Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switchin tulevat pelit (huhut, uutiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Etkö lukenut aiempaa viestiäni? Sanoin jo miksi katson partner directitkin. Minua kiinnostaa hyvät pelit alustasta riippumatta. Nintendon directissä saatetaan esitellä minua kiinnostavia pelejä, jotka saatan ostaa Nintendolle tai pleikkarille ja se on aivan tapauskohtaista. Voi kukin arvioida millä kriteereillä haluaa, minä arvioin omasta näkökulmastani. Miksi minun pitäisi arvioida noita directrjä mitenkään muuten? Siksi että sinusta ei tunnu pahalta kun arvostellaan ainoan käyttämäsi alustan tarjontaa? Mitä merkitystä sillä on haluanko kolmannen osapuolen yksinoikeuksia Nintendolle vai en? Voiko peli olla hyvä vain jos se on yksinoikeus vai mitä yrität tällä sanoa?

Mulle on ihan ok jos jollekin konsolille tulee kolmannen osapuolen yksinoikeus mutta aina parempi mitä useampi ihminen pelistä voi nauttia. Mikä on surullista ja lapsellista on toivoa, että peli olisi yksinoikeus vain siksi, että saa lällättää muille ja kuunnella muiden itkua. Kai ymmärrät noiden kahden asian eron? Jatkuvan negatiivisuuden levittäminen ja tuollaisesta asiasta nautinnon saaminen menevät ihan sinne samaan laariin molemmat.
Sain sen käsityksen, että pelaat kolmannen osapuolen monialustapelit muilla alustoilla (voi olla, että ymmärsin aivan väärin), joten aika köyhäksi jää jokaisen Partner Directin anti, niin kuin nyt nähtiin koska monet pelit ovat niitä vanhoja käännöspelejä. Toki siellä saattaa olla joitakin yksittäisiä ensijulkistuksia monialustapeleistä ja yksinoikeuksia, joista ensimmäisiä voi pelailla tehokkaammilla alustoilla ja noita toisia toivoa, että ne ilmestyisivät tehoalustoille ja harmitella, että peli on tehty tehottomimman raudan ehdoilla. Eli kyllä siellä saattaa jotakin pientä olla sinullekkin tosiaan. Kukin voi minun puolesta arvioida ihan millä kriteereillä tahansa directejä välittämättä tippaakaan minun mitättömistä mielipiteistä. En menetä sen vuoksi yöuniani mutta arviointeja voi tosiaan tehdä myös useammasta näkökulmasta ja vertailla muihin vastaaviin niin halutessaan eli katsoa asiaa laajeman linssin läpi.

Niin sitä vaan kun kyllästymiseen asti kuuntelee ainaista lapsellista valittamista niin saattaa syntyä surullinen lapsellinen vastareaktio. Voi olla, että ilmaisin asian siihen tapaan, että lällättäminen olisi ainoa asia, jonka vuoksi toivoisin kolmannen osapuolen yksinoikeuspeliä NS2:lle. Toki näin ei asia ole vaan on siinä muitakin ulottuvuuksia. Kolmannen osapuolen yksinoikeuden toivominen nyt ylipäätään on sitä, että haluaa jollekkin tietylle alustalle pelin, jonka taka-ajatuksena olla saattaa oman suosikkialustan hyvä myyntimenestys ja sitä myötä entistä laajempi ja laadukkaampi pelitarjonta. Tietenkään tällä ei mahdollisteta mahdollisimman laajan yleisön pelaamismahdollisuutta vaan houkutellaan eri pelialustan ostoon. Näen niin, että kaikenlainen konsolien ja niiden valmistajien välinen kilpailu yksinoikeuksilla on hyväksi pelaajille loppupeleissä konsolivalmistajien omien pelejen laadun ja toivottavasti myös hintapolitiikan vuoksi sekä ylipäätään konsolipelaamisen kiinnostavuuden vuoksi. Sen takia olisi hyvä, että Microsoftikin löytäisi taas sen punaisen langan kaapistaan.

Eli koska en pidä pelistä tai löydän siitä selkeitä puutteita niin olen negatiivisuuden uhri? Come on man. Samalla tavalla minä voisin väittää, että pidit pelistä niin paljon vastareaktiona sille negatiivisuudelle mitä olet ennen pelin julkaisia lukenut.
Hei kamoon mään. Missä väitin noin? Esitin vain, että ihmisolentoon vaikuttaa ympäröivän maailman mielipiteet halusi sitä tai ei. Vaikutuksen määrä on varmaan yksilöllistä ja riippuu vaiktuksen saannin määrästä mutta kukaan siltä ei välty kokonaan. Oma tarkoitukseni oli minimoida ulkopuolinen vaikuttaminen Prime 4 pelikokemukseen ja mielestäni tuo oli varsin onnistunut itselle suoritettu toimenpide.

Sain sen käsityksen, että pelaat kolmannen osapuolen monialustapelit muilla alustoilla (voi olla, että ymmärsin aivan väärin), joten aika köyhäksi jää jokaisen Partner Directin anti, niin kuin nyt nähtiin koska monet pelit ovat niitä vanhoja käännöspelejä.
Sanoin että se on tapauskohtaista. Esim Hollow Knightin ja Hades 2 tapaiset pelit tykkään pelata Switchillä.

En menetä sen vuoksi yöuniani mutta arviointeja voi tosiaan tehdä myös useammasta näkökulmasta ja vertailla muihin vastaaviin niin halutessaan eli katsoa asiaa laajeman linssin läpi.
Laajemman linsin läpi katseltuna direct oli animea ka jrpgtä täynnä.

En mielestäni missään vaiheessa ilmaissut, että lällättäminen olisi ainoa asia, jonka vuoksi toivoisin kolmannen osapuolen yksinoikeuspeliä NS2:lle.
Se ei saisi olla ollenkaan sitä.

Oma tarkoitukseni oli minimoida ulkopuolinen vaikuttaminen Prime 4 pelikokemukseen ja mielestäni tuo oli varsin onnistunut itselle suoritettu toimenpide.
Tuskin onnistuit niin hyvin, kun ajattelet. Tuo vastareaktio (lällättely ja toiveet päästä kuuntelemaan muiden itkua) ja ennen julkaisua negatiivisten juttujen lukeminen vaikutti aivan varmasti pelinokemukseesi ihan yhtä paljon, vain toisewn suuntaan.

Paljon tullut tekstiä, mutta en lyhyellä skannauksella huomannut tätä mainitun, muttttttta tuon Directin paras osuus oli sen japanilaisessa versiossa, jossa paljastettiin Goemon-kokoelma.... joka saapuu pelkästään japanilaisen yleisön ulottuville. Buu. Olen pettymys, olisin Goemonin seikkailut niputtavasta paketista mieluusti maksanut useamman rahan.

Ehkä ei olisi rahallisesti järkevää kääntää joka nimikettä englanniksi, koska monesta noista ei käännösversioita ole, mutta silti aikas tylsä juttu.

Sanoin että se on tapauskohtaista. Esim Hollow Knightin ja Hades 2 tapaiset pelit tykkään pelata Switchillä.
Eli aika pieneksi jää tarjonta Partner Directeissä. Nuo indiepelit kun ovat hyvin pienessä roolissa Partner Directissä.
Laajemman linsin läpi katseltuna direct oli animea ka jrpgtä täynnä.
Olihan se sitäkin mutta myös muuta. Esimerkiksi isojen julkaistavien AAA pelien määrä oli iso, NS1sen Partner Directiin verrattuna oli ihan omalla tasollaan ja sen ansiosta yhä useampi Nintendoalustaan jumittunut pääsee pelaamaan kokematta jääneitä ja ilmestyviä kolmannen osapuolen AAA pelejä.
Se ei saisi olla ollenkaan sitä.
Näin ei ollutkaan.
Tuskin onnistuit niin hyvin, kun ajattelet. Tuo vastareaktio (lällättely ja toiveet päästä kuuntelemaan muiden itkua) ja ennen julkaisua negatiivisten juttujen lukeminen vaikutti aivan varmasti pelinokemukseesi ihan yhtä paljon, vain toisewn suuntaan.
Minä nimenomaan vältin niiden negatiivisten juttujen lukemista ennen pelaamista ja vältyin suurimmaksi osaksi siltä, että olisin huomionut minulle kerrottuja pelin huonoja puolia pelatessa. Tämä lällättely nyt ei liity todellakaan pelkkään Prime4:seen.

