Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Pelkäsin juurikin tätä niin laitoin sen suojakotelon mukana tulleen muovilipareen paikalleen varmuuden vuoksi lasista näytönsuojaa odotellessa. Harmi että tällaisia pitää edes miettiä uuden konsolin kanssa.
Tämäpä sujui loistavasti. Sain lasisen näytönsuojan tänään, otin muovisen pois ja laitoin lasisen tilalle. Tässä vaiheessa huomaan että lasisen näytönsuojan kiinnityspuoli on aivan täynnä sellaista ei kunnolla levittyneen liiman kuviota ja se näkyi erittäin häiritsevästi kuvan päällä.

Nyt ollaan täälläkin sitten ilman näytönsuojaa.

Pitää koittaa nopeasti löytää jostain uusi tilalle ennenkuin uskaltaa telakkaan seuraavan kerran iskeä.

Olen itsekin ihan tietoisesti pyrkinyt eroon tästä näyttöjen pakkomielteisestä varjelemisesta. En nykyään käytä mitään suojia puhelimissa tai muissakaan laitteissa (pois lukien 3DS:n resistiivinen kosketusnäyttö) ja ihan hyvin ne on säilyneet perushuolellisuutta käyttäen. Naarmuja on ja niitä tulee varmasti lisää, mutta nämä laitteet on tarkoitettu käyttöön, eikä miksikään pyhäinjäännöksiksi, joita pitäisi varjella uudenveroisessa kunnossa ikuisesti.

Kaikenlaiset suojat ja kalvot heikentää käyttökokemusta, laitteesta tulee paksu ja kömpelö, eikä kosketusnäyttö ole yhtä responsiivinen kalvon läpi hipelöitynä. Suojalasin reunat tuntuu sormien alla etenkin puhelimien elekomentoja arvostavalle, koska eleet vaatii usein näytön reunasta pyyhkäisyä. Ei ole siis mielestäni tarkoituksenmukaista, että uhraisin piiruakaan käyttökokemuksesta sen mielenrauhan edestä, että se itse laite siellä suojien alla säilyisi vähän pidempään uudenkarheana.

Oman Switch 1:n näyttö on edelleen käytännössä naarmuttomassa kunnossa, vaikka suojia en ole siinäkään koskaan käyttänyt. Olen aina liu'uttanut Switchin sisään telakan takaseinää pitkin, eikä näyttö silloin kosketa mihinkään, mikä edes teoriassa voisi sitä naarmuttaa. Aika vähällä vaivalla tuosta selviää ilman ylimääräisiä suojiakin. Tietysti pahimmat pölyt ja hiekanjyvät kannattaa siivota pois telakan sisältä tasaisin väliajoin.
Olen vähän eri mieltä tuosta suojaamisesta. Kyllä haluan pitää puhelimeni hyvässä kunnossa ihan jälleenmyyntiarvonkin kannalta, se että näytössä on lasi ei ole omasta mielestäni vaikuttanut millään tavalla käyttökokemukseen ja sitten taas silikonikuoret päin vastoin ovat parantavat pitoa ja käsiteltävyyttä. Parit viime puhelimeni ovatkin pysyneet täysin uudenveroisessa kunnossa ja käyttöä ei ole tarvinnut mitenkään miettiä, puhelimet ovat tippuneet monta kertaa, voi pitää työmailla huoletta mukana, laittaa avaimien kanssa samaan taskuun ja silti kunto pysyy uudenveroisena. Edellisen iPhone 15 pro maxin myin 850€ hintaan ja jos olisin sitä käyttänyt ilman suojia, niin olisin siitä saanut aika varmasti 200-300€ vähemmän.

Tietysti asia on eri, jos laitetta ei koskaan aio myydä ja käyttää sitä monta vuotta, toki tuossakin kohtaa mieluummin käyttäisin suojia koska ne tuovat sen huolettomuuden eikä tarvitse sitä käyttöä miettiä.

Mitä Switchin muovinäyttöihin / kalvoihin tulee, niin ovat kuitenkin semmoisia, että ei tarvitse likaisella sormella vähän pyyhkäistä näyttöä ja on jo naarmu. Lisäksi vielä, jos on lapsia jotka konsolia käyttävät myös niin kympin lasikalvo on aika halpa ratkaisu pitää näyttö siistinä. Tuossa itse mainitsitkin, että olet joutunut miettimään miten laitteen telakkaan asetat, lasin kanssa tuommoista ei tarvitse miettiä.

nyt tosiaan pääsis hakemaan laitteen mutta alan tulla taas siihen tulokseen että jää hakematta, Rune Factory Guardian of Azuma vienyt sen verran hyvin mennessään niin ei oo aikaa pelata koko laitteella, kun on niin paljon pelattavaa. ja kokoajan tulee lisää, enköhän mä jossain vaiheessa laitteen kumminki hommaa kun laitetta saa niin hyvin, että sen voi hakea millon vain kaupasta, varmaan viimeistään sit ku pokemon ja Metroid prime 4 julkaistaan.

Viimeksi muokattu:
Miltä muuten vaikuttaa switch2 pro controllerin akun kesto? Osa taisi sellaisenkin jo ostaa niin mielenkiinnolla kuulen kokemuksia. Onko yhtä mieletön kuin Switch1:n pro controllerissa?

Switch1:n pro controller on mulle kaikkien aikojen lemppariohjain. Istuu omaan käteen mielettömän hyvin ja se akunkesto on ihan järjetön. En vielä siis tilannut uutta s2 pro controlleria, mutta harkinnassa on kyllä. Voi tosin olla että ostan vasta myöhemmin, kun tarjolle tulee siitä joku kiva teema-ohjain.
Eipä tuo virtapalkki ole muutamien päivien pelailujen jälkeen liikahtanut oikein mihinkään, eli sen suhteen sitä mitä odotinkin. Käteen jopa vieläkin paremman tuntuinen kuin edellinen pro controller, joka oli myös itselleni monella tapaa lemppariohjain. Eniten pidän siitä, miten kevyt ohjain verrattuna edelliseen.

Uudet backbuttonit ovat kuitenkin jotenkin kämäiset- turhan matalat profiililtaan, eivätkä osu omien sormien kohdalle kunnolla. Eipä niille onneksi ihan heti taida olla mitään tarvettakaan.

Olen vähän eri mieltä tuosta suojaamisesta. Kyllä haluan pitää puhelimeni hyvässä kunnossa ihan jälleenmyyntiarvonkin kannalta, se että näytössä on lasi ei ole omasta mielestäni vaikuttanut millään tavalla käyttökokemukseen ja sitten taas silikonikuoret päin vastoin ovat parantavat pitoa ja käsiteltävyyttä. Parit viime puhelimeni ovatkin pysyneet täysin uudenveroisessa kunnossa ja käyttöä ei ole tarvinnut mitenkään miettiä, puhelimet ovat tippuneet monta kertaa, voi pitää työmailla huoletta mukana, laittaa avaimien kanssa samaan taskuun ja silti kunto pysyy uudenveroisena. Edellisen iPhone 15 pro maxin myin 850€ hintaan ja jos olisin sitä käyttänyt ilman suojia, niin olisin siitä saanut aika varmasti 200-300€ vähemmän.

Tietysti asia on eri, jos laitetta ei koskaan aio myydä ja käyttää sitä monta vuotta, toki tuossakin kohtaa mieluummin käyttäisin suojia koska ne tuovat sen huolettomuuden eikä tarvitse sitä käyttöä miettiä.

