Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 [X360]

Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Vielä tämän päivän puolella lupailivat infoa pelistä, toivottavasti 360/PS3 versioista eikä mitää Wii skeidaa...
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Mielenkiinnolla odotellaan uutta infoa! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

4 aikaan tyynenmeren aikavyöhykkeellä (l.a jne.) pitäis tulla kuva josa näkyy uudistuksia. En jaksa ny laskea mitä se onSuomen ajassa joten aamulla sitten katsotaan kuv(i)a...
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

4 aikaan tyynenmeren aikavyöhykkeellä (l.a jne.) pitäis tulla kuva josa näkyy uudistuksia. En jaksa ny laskea mitä se onSuomen ajassa joten aamulla sitten katsotaan kuv(i)a...
Taitaapi olla Suomen ajassa klo 02.00. Pitää kattoa valvooko sitä tuonne asti, mutta kyllä tää jonkun verran kiinnostaa kun EA:n tuotos ei lupaa kovin hirveitä uudistuksia.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Joo ihan videon muodossa mitä sain käsityksen mutta tosta kuvasta niin jos mailaa pystyy käsitteleemään vielä kaatuneenakin..aijai herkku, herkkua. Ja kyllä nuo grafiikat pesevät Ea:n vastaavat.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Täytyypä toivoa, että tämä peli on todella hyvä. Saapahan EA sitten ensi vuonna tehdä muutakin kuin hiukan päivittää vanhaa. Ei muuten, mutta päivityksestä ei viitsisi maksaa koko hintaa, vaikka peli olisikin hyvä.

Odotukset ei tällä hetkellä ole kovin korkealla, koska pelistä on niin vähän infoa, mutta toivotaan parasta.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Just meinasin sanoa kun oli noista pelaajien omista spessu muuvsseista juttua että Oviealla on varmaan vaan tuo selällään luisuminen josta voi veivata kiekkon.
En vaan oikeen tiedä että mikä tässä 2k sarjassa meikäläisellä tökkii vaikka aina ootan siltä kovaa vastusta, kun tuntuu että niin moni sitä pitää paljon parempana. Jotenki tuo on vaan niin ruman näköinen ja 2k5,6,7 pelanneena pelimoottori on todella ankea... ehkä sitä on vaan jotenkin kasvanu EA:n peliin niin kiinni että "uusi" tuntuu oudolta ja huonommalta.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Ja kyllä nuo grafiikat pesevät Ea:n vastaavat.

No ei kyllä vielä tuolla esityksellä mitä noista kuvista ja videosta näkee... todella pelkistetyn näköiset... voisi verrata Fifan ja Pessin eroja. Värit ovat tuollaiset blurriset ja yksityiskohdat on vähän roiskaistuja, sen sijaan Ea:n grafiikka on huomattavasti parempaa, lukuun ottamatta pelaajien naamoja...
Mutta leiriä en itse vielä valitse ennen kuin molemmat pelit on testattu.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Ja kyllä nuo grafiikat pesevät Ea:n vastaavat.
Kuka lähtee kommentoimaan grafiikoita yhden ainoan kuvan perusteella? Varsinkikin kun maalivahti näyttää kypärineen ihan yhtä tönköltä kuin 2k9:ssakin. Varma ei tietenkään voi olla, ennen kuin tarjoillaan videomateriaalia. Ovechkinista kyllä näkee, että pelaajat näyttävät nyt hieman vähemmän palikkamaisilta kuin viime vuonna, mutta EA:n ulkoasuun vertaaminen toimii ehkä ihan hyvänä vitsinä, joksi sen ehkä tarkoititkin.

No, saa sitten nähdä mitä keskiviikko tuo tullessaan. Toivottavasti videon, josta näkisi, että pelaajat luistelevat ja liikkuvat jäällä huomattavasti 2k9:a sulavammin. Aika lailla hidas tahti 2K:lla informaation julkaisemisessa.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Ovechkinista kyllä näkee, että pelaajat näyttävät nyt hieman vähemmän palikkamaisilta kuin viime vuonna, mutta EA:n ulkoasuun vertaaminen toimii ehkä ihan hyvänä vitsinä, joksi sen ehkä tarkoititkin.
Jep. Ihan hyvin kaveri yritti verrata tuon perusteella EA:n ulkoasuun... Ja eiköhän valtikka pysy tälläkin osa-alueella EA:n sarjalla.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

file.php


Tuota ainakin väitetään 2K10 ingame-pelaajamodeliksi ja tekstuuriksi, ja mielestäni tämä on kyllä hyvän näköinen, sanokaa mitä sanotte.

Mitä 2K9 grafiikoihin tulee, niin kaukalo, halli yleisöinenn ja laidat ovat myöskin laadultaan erittäin korkeaa tasoa, ja ovat EA:n tuotokseen (vaikka nyt uusimpaan NHL10) verrattuna vähintään samaa tasoa, ja mielestäni jopa edellä.

Itsekun en EASHL touhuihin enkä nettipeleihin erityisemmin ole hurahtanut, (johtuen siitä että vastustajat alkavat olla 10-20 vuotta nuorempia ja vain voitosta kiinnostuneita, pelitavasta niinkään välittämättä) tulen ostamaan 2K10, jolta odotan erityisen paljon. Jos muutama ärsyttävin piirre on saatu kitkettyä pois ja statistiikat ovat kunnossa, en peliltä muuta vaadi yksinpelimoodia varten.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Sama malli tekstuureineen on itse pelissä, ainakin minun silmiini. Vertailee vaikka paidassa olevia "ryppyjä" tuosta lantion seutuvilta, niin huomaa yhtäläisyyden. Hieman tummemmassa valossa vaan tuo Oven sukelluskuva. Saattaa vaan olla hieman vähennetty yksityiskohtia polygonien suhteen. Ja kyllä, pirun hyvältä näyttää, vaikka ehkä aavistuksen hintelän oloinen Ovechkin tuossa. Narut hävinneet kaatumiskuvassa jonnekin. :)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Kuka lähtee kommentoimaan grafiikoita yhden ainoan kuvan perusteella?

No te EA-fanit olette haukkuneet pelin jo ennen kuin olette nähneet siitä yhtään kuvaa. Ja vaikka tuo molken kypärä nyt näyttää miltä näyttää nii se ei minua ainakaan haittaa koska se erehdyttävästi näyttää maalivahdin kypärältä. Ja toisaalta nämä 2k:n joukkueiden paidat ei "kiillä" kuten Ea:lla (No voihan sitä pitää realistisena, mutta ei ainakaa omiin silmiini talvella katsellessa NHL:ää tuo kiilto osunut). Ja tämähän oli vain minun mielipiteeni grafiikoista.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Itsekun en EASHL touhuihin enkä nettipeleihin erityisemmin ole hurahtanut, (johtuen siitä että vastustajat alkavat olla 10-20 vuotta nuorempia ja vain voitosta kiinnostuneita, pelitavasta niinkään välittämättä) tulen ostamaan 2K10, jolta odotan erityisen paljon. Jos muutama ärsyttävin piirre on saatu kitkettyä pois ja statistiikat ovat kunnossa, en peliltä muuta vaadi yksinpelimoodia varten.
Niin menee vähän OT:ksi, mutta itseä ainakin kiinnostaa nettipelit juuri sen takia, että ei tarvi pelata sitä kaavoihin kangistunutta konetta vastaan. Jokainen vastus ja peli on varmasti aina erinlainen ja mielenkiintoinen. En suoraan sanottuna ymmärrä, miten tälläisissä peleissä kuten lähes kaikki urheilupelit, ei nettipeleiä käyttäisi - nykyään kun se on tehty helpoksi ja yksinkertaiseksi pelaajille. Suurin osa kyllä netissä pelaakin, ja eipä tätä hommaa muuten kokoajan kehitettäisi eteenpäin ja eteenpäin. Sitten vielä kun lisätään ikään kuin toinen peli, EASHL niin siinä on kyllä pelaamista enemmän kuin tarpeeksi. Joskus jos tuntuu saavan hetkeksi tarpeekseen EASHL:stä, niin voikin mennä vaikka 1vs1 -onlinen puoleen ja toisinpäin... Yksinpeli onkin jäänyt näiden myötä kokonaan. Esim. nhl:ssä on kyllä aina viehättänyt mahdollisuus pelata kaveria vastaan tai kaverin kanssa, mut nyt se on tehty mahdollisimman helpoksi.

Ikääsi tietämättä, niin onhan tuola varmasti kaiken ikäisiä hyviä pelaajia. Yleensä nuo nuorimmat jantterit eivät kyllä niitä parhaita pelaajia ole. Ja 2009:ssä nuo muutamat varmemmat maalipaikat on kyllä aika helposti estettävissä. Njoo mutta ei tästä sen enempää...Jatkakaa toki.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Syynä siihen etten nettipelejä paljon pelaa on se, että olen havainnut varsin usein että pelitapa ei muistuta jääkiekkoa. Tiedän että on kaltaisiani pelaajia, jotka pystyvät pitämään ennalta sovitusta linjasta kiinni ja sellaisten kanssa nettikauden tahkoaminen on parhaillaan parasta pelaamismuotoa. Mutta väistämättä ongelmat alkavat siinä vaiheessa kun laitetaan joku typerä rankingsysteemi, kuten varsin usein nettipeleissä on. Ranking systeemi saa aikaan hyvin usein sen, että pelataan voitosta ja pelitavasta viis veisataan. Varsin paljon olen lukenut ketjuja läpi jossa aikuiset miehet alkavat lapsien ja nuorten lisäksi itkeskellä (ehkä aiheestakin) että kun vastustaja tekee sellaista ja tällaista ja nyt me sitten sen takia hakataan sut / teidän EASHL tiimi... ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Toinen hyvä syy pelata yksinpelimuotoa ja nauttia siitä on se, että kaltaisellani kahden pienen alle kouluikäisen tytönisällä aikatauluun on aika hankala alkaa sovitella opiskelujen, töiden, lapsien ja vielä vaimonkin hoidon lisäksi ennalta vaikkapa 10 peliä viikossa täsmälleen tiettyihin aikoihin (tai edes sinnepäin oleviin aikoihin). Pelaan silloin kun kerkeän ja sen aikaa kun ehdin. Kalenterissani ei ole ennalta suunniteltuna peliaikoja.

Mielestäni yksinpeli tarjoaa myöskin paljon pitkäjänteisempää, jännittävämpää ja mielekkäämpää tekemistä kuin hakata peliä vastustajaa vastaan, jota vastaan pelaamisesta ei lainkaan pidä. Sitäpaitsi yksittäiset 1vs1 pelit eivät tarjoa tilastojen tutkimisesta yms aiheuttavaa tuntua jääkiekkokauden pelaamisesta, Ranking sijoitukset nettipeleissä eivät kiinnosta minua. Tekoäly kun parhaimmillaan voi pelata suurinpiirtein oikeaa jääkiekkoakin, huijaamatta.

Toki ehkä kaikista parhain pelikokemukseni liittyy verkkopelaamiseen ja reilun vuoden takaiseen fairplay liigaan joka pelattiin NHL08 PC versiolla, ennalta sovituilla säännöillä, muokatuilla tekoälyillä. Sekin liiga jäi valitettavasti playoff-vaiheessa kesken (kuten nettiliigoilla monesti on tapana jäädä kesken, sekin on yksi ongelma). Kyseisessä liigassakin pyrittiin porukka valitsemaan suht tutuista pelaajista jotka oikeasti sitoutuivat pelaamaan "oikeaa jääkiekkoa".