Tiettyyn pisteeseen asti ennakkofiilikset pelistä (positiiviset ja negatiiviset) on hyväksi, koska silloin tietää enemmän mitä sieltä on tulossa. Varsinkin nyt kun pelien hinnat tuntuvat vain kallistuvan. Kyllä minä ainakin haluan tietää, jos pelissä on jotain tosi ärsyttäviä piirteitä ennenkuin laitan peliin 60-80 euroa. Esimerkiksi nyt Prime 4:n kanssa ostolla ei ole ollut mikään kiire, kun sai tietää pelistä enemmän. Kuluttajan kannaltahan tällainen mahdollisimman laaja tietämys on erinomaista. Enää pitkään aikaan ei ole tarvinnut ostaa sikaa säkissä.

Tiettyyn pisteeseen asti ennakkofiilikset pelistä (positiiviset ja negatiiviset) on hyväksi, koska silloin tietää enemmän mitä sieltä on tulossa. Varsinkin nyt kun pelien hinnat tuntuvat vain kallistuvan. Kyllä minä ainakin haluan tietää, jos pelissä on jotain tosi ärsyttäviä piirteitä ennenkuin laitan peliin 60-80 euroa. Esimerkiksi nyt Prime 4:n kanssa ostolla ei ole ollut mikään kiire, kun sai tietää pelistä enemmän. Kuluttajan kannaltahan tällainen mahdollisimman laaja tietämys on erinomaista. Enää pitkään aikaan ei ole tarvinnut ostaa sikaa säkissä.
Se on toki ihan hyvä tietää ainakin minkälaisesta pelistä on kyse ennen ostoa. Voi olla myös niin, että ennakolta saadun tiedon valossa tai vallitsevan ilmapiirin vuoksi jää jokin hyvä peli pelaamatta. Itseltäni olisi Prime 4:sen kohdalta jäänyt kokematta loistava pelikokemus ja ainakin pelinautintokokemus olisi hyvin todenäköisesti jäänyt pienemmäksi kun olisi kytännyt epäkohtia pelatessa.

Se on toki ihan hyvä tietää ainakin minkälaisesta pelistä on kyse ennen ostoa. Voi olla myös niin, että ennakolta saadun tiedon valossa tai vallitsevan ilmapiirin vuoksi jää jokin hyvä peli pelaamatta. Itseltäni olisi Prime 4:sen kohdalta jäänyt kokematta loistava pelikokemus ja ainakin pelinautintokokemus olisi hyvin todenäköisesti jäänyt pienemmäksi kun olisi kytännyt epäkohtia pelatessa.
Ei hyvä peli jää pelaamatta. Sitä ei vaan tarvitse ostaa julkaisussa täyteen hintaan, jos pelissä on omaan makuun ärsyttäviä asioita.

Koen että saan Prime 4:stä paremman kokemuksen, kun ostan pelin alennettuun hintaan, jolloin myös ärsyttävät asiat on helpompi hyväksyä.

Minä nimenomaan vältin niiden negatiivisten juttujen lukemista ennen pelaamista ja vältyin suurimmaksi osaksi siltä, että olisin huomionut minulle kerrottuja pelin huonoja puolia pelatessa. Tämä lällättely nyt ei liity todellakaan pelkkään Prime4:seen.
Haluatko, että aletaan kaivella vanhoja viestejä tuolta Prime ketjusta? :) Kyllä minä aika hyvin muistan mitä kommentoit noihin aikoihin esim valituksista NPC hahmoihin liittyen, eli kyllä sitä negatiivistä viestintää tuli siellä suunnalla seurattua jo ennen pelin julkaisua.

Näin ei ollutkaan.
Älä nyt viitsi:
Ei niiden vuoksi tarvitse yksinoikeuksia tehdä vaan ihan yksinoikeuden ja siitä johtuvan valituksen ilosta ja siitä syystä, että peli ei olisi yhtään karsittu, isompien konsoleiden ehdolla tehty pelikäännös.

