Ei kai se pelifirmojen vika ole jos et pysty keskittymään vain yhteen peliin kerrallaan.
Mullakin monta peliä odottamassa vuoroaan, mutta pelaan niistä yhtä kerrallaan ihan rauhassa. Aivan sama vaikka jatkuvasti puskisi uusia must buy pelejä pihalle.
Et nyt ihan ymmärtänyt, tai nappasit sieltä sen lauseen mikä kivalta tuntui.
Jos kuluttaja ostaa vaikka esim. sen pelin kuukaudessa. Yhtenä kuukautena tulee 5 peliä. Tarkoittaa sitä, että loput neljä se ostaa myöhemmin. Tämä taas tarkoittaa sitä, että hyvin suurella todennäköisyydellä niistä kaikista neljästä se ei tule maksamaan täyttä hintaa, koska alennukset on tänäpäivänä käsittämättömän nopeita. Pahimmillaan sen seuraavan 4kk aikana tulee muita sen tason pelejä joltain muulta, ettei se osta osaa näistä ollenkaan. Kun kaikki pelifirmat pistää loka-marraskuulle kaiken ulos, niin aivan varmasti monikin jättää ostamatta useampiakin pelejä, jotka se saattaisi ostaa uutena hiljaisena kautena.
Sit on meikäläisiä, jotka halua tietyt pelit heti, mutta kokoajan on niin paljon pelattavaa, että monet vaipuu nopeasti unholaan. Sehän on minun tappio, mutta olen täydellinen asiakas pelifirmalle silloin. Minun kaltaisia kun ei kovin moni vain ole, vaan yleensä harkitaan mikä missäkin kuussa ostetaan.
Sen vuoksi juuri olisikin oleellista, että julkaisut jakautuisi tasaisemmin, eli myös hiljaisena kautena tulisi ulos jotain, jolloin porukka ostelisi täyteen rahaan kokoajan.
Nintendo tämän on vihdoin oivaltanut ja etenkin konsolin alkutaipaleella tämä on todella tärkeä juttu, jotta suvantovaiheita tarjonnassa ei tule.