Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Sorruin hypeen ja laitoin ennakkotilaukseen. Ensimmäisen 2k:ni hankin viime vuonna ja oli kyllä kova pettymys, mutta EA:n demon liiallinen samankaltaisuus viimevuotiseen ajoi ennakkotilaamaan (myös) tämän. Saa nähdä kumpi löytyy tuolta myyntipuolelta.

Pari kysymystä: viime vuotisen kanssa luovutin liian ajoissa joten kyselisin onko 2k:ssa ollut fantasy draftia? NBA puolelta ainakin löytyy, mutta miten kiekkomaailmassa. Onhan se kivaa pelata jo valmiilla joukkueilla, mutta on se myös kivaa rakennella tulevaisuutta.

Minkä verran tuota ohjausta on uudistettu tähän painokseen? Viime vuotisen kanssa oli suuria vaikeuksia oppia tuota "skill stick vastinetta". Joko olen liikaa kangistunut EA:n tyyliin, tai sitten toiminnot oli sijoiteltu melko huonosti.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

WAZ on lisäillyt Franchise-moodista lisää tietoa: 2khockey.net
Kaikki muutkin, jotka WAZin ja Polmaniac932sen lisäksi tuolta olivat käyneet peliä kokeilemassa (muutama tyyppi) olivat pitäneet todella paljon pelistä. Hyvältä, tai siis erinomaiselta vaikuttaa. Äijät meinaavat että kerrankin jääkiekkopeli, jota voisi pelata vaikka 20 minuutin erillä. HUOM. Näistä kavereista suurin osa ei pitänyt juurikaan 2K9:stä...eli jotakin on kyllä pelille tapahtunut.

Kontrollit ilmeisesti toimivat hieman samantapaan kuin viimevuonna siinä mielessä, että pitää hivenen ennakoida? mutta esimerkiksi kiekon eteen heittäytyminen on nyt nopeasti toimiva, eli ei tule liian pitkää viivettä. Ensin viive oli todella raivostuttava 2K9:ssä - Henkilökohtaisesti kuitenkin pidän tätä pientä viivettä totuttelun jälkeen hyvänä asiana. Onko tuttu tunne oikeasta elämästä, että: "eipä olisikaan pitänyt tehdä näin", sillä hetkellä kun se on jo liian myöhäistä. Tämän tekee pieni viive, eli minusta se inhimillistää peliä. Sitäpaitsi se pakottaa lukemaan peliä vähintään muutaman sekunnin eteenpäin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Viive?? Jaahas, tais jäädä tämä sittenkin hankkimatta. :rolleyes: Luulin että tuo oltaisiin remontoitu tämän vuoden painokseen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tuo viive ei ole mitään sekuntiluokkaa kuitenkaan, vaan täysin luonnollinen viive mikä tapahtuu oikeassakin elämässä. Sillä hetkellä kun päätät syöttää kiekon, täytyy sitä mailaa liikuttaa, jotta se kiekko lähtee edes liikkeelle. Ei se samalla millisekunnilla ajatuksen kanssa siitä lavasta irtoa ilman työtä. 2K9:ssä oli mun makuun sopiva viive, eliminoi tehokkaasti sen flipperisyöttelyn, jota ei oikeassakaan jääkiekossa näe. Makuasioitahan nämä, mutta mielestäni hyvä, että syötöissä on pieni viive.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Tuo viive ei ole mitään sekuntiluokkaa kuitenkaan, vaan täysin luonnollinen viive mikä tapahtuu oikeassakin elämässä. Sillä hetkellä kun päätät syöttää kiekon, täytyy sitä mailaa liikuttaa, jotta se kiekko lähtee edes liikkeelle. Ei se samalla millisekunnilla ajatuksen kanssa siitä lavasta irtoa ilman työtä. 2K9:ssä oli mun makuun sopiva viive, eliminoi tehokkaasti sen flipperisyöttelyn, jota ei oikeassakaan jääkiekossa näe. Makuasioitahan nämä, mutta mielestäni hyvä, että syötöissä on pieni viive.

