Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poro24
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

First Look at the new 2k Sports Online Leagues.

"We feel this might be the strongest video game supported application on the market."

Ja siltä kyllä näyttääkin. Hienoa :).

Uuuuhh! Onpa hyvännäköistä settiä!

Ei malta odottaa online-liigoja;)

Uudet liigaominaisuudet näyttävät hyviltä ja lisäävät ominaisuuksia. Ehkä lemppari on kuitenkin tuo omien pelitilallevideoiden uploudaus kaikkien nähtäville. Esim. Finaalimaalit tai top-5 -maalit tms.

Mitä nyt olen Youtubesta joitain demovideoita katsonut niin ihan hauskalta tuo nyt on vaikuttanut. Tuuletukset maalien jälkeen ovat näyttäneet todella onnettomilta. En nyt tiedä miten yleensä on NHL:ssä tapana, mutta kyllä ketjukaverit voisivat maalia yhdessäkin juhlia... Tulisi nyt jo meille (eurooppalaisille) Xbox-pelaajillekkin...

Demoa pelanneenna voin kertoa että kyllä pelaajat toisiaan taputtavat olalle yms, edelleen harmina on se ettei voi replayta tallentaa, toki vois kuvata tuon erän, mutta kännykameralla ei saa semmoista jälkeä että kehtaa näyttää.

Demoa pelanneenna voin kertoa että kyllä pelaajat toisiaan taputtavat olalle yms, edelleen harmina on se ettei voi replayta tallentaa, toki vois kuvata tuon erän, mutta kännykameralla ei saa semmoista jälkeä että kehtaa näyttää.

No ehkä minä uskon sitten sinua :) Tällä hetkellä tämä on kuitenki se lätkäpeli mitä olen hankkimassa. Edellinen 2K-peli omassa hyllyssä on 2K3, joka oli kyllä kova. Nyt kaipaa jo vaihtelua kahden NG EA-lätkän jälkeen. Toivottavasti demo olisi jo maanantaina saatavilla.

Pistetäänpä nyt tännekkin, kuvasin sitten kännykameralla maalin jonka sain demossa, tuossa sitä tuulettamista vähän näkyy. Tuuletukset näyttävät toimivan niin että jos siinä on pelaajia lähellä, silloin juhlivat yhdessä tms. Olen nähnyt jopa kolme pelaajaa juhlimassa yhdessä, ensin on kaksi ns "halanneet" ja sitten on kolmas tullut ja taputtanut selkään :) Maalista sen verran että kimpoaa pakin luistimesta yllättäen ja mokke aavistaa väärin :D

Nhl 2k9 Demo Goal

Laatu on sitten todella surkeaa, kun on kännykällä kuvattu suoraan tv ruudusta.

Oli miten oli, täysin järjetöntä kuitenkin ettei koko ketjua saada juhlimaan. Tämä on just ongelma näissä 2K-lätkäpeleissä. Jätetään jostain syystä tuollaisia naurettavia epäkohtia peliin, joita fanit sitten ihmettelee. Ja silloinhan saa melkein jo orgasmin kun saa edes 3 pelaajaa juhlimaan samaan paikkaan :D

Eihän tuo tosiaankaan tätä peliä pilaa, mutta ihmettelenpä tässä ajan kulukseni. Realistisen näköiset maalivahdit ja maalinjälkeiset juhlinnat saisi jo paljon lisää fiilistä peliin. Ja niiden luulisi olevan helposti toteutettavissa?

Onhan toi juhlinta vähän koomisen näköistä ja luultavasti se on helposti korjattavissa, ja korjaantuneekin lopulliseen versioon. Mutta onko tuolla juhlimisella oikeesti mitään väliä? Niitä katsoo ekat pelikerrat, mutta kun peliä aletaan enemmän pelaamaan, kuka niitä enää jaksaa katsoa?! Eikös ne siivuteta ja odota hidastusta maalista, jos sitäkään. Tärkeämpää on noiden hidastuksien laatu ja ne näyttävät todella hyviltä.

HIdastukset tosiaan näyttävät hyviltä. Viime vuosilta tutut mainiot kiekkofysiikat näyttäisivät olevan tallella, joten mukavaa silmäillä menoa noin laadukkaista uusinnoista. 2K8:ssa oli uusinnat vähän hakusessa...

