Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nightwish - hekumointia ja kommentointia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tarja Turuselle potkut!

Corca sanoi:
PS. Heh, näitä "paska bändi" tai "ei vois vähempää kiinnostaa" -täsmäkommentteja on aina yhtä hilpeä lukea. Itseänikään ei moni yhtye tai asia ole lähellä sydäntä, mutta senkin voisi koittaa tuoda ilmi provosoimatta tai flamettamatta...tai olla jopa kokonaan postaamatta jos siihen oheen ei saa mitään fiksumpaa lisättyä. Tulee mieleen klassinen kommentointi Seppo Rädyltä aikoineen kun heitti germaanien maaperällä keihästä vähän kehnosti ja kommentiksi antoi lyhyen napakasti: "Saksa on paska maa"...maan vikahan se on jos ei oma keppi lennä. ;)
No ainakin Neuvostoliitossa se oli nimenomaan maan vika.

Kyllähän tuo kirje enemmän kertoo kuin levy-yhtiön kirjoittama lyhytsanainen tiedote, jossa todettaisiin vain kylmästi, että bändillä oli erimielisyyksiä, joiden vuoksi Tarja erotettiin.

Vaatii huomattavasti enemmän "munaa" kirjoittaa tuollainen kirje. Ja tuon historiikki-dvd:n nähneenä kirjoittaminen vaikuttaisi olevan Tuomaksen tyyli ilmaista itseään paremmin kuin puhuminen. Jos mies katui tuossa vaiheessa suuresti sitä, ettei pystynyt sanomaan entiselle basistille päin naamaa, että emme voi jatkaa samassa bändissä, niin mitenköhän paljon tämä vaikuttaa Tuomakseen?

Uskon kyllä kuitenkin miehen kykyyn tehdä päätöksiä, sillä hänellä tuntuu olevan selvät suunnitelmat joiden mukaan Nightwishiä kehitetään ja viedään eteenpäin. Vaikka en itseäni pidäkään erityisesti fanina, on bändiä kuitenkin tullut seurattua ja kuunneltua jo pitkän aikaa.

P.S. - Iron Maiden päätti vuonna 1983 erottaa bändinsä laulajan Paul DiAnnon, vaikka bändi oli tuolloin uransa silloisella huipulla. Tilalle tuli eräs herra nimeltä Bruce Dickinson ja loppu onkin historiaa...

Corca sanoi:
Tulee mieleen klassinen kommentointi Seppo Rädyltä aikoineen kun heitti germaanien maaperällä keihästä vähän kehnosti ja kommentiksi antoi lyhyen napakasti: "Saksa on paska maa"...maan vikahan se on jos ei oma keppi lennä. ;)
Hmm... Minä en käyttäisi tätä rinnastusta. Paitsi jos haluaisin sanoa, että on kuulijan vika, mikäli musiikki ei iske. En tiedä mitä olet hakenut, mutta tämä on ainut, mitä minulle tulee mieleen.

http://www.studiohillo.com/uusi_nightwish.jpg

Edit: Koska voi tulla sanomista, niin mainitsen tähän heti ettei minulla ole mitään Nightwishiä TAI Antti Tuiskua vastaan. Ainakaan virallisesti. Mutta tärkeintä on se fakta, etten liity mitenkään tuon kuvan tekemiseen, vaan kaveri bongasi sen jostain irkistä. Jos ylläpito on sitä mieltä että menee asiattomuuksiin, niin minun puolestani tämän viestin saa poistaa.

Päästiinpähän Turusestakin, kamalaa laulantaa paikka paikoin. Päätös tehnee pelkkää hyvää bändille ainakin musikaalisesti - myynnillinen puoli toinen juttu. Toisaalta yksi hailee, mikä on poppoon tulevaisuus, sillä Nightwishistä en ole ikinä välittänyt paskaakaan.

Se Phantomi Turusella oli muinoin jotain kissan kidutuksen luokkaa... :eek:

Minulla on aina ollut käsitys, että Tarja ajautui bändiin puolivahingossa, enemmän kaveri/palvelus-pohjalta kuin pitempiaikaista bändielämää ajatellen. Olen joskus miettinyt että onkohan oopperataustainen ja vakavammin alaa opiskellut nainen varmasti tyytyväinen osaansa. Kaikkine ennusmerkkeineenkin (pitkät tauot muille projekteille, jenkkikiertueen peruminen ilman näkyvää syytä jne.) tämä kuitenkin tuli yllättäen, olisin odottanut jonkinlaista konkreettisempaa ennakkovaroitusta. No, ainakin ajoitus oli selvästi tarkkaan mietitty ja ammattimaisesti pitkä kiertue vedettiin loppuun, vaikka lopulta henkilökohtaisuuksien pöytään vetämisestä voi olla montaa mieltä. Ehkä asian tuominen näkyvästi julkisuuteen likaisine yksityiskohtineen oli jonkinlainen tapa yrittää vähentää median kysymysmylläkkää ainakin toistaiseksi.

Minusta Nightwish alkoi mennä suht geneeriseksi ja tylsäksi kikkeliheviksi monipuolisen ja jopa progehtavan debyyttilevyn jälkeen. Wishmasterin jälkeen olin jo luopunut toivosta, mutta jostain syystä saivat vielä vedettyä settinsä kasaan Suomen suurimman hevilegendan Marco Hietalan liityttyä riveihin. Live-esiintyjänä Tarja on aina ollut mahdottoman tylsä, ja tyylillisesti ollaan sellaisella suunnalla että uuden laulajan löytäminen on varmasti helpompaa kuin yhtyeillä keskimäärin. Kyse onkin nyt siitä, miten paljon yleisön mielestä Nightwish on ollut nimenomaan Tarjan bändi. Itse toivon, että uusi laulaja olisi samanlainen piristysruiske kuin uusi basisti oli kolme vuotta sitten.

Basisteista puheenollen, toivottavasti Marcolle jää aikaa uudelle Tarot-levylle. Siinä on Suomen kovin hevibändi.

Maailmankin keskustelualueilla on uskaltauduttu kertomaan omia kokemuksia aiheen taustoista:

http://www.tpom.com/pmboard/wwwbb_msg.php?m=213443
http://www.tpom.com/pmboard/wwwbb_msg.php?m=213469

Knight sanoi:
Ei kaikkia voi kiinnostaa.
Eipä minua Rovaniemen ylimääräiset kunnallisvaalit kiinnosta, mutta kyllä niistä siltikin uutisissa oli. Kieltämättä huvittavaa miten ihmiset, joita omien sanojensa mukaan "ei kiinnosta", tulevat julistamaan sitä ketjuun, jonka ei pitänyt edes kiinnostaa...

tiong sanoi:
Iron Maiden päätti vuonna 1983 erottaa bändinsä laulajan Paul DiAnnon, vaikka bändi oli tuolloin uransa silloisella huipulla. Tilalle tuli eräs herra nimeltä Bruce Dickinson ja loppu onkin historiaa...
1981

tiong sanoi:
P.S. - Iron Maiden päätti vuonna 1983 erottaa bändinsä laulajan Paul DiAnnon, vaikka bändi oli tuolloin uransa silloisella huipulla. Tilalle tuli eräs herra nimeltä Bruce Dickinson ja loppu onkin historiaa...

Myöhemmin, 90-luvun jossain vaiheessa jannu lähti vetämään soolona ja Blaze tuli tilalle. Paskasti kävi, vaikka pari hyvää kipaletta sieltäkin siunaantui.

Itse en mikään Nightwishin suuri fani ole, mutta mielenkiintoistahan se on nähdä, miten homma etenee tästä lähtien.

sph sanoi:
Basisteista puheenollen, toivottavasti Marcolle jää aikaa uudelle Tarot-levylle. Siinä on Suomen kovin hevibändi.

Marco puikkoihin niin hyvä tulee:).

Varovainen minä sanoo, että kyseessä on mediatemppu, mutta sitähän ei voi koskaan tietää... olisiko tarkoitus antaa boostia vain Turusen aloillaan olevalle soolo-uralle ja NW:n kokoelmakin on varmaan jo myynyt ihan kivasti, jos nämä NW-vihaajat (TT:n lähdön jälkeen) pistävät plättyä boikottiin... toisaalta se devukin on Once Upon a Tourin tiimoilta tulossa :(

Eikös yhtyeen ollut muutenkin puhe mennä pidemmälle tauolle tämän vipan keikan jälkeen :confused: samalla TT vetää soolojaan ja sitä rataa :rolleyes:

No, mutta joku mainitsikin, että yhtye kävi musiikillisesti tylsäksi pikku hiljaa ja pitää ihan paikkansa - meikäläinen kyllä "löysi yhtyeen uudelleen" live-shown myötä, mutta eipä tuo lohtu kauaa kestänyt.

Kaikkea hyvää vaan Turuselle jos se nyt tähän jää... pitäähän siihenkin suuntaan nyt kuluttajana revetä ;)

no, ans kattoo ny miten käy... toivottavasti ei mee homma niinkuin Stratolla :D

Jarmo Hänninen sanoi:
Eikös yhtyeen ollut muutenkin puhe mennä pidemmälle tauolle tämän vipan keikan jälkeen

Hartwallin keikalla puhuivat että sen jälkeen jäävät pitkälle tauolle ja jatkosta ei ole varmaa tietoa.

fDiamond sanoi:
Hartwallin keikalla puhuivat että sen jälkeen jäävät pitkälle tauolle ja jatkosta ei ole varmaa tietoa.

Paljon mahdollista, että tauko olisi johtunut pelkästään Tarjan omista jutuista, eikä välttämättä olisi muun bändin halujen mukaista, joka taas saattoi olla yksi naula lisää arkkuun. Mitä enemmän tätä asiaa on tässä nyt tutkiskellut niin, eipä noilla bändin pojilla oikein tainnut muuta vaihtoehtoa olla kuin potkia Tarja pois. Toivottavasti löytävät jonkun yhtä lahjakkaan naisvokalistin tilalle.

Olihan tästä Helsingin Sanomissakin juttua. Eipä kyllä minuakaan pahemmin harmita, että näin kävi, mutta mielenkiintoista nähdä miten Nightwishin tarina jatkuu.

Dr Evil sanoi:
Toivottavasti löytävät jonkun yhtä lahjakkaan naisvokalistin tilalle.
Minusta Tarja on koko ajan ollut bändin heikoin lenkki. Laulajana keskinkertainen, varsinkin kun muistaa, että hänja on opiskellut oopperalaulajaksi. Äänen maneerit ovat hyvin oopperamaisia mutta laulajana Tarja on vain keskiverto. Nightwishin biiseissä Tarjan ei ole tarvinnut käyttää koko oopperalaulajan taitotasoa, joten keskinkertainenkin oopperalaulaja pärjää bändin mukana. Enemmän minua on koko Nightwishin historian aikana häirinnyt se seikka, että Tarja on oikeasti he-le-ve-tin huono lausumaan englantia. Kuunnelkaapa vaikka.

Senkun suututte, mutta sanokaa minun sanoneen; Tarjan potkut tähän saumaan vaikuttaisi olevan fiksuin teko koko bändin historiassa.

Kaikkea suomalaista vientiä, olkoon vaikka korvavaikusta tehtyjä tikkatauluja, pitää ulkomaalaisten silmissä suosia...

Ylös Bottom