Vastaus: Nhl 2k7 vs. Nhl'07
Olen pyörinyt 2k3:n hankinnan jälkeen 2khockey.net foorumilla paljon (= aivan liikaa). Minulle parhaiksi arvosteluiksi ja pelin valintakriteereiksi nousevat joka vuosi kyseisen sivuston toverien arviot NHL07:sta. Foorumi on täynnä 2k-sarjan kannattajia ja konsolilätkästä tietäviä. Ajan saatossa monet jäsenet ovat tulleet tutuiksi ja tiedän, kenen sanaan voi arvioissa luottaa. Tänä vuonna moni tutuista tovereista onkin valinnut ehkä hiukan yllätyksekseni EA:n pelin, vaikka monissa arvosteluissa 2k7 onkin kerännyt paremmat pisteet.
Moni on sanonut syyksi sen, että 2k7 on liikaa tuttua ja turvallista, jonka takia oli aika vaihtaa peliä. Minulle yksi suurimmista valintakriteereistä on juuri se seikka, että 2k7 on suoranainen kopio 2k6:sta muutamilla hyvillä lisäyksillä. Vaikkakin 2k6 on ihan toimiva lätkä, se ei ollut kuitenkaan sellainen peli, jota olisin jaksanut pelata kokonaisen kauden. Viimeksi pelasin kokonaisen kauden 2k4:ssa ja 2k6 oli loppujen lopuksi tylsä tekele.
EA:sta olen kuullut paljon hyvää. Pelissä on tottakai omat puutteensa: liian passiiviset pakit hyökkäyksessä, takaperin luistelu tökeröä. Peli on kuitenkin aivan tuore paketti hyvillä herkuilla. Eniten mieltä on viimeaikoina arvioissa lämmittänyt tekoälyn haasteellisuus oikeilla slidereilla ja kovimmalla vaikeustasolla. Konsolilätkässä ei ole mitään parempaa kuin saada selkäänsä tietokoneelta tiukan ottelun päätteeksi, playoff paikka pitää ansaita! Tämänkin takia sivuutan tämän vuoden 2k7:n kylmästi. Vaikka tein 2k6:een editointeja ja fiksailin slidereita, en saanut tietokoneesta tarpeeksi haastavaa. NHL07:ssa tietokone esimerkiksi osaa rokottaa erittäin hyvin pelaajan virheistä ja päättää kauniisti 2 vs. 1 ym. ylivoimahyökkäykset.
Mitä tällä viestillä siis yritän todistaa? En oikeastaan mitään, tai no ehkä sen, että tänä vuonna EA:n tekoäly ei ole niin oikeasti ole niin tyhmä, mitä monet peliarvostelut antavat olettaa (tyyliin Tilt). Toki on viisasta itse kokeilla pelejä ja löytää oma suosikkinsa. Itse olen jo oman suosikkini valinnut, demo on pyörinyt julkaisun jälkeen koneessa taukoamatta.
Olen pyörinyt 2k3:n hankinnan jälkeen 2khockey.net foorumilla paljon (= aivan liikaa). Minulle parhaiksi arvosteluiksi ja pelin valintakriteereiksi nousevat joka vuosi kyseisen sivuston toverien arviot NHL07:sta. Foorumi on täynnä 2k-sarjan kannattajia ja konsolilätkästä tietäviä. Ajan saatossa monet jäsenet ovat tulleet tutuiksi ja tiedän, kenen sanaan voi arvioissa luottaa. Tänä vuonna moni tutuista tovereista onkin valinnut ehkä hiukan yllätyksekseni EA:n pelin, vaikka monissa arvosteluissa 2k7 onkin kerännyt paremmat pisteet.
Moni on sanonut syyksi sen, että 2k7 on liikaa tuttua ja turvallista, jonka takia oli aika vaihtaa peliä. Minulle yksi suurimmista valintakriteereistä on juuri se seikka, että 2k7 on suoranainen kopio 2k6:sta muutamilla hyvillä lisäyksillä. Vaikkakin 2k6 on ihan toimiva lätkä, se ei ollut kuitenkaan sellainen peli, jota olisin jaksanut pelata kokonaisen kauden. Viimeksi pelasin kokonaisen kauden 2k4:ssa ja 2k6 oli loppujen lopuksi tylsä tekele.
EA:sta olen kuullut paljon hyvää. Pelissä on tottakai omat puutteensa: liian passiiviset pakit hyökkäyksessä, takaperin luistelu tökeröä. Peli on kuitenkin aivan tuore paketti hyvillä herkuilla. Eniten mieltä on viimeaikoina arvioissa lämmittänyt tekoälyn haasteellisuus oikeilla slidereilla ja kovimmalla vaikeustasolla. Konsolilätkässä ei ole mitään parempaa kuin saada selkäänsä tietokoneelta tiukan ottelun päätteeksi, playoff paikka pitää ansaita! Tämänkin takia sivuutan tämän vuoden 2k7:n kylmästi. Vaikka tein 2k6:een editointeja ja fiksailin slidereita, en saanut tietokoneesta tarpeeksi haastavaa. NHL07:ssa tietokone esimerkiksi osaa rokottaa erittäin hyvin pelaajan virheistä ja päättää kauniisti 2 vs. 1 ym. ylivoimahyökkäykset.
Mitä tällä viestillä siis yritän todistaa? En oikeastaan mitään, tai no ehkä sen, että tänä vuonna EA:n tekoäly ei ole niin oikeasti ole niin tyhmä, mitä monet peliarvostelut antavat olettaa (tyyliin Tilt). Toki on viisasta itse kokeilla pelejä ja löytää oma suosikkinsa. Itse olen jo oman suosikkini valinnut, demo on pyörinyt julkaisun jälkeen koneessa taukoamatta.