioissa oli. Yrittää hiljaista syöttöä kaverille viereen niin se tykittää hirveän lujan syötön, joten se manual pass asetus ei silloin toimi. On se taas niin vaikeata EA:lla.

Joo se tekee just hyvän voimakkuuden syötölle kun vain näpäyttää syöttöä, mutta yritä nyt sitten taas opetella tuokin uudestaan kun tottumuksesta painaa syöttöä kauan pohjassa :D
Toinen jota mietin että ottais syötön voimakkuuksista reilusti pois, mutta viekö se sitten syötön voimat boteilta... Tää on se jota EA ei mieti loppuun asti, eli mikä vaikuttaa itse pelaajaan ja mikä botteihin. Pääsisivät helpola jos tekisivät boteille ja pelaajalle ihan omat sliderit.
Tyydyn kuitenkin nyt pelaamaan vain ilman tuota syöttöapua. Oletan että tuo syöttäminen helpottuu sitten kun syöttö on yli 90 arvoissa, kuten oli PS3 version peleissä.

Toinen jonka huomasin on taklausapu, jos se on nollassa, niin tuo bap ukko ei taklaa, ei sitten yhtään mitään, se siis törmää toiseen pelaajaan ja se toinen pelaaja kaatuu jos sattuu fysiikan lait sopimaan siihen kohtaan, mutta siis oikeeta taklausta se ei tee lainkaan, ennemminkin vain törmää :D No, tuo taklausapu nyt saa muutenkin olla ykkösessä.


Muuten ihan näin ovr. tämä Be A Pro, tässä on ideaa, tämä ei ole ihan niin susi kuin ajattelin. Olen pelannut nyt 18 ottelua (harjoituskausi n.30 peliä ensin), pääsin ykkösketjuun MUTTA: mun tehot: 8+8 ja -9 ??? :D
Tämä on vaikea, tuntuu typerältä sanoa EA:n änäristä että olisi joku pelimuoto vaikea, mutta tämä on, olenko sitten onnistunut pelaamaan niin vaikeilla slidereillä vai mikä on... Botit käyvät päälle kuin hullut, eikä kiekon kanssa voi tehdä mitä huvittaa. Lisäksi kun pelaan hybridi-ohjaimilla niin niissä ei ole mitään nappia jolla saisi etua botteihin. Kiekon suojausta ei periaatteessa ole lainkaan, ainoastaan tuo oikean tatin suojaus joka sekään ei toimi siten, että voisi tehdä jotain toistuvaa ylilyöntiä. Tämä kun lyötäisiin siihen PS3:n Live the lifeen tämmösenään, niin saattaisi olla lähellä täydellistä peliä, siis EA:n mittakaavassa täydellistä :D
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Täys mahottomuus pelata tuota joukkuepeliä tuon jäätävän lagin takia.. Muuten ois tosi makea päivitys[emoji36]
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Kenen helvetin hyvä idea ollu vaihtaa noitten hyökkääjien värit otp:ssä? Ite huomaan vähän väliä kattovani väärää ukkoo kun tottunut et aina ollu vihree vl, kh punanen ja ol sininen..
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Mulla napsahtaa verisuoni ton tasotuksen takia,omilla ei syötöt mene lapaan,vauhdissa ei pärjää mitenkään,taklata et pysty tai vetämään kunnolla...sama se häviätkö vai et kunhan molemmilla olis samat saumat,eikä ekasta sekunnista lähtien tarvis noiden takia jättää onlinepelit kokonaan rauhaan
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Valmentaja pois kokonaan ja tähdet kolmeen, sekä palkka alle 45 miljoonaa.

Voitteko vähän valistaa HUT amatööriä, ja avata tuota valmentajan pois ottamisen vaikutusta sekä tähtien ja palkan määrän korreloimista jengin menestykseen?

Luulin että valmentaja tuo lisää mainostamansa numeroiden verran osaamista joka ikiselle hepulle, samoin luulin että mitä enemmän tähtiä sen parempia pelaajia? Enkö nyt ihan ymmärrä tätä perushommaa HUTin ympärillä? Pitääkö noilla tähdillä ja taalamäärilläkin jotenkin taktikoida?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ei ole tietoa uusista rosteripäivityksistä. Ainakin Simon Gagne uupuu pelistä, koska ei viime kaudella pelannut ollenkaan. Myös pari muuta oli mitä etsin, mutten löytänyt edes viime kauden joukkueista. Arizonaan täytyisi tehdä tuo Justin Hodgman, mutten vielä raaski alkaa näitä vääntämään kun jäävät sitten roikkumaan waiver-listalle.

Mutta löytyi Be a GM:n todella hyvät säädöt viimein, laitan tähän jos innostaa koittaa. Toiminee myös ihan play now-matseissakin ja kaksinpelatessa:

Quick Settings:

Difficulty: Superstar
Game Style: Custom (pohjana HC, mutta tulee tuo custom kun vääntää)
Penalties 6/6
Penalty Time Scaling 5/6
Period Lenght: 6 min

Näissä nyt saa omia juttujaan käyttää, mutta jäähyt täysillä ehottomasti.

Gameplay Settings:

General:
Attribute Effects: 6
Broken Stick: 2
Game Speed: 1
Gameplay Version: Latest
Fatique Effect (CPU/Human): 6/6
Fatique Recovery: 3/3
Injury Occurrence: 3/3
Player Acceleration: 3/3
Puck Control: 0/0

Checking:
Hitting Assistance: 0
Aggression: 6/6
Hitting Power: 0/2
Poke Effectiveness: 4/6
Stick Lift Effectiveness: 4/6

Passing:
Manual Passing: On
Pass Assist: 0
Pass Speed: 0
Saucer Pass Speed: 0
Pass Accuracy: 0/0
Pass Interceptions: 4/6
Pass Reception Ease: 0/0

Shooting:
One Time Accuracy: 0/3
Shot Accuracy: 0/3
Shot Power: 3/3
Slap Shot Accuracy: 0/3
Slap Shot Power 3/3

AI:
AI Learning: 6
BAP Strategy Adjustment: 3
CPU Difficulty Adjustment: 1
CPU Faceoff Difficulty: 3
CPU Penalties: 6
CPU Strategy Adjustment: 3
CPU Teammate Penalties: 6
Fight Difficulty: 2
User Strategy Adjustment: 0

Goalies:
Goalie Cover Frequency: 5
Goalie Passing: 5
Goalie Reaction Speed: 0/1
Goalie Screen Effect: 6/6

Ehkä mitä muuttelen vielä noista on tuo CPU Difficulty Adjustment. Mutta näillä asetuksilla on tullut 5-2, 1-0, 2-1, 7-4 jne. pelejä. Eli vaihtelevia. Kone laukoo hanakasti ja ei tee maaleja kuin paikoista. Toki vahinkomaaleja on tullut mutta molempiin suuntiin. Uskallan suositella!

EDIT: Ja ah, alustana on PS4



Hyvät säädöt. Ihan ku eri peliä pelais. Rupesi jo hajottamaan ku tekoälyn alle kymmenestä laukauksesta vähintään puolet sisään. Mahtavaa!!
 
Ylös Bottom