Sain sen käsityksen, että pelaat kolmannen osapuolen monialustapelit muilla alustoilla (voi olla, että ymmärsin aivan väärin), joten aika köyhäksi jää jokaisen Partner Directin anti, niin kuin nyt nähtiin koska monet pelit ovat niitä vanhoja käännöspelejä. Toki siellä saattaa olla joitakin yksittäisiä ensijulkistuksia monialustapeleistä ja yksinoikeuksia, joista ensimmäisiä voi pelailla tehokkaammilla alustoilla ja noita toisia toivoa, että ne ilmestyisivät tehoalustoille ja harmitella, että peli on tehty tehottomimman raudan ehdoilla. Eli kyllä siellä saattaa jotakin pientä olla sinullekkin tosiaan. Kukin voi minun puolesta arvioida ihan millä kriteereillä tahansa directejä välittämättä tippaakaan minun mitättömistä mielipiteistä. En menetä sen vuoksi yöuniani mutta arviointeja voi tosiaan tehdä myös useammasta näkökulmasta ja vertailla muihin vastaaviin niin halutessaan eli katsoa asiaa laajeman linssin läpi.Etkö lukenut aiempaa viestiäni? Sanoin jo miksi katson partner directitkin. Minua kiinnostaa hyvät pelit alustasta riippumatta. Nintendon directissä saatetaan esitellä minua kiinnostavia pelejä, jotka saatan ostaa Nintendolle tai pleikkarille ja se on aivan tapauskohtaista. Voi kukin arvioida millä kriteereillä haluaa, minä arvioin omasta näkökulmastani. Miksi minun pitäisi arvioida noita directrjä mitenkään muuten? Siksi että sinusta ei tunnu pahalta kun arvostellaan ainoan käyttämäsi alustan tarjontaa? Mitä merkitystä sillä on haluanko kolmannen osapuolen yksinoikeuksia Nintendolle vai en? Voiko peli olla hyvä vain jos se on yksinoikeus vai mitä yrität tällä sanoa?
Mulle on ihan ok jos jollekin konsolille tulee kolmannen osapuolen yksinoikeus mutta aina parempi mitä useampi ihminen pelistä voi nauttia. Mikä on surullista ja lapsellista on toivoa, että peli olisi yksinoikeus vain siksi, että saa lällättää muille ja kuunnella muiden itkua. Kai ymmärrät noiden kahden asian eron? Jatkuvan negatiivisuuden levittäminen ja tuollaisesta asiasta nautinnon saaminen menevät ihan sinne samaan laariin molemmat.
Niin sitä vaan kun kyllästymiseen asti kuuntelee ainaista lapsellista valittamista niin saattaa syntyä surullinen lapsellinen vastareaktio. Voi olla, että ilmaisin asian siihen tapaan, että lällättäminen olisi ainoa asia, jonka vuoksi toivoisin kolmannen osapuolen yksinoikeuspeliä NS2:lle. Toki näin ei asia ole vaan on siinä muitakin ulottuvuuksia. Kolmannen osapuolen yksinoikeuden toivominen nyt ylipäätään on sitä, että haluaa jollekkin tietylle alustalle pelin, jonka taka-ajatuksena olla saattaa oman suosikkialustan hyvä myyntimenestys ja sitä myötä entistä laajempi ja laadukkaampi pelitarjonta. Tietenkään tällä ei mahdollisteta mahdollisimman laajan yleisön pelaamismahdollisuutta vaan houkutellaan eri pelialustan ostoon. Näen niin, että kaikenlainen konsolien ja niiden valmistajien välinen kilpailu yksinoikeuksilla on hyväksi pelaajille loppupeleissä konsolivalmistajien omien pelejen laadun ja toivottavasti myös hintapolitiikan vuoksi sekä ylipäätään konsolipelaamisen kiinnostavuuden vuoksi. Sen takia olisi hyvä, että Microsoftikin löytäisi taas sen punaisen langan kaapistaan.
Hei kamoon mään. Missä väitin noin? Esitin vain, että ihmisolentoon vaikuttaa ympäröivän maailman mielipiteet halusi sitä tai ei. Vaikutuksen määrä on varmaan yksilöllistä ja riippuu vaiktuksen saannin määrästä mutta kukaan siltä ei välty kokonaan. Oma tarkoitukseni oli minimoida ulkopuolinen vaikuttaminen Prime 4 pelikokemukseen ja mielestäni tuo oli varsin onnistunut itselle suoritettu toimenpide.Eli koska en pidä pelistä tai löydän siitä selkeitä puutteita niin olen negatiivisuuden uhri? Come on man. Samalla tavalla minä voisin väittää, että pidit pelistä niin paljon vastareaktiona sille negatiivisuudelle mitä olet ennen pelin julkaisia lukenut.