Eli aika pieneksi jää tarjonta Partner Directeissä. Nuo indiepelit kun ovat hyvin pienessä roolissa Partner Directissä.
Ne olivat esimerkkejä, yksi voisi olla vaikka se Fromin uutukainen mistä olisin mielelläni nähnyt lisää. Älä tulkitse esimerkkejä niinkuin piru raamattua. Nyt saatiin animea, animea vähän jrpgtä ja ainiin, vähän vielä animea. Ja niin jää pieneksi tarjonta kun otetaan nuo ym genret ja 5-10v vanhat Bethesda pelit pois, se se ongelma juuri onkin.

Mutta eiköhän tämä riitä osaltani. Enköhän ole tarpeeksi tarkasti tuonut esille miksi direct oli mielestäni aivan jäätävän huono. Jäädään odottelemaan josko Nipan oma direct olisi parempi.
Ei hyvä peli jää pelaamatta. Sitä ei vaan tarvitse ostaa julkaisussa täyteen hintaan, jos pelissä on omaan makuun ärsyttäviä asioita.

Koen että saan Prime 4:stä paremman kokemuksen, kun ostan pelin alennettuun hintaan, jolloin myös ärsyttävät asiat on helpompi hyväksyä.
Tässä on toki se huono puoli, että Nintendon pelit on harvemmin isossa alessa ainakaan.

Tässä on toki se huono puoli, että Nintendon pelit on harvemmin isossa alessa ainakaan.
Mulla on haut Torissa tallennettuna niin Prime 4:stä kuin DK Bananzasta. Molemmat pyörivät tällä hetkellä 40-50 euron hujakoilla. On siinä siis jo 20€ säästöä jos nyt ostaisi.

Saatan jomman kumman tuohon hintaan ostaa, mutta kuten sanottu kiire ei ole ollut. Ei haittaa jos vielä vähän halpenisi.

Ei ne virallisesti olekkaan, mutta käytettynä ihan kelpoon hintaan ostettavissa. Nimimerkillä torista viime viikolla Metroid Prime 4 38 eurolla kotiutetuna.

Mulla on haut Torissa tallennettuna niin Prime 4:stä kuin DK Bananzasta. Molemmat pyörivät tällä hetkellä 40-50 euron hujakoilla. On siinä siis jo 20€ säästöä jos nyt ostaisi.

Saatan jomman kumman tuohon hintaan ostaa, mutta kuten sanottu kiire ei ole ollut. Ei haittaa jos vielä vähän halpenisi.
Joo käytettynä varmasti säästää jonkin verran ja eihän ne uudelle häviä :)

Joo käytettynä varmasti säästää jonkin verran ja eihän ne uudelle häviä :)
Joo, ei ole mitään hyötyä ostaa uutena, kun se on se ihan sama pelikasetti. Ajattelen tätä jopa niin, että kun nyt julkaisijat nostavat pelien hintoja, niin enemmän ja enemmän tekee mieli ostaa peli käytettynä, että tavallaan sillä alkuperäisellä yhden pelin hinnalla useampi pelaaja pääsee kokemaan pelin. Parhaassa tapauksessa, kun pelin pelattua myy pelin uudelleen eteenpäin, niin se sama peli saattaa kiertää vaikka viidelläkin pelaajalla. Alkaa olla selvästi järkevämpi hinta pelille siinä vaiheessa.

Haluatko, että aletaan kaivella vanhoja viestejä tuolta Prime ketjusta? :) Kyllä minä aika hyvin muistan mitä kommentoit noihin aikoihin esim valituksista NPC hahmoihin liittyen, eli kyllä sitä negatiivistä viestintää tuli siellä suunnalla seurattua jo ennen pelin julkaisua.
Tuo NPC valitus sai aikaan nimenomaan tuon päätöksen välttää kaikkea negatiivista peliin liittyvää. Samaten yritin välttää loppuaikoina kaikenalaista ylimääräistä spoilerimateriaalia pelistä. Jätin myös peliarvostelut lukematta ennen pelaamista vaikka arvionumeroita vilkuilinkin ja varsinkin keskiarvonumeroa.
Älä nyt viitsi:
"Ei mitään. Ei niiden vuoksi tarvitse yksinoikeuksia tehdä vaan ihan yksinoikeuden ja siitä johtuvan valituksen ilosta ja siitä syystä, että peli ei olisi yhtään karsittu, isompien konsoleiden ehdolla tehty pelikäännös"

"Kyllä vahingoniloisuus on yksi motivaatio minun Capcomin yksinoikeuksien haluamiseen tänä suurena valituksen ja tyytymättömyyden aikakautena, joka alkaa kieltämättä mennä tunteisiin.:D Kyllähän yksinoikeudet ovat myös pelikonsoleiden suola ja se mikä pitää ne ja koko genren mielenkiintoisena. Microsofti ehkä tämän on saanut viime aikoina huomata parhaiten. Nintendohan voisi kompensoida Capcomille yksinoikeusmenetyksiä ja parantaa siten konsolinsa myyntiä entisestään jos yksinokeus olisi täyden kympin tekele. Silloin MINÄ olisin tyytyväinen.
Ne olivat esimerkkejä, yksi voisi olla vaikka se Fromin uutukainen mistä olisin mielelläni nähnyt lisää. Älä tulkitse esimerkkejä niinkuin piru raamattua. Nyt saatiin animea, animea vähän jrpgtä ja ainiin, vähän vielä animea. Ja niin jää pieneksi tarjonta kun otetaan nuo ym genret ja 5-10v vanhat Bethesda pelit pois, se se ongelma juuri onkin.
Ei kait ne kaikki Bethesdan pelit olleet 10 vuotta vanhoja. From Softin pelejä olisi toki voinut esitellä mutta lieneekö niille sitten varattu oma isompi areena päädirectissä tai sitten ihan omina minidirecteinä.

Ei kait ne kaikki Bethesdan pelit olleet 10 vuotta vanhoja.
Käsittääkseni kirjoitin 5-10v. Toki siellä oli Indy kaverina mikä on hyvä.

Tuo NPC valitus sai aikaan nimenomaan tuon päätöksen välttää kaikkea negatiivista peliin liittyvää.
Tuossa kerkesit kuitenkin jo saada niitä ulkopuolisia vaikutteita mitä viittasit minun saaneen.

"Ei mitään. Ei niiden vuoksi tarvitse yksinoikeuksia tehdä vaan ihan yksinoikeuden ja siitä johtuvan valituksen ilosta ja siitä syystä, että peli ei olisi yhtään karsittu, isompien konsoleiden ehdolla tehty pelikäännös"

"Kyllä vahingoniloisuus on yksi motivaatio minun Capcomin yksinoikeuksien haluamiseen tänä suurena valituksen ja tyytymättömyyden aikakautena, joka alkaa kieltämättä mennä tunteisiin.:D Kyllähän yksinoikeudet ovat myös pelikonsoleiden suola ja se mikä pitää ne ja koko genren mielenkiintoisena. Microsofti ehkä tämän on saanut viime aikoina huomata parhaiten. Nintendohan voisi kompensoida Capcomille yksinoikeusmenetyksiä ja parantaa siten konsolinsa myyntiä entisestään jos yksinokeus olisi täyden kympin tekele. Silloin MINÄ olisin tyytyväinen.
Juuri lainasin jo sanomaasi viestiä, älä nyt koeta pyörtää sanojasi. Sanoit ihan suoraan, että tulisipa yksinoikeuksia, että porukka saisi itkupotkuraivareita. Sitten keksit lisää syitä miksi yksinoikeudet on hyvästä ja siihen kommentoin, että tuo itkupotkuraivarien toivominen ja lällättely on lapsellista, säälittävää, surullista ja sen ei pitäisi olla millään muotoa syy haluta yksinoikeuksia, varsinkaan aikuisella ihmisellä, ei edes osasyy.