Mitä Switchin muovinäyttöihin / kalvoihin tulee, niin ovat kuitenkin semmoisia, että ei tarvitse likaisella sormella vähän pyyhkäistä näyttöä ja on jo naarmu. Lisäksi vielä, jos on lapsia jotka konsolia käyttävät myös niin kympin lasikalvo on aika halpa ratkaisu pitää näyttö siistinä. Tuossa itse mainitsitkin, että olet joutunut miettimään miten laitteen telakkaan asetat, lasin kanssa tuommoista ei tarvitse miettiä.
Määräävin ero tässä varmaan on se, että en itse osta lähtökohtaisesti elektroniikkaa, jota en käytännössä tiedä tarvitsevani pitkään ja käyttäväni itse loppuun. Jälleenmyynti on lähinnä pieni bonus sitten vuosien päästä, jos syystä tai toisesta haluan luopua laitteesta ja siitä vielä on jotain iloa jollekin toiselle.

Jos iPhonea ostaessaan tietää jo, että vanha iPhone lähtee kun uusi iPhone tulee, niin sitten varmaan pakko miettiä jälleenmyyntiarvoa, mutta minulle tuollainen kuulostaa aika turhauttavalta. Aina pitäisi elää vain sitä seuraavaa puhelinta varten, näin runollisesti ilmaistuna.

Kokemukseni silikonikuorista on myös täysin päinvastainen. Silikoni on nimenomaan liukasta verrattuna nykyisiin lasi- tms. kiiltäväpintaisiin puhelimiin. Toki kiiltävä pinta on heti täynnä sormenjälkiä, mutta pysyy näpeissä kuin liimattu kevyessäkin otteessa. Siksi mielestäni käyttöpuhelimessa paljon parempi ilman suojia myös ehjänä säilymisen näkökulmasta. Kyllä tätä joku insinööri on miettinyt, vaikka niitä lasikuoria pilkattiinkin muutama vuosi sitten.

Switchin telakkaan asettamisesta vielä sen verran, että en minä kyllä kalvojen kanssakaan sitä Switchiä ihan miten tahansa miettimättä telakkaan heittäisi. Enpä usko, että minun Switchin telakointini kestää kovin montaa sekunnin kymmenesosaa pitempään kuin sinun, eikä sitä tekotapaa ole tarvinnut miettiä, kuin pari kertaa silloin ensimmäisillä kerroilla. Itse ajattelen, että huolellisuus pienissäkin asioissa maksaa itsensä kyllä takaisin. Ainakin niiden kympin näytönsuojakalvojen hinnan verran ;)

Lasten kanssa toimimisen toki ymmärrän, mutta toisaalta en ehkä lasten käyttöelektroniikan kohdalla muutenkaan elättelisi mitään kovin suuria toiveita jälleenmyyntiarvon säilymisestä. Naarmut varmaan pienin murheista.

Viimeksi muokattu:
Onko muilla ongelmia saada ostoja tehtyä Switch 2:lla? Mulla on OP kortti liitettynä tuohon ja kaikki ostot jumii tuohon vahvistukseen.
Viime viikolla en onnistunut itsekään vahvistamaan maksua OP:n kortilla suoraan laitteella. Kävin sitten selaimella lisäämässä rahat Nintendo-tilille. Sen jälkeen maksu onnistui. Täältä pystyy lisäämään rahaa:

Olishan toi muovinen kalvo voinut olla parempi laatuinen tai sitten kokonaan valmiiksi lasinen. Itsellä tosiaan se pari pientä hiusnaarmua näkyy kirkkaan valon alla, mutta ei onneksi näy ollenkaan pelatessa.

Täällä kun nyt pari päivää pelaamista kunnolla takana niin onhan tää mahtava vehje. Pelejä testannut BotW, Yakuza 0 Directors Cut, Mario Kart World, Pokemon Violet sekä N64 puolelta Ocarina of Time.

BotW ja Pokemon saaneet molemmat kunnon ehostukset resoluution ja frameraten suhteen ja ovat kuin eri pelejä nyt. En ole koskaan nauttinut BotW:in pelaamisesta näin paljon, vaikka siinä on edelleen ominaisuuksia jotka tekevät siitä huonomman kun se olisi voinut olla niin pelamaaminen on ollut hauskaa suurimmaksi osaksi.

Sekä telakka että käsikonsolina tämä on vihdoin kunnon laite. Pelit pyörii loistavasti ja näyttää todella upealta ja tässä on paras näyttö kannettavassa laitteessa mitä olen nähnyt. Kokemusta ei ole Oled kannettavasta näytöstä enkä näe mitään tarvetta päivittää sellaiseen vaikka vuoden päästä sellainen.

Parempi akun kesto kyllä saisi harkitsemaan uutta laitetta koska se on aika heikko. Tosin niin pitkiä sessioita näillä joyconeilla ei voi pelata että se muodostuisi ongelmaksi koska kädet alkaa kipeytyä ennen sitä.

Toivon kyllä pikaisesti kunnon grippejä missä ergonomia kohdillaan ja oikea ristiohjain.

Mutta olen kyllä ollut todella tyytyväinen laitteeseen ja tämä on hyvä näyttö siitä ettei sen grafiikan tarvi olla parempaa kuin Wiiu/Switch tasoista jos pelit pyörii hyvin ja ovat hauskoja pelata.

Vielä kun löytäisi kunnon ohjaimen telakka tilaan. Tällä hetkellä on käytössä 8bitdo ultimate bluetooth joka on erinomainen ohjain, mutta siitä puuttuu kaikki nykypäivän herkut. 8bitdo ultimate 2 sen sijaan sisältäisi paljon nykyajan herkkuja, mutta ilmeisesti Switch Pro 2 ohjain olisi myös kova. Ultimate 2 ainut miinus on Xbox näppäin asettelu joten se tekee ohjaimesta turhan Switch käyttöön ja Pro 2 on turkasen kallis.

Voi kyllä olla et tuohon Pro 2 tulee kallistuttua kun sitä on kehuttu. Ellei satu löytyy parempaa.

Mutta Switch 2 on itsessään ollut loistava laite joka on helppo käyttää sekä TV:ssä että käsikonsolina. Se on todella nopea vaikka pelaisi ja selaisi E kauppaa samaan aikaan niin muutamassa sekunnissa aukeaa kauppa.

Tilaa on riittänyt about 17 pelille ja 4 apille. Pelien koko vaihtelee 41gigasta aina sinne pariin gigaan. Olen kyllä tilannut 512GB lisäkortin mutta niitä saa odotella vielä hetken.

Niin jos pelaa vaan jotain Crysis tyylisiä pelejä. Moni indie peli on käytännössä identtinen eri alustojen kesken, vaatimattoman grafiikan takia.
Veikkaan että ei ole pakko olla edes "Crysis tyylisiä pelejä" tai AAA-kamaa vaan eroja löytynee jo AA-teoksissa. Toki ihan ne simppeleimmät indiet toiminee jo kakkos-Switchillä yhtä hyvin. Mutta kuten vertailuvideoistakin näkee, näissä ihan syystäkin vartaillaan aina niitä isoja ja tunnettuja teoksia, koska niitä ihmiset enemmän ostaa.

Muutetaan nyt sitten sitä sanomaani niin, että jos pelaa vähänkään isomman budjetin pelejä, on Switch 2 se huonoin vaihtoehto - ellei ole pakko olla kannettava tai myös Nintendon peli pelattavissa jne. Jos keskittyy Nintendon ja/tai indie-peleihin, niin mitä sellainen ihminen edes pähkäilee? Switch-ostoksille, mars.

Puhelimissa on oikeasti todella kestävät lasit eikä niihin välttämättä tarvitse laseja lyödä päälle. Jo lompakkokuoret suojaa kivasti.

Switch on kuitenkin ihan eri laatua, sillä sen näyttöhän on jotain muovia? Jos sama on yhtään jatkunut kakkos-Switchissä niin enemmän siihen olisi syytä laittaa lisäsuojausta kuin puhelimiin.

Tosin ainakin omassa käytössä puhelimet liikkuu jatkuvasti joka paikkaan ja on alttiimpia vahingoille merkittävästi enemmän kuin joku Switch. Switch on suojakotelossa ja pois sieltä vain kun se on kädessä käytössä tai telakassa peluussa. En siis sen takia ole kokenut tarvetta suojia siihen laittaa. Varovaisuutta toki kannattaa harjoittaa telakkaan laittamisessa jos ne jäljet siinä mustassa osassa haittaa. Itseä ei ole ne häirinneet kun kuva ei siinä kohtaa näy. Ja muistaakseni ne jäljet lähtee aina pyyhkimällä muutenkin pois, ainakin itsellä on niin mennyt.
Tällä hetkellä on käytössä 8bitdo ultimate bluetooth joka on erinomainen ohjain, mutta siitä puuttuu kaikki nykypäivän herkut. 8bitdo ultimate 2 sen sijaan sisältäisi paljon nykyajan herkkuja, mutta ilmeisesti Switch Pro 2 ohjain olisi myös kova.
Minulla on sama Ultimate mutta en hoksaa että mitä nykypäivän herkkuja kaipailet? Löytyy takanäppäimet, profiilit ja hyvä akunkesto. Mikä tärkeintä, on Hall Effect -tatit. HD Rumblen puute (ja tilalla perustärinät) taitaa olla ainoa merkittävämpi ero Pro Controlleriin ja Amiiboja se ei varmaan lue. Näin pidemmällä testillä ergonomia ei myöskään ihan yllä selvästi mallina olleen Xboxin ohjaimen tasolle mutta on silti oikein toimiva.

Ehkä nykyään ostaisin GuliKit KingKongin tilalle jos ei jo Ultimatea olisi - otsin KingKongissa, ainakin jossain versiossa, ei takanäppäimiä ole. Olivat ihan hiton mahtavat Tears of the Kingdomissa kun pystyi hyppimään (tai jotain muuta, mitä vain halusi sinne asettaa) ilman että otti peukaloita pois tateilta.

Viimeksi muokattu:
Minulla on sama Ultimate mutta en hoksaa että mitä nykypäivän herkkuja kaipailet? Löytyy takanäppäimet, profiilit ja hyvä akunkesto. Mikä tärkeintä, on Hall Effect -tatit. HD Rumblen puute (ja tilalla perustärinät) taitaa olla ainoa merkittävämpi ero Pro Controlleriin ja Amiiboja se ei varmaan lue. Näin pidemmällä testillä ergonomia ei myöskään ihan yllä selvästi mallina olleen Xboxin ohjaimen tasolle mutta on silti oikein toimiva.
Onko tuossa Ultimatessa gyroskooppi? Joillekin se on tärkeämpi ominaisuus kuin toisille, mutta kuitenkin.

Niin ja kun ohjaimia Switch 2:lle pähkäilette, niin pitäkää silmät auki ensimmäisen Switchin Pro controllerin suhteen. Hemmetin hyvä ohjain ja toimii suoraan Switch 2:lla. Omani ostin Citymarketista 30 eurolla, joten jos jossain muuallakin on vanhat prot loppuunmyynnissä niin ostoskoriin vaan.

Niin ja kun ohjaimia Switch 2:lle pähkäilette, niin pitäkää silmät auki ensimmäisen Switchin Pro controllerin suhteen. Hemmetin hyvä ohjain ja toimii suoraan Switch 2:lla.
Erittäin hyvä ohjain pitkällä akun kestolla, mutta sillä ei saa herätettyä Switch 2 -konsolia lepotilasta. Jos tuon hyväksyy ja ohjain löytyy hyvin edulliseen hintaan, niin se kannattaa edelleen ostaa. Lepotilasta herättämistä lukuun ottamatta se toimii hyvin myös Switch 2:lla.

