Terve,
eli alkaa tuo kokemukset otsikko venymään jo mahdottomuuksiin, niin joskohan otettaisiin tämä aihe omakseen.
Moninpelistä haluaisin kommentoida seuraavia alueita:
1. Luistelumalli ei sovi vastakkain pelaamiseen. Puolustus kärsii ja sekös jos mikä on ihmistä vastaan pelatessa kaiken A ja O. Seuraavat kohdat johtuvat aika pitkälti luistelumallin puutteista, ja sen "korjaamiseksi" tehdyt asiat tuntuvat varsin epätoimivilta, ja luovat omat ongelmansa.
Perustelu:
Vertailukohtana minun on käytettävä aiempaa suosikkiani Fox NHL Championshippiä jossa äijän ohittaminen ei onnistukkaan aivan tuosta vain, vaan jos mies halutaan ohittaa vaatii se joka A: huomattavasti suurempaa nopeutta, jolla runnotaan ohi, tai B: kierretään mies, jolloinka aikaa kuluu ja nopeus tipahtaa.
Foxin luistelumallinnus ei ehkä ollut kaunis/oikean tuntuinen, mutta se antoi eväät hyvään puolustukseen, ja se toimi.
2. Puolustuksen kaksi tärkeintä asetta puuttuu, koukku ja tökkiminen.
Perustelu:
Foxin ällötehokas tökkiminen ja miehen liikkeen/toiminnan lamauttava koukku, joita ei tästä löydy(tai siis toteutettu "oikeammin" = vähemmän toimivasti) tekevät puolustuksen varsin haavoittuvaksi, ja tätä onkin "paikkailtu" hurjalla shot blocking määrän kasvattamisella ja veskareiden yli-inhimillisillä torjunta kyvyillä. Ja tämä taasen vie illuusiota simulaatiosta, koska kiekkoja ei saa sisään ns. varmoistakaan paikoista, sekä aiheuttaa hurjia laukaisumääriä maalia kohden.
Yhteenvetona siis: Luistelumallin puutteiden(monimutkaisuuden) vuoksi syntyy valtavat määrät laukaisu-/syöttöpaikkoja joidenka tuloksena syntyy liian vähän maaleja, ja tämän korjaamiseksi tuskin suuretkaan rostereiden ja slidereiden viritykset auttavat
Kysymys, millaisilla asetuksilla/virityksillä olette saaneet pelin tyydyttävään kuosiin, vastakkain pelaamiseen siis ?
eli alkaa tuo kokemukset otsikko venymään jo mahdottomuuksiin, niin joskohan otettaisiin tämä aihe omakseen.
Moninpelistä haluaisin kommentoida seuraavia alueita:
1. Luistelumalli ei sovi vastakkain pelaamiseen. Puolustus kärsii ja sekös jos mikä on ihmistä vastaan pelatessa kaiken A ja O. Seuraavat kohdat johtuvat aika pitkälti luistelumallin puutteista, ja sen "korjaamiseksi" tehdyt asiat tuntuvat varsin epätoimivilta, ja luovat omat ongelmansa.
Perustelu:
Vertailukohtana minun on käytettävä aiempaa suosikkiani Fox NHL Championshippiä jossa äijän ohittaminen ei onnistukkaan aivan tuosta vain, vaan jos mies halutaan ohittaa vaatii se joka A: huomattavasti suurempaa nopeutta, jolla runnotaan ohi, tai B: kierretään mies, jolloinka aikaa kuluu ja nopeus tipahtaa.
Foxin luistelumallinnus ei ehkä ollut kaunis/oikean tuntuinen, mutta se antoi eväät hyvään puolustukseen, ja se toimi.
2. Puolustuksen kaksi tärkeintä asetta puuttuu, koukku ja tökkiminen.
Perustelu:
Foxin ällötehokas tökkiminen ja miehen liikkeen/toiminnan lamauttava koukku, joita ei tästä löydy(tai siis toteutettu "oikeammin" = vähemmän toimivasti) tekevät puolustuksen varsin haavoittuvaksi, ja tätä onkin "paikkailtu" hurjalla shot blocking määrän kasvattamisella ja veskareiden yli-inhimillisillä torjunta kyvyillä. Ja tämä taasen vie illuusiota simulaatiosta, koska kiekkoja ei saa sisään ns. varmoistakaan paikoista, sekä aiheuttaa hurjia laukaisumääriä maalia kohden.
Yhteenvetona siis: Luistelumallin puutteiden(monimutkaisuuden) vuoksi syntyy valtavat määrät laukaisu-/syöttöpaikkoja joidenka tuloksena syntyy liian vähän maaleja, ja tämän korjaamiseksi tuskin suuretkaan rostereiden ja slidereiden viritykset auttavat
Kysymys, millaisilla asetuksilla/virityksillä olette saaneet pelin tyydyttävään kuosiin, vastakkain pelaamiseen siis ?