Tässä olisi CPU vs. CPU ottelu demosta ja ihan rehellisesti sanottuna kyllähän tuo vakuuttaa ainakin itseäni. Pelaajat tekivät muutamia huomattavan fiksuja ratkaisuja ja presentaatio yleisön eläessä mukavasti mukana on aivan eri tasolla 2K8:iin verrattuna. Tällä hetkellä on vaikea uskoa, etteikö NHL 2K9 oikeilla asetuksilla ja custom-soundtrackeilla tarjoaisi loistavaa viihdettä :).

Muutamassa uusinnassa, kuvakulma oli suoraan maalivahdin yläpuolelta josta näky kunnolla kuinka kiekko iskeytyi maaliin, varmasti hyvä esim 5 hole maaleja ajatellen, tuli jotenkin niin tv lähetyksen fiilis siitä :)

Oijoijoi, näyttää todella hyvältä :) Nyt en edes harkitse muuta kuin NHL 2k9:iä, se on varma! :) Viime vuonna EA:n tekele vei mennessään, mutta en tyhmyyttäni edes tutustunut kunnolla 2k8:iin :( Olen sitä mieltä että todelliset lätkäfanit ovat 2k9:in puolella, ja sunnuntaipelaajat valitsevat mielellään EA:n, joka on hieno päältä mutta mitä kauemmin peliä pelaa, sitä enemmän tilanteet ja maalit muistuttavat toisiaan (huomasin tämän jo muutaman kuukauden jälkeen kun pelasin NHL 08:ia.

Semmoista vielä että milloin oikeasti tiedetään 2k9:in julkaisupäivä (Suomeen)? Ahdistaa kun ei voi alkaa laskea päiviä kun kokoajan joutuu miettimään että entäs jo peli saapuu kauppoihin vasta Marraskuussa :confused: Nimittäin vaikka lätkäkuume on hirveä, EA:n tekelettä en osta.

Semmoista vielä että milloin oikeasti tiedetään 2K9:in julkaisupäivä (Suomeen)? Ahdistaa kun ei voi alkaa laskea päiviä kun kokoajan joutuu miettimään että entäs jo peli saapuu kauppoihin vasta Marraskuussa :confused: Nimittäin vaikka lätkäkuume on hirveä, EA:n tekelettä en osta.

Hyvä kariasi. Saanko kysyä, miksi olet kääntynyt niin jyrkästi EA:n NHL-sarjaa vastaan?

Mä supporttasin monia vuosia 2k-sarjaa, kunnes EA:n 07 käänsi asetelmat. Skillstick oli vaan niin mahtava keksintö, että oli helppoa hypätä EA:n kelkkaan. Lisäksi 2k sarjassa oli aina ollut todella raivostuttavia ison luokan bugeja (kuten loukkaantumisbugit 2k3:ssa ja 2k5:ssa, jotka päättivät molemmilla kerroilla franchisen ja pelin pelaamisen minulla)

2007 syksyllä tein päätökseni ja ostin EA:n version. Olin pitkään tyytyväinen, enkä edes harkinnut katuvani päätöstä. Lopulta siinä maaliskuussa alkoi pelaaminen tökkiä todella pahasti. Pelit kavereita vastaan sekä online pelaaminen jaksoi edelleen innostaa, mutta tekoäly alkoi olemaan aika nähty. Kaiken lisäksi en löytänyt oikeaa vaikeustasoa. Pro oli liian helppo, kun taas All Starilla matsit päättyi liian usein 1-0, 2-0, 2-1 ja 3-1 tuloksiin, eli realismi ja statsit alkoi kärsiä. Peli aiheutti vaikeimmalla (superstarilla) välillä sellaisia oikeusmurhia ja itkupotkuraivareita, ettei tosikaan.

Työkaverini suosittelemana innostuin NHL 2k8:sta. Myin EA:n 2008 pois ja vaihdossa hommasin itelleni Nhl 2k8:sin. Aluksi meni aika kauan opetella taas 2k-näppäimet. Samalla hain itselleni sopivaa vaikeustasoa ja slidereita. Kun näppäimet alkoi taas olemaan perstuntumassa, alkoi konsolilätkä taas olemaan hauskaa. Aloittamiskynnys kovempi kuin EA:n vastaavassa, mutta koska pelaan paljon yksin (franchise modea), ei tätä ostosta joutunut katua.´

Kuitenkin 2k8 alkoi lopulta tökkiä, vaikka pelailen silloin tällöin vieläkin. Nyt olen hakannut kaverilla Nhl 2008, jotta saisin EA:n näppäimet taas muistiini, kun Nhl 2009 ilmestyy.

Mulla on paha dilemma. EA:n be-a-pro mode houkuttelee kovasti, ellei sitä olla ryssitty pahemman kerran, uskon että siitä tulee meikäläisen kovin online addiktio sitten Counter Striken ja WOW:in. Toisaalta 2k9 videot näyttää myös todella lupaavilta ja tämän vuoden skillstick vaikuttaa paremmalta (laukaisu RB napista oli todella tönkkö).

Jos olisin rikas mies, tietty molemmat. Rahaakin voisi jopa periaatteessa olla molempiin, mutta olisi kiva keskittyä toiseen ja tulla siinä hyväksi. Tai ehkä teen taas kuten viime vuonna. Ostan jomman kumman, ja kun kyllästyn, vien pois ja vaihdossa kilpalijan peli tilalle.

Hyvä homma että kilpailu käy kovana, molempien on kehityttävä jos haluaa pysyä peleissä mukana. Toisaalta sitä silti toivoisi, että olisi vain yksi lätkäpeli, jossa olisi näiden molempien pelien hyvät puolet :]

Niin ja kohtahan tulee myös PES2009 ja Fifa 09.. täsmälleen sama ongelma kuin 2009 ja 2k9 kanssa.

(Huh, tästähän saisi melkein blogin jo :D)

Oijoijoi, näyttää todella hyvältä :) Nyt en edes harkitse muuta kuin NHL 2k9:iä, se on varma! :) Viime vuonna EA:n tekele vei mennessään, mutta en tyhmyyttäni edes tutustunut kunnolla 2k8:iin :( Olen sitä mieltä että todelliset lätkäfanit ovat 2k9:in puolella, ja sunnuntaipelaajat valitsevat mielellään EA:n, joka on hieno päältä mutta mitä kauemmin peliä pelaa, sitä enemmän tilanteet ja maalit muistuttavat toisiaan (huomasin tämän jo muutaman kuukauden jälkeen kun pelasin NHL 08:ia.

Semmoista vielä että milloin oikeasti tiedetään 2k9:in julkaisupäivä (Suomeen)? Ahdistaa kun ei voi alkaa laskea päiviä kun kokoajan joutuu miettimään että entäs jo peli saapuu kauppoihin vasta Marraskuussa :confused: Nimittäin vaikka lätkäkuume on hirveä, EA:n tekelettä en osta.

Harvinaisen lapsellista kommenttia. Sehän vaikuttaa aika paljon siihen onko todellinen lätkäfani minkä konsolipelin ostaa :D

Harvinaisen lapsellista kommenttia. Sehän vaikuttaa aika paljon siihen onko todellinen lätkäfani minkä konsolipelin ostaa :D
Heh, jooh. Itse olen kyllä mielestäni ihan suht kova lätkäfani, ja siitä huolimatta on tullut vietettyä pari viime vuotta EA:n lätkäpelin parissa. :rolleyes: Mutta tottahan tuo siltä osin oli, että varmastikin sunnuntaipelailijat valitsevat nimenomaan EA:n mieluummin, sillä mm. sen kontrollit ovat helpommin opittavat -- tai ainakin viime vuonna olivat. :)

Kyllä odotukset ovat kovat, etenkin Online-liigojen suhteen. Pelaajien fysiikka ja taklaukset saavat suorastaan autuaan hymyn huulille. Tätä olen itse odottanut todella paljon! Nyt pienellä miehellä rymistely on enemmänkin survivor-touhua, kuin itsestäänselvää kajauttelua pitkin laitoja. Pelityylit pääsevät oikeuksiinsa, sekä realismi korostuu entisestään. Ihan älyttömästi kyllä odotan.
EA:n pelikin lienee parannettu painos edellisestä, joten varmasti tulee kokeiltua sekin, Be a Pro-muoto houkuttelevimpana porkkanana. Mutta kyllä nyt VC:n astuessa ruoriin aletaan olla sillä tasolla, jolla 2k-sarja kuuluu ollakin. Eikun odottelemaan demoa ja sitä kautta tositoimia!

