Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9: Peliasetukset

Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Kiitoksia pm:lle slidereista, siisteintä lätkää koskaan. Piste.

Erittäin hieno 2-1 voittooni päättynyt ottelu tuli tuossa pyöräytettyä. Ihan oikeasti tämä näyttää ja tuntuu pelottavan paljon oikealta jääkiekolta sidecamilla ja kaikki ikonit pelaajanimiä lukuunottamatta pois päältä. Erityisesti tykkään tuosta väännöstä mikä pelissä on. Ottelun aikana saattaa olla todella pitkiä jaksoja, joissa kumpikaan joukkue ei pääse hyville maalipaikoille. Väännetään vaan ja taistellaan kiekosta! Mainittakoon vielä, että superstar-moveja en nähnyt ainoatakaan tekoälyn suorittamana, itse tein yhden :).

Laskin Tripping-jäähyt lukemaan 40 ja nyt tuntuu olevan nekin aika hyvin tasapainossa. Jäähyjä tuli realistinen määrä ja sellaisista tilanteista mistä pitikin.

Pelasin muuten 2K8:ia tämän jälkeen ja aika on kyllä kullannut muistot.. ei se niin hienolta enää tuntunutkaan.
Kiitos Poro kommentista! Toimii kovasti omaankin makuun.

Pelasin eilen Washingtonilla kauden avauksen Atlantaa vastaan ja otin selkääni 4-1. Atlanta paukutti pelissä maalien lisäksi 4 tolppaa ja olin useasti helisemässä Atlantan ykkös- ja kakkoskenttää vastaan. Positiivista tappion lisäksi (on hemmetin mukavaa saada köniin koneelta) oli myös se, että otin vastustajaa enemmän jäähyjä. Taisi mennä 12-2 minuutit minun nimiini (itse otin muutaman ja kone loput). Tripping tuntuu olevan aika hyvässä balanssissa nyt näillä uusilla asetuksilla, ei jatkuvaa huitomista tietokoneelta ja tietenkin hyvin saa myös tarvittaessa alemmas ruuvattua jäähyasetuksia, mitkä eivät onneksi vaikuta pelivauhtiin ym.

Luulen että näillä uusilla asetuksilla (V2) tulee pelattua kausi jos toinenkin. Tietokone tekee maaleja erilaisista tilanteista ja peli tuntuu "reilulta" kaiken aikaa.
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Loistavaa lätkää kyllä, kuten monesti todettu :) Annoin äsken naperolle (Crosby) kumppaneineen 6-3 selkään Carterin tehdessä neljä häkkiä. Yksi asia vaan pisti silmään, en tiedä miten muilla, mutta taklauksia oli itselläni 26, Pittsburghilla 4?! Onko muilla samanlaisia havaintoja? Lisäksi tolppakuteja oli varmasti toistakymmentä. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, onko näkynyt vastaavia?
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Loistavaa lätkää kyllä, kuten monesti todettu :) Annoin äsken naperolle (Crosby) kumppaneineen 6-3 selkään Carterin tehdessä neljä häkkiä. Yksi asia vaan pisti silmään, en tiedä miten muilla, mutta taklauksia oli itselläni 26, Pittsburghilla 4?! Onko muilla samanlaisia havaintoja? Lisäksi tolppakuteja oli varmasti toistakymmentä. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, onko näkynyt vastaavia?

Nojoo. Joissakin matseissa tolpat on kilisseet näillä V2 -asetuksilla vähän enemmän, toisissa vähemmän. Riippuen siitä, kuka on vetoa ottamassa. Tärkeintä kuitenkin on, että kone heittää kiekkoa nuottaan kunnon paikoista, vaikka välillä vähän kiliseekin. :)

Taklauksia sinulla ystäväni on varmaan sen takia noin paljon, kun tykkäät jyrätä jäällä, haha. Kaikkia pieniä tönimisiähän ei peli rekisteröi taklauksiksi, vaikka kontaktia siis enemmän jäällä saattaakin olla. Minulla hitit yleensä 5-10 luokkaa matsia kohden. Tykkään käyttää mailaa ja antaa niittiä vain tosipaikan tullen (= neitikiekkoa).
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Taklauksia sinulla ystäväni on varmaan sen takia noin paljon, kun tykkäät jyrätä jäällä, haha. Kaikkia pieniä tönimisiähän ei peli rekisteröi taklauksiksi, vaikka kontaktia siis enemmän jäällä saattaakin olla. Minulla hitit yleensä 5-10 luokkaa matsia kohden. Tykkään käyttää mailaa ja antaa niittiä vain tosipaikan tullen (= neitikiekkoa).

No meneehän se noinkin :) Mutta tietokoneen soisi myös vähän enemmän ajelevan, mutta katsotaan nyt :) Kuten huomattu, tässä pelissä on onneksi täysin erilaisia matseja tarjolla, kaikki eivät mene samaa kaavaa.
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Nuo pm83:n sliderit on kyllä muuten hiton hyvät, mutta itse koen ongelmaksi tuon normal-pelinopeuden, jolla kiekko pomppii esimerkiksi maalinedus-ruuhkissa niin nopsakasti, ettei silmä pysy mukana, samaten lämärit ovat laserpyssyjä. Tai sitten tuo on tottumiskysymys. Slow sopii ainakin itselleni paremmin, mutta tällöin joutuu nostamaan offense skillin 25-30 tienoille, jottei ukot luistelisi tervassa. Tämä puolestaan lisää koneen tekemiä superstar-moveja hieman, mutta pystyn elämään niiden kanssa. Rikkovat vain hieman realismin immersiota.
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Nuo pm83:n sliderit on kyllä muuten hiton hyvät, mutta itse koen ongelmaksi tuon normal-pelinopeuden, jolla kiekko pomppii esimerkiksi maalinedus-ruuhkissa niin nopsakasti, ettei silmä pysy mukana, samaten lämärit ovat laserpyssyjä. Tai sitten tuo on tottumiskysymys. Slow sopii ainakin itselleni paremmin, mutta tällöin joutuu nostamaan offense skillin 25-30 tienoille, jottei ukot luistelisi tervassa. Tämä puolestaan lisää koneen tekemiä superstar-moveja hieman, mutta pystyn elämään niiden kanssa. Rikkovat vain hieman realismin immersiota.


Heitin tänään omat slaiderini romukoppaan sen jälkeen kun kokeilin Calavera sun asetuksia :D Oli niin paljon kivempaa pelata ja realismia löytyy! Itse pidin vain vähän aikaa Pm83:sen slaidereista, koska itseänikin alkoi häiritsemään pelaajien hitaus yms.
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Kovasti olen muokannut noita slidereita taas. Ei näihin ole koskaan tyytyväinen :)
Kunhan kotiudun töistä, laitan tänne viimeisimmät sliderit joilla olen pelaillut.
 
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Tässä viimeisimmät. Tempo on realistisen hidas, ilman että peli on tahmean tuntuista. Lisäksi kiekon liikkeitä on helpompi seurailla. Maaleja tulee aika paljon, mutta tuota voi helposti säätää goalie skillia nostamalla.

Offemse skill on alhainen, koska se vaikuttaa nopeuteen ja koneen superstar-moveihin.

Testatkaa ja kommentoikaa.

GAME SETTINGS

Difficulty: Allstar / Hall of Fame
Period Length: 6-10 minutes
Game Speed: Slow
Puck Friction: 75
Ice Friction: 10
Goalie Puck Freeze: 10

Penalties: 100
Kaikki 100 paitsi:
-Tripping 50
-Charging 60
-Spearing 50
-Penalty Shots 50

CAMERA: Side, Zoom 5, Height 10

SLIDER NAME: HUMAN/CPU

Goalie Skill: 25/20
Offense Skill: 25/15
Defense Skill: 30/25
Speed Burst Effect: 50/35
Speed Burst Time: 50/25
Speed Burst Recovery: 35/40
Fatigue Resistance: 50/50
Fatigue Recovery: 35/25
Fatigue Time: 90/100
Hitting Power: 10/12
Shot Accuracy: 45/30
Pass Accuracy: 75/15
Pass Speed: 25/25
Pass Interceptions: 50/40
Rebound Distance: 50/50
Shot Blocking: 0/0
Puck Retention: 30/20
Puck Control: 30/0
Goalie Anticipation: 30/25
Goalie Saves: 30/30
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9: Peliasetukset

Tässä viimeisimmät. Tempo on realistisen hidas, ilman että peli on tahmean tuntuista. Lisäksi kiekon liikkeitä on helpompi seurailla. Maaleja tulee aika paljon, mutta tuota voi helposti säätää goalie skillia nostamalla.

Offemse skill on alhainen, koska se vaikuttaa nopeuteen ja koneen superstar-moveihin.

Testatkaa ja kommentoikaa.

Oletko täysin varma, että offense skill vaikuttaa kaikkien pelaajien hyökkäyspainotteisiin arvoihin (nopeus, laukaus), ja ettei kyseessä ole vaan hyökkääjien taitoslider erikseen?

On noiden kanssa saanut vääntää. En osaa todellakaan vielä päättää, tai löytää sitä "oikeaa" tasapainoa ja asetussettiä. Välissä tempo on slow ja off/def skillit korkealla, välissä taas normal ja vastaavat skillit matalalla. Kaikki muu sitten vaihtelee noiden mukaan. Kyllähän tässä joutuu tyytymään tiettyihin asioihin, eikä kaikkea tietenkään taas saa. Äijien warppailu ja töksähtely etenkin player skillien ja nopeuksien ollessa erittäin matalalla ottaa silmään ja tuntuu pelissä, vaikka muuten olisikin parempi tuntuma. Ikuista tasapainoilua.

Ja koska pelit sujuu eritavalla ja jokainen peli on vähän erilainen, tulee tehtyä liian helposti vääriä tulkintoja muutaman ottelun perusteella että mikä vaatii säätöä ja mikä ei - mikä nyt on toisaalta kärsimättömyyden puutetta, mutta toisaalta taas ei peliä pitäisi joutua tuntitolkulla säätämään että kuitenkin säädöt, joiden PITÄISI toimia yksinkertaisesti, olisivat jotenkin kohdallaan. Monia helvetin vuosia jo ollut yhtä sotkua asetusten/rostereiden ja taitoarvojen kanssa tappelu ja editointi. Luulisi nyt että osaisivat jotenkin koodata yksinkertaisemmaksi ja paremmaksi tuon taitojärjestelmän ja miten asiat vaikuttavat toisiinsa. Luovuttaisivat vaan, aloittaisivat alusta, selkeämmin ja paremmin. Siitä lähtien kun taitoja alkoi olla parinkymmenen luokkaa ja jokaiset arvot toimivat toistensa kanssa ristiin miten sattuu, on koko höskästä tullut enemmän ja enemmän epäselvää ja oikkuilevaa - eikä mitään mainittavaa ole saavutettu. NHL '94 ja '95 ovat vieläkin perhana parhaita. Kyllä, koitin. NHL 09 sentään omaa jokseenkin yksinkertaisen ja selkeän tuntuman. Ihme, tuli sitäkin kehuttua edes jotenkin.

Olen liian vanha ja kyyninen. Anteeksi perkele. En vaan osaa käsittää miten yksinkertaisia asioita kädetetään vuodesta toiseen, varsinkin aikana jolloin on jo ollut helvetin kauan mahdollista saada hommat tuntumaan edes puoliksi samalta miltä ne saadaan näyttämään. Säätelen tämän pelin kanssa silti vielä aikani, maalinteko on vaan välissä niin palkitsevaa. Voi silti olla että parin viikon päästä saa kaivella takapihalle taas kuoppia.

Pitää muuten ilmeisesti opetella pro stick evolution (huoh hyvä jussipaita ja perkele mikä nimi)-kontrollit. Hybridillä 90% syötöistä on aina lättyjä, vaikkei edes haluaisi. Varmasti jotain muutakin paskaa on, että joutuu kaiken tekemään mahdollisimman vaikeasti. Erityismaininta 30 minuuttia kestävästä heittäytymisestä, joka vielä keskialueella toimii polvillemenona ja katkaisuvälineenä hyvin, mutta omassa päässä onkin vähän eri juttu.
 
Ylös Bottom