Erittäin hyvä ohjain pitkällä akun kestolla, mutta sillä ei saa herätettyä Switch 2 -konsolia lepotilasta. Jos tuon hyväksyy ja ohjain löytyy hyvin edulliseen hintaan, niin se kannattaa edelleen ostaa. Lepotilasta herättämistä lukuun ottamatta se toimii hyvin myös Switch 2:lla.
Pieni miinus tuo tietysti on, mutta jos sen verran jaksaa käydä virtanappia hipaisemassa, niin sillä siitä selviää. Tai jos oikein laiskaksi heittäytyy, niin käynnistyyhän laite joy-coneilla ja sitten vaan vaihtaa pro controlleriin.

Jos takanapit ei ole tärkeä vaatimus kannattaa tsekata 8bitdo ultimate 2C bluetooth. Halpa ohjain hyvillä ominaisuuksilla. Siinä ei ole 2.4 wireless yhteyttä vain bluetooth ja ohjaimet on karkin värisiä.

Huomasin myös että 8bitdo ultimate 2 on versio Switch napeilla joten sellainen saattaa lähteä ostoon.

Pieni miinus tuo tietysti on, mutta jos sen verran jaksaa käydä virtanappia hipaisemassa, niin sillä siitä selviää. Tai jos oikein laiskaksi heittäytyy, niin käynnistyyhän laite joy-coneilla ja sitten vaan vaihtaa pro controlleriin.
Omasta mielestä tossa uudessa ohjaimessa myös nuo tatit on yksi syy lisää ostaa Pro 2 ohjain. En ole missään ohjaimessa vähän mennessä kokenut vielä tuollaisia tatteja. Älyttömän pehmeästi liikkuu ja hiljaiset.

Onko tuossa Ultimatessa gyroskooppi? Joillekin se on tärkeämpi ominaisuus kuin toisille, mutta kuitenkin.
Olen minä sillä Mario Galaxyssä tähtäillyt eli olettaisin vahvasti että on. :D

Niin ja kun ohjaimia Switch 2:lle pähkäilette, niin pitäkää silmät auki ensimmäisen Switchin Pro controllerin suhteen. Hemmetin hyvä ohjain ja toimii suoraan Switch 2:lla. Omani ostin Citymarketista 30 eurolla, joten jos jossain muuallakin on vanhat prot loppuunmyynnissä niin ostoskoriin vaan.
Näin tällaisen kaupassa, emmin ostoa (en oikeasti tarvitse kun on jo tuo Ultimate) mutta ehkä nyt vähän harmittaa etten ostanut. Ei saa käytettynäkään yhtä laadukasta ohjainta. Ehkä se paketin pölyisyys ja nippusiteistä rutistuneisuus vähän laski ostohaluja vaikka ohjain varmasti muuten olikin kunnossa. Mistähän varaston perältä se oli sinne hyllyyn kaivettu.

No, isoin syy ostamattomuuten oli kuitenkin se, etten enää mieluusti palaisi takanapittomaan ohjaimeen. Ainakaan niillä laitteilla, joille olen jo takanapillisen ohjaimen hankkinut.

Ei ole vieläkään täällä Nintendolta tilattu konsoli perillä, vaikka toimituspäivän piti olla eilen. Nyt sentään jotain paketin seurannassa tapahtunut ja tänä aamuna konsoli oli saapunut Puolasta Tallinaan. Mun konsoli siis jostain syystä lähtikin maata pitkin etanakyytiä eikä lentänyt expressinä Saksan kautta. Kiinnostava, että millä perusteella osalla ostajista on Nintendolla ollut yön yli lentäen julkaisupäiväksi ehtivät Express-toimitukset ja osalla on tällaiset viikon kestävät maata pitkin toimitukset…
No huomenna se sieltä viimein toivottavasti saapuu lahden tälle puolen ja toimitetaan mulle. Pääsee vihdoin itsekin testailemaan.

