Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo DS - Pakko hankkia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pegi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pegi

New Member
Aijaijai! DS on kyllä minulle 100 % pakko-ostos minulle! Pelkästään sen takia että pidä GBA SP:stä todella paljon ja - DS PYSTYY PYÖRITTÄMÄÄN MYÖS GAMEBOYN PELEJÄ! - Paljon on herkkuja luvassa, Metroidikin näytti todella hyvältä, ynnä muut trailerit. Ajatelkaa mitä ideoita voidaan käyttää pelien kehittelyssä, kiitos kahden laadukkaan näytön. Pitääpä varmaan sitten myydä oma SP pois, kun DS tulee...

Ketkä siis aikovat hankkia kyseisen koneen ja mitä mieltä olette?

Lukekaa vaikka suomeksi paljon hieman infoa suomeksi DS:n tiedoista ja kyvyistä!

http://www.nintendo-fi.com/
 
Kyllä se on melkein pakkohankinta. Kunhan sitä pääsisi vähän hypistelemään, niin voisi saada ehkä oikean kuvan laitteesta.

Hienoa, että Nintendo yrittää tuoda vaihteeksi jotain uutta konsolirintamalle. Kosketusherkkänäyttö on uusi ja toivottavasti hyvin toimiva idea.
 
Yhteensopivuuden takia tuo on ihan pakko-ostos. Ajatelkaa nyt, jos DS tosiaan täyttää lupauksensa ja siinä voi hyödyntää sekä GB:n, että GBA:n pelikirjastoja - valikoima on uskomaton!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Yhteensopivuuden takia tuo on ihan pakko-ostos. Ajatelkaa nyt, jos DS tosiaan täyttää lupauksensa ja siinä voi hyödyntää sekä GB:n, että GBA:n pelikirjastoja - valikoima on uskomaton!
Ainahan Nintendon taskukoneet ovat olleet taaksepäin yhteensopivia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ainahan Nintendon taskukoneet ovat olleet taaksepäin yhteensopivia.
Knight sen jo sanoikin: minulle tuli ihan yllätyksenä tuo taaksepäin yhteensopivuus, kun laitteen nimestä ei mitenkään käy ilmi että kyseessä olisi pelipojan uusin inkarnaatio.
 
Juuh toi SP kannattaa sitten hyvissä ajoin myydä pois, jos myy sen DS ilmestymisen alla niin ei saa paljoa mitään.
 
Päättelisin kokoeron olevan SP:n puolella, joten ei sitä välttämättä kannata myydä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Knight sen jo sanoikin: minulle tuli ihan yllätyksenä tuo taaksepäin yhteensopivuus, kun laitteen nimestä ei mitenkään käy ilmi että kyseessä olisi pelipojan uusin inkarnaatio.
Katsotaan Gameboy-nimen puuttuminen vasta sitten, kun koneelle saadaan virallinen nimi. :p

DS:ssä taaksepäin yhteensopivuus voisi olla käytännössä merkityksellisempi juttu, kuin esim. PS2:n ja aikaisempien GB-koneiden yhteensopivuuksissa. Tässähän ei samalla tapaa korvata vanhentunutta tuotetta. Lisäksi GBA (=SNES) ja DS (=N64) tapaus on poikkeuksellinen, koska se sijoittuu 2D/3D-siirrokseen. 2D-pelien parhaimmisto ei samalla tapaa vanhentunut 3D-grafiikkaan siirryttäessä kuin normaalissa konesukupolvenvaihdoksessa.

Erikoista tulevassa rinnakkaistilanteessa on se, että Nintendo oikeastaan kilpailee itsensä kanssa. (Sony tulee mukaan tietysti myös) Nintendon pitää DS:n peleillä oikeuttaa DS:n GBA:ta korkeampi hinta ja kömpelömpi koko. Jos DS:n pelitarjonta jää liian heikoksi suhteessa GBA:han, voi liian moni valita GBA:n. Tietysti GBA-yhteensopivuus silti on parempi juttu kuin jos sitä ei olisi ollenkaan.

Henk. kohtaisesti GBA-yhteensopivuus on minulle yhdentekevää. GBA SP löytyy jo, eikä sen pelejä kiinnosta pelata uudella kömpelömmällä koneella. Näyttö tosin voi olla kirkkaudeltaan, kontrastiltaan ja väritoistoltaan paljon parempi, jolloin se voikin jo kiinnostaa.
 
GBA:nkin suhteen olin niin "myöhäisherännäinen" etten varmaan ihan heti ensimmäisinä kuukausina ole ainakaan DS:ää hankkimassa, mutta jossain vaiheessa se tulee aivan varmasti. Luultavasti siinä ensimmäisen puolen vuoden tai vuoden jälkeen, kun koneella on jo kunnolla hyviä pelejä ja alkujulkaisujen hinnat alkaa olla kohdillaan. Muutenkin varmaan rahatilanteesta kiinni koska tuon hankkinen, mutta veikkaisin syksyä vuoden päästä. Sittenkin pitää vielä valita hankkiiko ensin tämän vai PSP:n. Menee vaikeaksi (huoh...)

Ja SP:tä en myy pois, pitäähän sitä säästää eri laitteet vaikka muistoksi jos ei muuten. Niitä voi sitten joskus esitellä lapsenlapsille... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Katsotaan Gameboy-nimen puuttuminen vasta sitten, kun koneelle saadaan virallinen nimi. :p

Tiedä sitten mitä tuo hymiö tossa meinaa, mutta Nintendohan on nimeomaan painottanut näiden kahden laitteen eroa. DS ei ole GB eikä seuraava GB DS2.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Tiedä sitten mitä tuo hymiö tossa meinaa, mutta Nintendohan on nimeomaan painottanut näiden kahden laitteen eroa. DS ei ole GB eikä seuraava GB DS2.
Ei se varmasti mikään GBA2 oli. Silti en olisi satavarma siitä, ettei konetta jotenkin linkitettäisi Gameboy-sarjaan. Brändi on kuitenkin niin kova. Yhteys on muutenkin helppo tehdä, koska DS on käsikone Nintendolta, joka pyörittää myös vanhoja GB-pelejä.
 
Joissain kuvissa ainakin oli pienenpieniä kasetteja näkyvissä, eli GBA:n pelejä pienempää mediaa on käytössä. Levyihin Nintendo ei taida vieläkään luottaa, vaikka tuskin Cubella hirveän suurta tuo warepuoli on ollut.
 
"Pelimuistikorteissaan DS käyttää varta vasten kehitettyä, edullista ja nopeavalmisteista muistia, joka mahdollistaa jopa yli 1 gigabitin muistimäärän."

Että semmosia.

Hauska homma .. noista 8:sta julkaisupelistä 5 on pakkohankintoja.

- Animal Crossing DS
- Mario Kart DS
- Metroid: Hunters
- Super Mario Bros. Game
- Super Mario 64x4

Ai kun saisi jo laitteen hypisteltäväksi..
Tuolla suomen Nintendon sivulla on DS:n tekniikkademoista sanallisia selityksiä.. Osa niistä kuulostaa käsittämättömän hauskoilta, enkä tiedä edes miksi. Kuten tuo kappaleitten sorvaus kynää käyttäen:p (Carving Demo)

http://www.nintendo-fi.com/default.asp?mainid=18&subid=0&puffid=473

Semmonen kutina on että tämä laite tuo samantyylisen ihmetyksen tunteen mikä tuli kun sai viritettyä NES:in 14" matkatelkkariin eka kerran ja onnistui hyppäämään super mario bros pelissä sen ensimmäisen kuukusen päälle. (ei onnistunut ihan ekakerralla:) )
 
Gigabitti on tosiaan bittejä, ei tavuja. Ei siis kovin paljon, joskin pärjäsihän N64 vähemmällä.

Ohjainkynän käyttö kyllä vähän ihmetyttää. Normaalistihan käsikonetta on pidettävä kummallakin kädellä kiinni. Sormella voi varmaan vielä käyttää kosketusnäyttöä ilman vaikeuksia. Mitä sitten kun pitäisi käyttää samaan aikaan ohjainkynää ja vaikka d-padia ja tehdä se vaihtelevissa pelaamisolosuhteissa? Esim. kosketusnäyttöä hyödyntävässä fps-pelissä tuon luulisi olevan ongelma. Onko niin, että kosketusnäytön tarkka käyttö (eli kynällä) estää muiden ohjainten käytön, koska koneen on levättävä toisen käden päällä?

Ihan kiinnostavia pelejä on tulossa. Animal Forrest sopii varmasti mainiosti koneelle. Warioware taas voi varmasti mielikuvituksellisesti käyttää sekä kahta näyttöä että kosketusominaisuutta. Ja tietysti kokonaan uusi Mario kiinnostaa. N64-pelit karttaruudulla ja huonommalla ohjauksella taas eivät ainakaan näin etukäteen kiinnosta.
 
Tuo kynä epäilyttää minua jo muutenkin kun vasenkätisenä henkilönä ei minulla meinaa kynä pysyä oikeassa kädessa muutenkaan. Sitten pitäisi vielä ohjastaa jotain sillä.

Toivottavasti vasenkätiset saavat oman versionsa DS:stä
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Roary
Toivottavasti vasenkätiset saavat oman versionsa DS:stä

Tuskinpa vaan. Tosin peleistävoi löytyä optio, jolla ristiohjaimen ja nappien toiminnot saa käännettyä.
 
Tuo kynän käytön kätevyys kyllä vähän askarruttaa paskarruttaa pelitilanteessa.

Jos kone on vasemmassa kädessä peukalo padilla, niin olis mahdollista käyttää nappeja ja näyttöä oikealla kädellä ja vaikka kynä olisikin kädessä nappuloiden painelu ehkä onnistuisi.. Eikä vasemman käden ranne pääse kipeytymään, kun konetta pidetään (tai ainakin minä) muutenkin yleensä syliä, polvea tai pöytää vasten.
Samaan aikaan padin, nappuloitten ja näytön täydellinen hallinta on kyllä mahdottumuus että ei sellaista tilannetta tule varmasti peleissä vastaan.

Voi olla vaan joko näyttö+pad tai näyttö+napit.. ja tietysti pad+napit.

Pitäs olla sormustin jossa on terävä kärki, niin ei tarviis kynää.

Mitenköhän uskaliaasti pelisuunnittelijat rupeevat tuota näyttöä hyödyntämään.. Se mahdollistas vaikka mitä kikkailua, joka vaatis pelaajilta aivan uutta osaamista.

Esim. tappelupelissä padilla vois tapahtua hahmon liikuttelu ja kosketusnäytöstä vois näpäytellä kynällä siihen kohtaan vihollista mihin haluaisi lyödä.. L pohjassa lyönnit ja R pohjassa potkut.:)

Tai voisiko Zeldoissa varsinaisena toimintanappina A:n sijasta toimia näyttö? Se vois olla kanssa elämys hienosti toteutettuna.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom