Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K8 vs. NHL 08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opa95
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

opa95

New Member
Pistäkää tänne kaikkia peleistä ja kummasta tykkäät. Itse olen ostanut joka vuosi NHL sarjan pelejä vuodesta 2003. :D Pidän sen taka NHL sarjasta enemmän kun on grafiikka aivan upeaa ja pelattavuus mielestäni mahtava.

Vastaus: NHL 2K8 vs. NHL 08

opa95 sanoi:
Pistäkää tänne kaikkia peleistä ja kummasta tykkäät. Itse olen ostanut joka vuosi NHL sarjan pelejä vuodesta 2003. :D Pidän sen taka NHL sarjasta enemmän kun on grafiikka aivan upeaa ja pelattavuus mielestäni mahtava.

Paha sanoa kun ei ole kumpaakaan vielä tullut. NHL08 näyttää jälleen hienolta. 2K8sta en ole tainnut edes kuvia nähdä. Aiemmista versioista mitä molempia olen pelannut, tykkään enemmän 2K sarjoista. Niissä on mukavasti realistisuutta, esim. läpiajoista tulee maaleja suht hyvin, kun saat moken pistettyä kahville, silti läpiajoja (taktiikasta toki riippuen) ei liukuhihnalta tule. Suorat laukaukset myös uppoavat sillointällöin mukavan yllättävästi, vaikka taso olisi kovanakin.

NHL sarjaan en ole nyt pariin vuoteen kunnolla edes tutustunut, mitä nyt tuttavien luona tullut 360 versioita hakattua. Hienoja ne on ja paljonkin hienompia kuin K sarja. Silti peli tuntuu aina vaan jotenkin yksitoikkoiselta. K sarjoissa tuntuu ettei kahta samanlaista maalia, eikä tilannetta tule. PELATTAVUUDELTAAN parhaat EA sarjan lätkät nähtiin ainakin toistaiseksi megadrivella 90-luvun puolivälissä. Heti sen jälkeen kun olivat saaneet ns. "varmat maalit" poistettua.. :D

Joopa joo, hyvähän näitä on vertailla ko ei oo uusimmista osista tullu oikeestaan mitään tietoa.

EA:n NHL on mulle varma valinta vaikken tiedä kummastakaan mitään, mutta on pelannut jo vuosia EA:n NHL:ää ja se on mielestäni paras. Grafiikka, pelattavuus,lisenssi....

Olen pelannut 2K pelejä myös, mutta ainoa asia mikä on minusta on ollut hyvää siinä on siedettävä selostus:p

Minulla on kokemuksia molemmista vuosien varrelta. Koska ei ole kokemuksia tulevista peleistä peilaan tässä vertailussa aiempiin peleihin. EA:n sarjalla on tunnetusti ollut omat ongelmansa muun muassa tekoälyn suhteen, ns. varmojen maalien tekeminen sekä lukemattomat bugit.

NHL 2K7:ssa on muutamia pieniä asioita jotka ärsyttävät suunnattomasti. Esimerkiksi se, että suurin osa vedoista kimpoaa aina maalivahdista sisään. Myös paljon kehuttu tekoäly on 2K7:ssa hieman yliarvostettua. Esimerkiksi tilanne, jossa minulla on kiekko oman maalin takana, vastustaja karvaa kolmella pelaajalla. Ei se mitään, mutta kun kaikki juoksevat minun ja kiekon perässä. Siitähän on sitten helppo heittää lätty keskialueelle ja aloittaa ylivoimahyökkäys. Myös muutenkin paljon mainostettu tekoäly ja se että, tietokone osaa puolustaa on aivan liian yliarvostettua. Mielestäni pelissä on melko helppo päästä maalintekosektorille. Huomautan tässä vaiheessa, että puolustustaito sekä muut vaikeusastetta lisäävät slaiderit ovat tapissa. Tästä päästäänkin yhteen heikkouteen. Peli on yksinkertaisesti liian helppo. Edes liigan huonoimmalla joukkueella menestyminen ei tuota vaikeuksia. Kaiken lisäksi pelin grafiikka on häpeällisen huonoa kolmannen sukupolven pelikoneelle. Myös taklaus- ja laukaisuanimaatiot ovat lievästi sanottuna kömpelöitä. Fyysisen pelin ystävänä olen myös erittäin pettynyt siihen, että pelissä ei voi tehdä edes lonkkataklausta. Myös se harmittaa, että kiekko ei ole dynaaminen erillinen objekti. Esimerkiksi irtokiekkoon laukaiseminen ei ole mahdollista, vaan kiekko pitää ottaa ensin haltuun, jolloin maalintekopaikka onkin useasti jo hukattu.

Itse pidän simulate-tyylisestä jääkiekosta ja haluan pelata mahdollisimman realistista jääkiekkoa. Aiemmin on pidetty itsestäänselvyytenä sitä, että 2K-sarja on siinä edellä EA:n sarjaa, mutta kokemukset 2K7:sta ovat ainakin kaventaneet tuota eroa. Kaikki nuo edellisessä kappaleessa mainitut puutteet nakertavat pelin realistisuutta rotan lailla.

Itse aion hankkia EA:n NHL 08:n. Enkä vähiten SM-liigan, innovatiivisen skill stickin (olenkin odottanut jo vuosia, että milloin tämä tajutaan tehdä) ja hienon grafiikan ja sulavien animaatioiden takia. Muistaakseni NHL2004:ssa tuo skill stick esiintyi siinä muodossa, että sillä pystyi veivaamaan puolelta toiselle. Myös ennakoiden mukaan tuohon EA.n sarjaan teköälyyn ja varsinkin puolustuspeliin on tulossa kehitystä.

Tässä vielä IGN-pelisaitin ennakko, joka julistaa näin:

we can confidently and irrevocably state that NHL 08 is the more realistic hockey experience we've ever played, period.

Suomeksi siis: me voimme huolettomasti ja peruuttamattomasti julistaa, että NHL08 on realistisin jääkiekkokokemus mitä olemme koskaan pelanneet, piste.

Hele sanoi:

we can confidently and irrevocably state that NHL 08 is the more realistic hockey experience we've ever played, period.
Pakkohan tuo on sitten uskoa :D

Mutta oikeesti nyt ko luin tosta niin ainoa osa alue joka on parantunu paljon on luistelu, joka on tehty täysin analogiseksi. Tää on ihan perhanan hieno juttu ja vissiin ensimmäinen kerta urheilupelissä? Pes 2008 sais pölliä tuon idean.

Mutta mitä tulee sun NHL 2K:n tekoälyn dissaukseen, niin... Sitä tekoälyä verrataan aina pahimman kilpailijaan pelin tekoälyyn. Ja siinä vertailussa 2K sarja on ihan ylivoimanen. EA:n NHL:ssä on hyvä jos pystyy 10 sekuntia pyörittämään oikean näköstä ylivoimapeliä. NHL 2K:ssa varsinki erikoistilanteet pyörii ihan perhanan tyylikkäästi.

Jos Pes sarjan tekoälyäki verrattais oikeeseen fudikseen nii eihän siinä ois ees mitä verrata. Pes pystyy parhaimmillaan simuloimaan yläasteen pallottelua jos sitäkään.

Philosopher sanoi:
EA:n NHL:ssä on hyvä jos pystyy 10 sekuntia pyörittämään oikean näköstä ylivoimapeliä. NHL 2K:ssa varsinki erikoistilanteet pyörii ihan perhanan tyylikkäästi.

Siitä tulikin mieleen, että myös noissa erikoistilanteissa on paljon dissaamista. Esimerkiksi alivoimalla meikäläisen passiivinen neliö ei malta millään pysyä kasassa. Aina joku tietokoneen pelaaja irtoaa siitä ja lähtee koohottamaan. Mutta se on totta, että esimerkiksi ylivoiman pyörittäminen on paljon nautittavampaa kuin EA:n sarjan aiemmissa peleissä. Ei sekään ole lähellekkään mitä se voisi ja pitäisi olla, mutta siinä sentään pystyy syöttämään viivalle siten, että pakki saa sen kiinni.

Hele sanoi:

Suomeksi siis: me voimme huolettomasti ja peruuttamattomasti julistaa, että NHL08 on realistisin jääkiekkokokemus mitä olemme koskaan pelanneet, piste.

Huomaa että eivät olleet vielä ehtineet pelaamaan 2K8:aa kun tuon jutun tekivät. :D

Niille jotka eivät ole pelistä edes kuvaakaan nähneet niin tässä on virallinen traileri: http://www.youtube.com/watch?v=whuPy0fUpI4

Sniper sanoi:
Huomaa että eivät olleet vielä ehtineet pelaamaan 2K8:aa kun tuon jutun tekivät. :D

Niille jotka eivät ole pelistä edes kuvaakaan nähneet niin tässä on virallinen traileri: http://www.youtube.com/watch?v=whuPy0fUpI4
Tuo traileri kertoi pelistä ihan yhtä vähän kun nykypäivän trailerit yleensäkkin... laitettu vaan hienoja läpiajoja ja taklauksia ja ei sekuntiakaan pelikuvaa... enpä lähtis peliä kehumaan/dumaamaan tuon trailerin perusteella.

Aikoinaan 2k3 lätkä iski niin lujaa että se pakotti EA:nkin yrittämään. NHL 2003 = huonoin lätkäpeli ikinä. Muka hauska selostus oli aivan oma lukunsa. Onneksi Sega tuli puun takaa ja pisti asiat järjestykseen. Nykyään tilanne on taas enemmän tasoittunut. Voi olla että tähän talouteen hankitaan molemmat ja katsotaan kumpi pelittää paremmin.

Tällä kertaa näyttää oikeasti siltä, että molemmat pelit hipovat täydellisyyttä. Siispä lätkähullujen (kuten minun) kannattaa ostaa suoraan molemmat pelit.

Kyllä, pelkästään graafisestihan 2k7:sta 2k8:siin siirtyminen on huima. Tosin 2k7:kahan oli vain last gen käännös. Vaikuttaa todella lupaavalle tuo Pro Stick myöskin.

Tietääkö kukaan että kumpi tulee olemaan parempi nettipeli ominaisuuksiltaan? Grafikoilla ei niin väliä kunhan pääsee hakkaamaan muita netissä.

Nyt on sellainen fiilis että joutuu ostaa molemmat. Se, kumman ostan ensimmäisenä onkin vaikea päätös.

Kerrotakoon se nyt tännekin vielä että 2K8:n PS3-versiossa ei voi käyttää 2khockey.netistä löytyviä gflamesg:n autenttisisa maalisummereita/-biisejä. Kun PS3 ei tällä hetkellä tue custom soundtrackejä.

Aleksi sanoi:
Aikoinaan 2k3 lätkä iski niin lujaa että se pakotti EA:nkin yrittämään. NHL 2003 = huonoin lätkäpeli ikinä. Muka hauska selostus oli aivan oma lukunsa. Onneksi Sega tuli puun takaa ja pisti asiat järjestykseen. Nykyään tilanne on taas enemmän tasoittunut. Voi olla että tähän talouteen hankitaan molemmat ja katsotaan kumpi pelittää paremmin.

Ite pidän NHL2K3:sta yliarvostettuna pelinä. Maalivahdit oli ylihyviä, tosin NHL 2003 oli tosiaan aika kuraa. EA:n 2004 oli hyvä lätkäpeli jota tuli tahkottua aika paljon. Ei tosin mikään mestariteos sekään.

2K5:sella Sega ryöpytti EA:n vastaavan täysin ja 2K6 jatkoi samaa linjaa. Vasta tää EA:n next-gen 07 on ottanu asemaa takaisin. Sitäpaitsi huhupuheiden mukaan uusilla konsoleilla 2K7 jäätyy aikalailla. Current-genillä 2K7 oli kyllä pelattava laatuhoki.

käkikotka sanoi:
Sitäpaitsi huhupuheiden mukaan uusilla konsoleilla 2K7 jäätyy aikalailla.

Mulla on 2K7 jäätynyt kerran ja sekin oli online-liigavalikoissa. Muuten ei mitään ongelmia.

Ylös Bottom