Uskon, että kaltaisiani yksinpelimuodota nauttivia pelaajia löytyy tältäkin foorumilta. Yksinkertaisesti ajankäyttöön liittyvät ongelmat, ja henkilökohtaiset ongelmat liiallisen vaativuuden peliseuran suhteen voivat ajaa tilanteeseen, jossa yksinpeli on useimmiten se paras vaihtoehto. Lisäksi on mahdollista saada yksinpelimuodosta sopivilla säädöillä ja hyvällä pelisuunnittelulla todella nautinnollista puuhaa, myös jääkiekkopeleissä. Uskon ja toivon, että NHL2K10 lunastaa ne vaatimukset, joita yksinpelaamiselleni asetan. Itselleni peli on luultavasti sopiva, ja jollekin toiselle uskon EA:n tuotoksen olevan yhtä sopiva. Ei kukaan voi päättää mistä toisen olisi pidettävä, ei peliarvostelija, eikä joku tuntematon foorumistikaan. :)

Hyviä pelihetkiä on varmasti tulossa väelle molempien jääkiekkopelien suhteen! Valitkaa vapaasti mieleisenne peli, ja yritetään olla riitelemättä asiasta sen enempää. Kummassakin pelissä on varmasti puolensa. Se, miten osa-alueita ja vahvuuksia painottaa vaikuttaa siihen mitä ja kumman pelin haluaa. Jos haluaa.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Uskon, että kaltaisiani yksinpelimuodota nauttivia pelaajia löytyy tältäkin foorumilta.

Sun Össi täytyy tulla mukaan seuraavaan FHL-kauteen, jos vaan peli olisi kunnossa ;)

Tuosta kuvasta. Jos minä vastaisin 2k:n markkinoinnista, en olisi pihdannut materiaaleja näin kauaa ja kun olisin jotain julkaissut, se olisi ollut vähän enemmän kuin yksi kuva. Sinänsä grafiikka näyttää parantuneen, vaikka sillä ei mulle ole hirveää merkitystä. Ei pelit enää vuosiin ole parantuneet grafiikkaa parantamalla. Animaatiot ovat sitten oma juttunsa.

Kuvan perusteella porukka on veikkaillut eri foorumeilla jotain sen tapaista systeemiä, että tiettyjen pelaajien legendaarisia liikkeitä pystyisi tekemään. Mä en nyt niin hirveän innostunut tälläisestä ole, etenkin kun homma pitänee liittää nappuloihin. Eli jotain nappia painamalla pelaaja tekee voltin. Joidenkin mielestä nämä erikoiskikat ovat hienoja, mutta mun puolesta ne voisi jättää pois. Mailan kontroimisella, taaksepäin luistelemalla, luistelua hidastamalla, sivuaskeleilla, speed burstilla ja kaikilla normaaliin kontroillointiin liittyvillä jutuilla pystyy tekemään erilaisia luovia erikoismoovsseja!

2k9 oli monilta osin sarjan huonoin peli. Oli siinä monia hyviäkin puolia, kuten fiilis. Pelihän tehtiin normaalia tiukemmalla aikataululla ja julkaistiin ihan keskeneräisenä. Ongelmat, joita siinä oli, olivat sellaisia, jotka eivät ole vaikeita korjata. Pelimoottori oli vanha rautainen 2k-moottori, mutta se oli hyvin peitetty kaikkiin kummallisuuksiin. Tähän peilaten ja kun tiedetään, että 2k10:iä on päästy tekemään rauhassa, voi peliltä odottaa kyllä paljon. Ja jos peli ei lunasta odotuksia, NHL10 on varmasti ihan hyvä peli.

Ja niille vielä, jotka ovat tuominneet 2k-pelit demon, videon tai lyhyen kokeilun perusteella, pieni vinkki. 2k:n pelit eivät aukene kokeilemalla, niihin pitää syventyä. Ne näyttävät alussa EA:n lätkään tottuneiden silmiin oudoilta, mutta useimmille lopussa kiitos seisoo ;) Täytyy myös muistaa karttaa muutamia sarjan tuotoksia ja kokeilun tuoksinnassa voisi keskittyä siihen, mitä hyvää pelissä on. Itse olen ikionneillinen kaverilleni, joka pakotti mut pelaamaan aikoinaan 2k3:sta, joka tuntui alussa löysältä, rumalta ja oudolta. Ei tuntunut kauaa ja siihen loppui mun EA-ura. Ja joo... NHL09 oli pitkästä aikaa mun kirjoissa tosi hyvä peli ;)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

Syynä siihen etten nettipelejä paljon pelaa on se, että olen havainnut varsin usein että pelitapa ei muistuta jääkiekkoa. Tiedän että on kaltaisiani pelaajia, jotka pystyvät pitämään ennalta sovitusta linjasta kiinni ja sellaisten kanssa nettikauden tahkoaminen on parhaillaan parasta pelaamismuotoa. Mutta väistämättä ongelmat alkavat siinä vaiheessa kun laitetaan joku typerä rankingsysteemi, kuten varsin usein nettipeleissä on. Ranking systeemi saa aikaan hyvin usein sen, että pelataan voitosta ja pelitavasta viis veisataan. Varsin paljon olen lukenut ketjuja läpi jossa aikuiset miehet alkavat lapsien ja nuorten lisäksi itkeskellä (ehkä aiheestakin) että kun vastustaja tekee sellaista ja tällaista ja nyt me sitten sen takia hakataan sut / teidän EASHL tiimi... ei yksinkertaisesti kiinnosta.
Itse olen pelannut "oikeaa jääkiekkoa" noin 15 vuotta ja mielestäni NHL09 muistuttaa enemmän oikeaa jääkiekkoa kuin mikään jääkiekkopeli koskaan. Toki netistä löytyy kaikenmoisia pelaajia, niin paljon on pelitapoja kuin pelaajiakin. Minä en kuitenkaan aivan allekirjoittaisi tuota väitettä että "usein pelitapa ei muistuta jääkiekkoa", en suoraan sanottuna ymmärrä sitä. Tietenkin sieltä löytyy näitäkin janttereita, jotka koittavat bugimaalien muodossa muutamaa porsaanreikää käyttää hyväksi, siinäpähän yrittävät. Mutta harvoin näitä tulee vastaan ja toisekseen jos osaa pelata, ei noista ole mitään haittaakaan. Nettikausia en ole pahemmin harrastanut, yhden pelasimme joukkueeni HCK:n sisällä ja se oli kyllä todella mukavaa, varsinkin kun toteutimme siinä fantasy-draftin.

Mielestäni ranking systeemi on hyvä asia. Se tuo jotain tilastotietoa noihin yksinpeleihinkin, näkee missä itse menee ja missä muut menee. Nytkin n. viidensadan online versus pelin jälkeen (+EASHL about saman verran) on helppoa katsoa tilastoista ikään kuin omat pelaamiset pähkinänkuoressa. Oikeastaan olisi aika turhauttavaa, jos näitä ei olisi tilastoitu ja rankattu mitenkään, niin paljon on kuitenkin aikaa käyttänyt. Itse pelaan ainakin tietenkin aina voitosta. Hankala nyt omaa pelitapaa lähteä analysoimaan, mutta "mielestäni teen rehtejä maaleja" ja pyrin toteuttamaan kuvioita mm. oikean jääkiekon puolelta. Kyllähän tuola EASHL-ketjussa paikoin tuota kitinää esiintyy, mutta mitä sitten? Ketä kiinnostaa, ketjua ei ole edes pakko lukea. EASHL:n puolesta löytyy joitain joukkueita, jotka yrittävät jotain curve shottia aika paljon. Yleensä nauramme näille ja yritämme vastata näihin omilla maaleillamme. No proplem, ja pelaaminen on hauskaa :)

Toinen hyvä syy pelata yksinpelimuotoa ja nauttia siitä on se, että kaltaisellani kahden pienen alle kouluikäisen tytönisällä aikatauluun on aika hankala alkaa sovitella opiskelujen, töiden, lapsien ja vielä vaimonkin hoidon lisäksi ennalta vaikkapa 10 peliä viikossa täsmälleen tiettyihin aikoihin (tai edes sinnepäin oleviin aikoihin). Pelaan silloin kun kerkeän ja sen aikaa kun ehdin. Kalenterissani ei ole ennalta suunniteltuna peliaikoja.
Itsellä aika pitkälti sama homma, mutta lapsia ei ole (ainakaan vielä :))... Eikä ole ollut kyllä mitään ongelmaa. Esimerkiksi 1vs1 -nettipelit kun pystyy pelata juuri silloin kuin itse haluaa. Jossain liigassa voi joutua noita pelejä sopimaan, tosin siinäkään me ei mitään 10 peliä viikossa tahtia olla lähimainkaan pidetty. Silloinkin se on mennyt yleensä niin, että PSN:ssä kun joku on paikalla niin huikkaa vain että "sopisiko liigapeli" ja jos vastaus on kyllä niin sitten pelataan. EASHL:ssä pelaamisen ja aikataulun sovittaminen on myös helppoa. Voimme foorumilla tai PSN:ssä tiedustella onko kanssapelaajia paikalla tai tulossa pelaamaan ja sopia pelaamisesta. Yleensä tätä ei tarvitse edes tehdä, vaan kun laittaa pleikkarin päälle ja menee "pukukoppiin" niin sielä voi tiimikaverien kanssa sitten hakea peliä.

Olen myös huomannut, että esimerkiksi jotkut aika pitkäikäisetkin EA:n sarjan fanit ovat ruvenneet kääntämään takkiansa 2K:n suuntaan joskus jopa ihan sen perusteella, että ei ole pärjännyt online-peleissä. Joidenkin osalta tämän saa melkeinpä selville jo tonkimalla ihan foorumin viestihistoriaa. Yhtäkkiä NHL onkin ihan p*aska peli, ja kun siinä on ne bugimaalitkin ja kaikki. 1+1=2. En tarkoita tällä nyt sinua. Tuo on välillä vain aika ärsyttävä ja hauska silmiinpistävä piirre.
Tekoäly kun parhaimmillaan voi pelata suurinpiirtein oikeaa jääkiekkoakin, huijaamatta.
En nyt oikein ymmärrä tuota väitettäsi. Kyllähän sielä lähes kaikki ihmispelaajatkin pelaavat "oikeaa jääkiekkoa huijjaamatta". Mielestäni se, kun silloin tällöin joku kakara sekoilee ei voi niin paljoa kenenkäään maata kaataa että siitä saisi jotkut "traumat nettipeliä kohtaan". Tekoäly = kone, ja se tarkoittaa pääsääntöisesti samaa kaavoihin kangistumista, josta en lainkaan pidä. Sieltä ei tule mitään yllättävää eikä se vain ole yksinkertaisesti yhtä hienoa kuin toista ihmistä ja ihmisaivoja vastaan pelaaminen.
Toki ehkä kaikista parhain pelikokemukseni liittyy verkkopelaamiseen ja reilun vuoden takaiseen fairplay liigaan joka pelattiin NHL08 PC versiolla, ennalta sovituilla säännöillä, muokatuilla tekoälyillä. Sekin liiga jäi valitettavasti playoff-vaiheessa kesken (kuten nettiliigoilla monesti on tapana jäädä kesken, sekin on yksi ongelma). Kyseisessä liigassakin pyrittiin porukka valitsemaan suht tutuista pelaajista jotka oikeasti sitoutuivat pelaamaan "oikeaa jääkiekkoa".
On nyt sen verran paljon tullut esille tuo käsite "oikea jääkiekko", että melkein haluaisin sinunkin suusta kuulla, mitä sillä nyt tarkalleen ottaen haet takaa. Jos tuola nyt on joku oikein hyvä pelaaja, joka pelaa "oikeaa jääkiekkoa" ja voittaa sarjan ylivoimaisesti, sen on varmaan täytynyt huijata tai kenties hän ei olekkaan pelannut oikeaa jääkiekkoa. Muutenkin on mielestäni kiistaton fakta, että NHL09 muistuttaa enemmän tuota oikeaa jääkiekkoa mitä 2K09. Tuosta voisi alkaa väitöskirjan verran juttua vielä latelemaan, mutta annetaan sen nyt olla.

Itse olen tosiaan tuota "oikeaa jääkiekkoa" pelannut ja seurannut aika aktiivisesti nassikasta lähtien ja mielestäni NHL09 on aika lähellä sitä ja nettipeleissä voidaan sanoa pelattavan pääsääntöisesti oikeaa lätkää. Oikeastaan en tiedä olisko edes hyvä, että sellainen pieni arcademaisuus lähtisikään pois, sillä kyseessä on tosiaan peli. Voi olla että on kaikkien kannalta parasta, että pelissä säilyisi ainakin edes pieni ripaus tuota arcademaisuutta.

Summa summaarum. Mielestäni NHL09 on ainakin viime versioita verraten h*lvetisti 2K09:ä edellä. Rehellisesti sanottuna en jaksanut 2K:ta kuin pari peliä vääntää, joten tiedä sitten jos "en päässyt pelin sisälle". Asiat jotka ensimmäisenä latistivat fiiliksen olivat ainakin skill stickin puuttumien ja huonot grafiikat. Toinen todella tärkeä asia ainakin mulle on nettipelit + Be A Pro ja EASHL. Muistan kyllä kun ensimmäisiä Be A Pro -pelejä pelasi, että homma ei tuntunut miltään "jumalan lahjalta maailman konsolilätkä pelaajille". Sittemmin kun taidot karttuivat ja löysin mahtavan jengin HCK:n, niin on hommaan koukuttunut kyllä ihan täysin, ja pelin parissa onkin niin EASHL:n kuin online versus pelien muodossa tullut vietettyä moninmoninkertaisesti enemmän aikaa kuin mnkään muun pelin parissa koskaan.

Noniin tulipas stooria, kun pääsi vauhtiin. Eipä siinä, jokainen valitkoon ihan sen pelin mistä itse eniten tykkää. :p
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360 Hype]

En itse verrannut muistaakseni pelejä keskenään, niitä on vertailtu tarpeeksi ja omastakin mielestäni 2K9 esimerkeiksi kontrolleiltaan ei pärjää kilpailijalleen, ainakaan vaikkapa luistellessa liikkeet eivät vastaa ihan sitä mitä haluaisi tapahtuvan. Skill Stickin voisi mielestäni myöskin 2Klta poistaa ja keskittyä vaikkapa sitten signaturestylejen ja harhautusten tekemiseen toisella lailla, jos toteutustapa skillstickillä on se, mitä se on ollut vaikkapa 2K9:ssä. Itse en ole koskaan sitä suuremmin kaivannutkaan, mutta osan tiedän nauttivan sen tuomasta fiiliksestä. Toinen tykkää äidistä ja toinen äijästä. 2K peli on erinäköistä ja perustuu siihen että lauotaan heti kun siihen on tilaa, ja paikka on suurinpiirtein sellainen josta maalin voi saada. Leipomaan ei kiekkoa yleensä ole aikaa jäädä, koska vastustaja on iholla jatkuvasti. Peli on fyysistä painia, osittain sekavantuntuista (varsinkin aluksi) ja yllätyksellistä. EA:n kiekko on järjestelmällisempää yllätyksettömämpää ja vähemmän fyysistä. Fyysinen ei tässä tapauksessa tarkoita kovia taklauksia. EA:lla on ehdottomasti ollut paremmat kontrollit. Äh en jaksa enää tätä vertailua eli...

...se siitä vertailusta, Vertailu vanhojen pelien osalta etenkin on aika turhaa, vaikka uudet molemmissa tapauksissa pohjautuvat vanhaan runkoon. Kuten sanoin jo aiemmin, et voi sanoa kumpi peli on parempi MINUN mielestäni. Omistan molemmat ja tiedän kyllä molempien vahvuudet ja heikkoudet. Jos en halua pelata vastustajaa vastaan, joka saa ärsytyskynnyksen nousemaan niin miksi sitten väkisin pelata? Toki voin pelata nettipelejäkin, kunhan kaveri vastaa ajattelutavoiltaan suurinpiirtein sitä mitä minäkin. Ihan yhtä paljon ärsyttäviä vastustajia löytyy myös vaikkapa 2K9:n nettipeleistä kuin muistakin peleistä. Pelityyli ei ole pelistä kiinni oli se sitten kenen valmistama tahansa, vaan pääkopasta ja sovituista pelillististä asioista. Joka pelissä on buginsa, ja näin tulee olemaan takuulla myös uusissa. Suurin bugi on kuitenkin pelaaja itse, sekä ranking järjestelmien tuoma pakkovoiton haku, joka takuulla korostuu etenkin nuorilla ja miehen aluilla. Mikä muukaan selittäisi mm. tappouhkauksia ja hakkausuhkailuja pelien jälkeen.


"Oikea jääkiekko" on vaikea termi, mutta koitan selittää mitä ajan takaa. Pelaamisen monipuolisuus ja yhden ainoan maalikikan hakeminen ei ole oikeaa jääkiekkoa. Tämä on monelle varmaan jo muutenkin itsestään selvää. Mutta toinen asia mikä paistaa myös nettipeleissä on ALIVOIMAPELAAMINEN. Vaikkapa 5-3 alivoimalla jatkuvasti alivoimahyökkäyksiä iskevä vastustaja ei pelaa realistisesti. Tilastot eräästä nettiliigasta osoittivat jopa alivoimahyökkäämisen olevan noin tuplasti tehokkaampaa kuin ylivoimahyökkäämisen. Mielestäni suhdanne pitäisi olla toisinpäin. Oikeassa jääkiekossa alivoimamaaleja tehdään aika harvoin, ja varsinkin 5-3 alivoimalla jatkuvasti hyökkäävä pelaaja saa luultavasti penkinlämmittäjän roolin valmentajan kirosanojen saattelemana.
Mielestäni myös puolustuspelaamisen pitäsi vahvasti perustua sijoittumiseen ja syötönkatkoihin, ei jatkuviin pommitustaklauksiin. Toki tähän suuntaan jo uudemmat pelit onneksi alkavat jo pakottaakin.


Tiivistettynä:[/B

Haluan pelata verkossakin peliä (ihan sama onko se sitten kenen tekemä), jossa puolustuspelissä sijoittuminen on pääasia, hyökkäyspeli perustuu enimmäkseen syöttöpeliin, lähinnä tähtipelaajat kikkailevat JOSKUS. Alivoimalla kiekko puretaan rehellisesti päätyyn NOPEASTI ilman syöttörumbaa mieheltä toiselle, eikä varsinkaan lähdetä rakentelemaan hyökkäyksiä, muutoin kuin tapauksissa joissa karvaamalla alivoimalla kiekko saadan vaikkapa siniviivan yläpuolella haltuun ja tilaa on riittävästi puhtaaseen läpiajoon. Taikka jos on häviöllä ja pelataan viimeisen erän viimeistä kymmenminuuttista, jolloin mielestäni tappiolla oleva joukkue hakee tasoitusta jo toisinaan alivoimallakin.

Nyt en jaksa enää kommentoida tätä asia, päät ylös ja toivotaan että molemmat valmistajat tuottavat mahdollisimman hyvät pelit, se olisi kaikkien etu.
 
Ylös Bottom