Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden (NDS)

sCeNtEd

Member
Tätä kyllä odotetaan kieli pitkällä DS:lle. Xbox:lla läpi pelattu Ninja Gaiden sai aikoinaan monet hauskat pelihetket. Xboxilla Ninja Gaiden oli haastava ja pelillisesti paras pelaamani peli Xbox 1:lle - ja yksi parhaista vieläkin, vaikka otettaisiin 360:n valikoimakin mukaan.

NDS:lle tuleva Ninja Gaidenilla on isot saappaat täytettävänä. Miten kynällä täysin ohjailtava Ninja Gaiden toimii?

Täytyy vain todeta, että hyvinhän se toimii. Demon läpi pelanneena voi vain sanoa, että kyllä Nintendo on keksinyt hyvän tavan saada käsikonsoliin uutta verta - ohjattavuuden suhteen siis. Kynällä ohjailtava ninja tottelee käskyjä mukisematta. Esimerkiksi kynällä ninja päälle tehty alhaalta ylös viiva saa ninja hyppäämään. Vihollisiin taasen hyökätään tekemällä esimerkiksi poikkiviiva vihun päälle, jolloin ninja ryntää kohti vihua ja lyö. Itse kokeilin perinteistä ninjagaiden-taktiikkaa eli vetelin kynällä "summilla" vihuja ja hyvinhän vihut kaatuilivat. Ninjan puolustus hoituu jostain napista (saa painaa mitä vain kirjainnappia) ja ninja puolustaa vihujen hykkäyksiä. Ninpot toimivat siten, että kosketusnäytöltä painetaan ninponappia ja sitten vain väritellään nimpon kuva - hyvin helppoa, mutta erilaista verrattuna Xboxin Ninja Gaideniin.

Tietysti demo on ohi parissa minuutissa, mutta siltikin ohjailtavuudesta sai todella hyvän kuvan. Tämä on pakkohankinta DS:lle.

Demon itse imutin netistä (torrent) - sanokaa jos tällaisessa demojen testauksessa on jotain väärää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Mistäs tuota demoa on saatavilla? Kelpaisi minullekin moisen testaaminen. Saakohan tuota niistä latauspisteistä haettua?
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Maaliskuussa julkaisu ilmeisesti ainakin jenkeissä. Euroopassa pelillä ei uutisen mukaan ole vielä julkaisijaa, joten julkaisu täällä varmaankin vähän myöhemmin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

IGN sai testiin 93% valmiin version ja kertovat previkassaan kehitystä tapahtuneen syyskyyn demosta. Vaikka demokin antoi jo viitteitä että tulossa on melkoisen maukas peli. Eurojulkaisusta ei vieläkään ole mitään tietoja tihkunut :/

http://ds.ign.com/articles/845/845751p1.html
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Jatketaan monologia...
Pääsin tuossa testaamaan sitä syksyn demoa. Ulkoasu on kyllä todella vakuuttavaa jälkeä. Samaa ei tosin välttämättä voi sanoa pelimekaniikasta. Vaikka koitin tietysti myös niitä ohjeiden liikkeitä, niin tuntui parhaiten toimivan silti ihan täysin "nollat talussa" huitominen. Parin minuutin demossa ei tosin vielä pääse kunnolla peliin sisään ja varmasti parannustakin on tuolta osin vielä odotettavissa. Vihollisten helppous varmasti ainakin korjataan lopulliseen peliin, demossa on ehkä ihan hyväkin ettei kuolo korjaa heti alussa :) Pelaajan kestävyyskin oli jotain ihan yliluonnollista esim. Xboxin Ninja Gaideniin verrattuna. Boksilla pelin suola oli ehdottomasti juuri se välillä aika älytönkin vaikeus.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Aika monessa paikkaa on sanottu että tammikuun build (taisi olla joku 93% valmis) on jo huomattavasti paremmin liikkeet reagoiva. Toivotaan näin. Uusimmassa 1UP-showssa peliä kehuttiin yleisesti, mutta tyypit taitavat olla Itagakin kanssa hyvissä väleissä, joten kauheaa preview-kritiikkiä tuskin esiintyisikään. Mielenkiinnolla kuitenkin odotan lopputulosta.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Joo onhan kehitystä ilmeisesti sen osalta tapahtunut, mutta useiden previkoiden mukaan peli on edelleen helppo. Normaalisti en jaksa innostua peleistä missä pitää jotain kohtia hinkata uudestaan ja uudestaan, mutta Ninja Gaidenissa se toi jopa suuren osan pelin nautittavuudesta.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

WTF? Arvostelu? En tiennytkään että tämä oltiin julkaisemassa näin pian.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Täytyy sanoa, että tässä on DS:n selvästi yksi parhasita peleistä. Tähän saakka oma pelivalikoimani on ollut vain hetkittäiseen pelailuun - kuten esim. Brain Trainingit tai Meteos. Ninja Gaiden DS:lle on oikeasti peli.

Juoni ei ole kovin kummoinen, muttei siitä sen enempää jottei spoilata mitään.

Teknisesti peli on hieno. Taustat tosiaan ovat staattisia, mutta itse pelaaminen toimii. Joissain kohdissa peli alkoi hieman nykiä, kun ruudulla oli hieman enemmän hahmoja. Hyökkäykset tehdään vetämällä kynällä viivoja vihulaisten päälle. Esimerkiksi ylhäältä alas + alhaalta ylös tehty sivallus kosketusnäytölle saa vihulaisen taivaalle ja sieltä alas tehden hälle tuhojaan ninja mukanaan - heh. Muutoinkin taistelu on todella helppo oppia, tosin hienojen kompinaatioiden tekeminen vaatii hieman harjoittelua. Ainakin helpoimmalla vaikeusasteella ei kovin erikoisia kompinaatioita tarvitse ja pelin pääsi läpi. Muutoinkin esimerkiksi räjähtelevien nuolien käyttö helpottaa peliä aika paljon jossain kohtaa. Nuolia ammuskellaan naputtelemalla ruutua tietystä kohtaa.

Peli ei tosiaan helpoimmalla vaikeusasteella ole kovin pitkäikäinen( itsellä meni hieman alle 6 tuntia - sopiva itselleni, ei kerennyt kyllästyä) ja vain jotkin loppuvastukset saivat aikaan kuoleman. Pelin aloittaminen seuraavalla vaikeusasteella uudestaan ei tuntunut hirveästi vaikeammalta. Muutoinkin Xboxilla tuttu torjuminen on turhaa helpoimmalla vaikeusasteella, koska pelkällä hyökkäämisellä pärjää erinomaisesti.

Itselle Ninja Gaiden tosiaan oli DS:n ensimmäinen oikea peli, eikä pelaaminen ollut vain pientä ajantappamista. Lisää tällaista!
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Parempi kuin isojen konsolien Ninja Gaiden. Kontrollit ovat hyvät ja erikoiset, todella nerokkaat suoraan sanottuna. Ehkäpä joku kaipaa niitä näppäin kombinaatioita, mutta minusta on ainakin hienoa kun ei tarvitse näpytellä oikeaa sarjanumeroa että ukko tekee sen liikkeen mitä pitääkin.

Kauheasta kamerasta ollaan päästy, joku väitti että ninja gaiden ei tunnu samalle ilman sitä huono kameraa. Mutta minusta se on vain hyvä asia, koska nyt käsissä on peli jota pelailee ihan innoissaan kun ei tarvitse huolehtia kamerasta vaan voi keskittyä olennaiseen. Taustat voivat olla staattiset, mutta eipä ne isompien konsolien Ninja Gaiden taustat olleet maalausta kummempia.

Imo, paras Ninja Gaiden. ;)
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Hmm menihän se läpi, eikä kauaa kestänyt. Tässä vähän omia mietteitä.

Hyvää:

+ Kontrollit ovat tiukat
+ Staattisista taustoista johtuen kamera toimii ja muutkin DS-pelit voisivat käyttää tätä tapaa, joka on hyväksi todettu jo PS1-ajoista asti kun koneessa ei riitä tehot kokonaan 3D-maailmaan
+ Tallennuspaikkoja on riittävästi

Huonoa:

- Älyttömän lyhyt, itselläni viimeinen tallennus on kohdassa 4.47 ja aika tasan 5 tuntia taisi peliaika olla kun lopparin pääsin läpi
- Älyttömän helppo, kuolema korjasi 2 kertaa peruspomoissa ja viimeiseen kahteen pomoon kuolin ehkä yhteensä 10 kertaa, mikä ei vielä ehtinyt pahemmin edes käymään hermojen päälle
- "Hub"-maisuus, eli seikkailuntunne jäi itseltäni lupaavan alun jälkeen pois. Sen enempiä spoilaamatta pelissä mentiin vain kylä -> teleport to generic dungeon reittiä, meh. Ja läpi käytiin kaikki perus tuli, jää ym. luolastot.

Yhteenvetona pelissä on hyvät ainekset kasassa, mutta viimeinen rutistus kenttä- ja pelisuunnittelu puolella jäi tekemättä. Enkä pysty käsittämään miksi Head Ninja vaikeusastetta ei voi valita heti alusta, tuo Normal oli niin helppo ettei tarvitse edes ruudulle katsoa kunhan vain vetelee vaakaviivoja... Tappoi minulta ainakin peli-iloa aika hyvin. Ja kun NG2 ym. pystyy heti valitsemaan sen helpon reitin tai vaikeamman niin tämä on jotenkin käsittämätön ratkaisu Team Ninjalta. Noh, Head Ninjalla sitten seuraavaksi, katsotaan miltä sitten vaikuttaa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Hmm menihän se läpi, eikä kauaa kestänyt. Tässä vähän omia mietteitä.

Hyvää:

+ Kontrollit ovat tiukat
+ Staattisista taustoista johtuen kamera toimii ja muutkin DS-pelit voisivat käyttää tätä tapaa, joka on hyväksi todettu jo PS1-ajoista asti kun koneessa ei riitä tehot kokonaan 3D-maailmaan
+ Tallennuspaikkoja on riittävästi

Huonoa:

- Älyttömän lyhyt, itselläni viimeinen tallennus on kohdassa 4.47 ja aika tasan 5 tuntia taisi peliaika olla kun lopparin pääsin läpi
- Älyttömän helppo, kuolema korjasi 2 kertaa peruspomoissa ja viimeiseen kahteen pomoon kuolin ehkä yhteensä 10 kertaa, mikä ei vielä ehtinyt pahemmin edes käymään hermojen päälle
- "Hub"-maisuus, eli seikkailuntunne jäi itseltäni lupaavan alun jälkeen pois. Sen enempiä spoilaamatta pelissä mentiin vain kylä -> teleport to generic dungeon reittiä, meh. Ja läpi käytiin kaikki perus tuli, jää ym. luolastot.

Yhteenvetona pelissä on hyvät ainekset kasassa, mutta viimeinen rutistus kenttä- ja pelisuunnittelu puolella jäi tekemättä. Enkä pysty käsittämään miksi Head Ninja vaikeusastetta ei voi valita heti alusta, tuo Normal oli niin helppo ettei tarvitse edes ruudulle katsoa kunhan vain vetelee vaakaviivoja... Tappoi minulta ainakin peli-iloa aika hyvin. Ja kun NG2 ym. pystyy heti valitsemaan sen helpon reitin tai vaikeamman niin tämä on jotenkin käsittämätön ratkaisu Team Ninjalta. Noh, Head Ninjalla sitten seuraavaksi, katsotaan miltä sitten vaikuttaa.

Se vaikeahan siinä NG2:sessahan on "Normal". Ja eikös kaikissa Ninja Gaiden peleissä ole pitänyt ansaita ne vaikeustasot? :)

Mutta ymmärrän kyllä jos se kurppii. Ei ole varmasti mukavaa vetää samaa peliä uudestaan läpi 3:tta kertaa vain saadakseen sen vaikeimman asteen avattua.
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Se vaikeahan siinä NG2:sessahan on "Normal". Ja eikös kaikissa Ninja Gaiden peleissä ole pitänyt ansaita ne vaikeustasot? :)

Mutta ymmärrän kyllä jos se kurppii. Ei ole varmasti mukavaa vetää samaa peliä uudestaan läpi 3:tta kertaa vain saadakseen sen vaikeimman asteen avattua.

Mutta kun tuo NGDS:n "Normal" on oikeasti "very easy", sehän tuossa mättää. Ja Head ninja tuntuu enemmän normaalilta NG-menolta, tällä hetkellä Chapter 8:ssa ja ei mitään kauheita vaikeuksia ole ollut. Chapter 3 boss-fight oli sen verran tiukka että joutui pariin otteeseen yrittämään, mutta ei todellakaan mitään hiuksia repivää menoa. Mukavasti vaikeustasoa on nostettu vihollisia vaihtamalla ja määriä lisäämällä, mutta välillä tuo vihujen respawnaaminen menee naurettavaksi. Jos esim. tyyppejä tulee vain 2 kerrallaan niin niissä ei pahemmin ole haastatta, mutta sitten niitä syntyy uudestaan kymmeniä niin homma käy aika puuduttavaksi. Ennemmin sitten kerralla vastuksia ruudulle enemmän kuin tahkota samaa huonetta minuuttitolkulla.

Hyvä peli, mutta liian helppo. Katsoo nyt jaksaako sitä kolmatta kertaa sitten pelata. Suosittelen ostamaan tämän käytettynä (esim. kohta minulta, köh) jotta pääsee suoraan vähän haasteellisempaan toimintaan :D Täytynee ostaa jossain vaiheessa se NG2 masokistista toimintaa varten...
 
Vastaus: Ninja Gaiden (NDS)

Onpas vähän viestejä tässä ketjussa. Vaikka kyseessä on ehdottomasti DS:n kenties parhaimpia pelejä. Ostin itse tämän hiljan play.comin tarjouksesta 12 egellä, joten turistaanpas jotain tästäkin.

Ninja Gaiden normaalisti mielletään ylivaikeaksi HC-pelaajan hötöksi, mutta DS-versio on armollinen myös aloittelijalle. Vaikeustaso on helppo ja pelin kontrollit intuitiiviset, tiukat. Grafiikkakin on erittäin hyvää, animaatio on kaunista. Oikeastaan kaikki hyvät ja huonot puolet on tuossa ylläkin jo tulleet. Veteraanille liian helppo ja lyhyt, ja pitää pelata läpi ennen kun avautuu vaikeammat ninjailutasot.

Jos vertaan Sigmaan (PS3) tai uuteen NG2:een XO:lla, niin kyllä tämä DS:n versio valitettavasti on hyvin lähellä - kuten Berserker sanoi - tämän genin parasta NG-peliä. Tämä on ensimmäinen pelaamani DS-peli, jossa kosketusnäyttö todellakin pääsee oikeuksiinsa siten, että millään muulla tavalla homma ei vain voisi toimia käsikonsolilla paremmin.. Pelaaminen on vain pirun hauskaa, addiktoivaa, pelattavuus intuitiivista. Vaikeutta toivoisi hieman lisää, mutta en siitä valita enempää, ennen kun on saanut unlockattua kovemmat tasot.

Jos tykkää hyvännäköisestä toiminnasta, osta tämä peli!
 
Ylös Bottom