Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 [X360]

Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Nyt on pakko laittaa tännekin viestiä, kun piirit ovat niin pienet.

Olen aloittamassa NHL2k10 -liigaa. Tällä hetkellä osallistujia on 8, joten mukaan mahtuu. Katso Livegamerssista keskustelu.

Taustoista sen verran, että olen vetänyt kahdeksan kautta Nhl2k -pelejä ja kaikki on pelattu loppuun. Osallistujia ennen 2k9:iä oli yleensä noin 18 pelaajaa. Homma pyörii noin 30 aktiivisen pelurin muodostaman ydinjoukon ympärillä. Pelaajien keski-ikä on noin 30 tienoilla ja ikähaarukka jakautuu 20-45:een. Yleinen linja on, että pelejä pelataan herrasmiesasenteella ja pelit pyritään pelaamaan monipuolisesti ja realistisesti. Ylläolevat seikat ovatkin ehkä keskeisimpiä sille, että kaudet saadaan päätökseen ja että kausia on tosiaan pelattu mairittelevat kahdeksan kappaletta.

Jos haluat tulla mukaan ja ylläolevat taustat kuulostavat sinulle sopivilta, ota yhteyttä yksityisviestillä.


Aikanaan laittamani mainosviesti ei tuottanut yhtään uutta liigalaista. Liiga kuitenkin saatiin käyntiin ja homma on edennyt kohtuu hyvin ja tällä hetkellä kamppaillaan finaalipaikoista. Katso liigan sivut.

Liigan ylläpidon näkökulmasta, hallintatyökalut ovat todella bugiset verrattuna esim. 2k8:n työkaluihin. Ainakin vielä olemme pärjänneet, mutta tunteja kuluu enemmän ja virheitä tulee helposti tehtyä (esim. kaikkia asetuksia ei voi säätää jälkikäteen).

Pelaamisen kannalta ikäviä puolia ovat aika monet verkko-ongelmat. Arviolta noin 15-20% peleistä on katkennut verkkovirheeseen. Tämä vähän syö peli-intoa. Pelin voi toki aloittaa uudestaan ja liigassa on tietyt säännöt, miten näissä tilanteissa toimitaan, mutta kuiteski...

Toinen pieneltä kuulosta juttu on itse asiassa suuri, eli liigapeleissä ei voi vaihtaa kenttiä itse. Kone vaihtaa ne puolestasi, mutta teköäly on älytön. Jos pelaat viimeistä minuuttia ja olet tappiolla, kone valitsee sinulle tuoreimman kentän, joka tod. näk. on aina 4-kenttä. Lisäksi hyökkääjät eivät oikein haluaisi millään mennä vaihtoon ja saattavat pahimmassa tapauksessa puuskuttaa monta minuuttia putkeen lopen uupuneina.

Peli on mitä on, eli jos siitä tykkää, homma maistuu hyvältä. Omasta puolestani voin sanoa, että vaikka maalivahdit ovat aika surkeita tekoälyltään, ne torjuvat tasapuolisesti kaikenlaisia vetoja ja ainakin meillä monipuolinen pelityyli on menestymisen kannalta hyväksi. Pro stick on tunnoton, mutta sitä ei ole niin pakko käyttää. Muutenhan peli toimii hienosti ja tärkeintä onkin hyvä porukka ja sellainen meillä on. Vaikka kaikille tulee joskus lunta tupaan, pelaaminen leppoisaa. Voittoa ei haeta keinoja kaihtamatta, vaikka tiukkaa vääntöä pelaaminen onkin.

Miksi täällä jaarittelen, no siksi, että mahdollisesti järjestämme toisen kauden, joten ehkä tämä viesti saa houkuteltua uusia halukkaita liigaan :)


p.s. Aina kuulee, että 2K on EA:n peleihin verrattuna orgaanisempi. Mä olen löytänyt hyvän esimerkin, koska lausehan on muuten vähän höpöhöpöä. Jos EA:ssa laitat kiekon ränniin, tiedät etukäteen mitä tapahtuu. 2k:ssa et voi olla aivan varma ja tämä tekee pelistä eläväisempää. Pelissä on vain enemmän variaatiota kiekon fysiikan ja tekoälyn suhteen. Näitä samoja esimerkkejä löytyy sieltä täältä :)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

p.s. Aina kuulee, että 2K on EA:n peleihin verrattuna orgaanisempi. Mä olen löytänyt hyvän esimerkin, koska lausehan on muuten vähän höpöhöpöä. Jos EA:ssa laitat kiekon ränniin, tiedät etukäteen mitä tapahtuu. 2k:ssa et voi olla aivan varma ja tämä tekee pelistä eläväisempää. Pelissä on vain enemmän variaatiota kiekon fysiikan ja tekoälyn suhteen. Näitä samoja esimerkkejä löytyy sieltä täältä :)

Juuh, samoin kun toimitat kiekon maalille "tietyllä vedolla" niin EA:n peleissä voi "arvata"(tietää) mitä kiekolle tapahtuu, mutta 2k:n peleissä pitää katsoa tilanne loppuun ja kiekko voi päätyä mihin vain.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Aikomukseni on hankkia kyseinen peli, mutta ennen sitä haluaisin varmistaa yhden jutun. Osaako joku sanoa, että pystyykö tässä pelaamaan esim. kolmen ihmispelaajan kanssa kauden verkossa, siten että jokaisella pelaajalla on oma joukkue ja muita jengejä ohjaa tekoäly? :confused:
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Aikomukseni on hankkia kyseinen peli, mutta ennen sitä haluaisin varmistaa yhden jutun. Osaako joku sanoa, että pystyykö tässä pelaamaan esim. kolmen ihmispelaajan kanssa kauden verkossa, siten että jokaisella pelaajalla on oma joukkue ja muita jengejä ohjaa tekoäly? :confused:

Mun mielestä ei pysty. Tuota on toivottu ja olisi hieno lisä.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Tuli hommattua tämä peli kun sattui nokan eteen edulliseen hintaan. Vaikka olen ollutkin suht tyytyväinen tämän vuoden EA:n lätkään, niin ajattelin, että annetaanhan tällekin mahdollisuus.

Pari päivää olen nyt pelaillut tätä original6:n asetuksilla hieman viilailtuna, mutta joku tässä mättää. Hyviäkin asioita löytyy kuten tässäkin ketjussa satoja kertoja varmastikin mainittu kiekkofysiikka, sidecam, kivat pikkuanimaatiot jne. mutta ei vaan jotenkin ole tullut sitä samaa fiilistä kuin NHL 10:iä pelatessa. Ei tämä silti huono ole ja varmasti siksi onkin hyvä vaihtoehto, jos änäristä ei tykkää yhtään.

Peli kuitenkin mennee täältä myyntiin, sillä kahdelle lätkäpelille ei aikaa riitä. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Nyt on peli hankittu ja saatu muutama ottelu pelattua. Tähän mennessä peli ei ole vakuuttanut, mutta täytynee antaa vielä aikaa ennen lopullista tuomiota. :) Onkohan noiden verkosta ladattujen slidereiden käyttö mahdollista verkkopeleissä, jossa pelaa kaverin kanssa joko samalla puolella tai vastakkain? :confused: Tuntuu nuo pelin vakioasetukset melko kehnoilta, joten muilla asetuksilla olisi parempi pelata.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Nyt on peli hankittu ja saatu muutama ottelu pelattua. Tähän mennessä peli ei ole vakuuttanut, mutta täytynee antaa vielä aikaa ennen lopullista tuomiota. :) Onkohan noiden verkosta ladattujen slidereiden käyttö mahdollista verkkopeleissä, jossa pelaa kaverin kanssa joko samalla puolella tai vastakkain? :confused: Tuntuu nuo pelin vakioasetukset melko kehnoilta, joten muilla asetuksilla olisi parempi pelata.

Ainakin siten onnistuu, että pelaatte toisen franchise-peliä. Tällöin voi pelata samalla puolella tai vastakkain.

En tiedä tästä versioista, mutta ennen oli mahdollista pelata yksittäisiä pelejä omilla asetuksilla.

Ja joo - pelin omat asetukset eivät ole hirvittivän hyvät (esim. maalinteko on liian helppoa).
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Ei tämä silti huono ole ja varmasti siksi onkin hyvä vaihtoehto, jos änäristä ei tykkää yhtään.

Täytyy myöntää, että ei oikein tätä lausetta täällä päin käsitetä. :eek: Ai jos lätkästä ei tykkää yhtään niin tämä peli on hyvä vaihtoehto? Vai tarkoittaako änäri sen toisen puljun peliä tässä tilanteessa? Sillä kyllähän tämä loistava peli on, varsinkin jos lätkästä tykkää, aivan kuten EA:n lätkäkin.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Vai tarkoittaako änäri sen toisen puljun peliä tässä tilanteessa?
Juurikin tuota tarkoitin, eli EA:n lätkää. Eli jos se ei nappaa yhtään, niin voi tämä 2K-lätkä olla sitten se oikea.

Edit. Ajatuksissani laitoin käsitteen "änäri" tuohon kun kaveriporukassa puhutaan EA:n lätkäpeleistä "änärinä". En tiedä onko missään muualla tapana. :)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Joo tässä on yksi näistä jotka on pelannut noita EA:n lätkäpelejä vuosikaudet mutta nyt ei enää maistu, tylsää vain. Koitin n.100 nhl2k10 matsin jälkeen taas tuota hyllyssä olevaa nhl09 peliä ja ei edes yhtä matsia huvittanut loppuun pelata, oli tylsää! Itselle ehdottomasti suurin vika 2k10:ssä on peliseuran puute, ei tunnu matseja löytyvän.. olis kiva pelailla online pelejä enemmäkin, ja vaikka koittaa tuota "team up" (tai mikälie olikaan) toimintoa. Nhl2k10 vaati kyllä aluksi aivan hemputisti säätämistä ja tottumista mutta ei kyllä enää kiinnosta muut lätkäpelit yhtään.
:)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Koitin n.100 nhl2k10 matsin jälkeen taas tuota hyllyssä olevaa nhl09 peliä ja ei edes yhtä matsia huvittanut loppuun pelata, oli tylsää!
Tähän muuten mainintana, että itselläni NHL 09 jäi melko pahasti alkuinnostuksen jälkeen pölyttymään hyllyyn. Sen mukana tulleet uudistukset kun olivat enemmän moninpelaajille ja tekoälyäkin oli parannettu melkeinpä vain laittamalla se huijaamaan enemmän, niin ei napannut minuakaan pahemmin.

NHL 10:n sen sijaan -- vaikka samaa moottoria käyttääkin ja päälle päin samalta peliltä vaikuttaakin -- nappasi varsin hyvin. Sen mukana tulleet parannukset tekoälyyn, Be A GM -moodiin, pelimoottoriin (laitapelit ym.) jne. toivat yksinpelaajalle mukavasti uudistuksia. Moninpelaaminen ei ole oikein muuten urheilupeleissä koskaan napannut paitsi samalta sohvalta pelattuna ja silloinkin yleensä samalla puolella dynastya / gm-moodia "co-oppina". NHL 08:n ja NHL 09: erot yksinpelaajalle olivat ainakin minun kohdallani liian vähäiset. Jotenkin tuo NHL 10 sitten kuitenkin miellytti 2k:ta enemmän, vaikka ihan hyvältä sekin vaikutti. Ihan puhtaasti siis mieltymyskysymys.

Edit. Sori offtopicista. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

On kyllä pirun hauskaa tämä 2k-sarja muutaman kaverin kanssa franchisea/seasonia. Varsinkin kun voi lukita pelipaikat, niin kyllä maistuu. Toivotaan että 2k11:sta saataisiin vähän vielä lisää tuohon syöttöön, että voisi syöttämisessä säätää paremmin vielä suuntaa ja voimakkuutta.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]


Tuli ennakkotilattua nhl10 ja itselle kävi sen kanssa myös niin että kyllästytti melkein heti joten laitoin vaihtoon. (siksi ei hyllyssä ole muuta EA:n lätkää kuin 09 tällä hetkellä)
(varmaan tulee taas rutinaa offtopicista ja joku käy poistamassa viestit.. körpele sentäs)
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Tätä peliä kerran koitin pikaisesti ja jätin hyllyyn. Itse en ptiänyt tästä yhtä paljon kuin änäreistä. En pahemmin tarkistellut mutta onko itse säädettävä sliderit yms vai voiko ne ladata jostakin?Drunkeni voisin tulla vaikka joskus pelailemaan sinun kanssa kaveri kutsua vain
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Tätä peliä kerran koitin pikaisesti ja jätin hyllyyn. Itse en ptiänyt tästä yhtä paljon kuin änäreistä. En pahemmin tarkistellut mutta onko itse säädettävä sliderit yms vai voiko ne ladata jostakin?[

2k on "keksinyt" slaiderit. Eli siis slaidereita on todella paljon ja täysin säädettävissä, melkeinpä kaikki. Pelistä voi tehdä hyvin mieleistään.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Slidereita saa imautettua vaikkapa pelin kautta, alkuvalikosta "features" ja sieltä "2k share". Suosittuja ovat esim. o6 ja venom sliderit. Sieltä saa myös ajantasalla olevat kokoonpanot yms.
Myös konsolifinissä on mainioita slider vääntäjiä, omat suosikkini on Cavaleran slider ketjussa jakamat: http://www.konsolifin.net/bbs/yleista-keskustelua-konsoleista-peleista/73860-nhl-2k10-slider-keskustelu.html

Itse olen suosinut sellaista että otan pohjaksi jotkut perushyvät slidut ja sitten muokkailen niitä omien mieltymysten ja taidon nousun myötä. Laitoinpa lootarotalle kaverikutsun.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Kun vähän aikaa sitten liikkui huhua, että NHL 2k11 ei näkisi päivänvaloa, on 2khockey.netin foorumeilla eräs käyttäjä löytänyt seuraavan: 2K Sports: Music for NHL 2K11, Internet/Gaming - Sonicbids

Eli kyseessä on siis "työpaikkailmoitus" yhtyeille, jotka haluisivat olla NHL 2k11 soundtrackilla. Peliä ei ole siis vielä peruttu ensi vuoden osalta.
 
Vastaus: NHL 2K10 [X360]

Kun vähän aikaa sitten liikkui huhua, että NHL 2k11 ei näkisi päivänvaloa, on 2khockey.netin foorumeilla eräs käyttäjä löytänyt seuraavan: 2K Sports: Music for NHL 2K11, Internet/Gaming - Sonicbids

Eli kyseessä on siis "työpaikkailmoitus" yhtyeille, jotka haluisivat olla NHL 2k11 soundtrackilla. Peliä ei ole siis vielä peruttu ensi vuoden osalta.

Pitää tosiaan toivoa ettei peliä peruta jatkossakaan. Tähän on kaksi erinomaisen hyvää syytä.

1) EA:n peli on toistaiseksi ainakin liian kaavamainen omaan makuuni
2) Jos 2k ei pukkaa enää pelejä markkinoille katoaa kilpailu kokonaan jääkiekkopeleistä. Käytännössä kilpailun puuttuminen tarkoittaa helposti sitä että pelintekijät voivat laiskistua(ja julkaisia karsia esim. kehityskuluja). EA:n peli kun myy kutienkin, kun ei ole kilpailua.

Toistaiseksihan EA:n peli on myynyt esim. paremman markkinoinnin, viimeisteletymmän tuotteen ja ns. brändin takia muutenkin täysin riittävästi. Jatkossa ei tarvitsisi edes sitten tehdä kovinkaan hyviä pelejä(vaikken nykyisistä EA:n peleistä liikaa tykkää ovat ne silti ihan kelpotuotteita ja viime vuosina menty selvästi eteenpäin).

Hyvänä esimerkkinä mitä hyvä ja vahva kilpailija tekee voisi käyttää FIFA vs PES tapahtumia. Kun PES sai menestystä ja FIFA sai kokoajan nenilleen sekä ennenkaikkea kärsi myynneissä(ja arvosteluissa), niin EA:n piti tehdä jotain tosissaan. Muutaman viime vuoden FIFA:t ovatkin hyvää esimerkkiä siitä.

Nyt sitten palataan topicciin ja 2k-sarjan k10:n sen verran että onko muidenkin mielestä tuo kaupan tekeminen turhankin helppoa? Varsinkin kun voi vähitellen hivuttaa itseään parempaan miehistöön. Itse kokeilin pitkästä aikaa franchisea yksikseen. Aloitin Pensseillä. Rosterit ja draft-luokan hain netistä.

Noh free agenteista hain pari pelaajaa, jotka tradetin eteenpäin ja pian joukkueeni onkin tälläinen:

Ovechkin-Crosby-Kane
Tavares-Malkin-Ryan
Conner-Vacicek-Kennedy
Poliisi(vaihtelen tätä pelaajaa)-Rupp-Caputi

Gonzo-Doughty
Letang-E.Johnson
Hedman-vaihteleva pelaaja

Fleury
Rask

Tämä joukkue niin että vaihdoin ihan normaaleilla kaupoilla ja menetin oikeastaan vain 2010 kolmannen kierroksen ja 2011toisen kierroksen varausvuorot.

Eli tuohon pitäisi saada ensi versioon vähän parannusta, muutenkin manageripuoleen lisää syvyyttä. Sama toki koskee EA:n versiota. Eihän toki näistä mitään manageripelejä saada, mutta kuitenkin varmaan online-pelaamisen(itse en harrasta oikeastaan ollenkaan) lisäksi varmaan kuitenkin Franchise on se mikä eniten pelaajia innostaa.
 
Ylös Bottom