Juuri lainasin jo sanomaasi viestiä, älä nyt koeta pyörtää sanojasi. Sanoit ihan suoraan, että tulisipa yksinoikeuksia, että porukka saisi itkupotkuraivareita. Sitten keksit lisää syitä miksi yksinoikeudet on hyvästä ja siihen kommentoin, että tuo itkupotkuraivarien toivominen ja lällättely on lapsellista, säälittävää, surullista ja sen ei pitäisi olla millään muotoa syy haluta yksinoikeuksia, varsinkaan aikuisella ihmisellä, ei edes osasyy.
Yksinoikeudet on hyvästä, mutta kyllä se pitäisi olla omien studioiden yksioikeuksia, eikä kolmannen osapuolen ostettuja sellaisia. Ne on ne mitkä ärsyttää, kun yleensä ovat ajallisia ja sitten ihmetellään ja odotellaan milloin tulee millekin laitteella. Kyllä laitteen identiteetin ja vetovoiman pystyy tekemään ihan first party -yksinoikeuksilla. Varsinkin sellainen firma kuin Nintendo.

Palaan vielä tuohon Directiin. Siellähän oli hyvin pikaisena näkyvissä Culdcept Begins. Pitkään hiljaiseloa viettäneen sarjan uusi tuleminen. Peli on sekoitus JRPG:tä, korttipeliä ja lautapeliä. Tai jotain sellaista.

Olen pitkään metsästänyt pelisarjan Xbox 360:lle julkaistua Culdcept Sagaa, mutta se on kovissa hinnoissa. Tämän uuden pelin myötä pääsisi sarjaan kiinni selvästi halvemmalla. Kiinnostaa.

Käsittääkseni kirjoitin 5-10v. Toki siellä oli Indy kaverina mikä on hyvä.
Niin ja Oblivion Remaster eli mahto olla enemmän reilusti alle 5 kuin yli 5 vuotiaita julkaisuja.
Tuossa kerkesit kuitenkin jo saada niitä ulkopuolisia vaikutteita mitä viittasit minun saaneen.
Kyllä ja sen jälkeen halusinkin välttää niitä mahdollisimman paljon kuten aikaisemmin selvitin. En yksilöinyt vaikutteiden saantia mielestäni pelkästään sinua koskeavaksi asiaksi missään vaiheessa vaan kaikkia koskeviksi mukaan luettuna itseni.
En minä yritä pyörtää sanomisiani. Luin väärin tuon yhden vastauksesi ja vastasin siihen sen perusteella. Itkupotkuraivarit eivät olleet ainoa syy missään vaiheessa yksinoikeuksien toivontaan ja tuon syyn toivomisen kieltämiseen ei mahda olla kenelläkään valtaa. En kyllä tuon syyn sanomisesta meinaa menettää aikuisen ihmisen säälittäviä, lapsellisia ja surullisia yöunianikaan enkä viitsi tuhlata enään sekuntiakaan kallisarvoista aikaa tähän keskusteluun.

Edit.
Yksinoikeudet on hyvästä, mutta kyllä se pitäisi olla omien studioiden yksioikeuksia, eikä kolmannen osapuolen ostettuja sellaisia. Ne on ne mitkä ärsyttää, kun yleensä ovat ajallisia ja sitten ihmetellään ja odotellaan milloin tulee millekin laitteella. Kyllä laitteen identiteetin ja vetovoiman pystyy tekemään ihan first party -yksinoikeuksilla. Varsinkin sellainen firma kuin Nintendo.
En ole kyllä pahakseni laittanut esim. NS1:sen Bayonetta tai Astral Chainia yksinoikeuskia. Rautaisia pelisarjoja ja joista ensimmäinen mainittu Nintendon ostama ja pelastama pelisarja. Noille sarjoille toivon ehottomasti yksinoikeus jatko-osia myös NS2:lle. Eihän Nintendo tarvitse periaatteessa kolmannen osapuolen yksinoikeuksia myydäkseen paljon konsoleita mutta kyllä niistä sellainen mukava ja hyvä mauste tulee soppaan. Nintendohan myös nykyisin käyttää kohtuullisen paljon ulkopuolisia studioita omien pelisarjojen luomisessa tai apuvoimana mutta toki nuo lasketaan kuitenkin puhtaiksi Nintendon peleiksi.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom