Ippenator
Well-Known Member
Juu en voi tietenkään olla eri mieltä. Kunhan toin esiin, että voi olla myös hiukan erilaisia lähtökohtia ihmisillä, jolloin on mahdollista myös, että välttyy sen isommilta lisäkustannuksista Steam Deckiä TV-käyttöön ostaessaan. Itsellänikin on Steam Deck sekä Switch 2, eikä minulla tässä ole väliä kumpi on ns. parempi tai helpommin hankittava laite. Omassa käytössäni varmaan hiukan ahkerammassa käytössä on Switch 2 Nintendon yksinoikeuspelien ansiosta, ja sen takia, että muut pelit pelaan yleensä boksilla tai pleikkarilla. Steam Deckillä on tullut kuitenkin tullut pelattua aikoinaan varsin isoksi kasvaneen Steam-kirjastoni helmiä.Tottakai, mutta pointtina juurikin se että toinen on valmiimpi paketti suoraan ja toiseen tarvitsee hommata lisäjuttuja. Jos lähdetään siis siitä lähtöasetelmasta että henkilöllä X ei ole mitään konsolia tai tietokonetta entuudestaan ja nyt on ostamassa ensimmäistään. Siinä tapauksessa Switch 2:n hinta on todella paljon houkuttavampi.
Itseltäkin löytyy nykyään Steamdeckin oma telakka telkkapelaamista varten ja työläppärin telakka (joka toimii todella hyvin Steamdeckin kanssa) näyttö+hiiri+näppispelaamista varten, mutta nämä on kaikki aika isosti extraa sen alkuperäisen hinnan päälle.
Onhan tuo ollut sinänsä mukavaa, kun en muutoin pelaa PC:llä lainkaan, joten käyttöä on tuolle Steaminkin pelikirjastolle tullut edelleen. Samalla olen voinut pelata esim. Euro Truck Simulator 2:ta ja sen Amerikan versiota kaikkine lisäreineen, mikä ei konsoleilla ole ainakaan vielä ollut mahdollista. Olen myös ostanut joitakin vain PC:lle ja Switchille julkaistuja pelejä Steamista, koska silloin peleissä on yleensä saavutukset. Nintendon peleissä on minua jossain määrin ärsyttänyt saavutuksien puuttuminen, vaikken mikään varsinainen trophyjen metsästäjä olekaan. Mukavaa on kuitenkin ollut, kun niitä ihan pelatessa kertyy.
Viimeksi muokattu: