Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Niin mikä oli tietokone?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wombut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
"Tuo ei ollut edes kokonainen lause. "
oli se siinä vaan käytettiin toisen lauseen alkaa verbiä täydentämään, joten oikeastaan toi lause meni näin : ei ala internetissä jolloin se on kokonainen :D

ps. ei helvetti mitä pilkun nussimista :D
 
Alkuperäiseen aiheeseen

Sony julkaisi psx:llekin Yaroze nimisen paketin, joka sisälsi kohtuullisen ohjelmointiympäristön, jolla harrastelijat tekivät omia pikku pelejä ja levittivät niitä netin kautta (samaan tapaan kuin shareware pelit PC-ympäristössä). Kommuuni taisi olla kohtuullisen isokin mutta silti Yaroze on aika tuntematon suurelle yleisölle.

Selvästikin PS2 Linux = Yaroze2, mutta paremmin toteutettuna ja markkinoituna. Merkittävä ero on kuitenkin se että nimenomaan harrastelijat pyysivät Sonyä tuomaan PS2 Linuxin Eurooppaan ja USAan (aluksihan PS2 Linuxia tehtiin vain 1000 kpl:een testierä Japaniin).

Varmastikaan kaikkia ei kyseinen paketti kiinnosta (eikä niin ole tarkoitettukaan), mutta ei silti tarvitse osoitta tyhmyyttään (ei millään pahalla Code ja Wombut). Mielestäni PS2 Linux on Sonyltä erinomainen veto ja varmaankin MS seuraa esimerkkiä ja tuo jossain vaiheessa ohjelmointiympäristön Xboxille. Balls, Liero, Rocket Chase, Areena, Slicks jne, tällaisia pelejä toivottavasti nähdään konsoleillakin tulevaisuudessa.



Konsolien lisälaitteita on ollut ja tulee olemaan, turha niistä on sen kummemmin valittaa; Sega toi aikoinaan Saturnille paketin jolla pääsi nettiin, samoin DC:lle, Sony tuo Ethernet/Kovalevy yhdistelmän nettipelaamista varten ja MS tuo Homestationin.
 
Re: Alkuperäiseen aiheeseen

Originally posted by Commando
Code ja Wombut). Mielestäni PS2 Linux on Sonyltä erinomainen veto

Siis henkilökohtaisesti mulla ei todellakaan ole mitään Sonyn Linux-suunnitelmia vastaan , lähinnä vain on salaa hymyilyttänyt kun yksi suurimmista PS2-fanipoikien Xbox-kritiikin syistä on ollut "Xboxin tietokonemaisuus". Tiedän, noi PS2-fanipojat on vähemmistö, suurin osa on asiallisia heppuja, mutta silti vähän nauratti into millä PS2:sen kovot ja linuxit otettiin vastaan.


Konsolien lisälaitteita on ollut ja tulee olemaan, turha niistä on sen kummemmin valittaa; Sega toi aikoinaan Saturnille paketin jolla pääsi nettiin, samoin DC:lle, Sony tuo Ethernet/Kovalevy yhdistelmän nettipelaamista varten ja MS tuo Homestationin.

Lisälaitteet ovat vain useimmiten epäonnistuneet ja/tai jääneet erittäin pienen piirin harrastukseksi.

Ja minkä paketin Sega toi DC:lle..? DC:ssä on modeemi valmiina jolla pääsee nettiin.

Homestation huhut olivat todellakin vain huhuja, MS on ne virallisesti kumonnut toteamalla että mitään Homestation ei ole tekeillä tai edes tulossa lähitulevaisuudessa. Joskus tulevaisuudessa kyllä tulee "homestation"-tyylinen laite, kuten varmasti Sonylta ja ehkä muiltakin valmistajilta.

MS katkaisee Homestation-huhulta siivet
 
Re: Re: Alkuperäiseen aiheeseen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Ja minkä paketin Sega toi DC:lle..? DC:ssä on modeemi valmiina jolla pääsee nettiin.

Eikös Sega myynyt DC:lle pakettia joka sisälsi näppäimistön, hiiren sekä selaimen ja jolla pääsi pelaamaan nettipelejä? Tosin saatan muistaa täysin väärin (kun en DC:tä omista), joten korjatkaa jos olen väärässä.
 
Re: Re: Re: Alkuperäiseen aiheeseen

Originally posted by Commando


Eikös Sega myynyt DC:lle pakettia joka sisälsi näppäimistön, hiiren sekä selaimen ja jolla pääsi pelaamaan nettipelejä? Tosin saatan muistaa täysin väärin (kun en DC:tä omista), joten korjatkaa jos olen väärässä.

Selain ja modeemi tuli valmiina DC:n mukana. Näppis ja hiiri olivat lisälaitteita, jotka voi ostaa jos haluaa, mutta eivät ne olleet pakolliset nettiin pääsylle.
 
Homestation huhut olivat todellakin vain huhuja, MS on ne virallisesti kumonnut toteamalla että mitään Homestation ei ole tekeillä tai edes tulossa lähitulevaisuudessa.


MS kumosi aikoinaan huhut myös X-Boxista ilmoittamalla etteivät he konsolia tee. HomeStation tyylinen kone on kyllä varmasti tulossa jossain vaiheessa, enkä minäkään siihen enää suhtaudu niin kyynisesti kuin ennen.
 
"PS2:lla voi periaatteessa surfata internetissä tai lähettää sähköpostia. Sony on järkevöittänyt nettipuheitaan ja nyt pääpainon sanotaan olevan pelaamisessa."

hih
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
"PS2:lla voi periaatteessa surfata internetissä tai lähettää sähköpostia. Sony on järkevöittänyt nettipuheitaan ja nyt pääpainon sanotaan olevan pelaamisessa."

hih

Herra on hyvä ja kertoo mistä tuo lainaus on peräisin? =)
 
" PS2:n Amerikan nettistrategia hahmottuu
perjantai 8.3.2002

SCEA eli Pohjois-Amerikan Sony ilmoitti PS2-nettiyhteyksien tulevan rapakon taakse elokuussa. Silloin PS2:lle julkaistaan verkkokortti, jossa on sisäänrakennettu 56 K V.90 -modeemi. Laitteen hinnaksi tulee 40 dollaria eli noin 46 euroa.

Verkkokorttiin voi liittä minkä tahansa kaapelimodeemin, ISDN- tai ADSL-laitteen eikä yhteyttä tarvitse ostaa Sonylta vaan halvimmaksi tai parhaaksi katsomaltaan palveluntarjoajalta. Lopullinen verkkokortti eroaa alkuperäisistä suunnitelmista, sillä se ei tarvisekaan toimiakseen kiintolevyä. Kiintolevy julkaistaan vuoden lopussa ja sen jälkeen PS2:lla voi periaatteessa surfata internetissä tai lähettää sähköpostia. Sony on järkevöittänyt nettipuheitaan ja nyt pääpainon sanotaan olevan pelaamisessa."
Lähde: pelit.fi

Että kyllä se surffauskin onnistuu, jos haluaa. Mielestäni verkkokortin erikseen myyminen on hyvä juttu. Jos ei halua surffailla netissä (aika monella on tietokone surffilautana), jättää kiintolevyn ostamatta. Eli Sony ei pakota ostamaan kovoa vain nettipelaamista varten. Loistavaa!
 
tässä topikis en ala kommentoimaan ratkasuiden järkevyyttä, vaan pysyn otsikossa =)

no jos sittenkin =))

antaahan se pelintekijöille jonkinmoisia "vapauksia" kun tietää että konsolissa ON se kovo ja nettiyhteys.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

antaahan se pelintekijöille jonkinmoisia "vapauksia" kun tietää että konsolissa ON se kovo ja nettiyhteys.

Tottakai, mutta en verrannutkaan PS2:ta XBoxiin, vaan nyt puhuttiin nettipelaamisesta ja Sonyn ratkaisuista. Mielestäni on hyvä, että nettipelaamiseen on mahdollisuus myös ilman kovon ostoa, jolloin todennäköisesti useampi koneen omistaja ostaa (ainakin) verkkokortin. Nettipelaamisen mahdollisuutta hyödynnetään varmasti tulevaisuuden PS2-peleissä.
Uskon kuitenkin että vasta PS3, jossa varmastikin on kovo ja verkkokortti sisäänrakennettuina, tulee Sonyn osalta lyömään nettipelaamisen läpi.
 
"Verkkokorttiin voi liittä minkä tahansa kaapelimodeemin, ISDN- tai ADSL-laitteen eikä yhteyttä tarvitse ostaa Sonylta vaan halvimmaksi tai parhaaksi katsomaltaan palveluntarjoajalta. "

Toivotaan, että MS älyää ottaa mallia.
 
Reikiä Sonyn online-suunnitelmissa?

Vähän offtopikkia, liittyy pariin edelliseen viestiin ja en jaksa aloittaa uutta sota-threadiakaan tämän takia. :) Toisaalta Sonyn taktiikka on ymmärrettävä, toisaalta jo ennestään kallis ja aikaavievä PS2-pelien kehittäminen tulee entistä kalliimmaksi ja pitkäaikaisemmaksi.

http://news.com.com/2100-1040-855039.html


Holes found in Sony's online game plan

By David Becker
Staff Writer, CNET News.com
March 7, 2002, 4:55 PM PT


Sony's plans to bring online access to its PlayStation 2 console met with skepticism Thursday, with analysts saying the company still needs to work on the business plan for online gaming.
Sony Computer Entertainment of America (SCEA) executives announced that a PS2 network adapter, with an Ethernet port for broadband Internet and a modem for dial-up access, will go on sale in August, along with games from Sony and third-party publishers that support online play.

The network adapter will work with any ISP (Internet service provider), and Sony's installation CD will include software for automatically setting up customers of popular online services such as America Online and EarthLink, SCEA President Kaz Hirai said in a conference call.



"We're not interested in becoming an ISP," he said. "We're not interested in becoming a closed, gated environment."

For now, Sony anticipates online console games will work the same way most PC games do: Consumers buy a disc with both an offline version of the game and a version that can be played for free online.

The question, said Gartner analyst P.J. McNealy, is what's in it for software publishers who will have to bear significant research and development costs and ongoing expenses for maintaining servers and other network infrastructure?

SCEA Vice President Andrew House said that instead of charging separate fees for online play, software publishers will bear the expense as a competitive necessity.

"We don't see tremendous potential for revenue or a pay-for-play model out of the gate," he said. "We see this as another opportunity to develop better and more competitive products."

McNealy said such an argument is unlikely to sway publishers who haven't already invested in PC-based online gaming. "The cost of R&D (research and development) for these new platforms is getting expensive anyways," he said. "To add online to that is going to be a tough sell."

One of the ironies is that Sony has already figured out how to make online gaming pay. Sony Online Entertainment's PC role-playing game "EverQuest" has more than 400,000 subscribers who pay $10 a month to access the game. Yet the company has announced no plans to work on PlayStation 2 games.

The uncertain business model for online PS2 games comes after a lengthy delay in the arrival of the network adapter, which Sony originally promised to deliver last November, along with an add-on hard drive for the PlayStation 2. Hirai said Thursday that the company has not yet set a date for making the hard drive available.

Also up in the air are previously announced plans to equip the PlayStation 2 with its own version of the Netscape Web browser and other Internet goodies. "Right now, I don't see that to be a large entertainment option--for people to browse the Internet on their television sets," Hirai said.

Hirai added that the company will reveal plans for delivering online music and movies via the console by early next year. "We're looking to become a mass-market broadband platform in the home," he said.

The overall impression, said IDC analyst Schelley Olhava, is that Sony is still working out its online strategy, even as it faces competitive pressure from Microsoft, which has said it will debut an online service for its Xbox game console this summer or fall.

"I think Sony is trying to figure out the market, just like everybody else," Olhava said.

While Microsoft hasn't laid out many specifics for its forthcoming online service, the company is certain that it will be broadband only, using the console's built-in Ethernet adapter and hard drive. Olhava said the Xbox's built-in online support give it an advantage, as peripherals for game consoles are historically weak sellers.

"Gamers traditionally go out and buy memory cards and maybe an extra controller, and that's about it," she said. "I think Sony clearly needs to demonstrate the value proposition to get people to buy the network adapter."
 
Sanohan nyt Code, että mikä tuossa on sinun mielestäsi keskivertopelaajan kannalta huonoa. Minulta se taisi mennä nimittäin ohi.
Pelitalojen on omaksi hyväkseen kannattavaa lisätä online-mahdollisuus peliin, sillä siten peli myy paremmin. Kuukausi- tms. maksuihin en usko, sillä ei third-party pelitaloilla ole varaa "valikoida" asiakkaitaan.
Jos olen täysin väärässä, niin tuon uutisen pointti meni tosiaankin viuhtoen yli hilseen... :)
 
Ylös Bottom