Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL2k3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Karri

New Member
Pistetään nyt tänne Gamecube -osastollekin tällainen NHL2K3-thread siinä toivossa, että yhä useammat pelaajat innostuisivat pelistä.

Sinänsä yllättävää, että tänne ei ole aikaisemmin tullut tätä ketjua. Onko tosiaan niin, että Gamecuben omistajat eivät ole tarpeeksi kiinnostuneita pelistä, edes Suomessa? Sega Sportsin ja Treyarchin NHL2K3 myi todella surkeasti Cubella verrattuna muiden konsolien myyntilukuihin. Siksipä Sega on päättänyt olla jatkossa julkaisematta sarjan pelejä Cubelle. Älkää antako myyntilukujen tai markkinoinnin puutteen hämätä, kyseessä on selvästi kaikkien aikojen realistisin lätkäpeli kautta aikain. Sen toteamiseksi ei tarvitse edes pelata peliä, jo videot kertovat paljon.

Jos olet saanut tarpeeksesi EA Sportsin arcade-henkisestä flipperilätkästä, on aika kokeilla peliä, jossa pyritään todentuntuisuuteen joka osa-alueella. Segasta on tulossa hitaasti mutta varmasti varteenotettava kilpailija urheilupelien herruudesta EA Sportsin kanssa. Myyntiluvuissa Sega Sports jää vielä selväksi kakkoseksi, mutta kamppailun pelien laadusta Sega on voittanut ylivoimaisesti jo aikoja sitten.

Tämän vuoden versiota varten Sega sai myös käytettäväkseen amerikkalaisen ESPN-urheilukanavan lisenssin, joka mahdollistaa ESPN:n TV-lähetyksien tapaan toteutetut ottelut tilastografiikkoineen päivineen.

Pelin ohjattavuus, grafiikat, äänet, framerate ja tunnelma loksahtavat lähes täydellisesti kohdalleen. Uusinta uutta tuo maalivahdin jatkuva torjunta-animaatio, eli mv pystyy siirtymään torjunnasta toiseen heti, joka parantaa maalivahtien tekoälyä ratkaisevasti.

Mukana on kaikki 30 NHL-joukkuetta ja maajoukkueet. Pelin valttikortti pelimuotojen saralla on Franchise Mode, jossa pääset ohjaamaan joukkuetta valmentajana ja General Managerina. Voit vaikuttaa joukkueen menestykseen mm. tekemällä muille joukkueille treidausehdotuksia, jonka tietokone sitten hyväksyy tai hylkää.

Peli julkaistaan kaikille kolmelle alustalle 28.03.2003.

www.sega.com/segasports
Kuvat/videot

"This is the best hockey game this year." - Game Informer
------------------------------------------------------------------------
Gamecube-arvostelut

Nintendo News Online
Gaming Nexus
ign.com

Xbox-arvostelut

Digital Sports
GameSpy
Game Zone
GamerNext
GamingWorld
Videogame News
Gaming Age
XenGamers
Gamers.com
ign.com

PlayStation 2 -arvostelut

PSX Nation
GamesDomain
Game Pro
GameSpy
Gamespot
ign.com
NHL2K3.net

Ennakot

Operation Sports
Gamespot
Gamespot (2)

Xbox-ennakot

ign.com
ign.com (2)

PlayStation 2 -ennakot

Game Pro
Electric Playground
ign.com
ign.com (2)

Gamecube-ennakot

ign.com
ign.com (2)

Fanisivut

http://dynamic5.gamespy.com/~sega/
NHL2K3.net

Keskustelufoorumit

Sega Sports forum
Thunderpuck

Ladattavia roster-tiedostoja

http://dynamic5.gamespy.com/~sega/dloads_rosters.shtml
http://web.tampabay.rr.com/flyingfinn/roster.htm
NHL2K3.net

Viimeksi muokannut moderaattori:
Sivuille kirjoittamaani artikkelia lainatakseni:

(http://cube.konsolifin.net/jutut/jutut.php?id=77)

Läsnäolollani kunnioittamassani tilaisuudessa kaikki kolme tuoretta 2002-2003-kauteen perustuvaa Visual Conceptsin mestariteosta olivat vapaasti kokeiltavissa. Eniten esillä oli kuitenkin NHL2K3, jonka eri konsolien versiot tuntuivat jokseenkin identtisiltä pieniä kosmeettisia ulkonäköseikkoja lukuunottamatta. Pelattavuudeltaan kolmen koneen editiot olivat toistensa klooneja. Multiformaattitausta näkyi selvästi, eivätkä yhdenkään masiinan omistajat pääse kehumaan omien 2K3-peliensä paremmuudella. Jos jotain eroavaisuuksia haluaa hakea, niin PlayStation 2 -osassa tuntui olevan lievästi suttuisempi grafiikka ja pidemmät latausajat kuin muiden koneiden versioissa. Pelitapahtumiin pääsi nopeimmin GameCubella ja ulkoasu näytti terävimmältä Billin mustalla laatikolla. Itsestäänselvien graafisten muotoseikkojen ulkopuolella samasta muotista koostettu Segan näkemys NHL-toiminnasta antoi kuitenkin itsestään enemmän kuin positiivisen kuvan. EA Sportsin vastaavaa peliä huomattavasti simulaatiomaisempaa lähestymistapaa hakeva NHL2K3 löytää monipuolisella otteellaan varmasti oman kohdeyleisönsä. Ruotsalaisia Infogramesin työntekijöitä ja erään nimeltämainitsemattoman pelilehden edustajia moninpelissä nöyryytettyäni voin hyvillä mielin lähteä odottelemaan lopullista versiota.

Henkilökohtaisen odotuslistani kärkipäähän tuo lätkäpelinä menee, vaikka hankinta siirtyykin kesän korville huonon rahatilanteen takia.

- Esa

Minä olen ainakin hankkimassa heti kun ilmestyy. Juuri tämän pelin takia siirsin Metroid Primen hankkimisen hamaan tulevaisuuteen.

Heti kun tulee niin mars kauppaan menen.

Saisivat cuben omistajat ostella ettei Treyarchille tule mieleenkään jättää julkaisematta niitä jatkossa gc:lle ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Heti kun tulee niin mars kauppaan menen.

Saisivat cuben omistajat ostella ettei Treyarchille tule mieleenkään jättää julkaisematta niitä jatkossa gc:lle ;)

Kannattaa varmaan tilata ennakkoon, voit jäädä ilman. ;)

Pientä pilkunviilausta ja kertausta, mutta kumminkin:
- Pelit julkaisee Visual Concepts/Sega.
- NHL2K:n DC:lle valmisti BlackBox Games.
- NHL2K2:sta ja -2K3:sta vastaa Treyarch.
- Jatkossa pelit valmistaa Sega Sportsin NCAA College Basketball 2K3:sta tuttu kalifornilalainen .Kush Games

Viimeksi muokannut moderaattori:
tuo on todellakin odotus listani kärkipäähän kuuluva tuotos..
inhosin ea sportsin uusinta nhl 2003:sta..mielestäni se oli aivan hirveä paska..jopa nhl hitz tuntui paremmalle kuin se.

minua alkaa kyrsimään kun ea:n nhl sarjakin on mennyt täysin arcade pelleilyksi..
niin toivon todellakin että tämä segan uusin peli tuo vähän toivoa jääkiekko peli genreen johonka olen menettänyt täysin uskoni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
tuo on todellakin odotus listani kärkipäähän kuuluva tuotos..
inhosin ea sportsin uusinta nhl 2003:sta..mielestäni se oli aivan hirveä paska..jopa nhl hitz tuntui paremmalle kuin se.

Se on muuten BlackBoxin tekosia tuo NHL Hitz, joten uskon, että sekin on parempi kuin NHL2003 (vaikkakin Hitz on melkoista "arcade-pelleilyä"). Täytyy tunnustaa, etten ole Hitejä pahemmin pelannut, mutta näkemieni kuvien perusteella ei tarvitsekaan...

Enemmän minä NHL2k3:sta odotan kuin Metroid Primeä tuli odotettua. :)

Ongelmana on vaan valita ostaako Cube-version (ensi vuonna ei tule versiota) vai jonkun toisen konsolin version ja varmistaa omalla pienellä tavallaan sarjan jatkuvuus...

Joo mullakin on vaihtoehtona että ostanko GC vai PS2 version, mutta tällä hetkellä olen kallistunut ps2 versioon lähinnä ohjaimen takia, Dualshock on tutumpi ja ristiohjaimella oon tottunut pelaamaan, GC:n ohjaimessa ei minun mielestä ole paras mahdollinen risti, lähinnä tarkkuus, koko ja sijainti hieman häiritsee.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Joo mullakin on vaihtoehtona että ostanko GC vai PS2 version, mutta tällä hetkellä olen kallistunut ps2 versioon lähinnä ohjaimen takia, Dualshock on tutumpi ja ristiohjaimella oon tottunut pelaamaan, GC:n ohjaimessa ei minun mielestä ole paras mahdollinen risti, lähinnä tarkkuus, koko ja sijainti hieman häiritsee.
Henkilökohtaisesti tämä peli kuuluu siihen pitkähköön listaan pelejä joita en haluaisi Dualshockilla pelata. Itse pelaan NHL2K3:a mieluiten mahdollisimman simulaatiomaisena, jolloin syöttäminenkin tapahtuu täysin analogisesti (syöttö lähtee juuri sinne minne tatti näyttää) ja siihen ei 8-suuntainen ristikko kovin hyvin sovellu. Ja analogitatit Cuben ohjaimessa ovat paremmat ja paremmin sijoitetut (IMO). Mutta jokainen tietysti makunsa mukaan...

Omistan NHL 2k:n Dreamcastille, ja se on ihan hyvä. Mutta NHL2k3:n hankinta kaatuu luultavasti siksi, että se vie niin hillittömästi tilaa muistikortilta. Ehkä joskus kesällä ostan tuon ja 251:n.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini
Henkilökohtaisesti tämä peli kuuluu siihen pitkähköön listaan pelejä joita en haluaisi Dualshockilla pelata. Itse pelaan NHL2K3:a mieluiten mahdollisimman simulaatiomaisena, jolloin syöttäminenkin tapahtuu täysin analogisesti (syöttö lähtee juuri sinne minne tatti näyttää) ja siihen ei 8-suuntainen ristikko kovin hyvin sovellu. Ja analogitatit Cuben ohjaimessa ovat paremmat ja paremmin sijoitetut (IMO). Mutta jokainen tietysti makunsa mukaan...

Tunnen ihmisiä, jotka pelaavat kaikkia pelejä, jos suinkin mahdollista, ristiohjaimella. En voi ymmärtää heitä, itse olin todella helpottunut, kun siirryttiin analogiseen, tarkempaan ohjaukseen.

No, onneksi NHL2K3:sta ei pitäisi pystyä edes pelaamaan ristiohjaimella, niin kuin aiemmissakin sarjan peleissä.

Täällä sitä käy keskustelut kovana maailman parhaasata NHL:stä, vaikka en peliä ole edes vielä testaillu :)

Ennakkotilattu on jo kauan sitten joten tällä viikolla pelin pitäisi tulla, loppuviikosta sitten ensikommentteja... Eiks je?

En ole minäkään sarjaa pelannut, ainoastan videoita ja arvosteluja lukenut kuin härkä, tietenkin pieni aisti on että jos en pidäkkään tästä, mutta pidän sitä melko epätodennäköisenä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mage

Ennakkotilattu on jo kauan sitten joten tällä viikolla pelin pitäisi tulla, loppuviikosta sitten ensikommentteja... Eiks je?

Saako kysyä mistä tilattu, ite tilasin aikoja sitten playeronesta. Saapa nähä tuleeko peli perjantaina vai joutuuko oottaan ens viikkoon.

Perkele! Saitte minutkin kiinnostumaan tuosta kun NHL2003 PC:llä jäi hyllyyn pölyttymään. No ensin täytyy saada tuo Metroid Prime läpi niin sitten voi harkita. Niin jollei kokemuksenne ole liian hyviä ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sheg
Mutta NHL2k3:n hankinta kaatuu luultavasti siksi, että se vie niin hillittömästi tilaa muistikortilta.
Yritin katsoa jokaisen ekassa postauksessa olevan Cube linkin , mutta en vaan löytänyt vastausta, että kuinka paljon se vie tilaa muistikortilla. Voiko joku tietäväinen kertoa?
Mielenkiinto kyllä heräsi, kun katsoin kuinka paljon kaikkea nippeli juttuja tossa NHL2K3:ssa voi säätää. Ja bonusta tulee laitakahinoiden lisäämisestä. Pitää myydä Nhl 2003 poies ja ostaa tämä helmi. Mutta ei ihan vielä. Eka pitää pelata Metroid Prime loppuun.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jarlaxle
Saako kysyä mistä tilattu, ite tilasin aikoja sitten playeronesta. Saapa nähä tuleeko peli perjantaina vai joutuuko oottaan ens viikkoon.

Konsolinet

Tosin saavat pelin vasta Torstaina, joten voi tehdä tiukkaa saada peli perjantaiksi.
Eilen tosin kävin maksamassa pelin ennakkona tilille (Ei tule postikuluja), joten perjantaina jännitetään!

Onko joku hankkinut pelin Cubelle? Itse haen Xbox-versioni muutaman tunnin päästä. Kertokaa ensifiiliksiä.:)

Ylös Bottom