Minusta riittävä viive tulee jos siinä vaiheessa kun päätän syöttää kiekon, ja tieto siitä lähtee etusormelle, joka pienellä viiveellä painaa syöttönappia. Viivettä tulee turhan paljon kun tämän jälkeen pelaaja vasta aloittaa (hitaan) syöttöanimaation ruudulla. Tämä johtaa siihen, että kun huomaan vapaana olevan pelaajan, on tilanne usein jo ohi siinä vaiheessa kun syöttö viimein oikeasti lähtee.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Minusta riittävä viive tulee jos siinä vaiheessa kun päätän syöttää kiekon, ja tieto siitä lähtee etusormelle, joka pienellä viiveellä painaa syöttönappia. Viivettä tulee turhan paljon kun tämän jälkeen pelaaja vasta aloittaa (hitaan) syöttöanimaation ruudulla. Tämä johtaa siihen, että kun huomaan vapaana olevan pelaajan, on tilanne usein jo ohi siinä vaiheessa kun syöttö viimein oikeasti lähtee.

Mielestäni tämä sinun esittämä "viive" ei kuitenkaan riitä vaan siinä täytyy olla sitä oikeata viivettä. Eli kun oikeassakin elämässä huomaat vapaan pelaajan, aivoista lähtee signaali käsien lihaksille (tai jollekkin) ja sen jälkeen kädet alkavat vasta tehdä liikettä, jolloin kiekon irtoaminen lavasta kestää pitkään. Eli se ei aivan riitä, että kun painat nappia ja kiekko lähtee saman tien lavasta, onneksi 2k on ottanut tämän huomioon ja tehneet peliin oikean "viiveanimaation".
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Ei se viive ollut viime vuonna muussa paha kuin juurikin tuossa heittäytymisessä (itselläni onnistuu nykyisin jopa ne heittäytymisetkin, kun lukee vaan AI:n pelin oikein). Siis se on jotakin kymmenesosa sekuntien luokkaa, tai ne animaatiot vaikkapa alkavat syöttönappia painaessa, kestävät sen pikkuhetken ja syöttö lähtee. Elikkä animaatio kyllä lähtee heti, mutta aiheuttaa sen viiveen. NHL 10:ssä animaatioita ei juurikaan ole, tai ne ovat lyhyitä, ja siksi viive on pienempi siinä. Se myös näkyy syötöissä kun katselee pelivideopätkiä.

En usko sitä viivettä olevan defensive enkä offensive skillstickissä. Eikä sen "huonous" ole millään muotoa siis muusta kiinni kuin totuttelusta kontrolleihin. Peli ei ole EA:n NHL, vaan se on eri peli erilaisin ominaisuuksin ja hieman eri tuntuisella ohjauksella (tähän varmaan vaikuttaa myöskin fysiikkamallinnus, itse huomasin että jään kitkaa muuttamalla ohjauskin muuttui erilaiseksi. Nykyisin NHL 2K9:ssä on täysi 100 kitkassa päällä ja ohajus on tällöin huomattavasti normaalia tarkempaa ja peli myöskin hitaampaa kuin oletusasetuksilla.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

NHL 2K10 Franchisesta juttua:
2KHockey.net


2K10 menuista juttua:
2KHockey.net



Käyttäjien kokemuksia NHL2K10:stä alla:
”It's definitely safe to say EA's game is more "flashy" where everything is more obvious and in-your-face. It plays a solid game of hockey, but it's just... different... from what 2K offers. I don't think it's bad, nor do I think it's great.

NHL 09 was a fun game for me; my friends and I played it a lot. But by the end of, oh probably last month or maybe July, we just sort of grew "tired" of it. I'm not sure what it was, but we all felt it at the same time... like the game was fun but had run its course. We tried the NHL 10 demo and it plays just like 09 with a few gameplay additions (not saying that's bad; it's just a fact that comes with building on a solid game), so none of us are overly excited. Again, don't know exactly why... it's a good hockey game; we just feel done with it for the most part.

