Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2003 vai NHL2k3?

Kovasti oottelin NHL 2K3:a ja tänään sitten kävin lopultakin ostamassa kun ei jaksanut oottaa Pelit-lehden arvostelua :D . Pelasin yhden Suomi-Ruotsi ottelun ja olen lievästi pettynyt peliin.

Koska olen realismifriikki niin väänsin tietenkin erät 20 minuuttiin ja ajan real timeksi. Aloitin vakioasetusten vaikeustasolla (Pro). Eka erässä Ruotsi veti 44 kertaa maalivahtia kohti ja itellä tuli jotain 30 laukausta! Maaleja Ruotsi teki 4, itse sain yhden. Milloinka saadaan kiekkopeli aikaan jossa vedot pysyisi järkevissä määrissä? Toivottavasti joku tekee wanhan kunnon Wayne Gretzky Hockeysta uudemman version. Silloin jo osattiin tehdä realistisempia pelejä.

Tekoäly ei taaskaan täyttänyt odotuksia. Ukot ei osaa aina pitää tyyppiä niinkuin pitäisi ja muitakin typeryyskohtauksia tulee turhan usein. Alkaahan se vähän nyppiä kun pakit päästää vastustajia ihan liian helposti vetopaikkoihin vaikka voisivat ottaa nämä kiinni.

Vaikka hieman huono maku jäikin suuhun niin peli on kyllä 10 kertaa parempi kuin NHL 2003. Suosittelen kaikille jotka aikovat lätkäpelin hommata :) .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Harvester79
Kovasti oottelin NHL 2K3:a ja tänään sitten kävin lopultakin ostamassa kun ei jaksanut oottaa Pelit-lehden arvostelua :D . Pelasin yhden Suomi-Ruotsi ottelun ja olen lievästi pettynyt peliin.

Koska olen realismifriikki niin väänsin tietenkin erät 20 minuuttiin ja ajan real timeksi. Aloitin vakioasetusten vaikeustasolla (Pro). Eka erässä Ruotsi veti 44 kertaa maalivahtia kohti ja itellä tuli jotain 30 laukausta! Maaleja Ruotsi teki 4, itse sain yhden. Milloinka saadaan kiekkopeli aikaan jossa vedot pysyisi järkevissä määrissä? Toivottavasti joku tekee wanhan kunnon Wayne Gretzky Hockeysta uudemman version. Silloin jo osattiin tehdä realistisempia pelejä.

Tekoäly ei taaskaan täyttänyt odotuksia. Ukot ei osaa aina pitää tyyppiä niinkuin pitäisi ja muitakin typeryyskohtauksia tulee turhan usein. Alkaahan se vähän nyppiä kun pakit päästää vastustajia ihan liian helposti vetopaikkoihin vaikka voisivat ottaa nämä kiinni.

Vaikka hieman huono maku jäikin suuhun niin peli on kyllä 10 kertaa parempi kuin NHL 2003. Suosittelen kaikille jotka aikovat lätkäpelin hommata :) .


Jälleen kerran säätäkää niitä asetuksia/slidereita , sen takia ne on sinne laitettu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Harvester79
Koska olen realismifriikki niin väänsin tietenkin erät 20 minuuttiin ja ajan real timeksi. Aloitin vakioasetusten vaikeustasolla (Pro). Eka erässä Ruotsi veti 44 kertaa maalivahtia kohti ja itellä tuli jotain 30 laukausta! Maaleja Ruotsi teki 4, itse sain yhden. Milloinka saadaan kiekkopeli aikaan jossa vedot pysyisi järkevissä määrissä? Toivottavasti joku tekee wanhan kunnon Wayne Gretzky Hockeysta uudemman version. Silloin jo osattiin tehdä realistisempia pelejä.

Tekoäly ei taaskaan täyttänyt odotuksia. Ukot ei osaa aina pitää tyyppiä niinkuin pitäisi ja muitakin typeryyskohtauksia tulee turhan usein. Alkaahan se vähän nyppiä kun pakit päästää vastustajia ihan liian helposti vetopaikkoihin vaikka voisivat ottaa nämä kiinni.

Voi halleluja, laitapa peli Hall of Famelle, jos vaikeustasoa kinuat. Olet hätää kärsimässä, ennenkuin edes ehdit kirota ensimmäisen kerran.

Jos 20min erillä pelaat, pistä defense skill täysille, goalie skill täysille. Jos olet tänään pelin saanut, niin saat turpaan Hall of Fame -tasolla rumin lukemin, joten suosittelen ensin All-Staria.
 
Itseäni harmittaa pelissä "varmana" maalina esiintyvä swoop-harhautus.. Varsinkin Livessä useimmat "pelimiehet" käyttävät ja pyrkivät vain siihen ratkaisuun..

Myös tilastobugi pitäisi korjata, sillä harmittaa pirusti kun vastustaja on häviöllä ja lopettaa pelin -> minulle tulee häviö (ollessani host) tai ei mitään merkintää (hänen ollessaan host)..

Myös Liven perusidea (kaikki ympäri maailmaa voivat pelata vastakkain) ei toteudu kun emme voi pelata Pohjois-Amerikassa asuvia vastaan vaan vain eurooppalaisia vastaan.. Johtunee pal- ja ntsc-versioiden eroista..?

Tietokonetta vastaan olen pelannut vain pari ottelua, joten sitä puolta en kommentoi sen enempää..
 
Gambler: Et tainnut lukea oikein hyvin viestiäni. En todellakaan valittanut vaikeustasosta, vaan vetojen määrästä. Defense slideri on täysillä, mutta goalie slideriin en koske tai laitan mieluummin alaspäin koska moket torjuu vähän liiankin hyvin.

Vaikka defense slideri onkin täysillä ei oman pään tietokoneheebot kauhean mahtavasti puolusta. Tunnostaa muutenkin, että osa slidereista ei vaikuta mitenkään tietokoneen peliin. Samoin yli-inhimilliset refleksit ihmetyttää. Ja pelaan All-Star tasolla koko ajan.
 
Harvester79: Siinä tapauksessa siirry Hall of Fameen. Tietokone puolustaa silloin selvästi paremmin.
 
No niin nyt olen saanut säädöt ainakin tyydyttäviksi ja eka kausi on käynnissä, 23 peliä montrealilla pelattuna pro-vaikeusasteella ja voittoja on tullut noista 13 ja tappioita 2, pelaan 5 minuutin eriä ja enimmillään olen saanut 9 maalia (buffaloa vastaan) ja tietokone on saanut enimmillään 4 maalia mua vastaan. Yleensä tietokone jää tuohon n pariin maaliin, mistä kertoo Theodoren tilastot 1.20 GAA ja 95,9 torjuntaprosentti. Vetoja tulee yleensä saatua aikaseksi jotain päälle neljänkymmenen, tuossa 9 maalin pelissä 43 vetoa.

Nyt viihtyy jo pelin ääressä mutta vaikeustasoa on nostettava seuraavaa kauteen, jotta tulee niitä tappioitakin, nyt näyttää siltä että tällä protasolla ei varmaan tappioita kovin helposti tule, varsinkin kun ite pelimiehenä kehittyy kokoajan. Pelkäämpä vain, että kun nostan vaikeustasoa alkaa pelitulokset mennä tuohon 1-0 ja 2-0 tyylisiksi, no sen näkee sitten..

Ainut mistä edelleen valitan on tuo tietokoneen pelaama "akkakiekko", kun ei se niitä jäähyjä taho ottaa ei millään.. sikailua kaipaan kehiin, itse sikailen luonnollisesti minkä kerkiän :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Streamer

Ainut mistä edelleen valitan on tuo tietokoneen pelaama "akkakiekko", kun ei se niitä jäähyjä taho ottaa ei millään.. sikailua kaipaan kehiin, itse sikailen luonnollisesti minkä kerkiän :)

Sama vika, ja vaikka penalties-mittari on ykkösellä, tuntuu että joka koukusta tulee jäähy. Koukittiin sitten kiekollista tai kiekotonta, yks hailee. Joskus pelit tuntuvat varsin puolueellisilta, mutta syy on vaan se, että tietokone ei kouki, mutta pelaa silti huippukiekkoa... Ärrrh!
 
Sain oman nhl2k3:ni eilenä ja nyt on pelattuna 5 matsia pro tasolla.
Alkuvaikutelma oli sekava. Pelistä ei saanut tolkkua. (lähinnä sen takia että kaikki näppäimet ovat käytössä)
No nyt alkaa kuitenkin seljetä ja pari maaliakin on tullut tehtyä.
Loistava pelihän tämä on.
 
kyllä kyllä. Pelin sain viikko sitten, ja en ole pettynyt. addiktiivinen peli tosiaan. viikon putkeen kesti pelata ennen kuin piti vaihtaa pariksi tunniksi Haloon. Tosiaan, alkuvaikutelma oli todella sekavaa, ja ehkä tietynlainen tahmeus tuntuu pelissä (pelaajien liikuttelu), mutta peli on aivan loistava!

ja syksyllä tulee vielä lisää tunkua, kun Microsoft aikoo tuoda oman "NHL Rivals" pelisarjansa markkinoille...mielenkiintoiseksi menee, mutta eipä mennä asioiden edelle...:D
 
Live-kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla jommalta kummalta Suomen Live-pelaajalta. Aivan ongelmatonta verkkopelaaminen ei kuulemma ole, mutta kuinka paljon tuosta irtoaa iloa ja kuinka paljon hiukset harmaantuvat?

Ja, tyhmä kysymys mutta kun en ole lätkäpelejä kymmeneen vuoteen aktiivisesti pelannut niin en ole niiden perinpohjaisuudesta tietoinen, voiko NHL 2K3:ssa pelata täyden 60 minuutin ottelun ilman reaaliaikaa pikaisemmin kiirehtivää pelikelloa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Niin osaako joku auttaa? Miten tässä paskassa saa molemmille ohjaimille samat asetukset nopsasti?

Saahan ne muutettua pelin alussa options valikosta.tai kesken pelin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert

Ja, tyhmä kysymys mutta kun en ole lätkäpelejä kymmeneen vuoteen aktiivisesti pelannut niin en ole niiden perinpohjaisuudesta tietoinen, voiko NHL 2K3:ssa pelata täyden 60 minuutin ottelun ilman reaaliaikaa pikaisemmin kiirehtivää pelikelloa?

voi pelata :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert

Ja, tyhmä kysymys mutta kun en ole lätkäpelejä kymmeneen vuoteen aktiivisesti pelannut niin en ole niiden perinpohjaisuudesta tietoinen, voiko NHL 2K3:ssa pelata täyden 60 minuutin ottelun ilman reaaliaikaa pikaisemmin kiirehtivää pelikelloa?

voi pelata :)

Mainiota. Tuota mahdollisuutta kaipasin jo PC:n NHL Hockeyyn, jota kaudella 1993-1994 kovin innoissani pelasin. :) Myös optio yhden pelaajan kontrolloimiseen kiekollisen sijaan on tervetullut uudistus genreen näin pitkällä aikahaitarilla tarkasteltuna. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Live-kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla jommalta kummalta Suomen Live-pelaajalta. Aivan ongelmatonta verkkopelaaminen ei kuulemma ole, mutta kuinka paljon tuosta irtoaa iloa ja kuinka paljon hiukset harmaantuvat?

Pelin Live-tuki ei ole niin hyvä kuin luulin. Siitä löytyy paljon puutteita, joita listaan tähän.

-network synchronization error, (kiekon tippuessa ensimmäisen kerran jäähän -> yhteys toiseen pelaajaan katkeaa) jota voi tosin ehkäistä jos ei säädä asetuksia ennen kiekon pudottamista, minun errorlukuni noin heittämältä 10/60
-mantereen väliset pelit jäissä eli ei voi pelata kuin eurooppalaisia vastaan
-tilastot ja niiden toiminta-ajatus (pelin ollessa käynnissä ja vastustajan lopettaessa kesken minulle tulee tasapeli tai tappio riippuen kumpi isäntänä riippumatta pelitilanteesta)
-äänituki toimii loistavasti pelin aikana, mutta ei latauksien ja joukkuevalinnan aikana
-invitet näkyvät vain listalta etsittäessä eikä suoraan näytöllä kuten esim. GR, MotoGP
-sekä urpot, jotka pelaavat peliä minuutin erillä, ilman paitsioita, ilman pitkiä kiekkoja, pelinopeus täysillä, yrittäen vain "swoop"-maaleja ja ainoana tavoitteenaan edetä tilastoissa

Tämä ei kuitenkaan ole riittänyt minulle syyksi olla pitämättä pelistä, sillä se on paras lätkäpeli aikain ja Livessäkin mahtava kunhan pelikaverit ovat oikeat ja ei ota nokkiin muutamasta vastoinkäymisestä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
-network synchronization error, (kiekon tippuessa ensimmäisen kerran jäähän -> yhteys toiseen pelaajaan katkeaa) jota voi tosin ehkäistä jos ei säädä asetuksia ennen kiekon pudottamista, minun errorlukuni noin heittämältä 10/60

Kuulemma käynnistämällä konsolin aina ennen uutta matsia ehkäisee ainakin osan synkronisaatiopulmista. Tapahtuuko tuota muuten kesken ottelun tai erien alussa vai ainoastaan pelin alussa?

Ja kerrohan mitä ovat "swoop"-maalit, jotta osaan varoa. :)
 
Ylös Bottom