Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)
Semmoista vielä että milloin oikeasti tiedetään 2K9:in julkaisupäivä (Suomeen)? Ahdistaa kun ei voi alkaa laskea päiviä kun kokoajan joutuu miettimään että entäs jo peli saapuu kauppoihin vasta Marraskuussa
Nimittäin vaikka lätkäkuume on hirveä, EA:n tekelettä en osta.
Hyvä kariasi. Saanko kysyä, miksi olet kääntynyt niin jyrkästi EA:n NHL-sarjaa vastaan?
Mä supporttasin monia vuosia 2k-sarjaa, kunnes EA:n 07 käänsi asetelmat. Skillstick oli vaan niin mahtava keksintö, että oli helppoa hypätä EA:n kelkkaan. Lisäksi 2k sarjassa oli aina ollut todella raivostuttavia ison luokan bugeja (kuten loukkaantumisbugit 2k3:ssa ja 2k5:ssa, jotka päättivät molemmilla kerroilla franchisen ja pelin pelaamisen minulla)
2007 syksyllä tein päätökseni ja ostin EA:n version. Olin pitkään tyytyväinen, enkä edes harkinnut katuvani päätöstä. Lopulta siinä maaliskuussa alkoi pelaaminen tökkiä todella pahasti. Pelit kavereita vastaan sekä online pelaaminen jaksoi edelleen innostaa, mutta tekoäly alkoi olemaan aika nähty. Kaiken lisäksi en löytänyt oikeaa vaikeustasoa. Pro oli liian helppo, kun taas All Starilla matsit päättyi liian usein 1-0, 2-0, 2-1 ja 3-1 tuloksiin, eli realismi ja statsit alkoi kärsiä. Peli aiheutti vaikeimmalla (superstarilla) välillä sellaisia oikeusmurhia ja itkupotkuraivareita, ettei tosikaan.
Työkaverini suosittelemana innostuin NHL 2k8:sta. Myin EA:n 2008 pois ja vaihdossa hommasin itelleni Nhl 2k8:sin. Aluksi meni aika kauan opetella taas 2k-näppäimet. Samalla hain itselleni sopivaa vaikeustasoa ja slidereita. Kun näppäimet alkoi taas olemaan perstuntumassa, alkoi konsolilätkä taas olemaan hauskaa. Aloittamiskynnys kovempi kuin EA:n vastaavassa, mutta koska pelaan paljon yksin (franchise modea), ei tätä ostosta joutunut katua.´
Kuitenkin 2k8 alkoi lopulta tökkiä, vaikka pelailen silloin tällöin vieläkin. Nyt olen hakannut kaverilla Nhl 2008, jotta saisin EA:n näppäimet taas muistiini, kun Nhl 2009 ilmestyy.
Mulla on paha dilemma. EA:n be-a-pro mode houkuttelee kovasti, ellei sitä olla ryssitty pahemman kerran, uskon että siitä tulee meikäläisen kovin online addiktio sitten Counter Striken ja WOW:in. Toisaalta 2k9 videot näyttää myös todella lupaavilta ja tämän vuoden skillstick vaikuttaa paremmalta (laukaisu RB napista oli todella tönkkö).
Jos olisin rikas mies, tietty molemmat. Rahaakin voisi jopa periaatteessa olla molempiin, mutta olisi kiva keskittyä toiseen ja tulla siinä hyväksi. Tai ehkä teen taas kuten viime vuonna. Ostan jomman kumman, ja kun kyllästyn, vien pois ja vaihdossa kilpalijan peli tilalle.
Hyvä homma että kilpailu käy kovana, molempien on kehityttävä jos haluaa pysyä peleissä mukana. Toisaalta sitä silti toivoisi, että olisi vain yksi lätkäpeli, jossa olisi näiden molempien pelien hyvät puolet :]
Niin ja kohtahan tulee myös PES2009 ja Fifa 09.. täsmälleen sama ongelma kuin 2009 ja 2k9 kanssa.
(Huh, tästähän saisi melkein blogin jo
)