Totta, eihän se vaikuta :D Mutta asiaan, heitin tuollaisen kommentin vain koska itse olen kääntymässä 2k:n puoleen, ja aina tuollaisia "heittoja" ei kannata haudanvakavasti ottaa :) Ehkä innostus on nyt niin kova, että haukun liikaa EA:n peliä, vaikka tiedän että sekin on hyvä, ei siinä mitään. Mielestäni vain liian samanlainen viedoitten perusteella kuin 08 jossa tekoäly alkaa varmasti toistella liian aikaisin itseään niinkuin 08:ssa, yms. Lisäksi 2k9:sin videot ovat tehneet sellaisen vaikutuksen, että en tosiaan edes harkitse NHL 09:iä, vaikka graafisesti peli ei ylläkään EA:n tasolle, mutta sillä ei ole minkäänlaista merkitystä, pelattavuus ja aidontuntuinen fiilis ennenkaikkea. Pahoittelut jos joku oikeasti veti herneet tosta kommentista. Tiedän että molemmat ovat sellaisia pelejä, joista lätkäfanit pitävät.

Kaverilla viikonloppuna tuli n. 20 peliä demoa pelattua vastakkain. Ei ole tähän mennessä 2k sarjan pelit säväyttäneet eikä tämäkään peli sitä tehnyt. Pelaaminen tuntui suht realistiselta, mutta sarja ei vaan jostain syystä säväytä. Ea:n pelejä on vaan paljon mukavampi pelata mielestäni.

Kohta alkaa odotus käydä sietämättömäksi. Konsolinetissäkin EA:n NHL 09:iä voi jo ennakkotilata mutta 2k9:stä ei ole vielä hajuakaan, edes julkaisupäivästä :( Mutta, eikös se sanonta kuulu että hyvää kannattaa aina odottaa. :)

Kohta alkaa odotus käydä sietämättömäksi. Konsolinetissäkin EA:n NHL 09:iä voi jo ennakkotilata mutta 2k9:stä ei ole vielä hajuakaan, edes julkaisupäivästä :( Mutta, eikös se sanonta kuulu että hyvää kannattaa aina odottaa. :)

Play.com:sta 2k9:n voi ennakkotilata hintaan 35.

Pistetään nyt tännekkin niin näkeepähän kaikki pelistä kiinnostuneet jos ei PS3 puolelta ole ketjua seuraillut:

Games Convention Questions 20.8

Eli tyyppi on menossa noille messuille ja ketjuun saa esittää lyhyitä kysymyksiä joihin saadaan 22.8 eli varmaan viimeistään lauantaina vastaukset. Itse en kysynyt mitään kun moni oli jo itseäkin kiinnostavat kysymykset esittänyt, mutta mielenkiinnolla odotan vastauksia :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

2khockey.net -foorumilta löytyneitä videoita on tullut jonkin verran katsottua ja tänä vuonna 2K näyttäisi ottavan parhaan lätkätittelin itselleen, jos hätäisesti tällaista saa heittää demovideoiden perusteella.

Videoista poimittua...
- Taklauksissa realismia. Enää ei pelkkä nopeus riitä, vaan nyt miehen koko ja asento vaikuttavat. Hienoa nähdä erilaisia pieniä tönäisyjä, epäonnistuneita taklauksia, omien miesten törmäyksiä...

- Kiekkofysiikka kunnossa. Kiekko näyttää painavalta ja se käyttäytyy kuin ehta kumilimppu.

- Äänimaailma parantunut selkeästi. Sen jälkeen kun Kush otti vallan kehittämisessä, on pelatessa tuntunut, että hallissa on ollut väkeä vain kourallinen ihmisiä vaikka kuinka olisi heittänyt jatkoaikamaalin pleijareissa. Nyt Vicual Conceptin paluun jälkeen halli räjähtää kun verkko soi, joukkueilla on omia "chantteja" ja jään tasolla tapahtuvat sfx:t miellyttävät korvaa.

- Luistelu näyttää hyvältä. Pelaajien liikkeissä on painoa ja vauhdilla on merkitystä siihen, millaiset käännökset onnistuvat.

- Presentaatio. Hidastukset/uusinnat näyttävät komeilta, tilastopalkit ovat asiallisia ja ennenkaikkea parasta on, että nyt on palattu reaaliaikaisiin maalituuletuksiin ym. Ei enää paskoja cut-scenejä jossa pelaajien kätisyydet ovat väärin ja pelaajat näyttävät muutenkin muovisilta. Näin sen olla pitää tyyliin PES -sarja ja NHL 2k3. Myöskin neljän tuomarin saaminen jäälle on pieni, mutta sinällään aitoutta tuova, hieno lisä.

Ehkä tässä joutuu taas boxin ostamaan...

Ylös Bottom