After a year off, 2K10 feels like a breath of fresh air. Playing it felt new yet familiar. Of course this is based on 2 total games and playing with options and sliders, and comes from a longtime 2K fan. There's just a totally different FEEL to the game than EA's, and someone's preference of which they like better is going to be up to the individual. But it's definitely far better than 2K9, and while I'd have to go back and play a game of 2k8 or 2k5 to remember what they look and feel like, I think Polmaniac was right in his preview -- while not without some issues, it just sort of has this "Just Feels Right" vibe that will really shine with sliders.

The sliders WORK, trust me. The few tweaks I made up front made a big difference. But that said, I can probably see why a review would prefer EA out of the box. 2K10's appeal is understated; a lot of what's great is subtle (e.g. not immediately apparent to a reviewer, to a first-time player or EA convert... or in a demo).

My only concern about harsh or unfair reviews (like GI's 5.5) is that they will hurt sales enough to put future 2K hockey games in jeopardy. But as far as the reviews shaping your opinion on the game, I wouldn't worry about it. I can see where EA's immediate appeal out of the box (and 09 foundation) would grab higher ratings, while 2K10 will play its best post-sliders and seem too different and understated to get a good "quick" review. I'm looking at you, Fox NHL Championship 2000... ”


(Laukausten blokkauksesta): ”I think they are perfect...
Last year, it was just wayyyyyy to risky (imo) to try in 2k9, 2k10 seems just right, where, if you think you need to do it, you'd better or it's too late.”


”Oh yeah you are going to like the controls. They are smooth! ”


”I am really proud of these guys this year, I've been buying the games since they came out (except 2k6, didn't have a 360 then) and this definitely reminded me of those 2k5-2k7 days. I really liked how the shot blocks were more responsive than last year. I am very excited to get it now that I've spent a nice chunk of time with it, and I really wish everybody could get to play a demo now, but at least it's only four days to release. The guys said they reallllllly wanted to put a demo out there, but it was a staff/budget thing. If the lack of a demo helped give it that extra polish it needed, then good call, I say. http://dcsguystuff.shutterfly.com/35 "


”One of the development guys was watching me(the guy in the football jersey), telling me how big a role attributes were playing this year, I tried a fancy pass with San Jose's Jamie McGinn and it wasn't happening, and he said, "See there's an example for you," I paused the game to listen to him "now do you think he could pull off that pass you just tried to make?" I said, "well, probably not McGinn,"
so that may explain why the deking was kind iffy for me too, I tried one with Clowe, and he lost possesion of the puck, tried one with Michalek, worked beautifully. ”


”I totally love this game! Sliders work great and the player models are very detailed. I think you guys are going to love this game. The game plays like hockey and the speed is great even at default. I think this game will be the first game I play 20 minutes period and get great stats. Can't wait for this game to drop! ”


”In 2K10 it is now back to being just like 2K8 where you can skate around while using full stick control. The animations while using it are obviously not where VC want them to be, but they aren't entirely ugly either. The important thing is effective defense is back in the game. You can play the passing and shooting lanes, which will help keep shot counts low, and allows everyone to play a more "all out" game.

Full stick control, stick lifts, contextual poke checks, cross checks, lay stick flat on ice, block shot, automatic bat puck out of air, etc.

Defense is back! ”


”Yep, I played at the one tonight ask away. I really love the way the game plays. And I love flinging that puck around the glass to get it out during a Power Play. ”


”The deking is a hit or miss. I will say onething good dekes seem to be able to keep moving and deke side to side. The other guys will have trouble. I think we get spoiled by EA, becasue we can go full speed and deke like 10 time and full the goalie, when in real life I haven't said that happen much. I like what I played and the game felt great. You kinda glide the animation takes a little while to get used to it, but once do you I have a feeling you guys will it. back hand shots and great and the slick is great too. I had the D playing me at the blue line. There are a lot of sliders.”


”That (stick lift) is a sweet addition. It is the right bottom on top, I guess you call it the bumper. This was on the 360. They looked pretty identical too PS3 and 360. The game felt organic. Every game I played was great and different. ”


”ohohoh, I forgot to mention, I also had a "winter classic" game. that was really cool as well. I chose the Wings/Hawks at Wrigley, but I could have chosen to play those teams in Raymond James as well, although I had to go into the options screen and cycle through the stadiums. It did not default when I tried to pick those teams and their "throwback" jerseys, so IT'S IN THERE, you just have to set it up properly with your jersey/stadium options. ”
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Toisten käyttäjien rosterit voi suoraan ladata omaan peliin, jos oikein ymmärsin. Asiaa!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Joko vihdoin ja viimein joku osaa kertoa onko pelissä uusintoja tilanteista pelikatkoilla ja en tarkotia erätaukoja.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Joko vihdoin ja viimein joku osaa kertoa onko pelissä uusintoja tilanteista pelikatkoilla ja en tarkotia erätaukoja.

En usko, että maalien ja jäähyjen lisäksi tulee uusintoja tilanteista kuten kova taklaus, melkein maalin johtanut tilanne jne. Itsekin hivenen niitä uusintoja kaipaisin noiden maalien ja jäähyjen lisäksi, mutta en joka laukauksesta uusintoja tarvi. Pelihän kuitenkin kerää automaattisesti talteen videopätkät ( ja tänä vuonna myös screenshotit! ) kaikista pelin huippukohdista, johon sisältyvät mm kovimmat taklaukset, parhaat maalitilanteet ja hienoimmat torjunnat. Nämä siis voit pelin jälkeen katsella ja toivottavasti myös halutessasi suoraan jakaa vaikkapa online-kautesi sivuilla. Muutenkin pelin jälkeiset tilastoinnit ovat kyllä kunnossa.

Pidän kuitenkin nykyistä uusintaratkaisua toimivana ja nautin reaaliaikaisista uusinnoista todella paljon. Maalitilanteissahan on mielestäni kaikkien aikojen parhaat uusinnat, kun tilanteita saatetaan näyttää tarvittaessa vaikka omalta puolustusalueelta saakka muutaman syötön ja kuljetuksen verran aina maalin asti.

Moni hyppää uusinnat yli, joten ominaisuus ei omasta mielestäni ole tärkeysjärjestyksessä niitä tärkeimpiä. Olisin toivonut samoin kuin sinäkin, että maalintekijä tietolappuseen, joka maalin jälkeen pomppaa näkyviin, olisi merkitty syöttäjät, pieni asia, joka kuuluisi kiekkopelissä mielellään olla. Kyllähän se kuuluttaja ne sitten sanoo, ja tilastoista voi tarkistaa, mutta silti... Uskon että se tulee sitten 2K11:seen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kontrolleista juttua: 2khockey.net

Aika pitkälti samana ovat pysyneet tänä vuonna. Lisää on tullut stick lift ja nyt puolustuksessa poke check tapahtuu eri näppäimellä, kun tikkua käytetään mailan vapaaseen liikuttamiseen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Ja tässä sitten riippumattoman käyttäjän (WAZ) arvio offensive skill-stickistä, eli manuaaliharhautuksista oikealla tikulla:


"eah, the right stick is the same basic mechanic as EA's.

The main thing that feels different is the left/right stickhandling. What the GI review called "unresponsive" is actually just the fact that you can't sweep the stick back and forth across an 8-foot span (3-4 feet out to each side of you), which was mentioned in Babak's hands-on preview. I think what a lot of us here consider a good thing -- when you pull to the backhand you don't reach out as far, and when you move back and forth it's not super-fast -- reviewers like GI's and those expecting to feel just like EA's are going to say it feels unresponsive.

Don't get me wrong, EA's R-stick is definitely responsive; but I think the sheer speed at which you can flick your stick back and forth is being confused with responsiveness. Those are two unrelated things. 2K's is just as responsive, just slower with a shorter reach, especially on the backhand.

It definitely feels "different" than EA's... but in my personal opinion, not in a bad way. "
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Mielestäni tämä sinun esittämä "viive" ei kuitenkaan riitä vaan siinä täytyy olla sitä oikeata viivettä. Eli kun oikeassakin elämässä huomaat vapaan pelaajan, aivoista lähtee signaali käsien lihaksille (tai jollekkin) ja sen jälkeen kädet alkavat vasta tehdä liikettä, jolloin kiekon irtoaminen lavasta kestää pitkään. Eli se ei aivan riitä, että kun painat nappia ja kiekko lähtee saman tien lavasta, onneksi 2k on ottanut tämän huomioon ja tehneet peliin oikean "viiveanimaation".

Tokihan koko käden liikuttaminen vie tosielämässä enemmän aikaa kuin sormen, mutta sinänsä kyseessä on ihan sama asia. Syöttäminen näyttää sitä aidommalle, mitä enemmän siihen on käytetty animaatiofreimejä, mutta itse siirtäisin painopistettä enemmän syöttönopeuden suuntaan.

Makuasioitahan nämä ovat. Itselleni napakka pelattavuus ja hyvät kontrollit ovat tärkeimmät osa-alueet melkein joka pelissä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kuten aiemmin sanoin, 2K9:n kontrollien ongelmat olivat liian hitaissa heittäytymisissä ja paskassa skillstickissä, sekä puutteellisissa puolustuskontrolleista. Mitään ongelmaa syöttämisessä ei ollut 2K9:ssä (muutakuin sen liiallinen tarkkuus).

Noista on korjattu erinomaiselle tasolle pätkien ja käyttäjäkommenttien perusteella jo oikean tatin puolustuskontrollit ja heittäytymiset, sekä tuo mailan nosto toimii todella hienosti, ja hyökkäyspään skillstickistä en vielä uskalla sanoa mitään varmaa, muutakuin että siitäkin on hyvää palautetta tullut. Viive ei haittaa siis mitenkään kontrollointia, vaan on puhtaasti tottumuskysymys. Ja tämä tottumuskysymys tulee rokottamaan 2K10 arvostelupisteitä, se on sata varmaa. Pelataan muutama peli 2K10:ntä tuhannen EA:n NHL-pelisarjan pelin jälkeen ja sitten tulee tuomio: huonot kontrollit. Minusta se on naurettavaa. (tämä siis ei ollut kellekään hlökohtaisesti suunnattu, mutta näin veikkaan käyvän.)

Jos joku muistaa vielä miten hankala oli alkaa käyttämään NHL 07 skillstickiä muutamassa ensimmäisessä pelissään, tajuaa kenties lauseeni sisällön, laukaukset lähtivät minne sattuu, milloin sattuu, ja mailaa käyttäessään luisteleminen saattoi lopahtaa, sormen irrotessa vasemmasta tatista jne. Ei sen NHL 07:n tikun käyttäminen käynyt käden käänteessä, kun ohjaimeen ekan kerran tarttui ja samaan aikaan piti alkaa veivaamaan molemmilla peukaloilla tatteja. Vaaditaan mahdollisesti vähän totuttelua ja aikaa, jotta kontrollit lähtevät selkärangasta.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

En usko, että maalien ja jäähyjen lisäksi tulee uusintoja tilanteista kuten kova taklaus, melkein maalin johtanut tilanne jne. Itsekin hivenen niitä uusintoja kaipaisin noiden maalien ja jäähyjen lisäksi, mutta en joka laukauksesta uusintoja tarvi. Pelihän kuitenkin kerää automaattisesti talteen videopätkät ( ja tänä vuonna myös screenshotit! ) kaikista pelin huippukohdista, johon sisältyvät mm kovimmat taklaukset, parhaat maalitilanteet ja hienoimmat torjunnat. Nämä siis voit pelin jälkeen katsella ja toivottavasti myös halutessasi suoraan jakaa vaikkapa online-kautesi sivuilla. Muutenkin pelin jälkeiset tilastoinnit ovat kyllä kunnossa.

Pidän kuitenkin nykyistä uusintaratkaisua toimivana ja nautin reaaliaikaisista uusinnoista todella paljon. Maalitilanteissahan on mielestäni kaikkien aikojen parhaat uusinnat, kun tilanteita saatetaan näyttää tarvittaessa vaikka omalta puolustusalueelta saakka muutaman syötön ja kuljetuksen verran aina maalin asti.

Moni hyppää uusinnat yli, joten ominaisuus ei omasta mielestäni ole tärkeysjärjestyksessä niitä tärkeimpiä. Olisin toivonut samoin kuin sinäkin, että maalintekijä tietolappuseen, joka maalin jälkeen pomppaa näkyviin, olisi merkitty syöttäjät, pieni asia, joka kuuluisi kiekkopelissä mielellään olla. Kyllähän se kuuluttaja ne sitten sanoo, ja tilastoista voi tarkistaa, mutta silti... Uskon että se tulee sitten 2K11:seen.

kai olen pikkutarkka mutta tämä vaivasi minua 2k9:ssä melkein eniten...tilastot ja uusinnat.. näillä näkymin 2k8:s seuraksi tulee nhl 10... aina sen voi myydä eteenpäin jos siltä tuntuu. Ja vielä ei ole tullut 2k8:n voittanutta
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Jännä miten porukoilla tosiaan on aivan erilaiset kriteerit jääkiekkopelille. :) Osa haluaa tilastoja, toiset taas nettipelejä ja kolmannet jotain muuta. Itselläni tärkeintä on tapahtumat ja tunnelma kentällä. Ja tähän asti 2K9 on mielestäni ollut ylivoimaisesti paras varsinkin sivukuvakulmalla pelatessa. 2K10 näyttää pistävän paremmaksi, kun 2K9:n heikkouksia on korjattu rankalla kädellä. Ja össin tähän ketjuun postaamista videoista näkee niitä pieniä asioita, mitkä siitä kentällä tapahtuvasta pelistä tekee elävän.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Jännä miten porukoilla tosiaan on aivan erilaiset kriteerit jääkiekkopelille. :) Osa haluaa tilastoja, toiset taas nettipelejä ja kolmannet jotain muuta. Itselläni tärkeintä on tapahtumat ja tunnelma kentällä. Ja tähän asti 2K9 on mielestäni ollut ylivoimaisesti paras varsinkin sivukuvakulmalla pelatessa. 2K10 näyttää pistävän paremmaksi, kun 2K9:n heikkouksia on korjattu rankalla kädellä. Ja össin tähän ketjuun postaamista videoista näkee niitä pieniä asioita, mitkä siitä kentällä tapahtuvasta pelistä tekee elävän.

Meitä on moneen junaan ja osa jää pysäkille :)


Myönnän, että itseänikin muutamat jutut häiritsevät jo valmiiksi tässä NHL 2K10:ssä

-liian isot pelaaja-indikaattorit, joita ei saa pois päältä
-yhden käden kuljetusanimaatio
-joistakin tilanteista olisi mukava nähdä heti perään uusinta
-maalintekijän lisäksi olisi syytä lukea myös syöttäjien nimet
-maalivahdit voisivat olla mallinnettuna maalivahdin varusteet päällä, elikkä paidan alle lisää massaa, pidemmät housut ja maskeihin kunnon maalaukset.

Näistä ? en ole vielä varma, mutta vahva kutina on

-hyökkäyspään skillstickissä voi olla jotakin häikkää? (Michalekin läpiajo)
-rystylaukauksen kovuus?
-liiallinen syöttötarkkuus?

Siinäpä ne melkein sitten olivatkin. Mikään noista ei ole omaa pelaamistani kovinkaan paljon häiritsevä tekijä. Itse pelaan vahvasti puolustuksen kautta, pyrin luovaan syöttöpeliin ja harhauttelen aika vähän.
 
Ylös Bottom