Jos näin on, niin sitten se seuraava ja 'pääkysymys' lieneekin, että miksi hänen videoitaan linkitetään tänne katsottavaksi. Eihän kukaan tunne tai tiedä kaikkia alan tubettajia, joten ei voi olettaa, että satunnaisella foorumin lukijalla voisi olla tietoa siitä, mikä on kenenkin videon tekijän agenda tai tarkoitus.
Tarkoitushan oli tuoda esimerkki youtubettajasta, joka on yksi niistä pahanilmanlinnuista. En osaa sanoa muihin konsolijulkaisuihin nähden kuinka paljon konsolit ovat julkaisussa saaneet kuraa niskaan mutta minusta ainakin tuntuu, että Switch 2:sen osalta sitä on ollut todella runsaasti. Lupaan, että tämän videon jälkeen en enää linkitä yhtään DCG videota tänne mutta pakkohan tämä on vielä laittaa uusin Switch 2 video ihan vain videon kuvan positiivisuuden vuoksi. Kannattaa aina ajatella pelaamista ja konsoleita negatiivisen kautta, niin peliharrastus on paljo mukavampaa:D

Ei ole vieläkään täällä Nintendolta tilattu konsoli perillä, vaikka toimituspäivän piti olla eilen. Nyt sentään jotain paketin seurannassa tapahtunut ja tänä aamuna konsoli oli saapunut Puolasta Tallinaan. Mun konsoli siis jostain syystä lähtikin maata pitkin etanakyytiä eikä lentänyt expressinä Saksan kautta. Kiinnostava, että millä perusteella osalla ostajista on Nintendolla ollut yön yli lentäen julkaisupäiväksi ehtivät Express-toimitukset ja osalla on tällaiset viikon kestävät maata pitkin toimitukset…
No huomenna se sieltä viimein toivottavasti saapuu lahden tälle puolen ja toimitetaan mulle. Pääsee vihdoin itsekin testailemaan.
Ei varmaan ole tästä kyse mutta jos siellä on keskitytty saamaan julkaisun yhteyteen konsoleita mahdollisimman pian tilaajille mutta vähänkin myöhemmin tilaajille ei ole sitten ollutkaan niin kiirus? Tai varasto vaihtunut välissä tms.? En tosin tiedä oletko edes tilannut myöhemmin kuin ne, jotka konsolinsa ovat jo saaneet.
Tarkoitushan oli tuoda esimerkki youtubettajasta, joka on yksi niistä pahanilmanlinnuista.
Ei helvetti että on ärsyttäviä jo pelkästään nuo thumbnailit: stereotyyppinen "ilmenaama" ja provoileva teksti. Ja sama tyyppi, jolta jo aiemmin oli vastaava. Ei siis yksi edes riitä.

Ilmeisesti nämä silti toimii. Kieltämättä itseäkin aina kiinnostaisi semisti tietää että mistä ne kymmenen "sukkaavaa" asiaa on keksitty. Jätän kuitenkin sekä klikkaamatta että lainauksesta videon pois ettei vahingossakaan mene tuonne mitään infoa että tuota videota on täällä jaettu, saati klikattu.

Tätä tämäkin nykyään on: rage-videoita ja AI-sontaa. Siihen päälle ne videot, joissa on klikkiotsikon tapaisia asioita, kuten "en huomannut kissaa ennen kuin oli liian myöhäistä" ja videossa ei ole edes mitään kissaa, jota sitten kommentoidaan ja videota katsellaan uudestaan kissan tai ymmärryksen toivossa. Kaikki vain sen takia että sisältö saa klikkauksia. Pääasia on siis nykyään klikkaukset eikä se että sisältö olisi laadukasta.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom