Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switchin tulevat pelit (huhut, uutiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Käsittääkseni key-cardeja käytetään osin sen takia, että fyysiset muistit ovat ylisuuria pelin kokoon nähden, mutta Wiin Muramasa oli ainakin käsin piirretty 2D peli. Onkohan pienempiä tallennusmuisteja tullut jo pelitehtaiden käyttöön?

Käsittääkseni key-cardeja käytetään osin sen takia, että fyysiset muistit ovat ylisuuria pelin kokoon nähden, mutta Wiin Muramasa oli ainakin käsin piirretty 2D peli. Onkohan pienempiä tallennusmuisteja tullut jo pelitehtaiden käyttöön?
Ilmeisesti mitään virallista ilmoitusta ei ole Nintendon puolelta tullut, mutta R-Type Dimensions 3:n kehittäjät vähän kuin vahingossa tämän paljastivat. Toki joutuivat vetämään lausuntonsa myöhemmin takaisin, mutta aika selvää on että pienempiä kasetteja on tarjolla.

Nopealla silmäyksellä onneksi suuri osa noista key card-julkaisuista on monialustaa, joten järkevämpi fyysinen julkaisu voi löytyä useamman konsolin omistajalle. Itselleni on tärkeintä, että mahdollisimman moni Nintendon oma julkaisu/yksinoikeus olisi kunnollinen julkaisu.

Paljonko Xenujen Switch 2 versiot vievät tilaa muistikortilta verrattuna alkuperäiseen
  • Xenoblade Chronicles - 33.8 GB (13.7 GB original)
  • Xenoblade Chronicles 2 - 45.8 GB (13.2 GB original)
  • Xenoblade Chronicles 3 - 42.6 GB (14.4 GB original)
Huhhuijaa! Sitä on sitten kohtapuolin Switch 2:nkin kanssa se sama pelien poistelu ja latailurumba päällä, mikä itselläni tuli jo eteen PS5:n kanssa. Boxin SSD-muistikorttien avulla ei XSX:llä ole näköpiirissä samaa rumbaa. Tuo onkin johtanut siihen, että lähes kaikki multiplatter-pelit olen nykyään ostanut boxille, ja näin tulen tekemään jatkossakin. Harmi kyllä, että Switchilläkin on tuo säätäminen pian näköpiirissä. Itse kun haluaisin aina aloittaa pelaamaan ihan saman tien sitä peliä, jonka olen pelikokoelmiini hankkinut, kun kyseistä peliä huvittaisi pelata.

Huhhuijaa! Sitä on sitten kohtapuolin Switch 2:nkin kanssa se sama pelien poistelu ja latailurumba päällä, mikä itselläni tuli jo eteen PS5:n kanssa. Boxin SSD-muistikorttien avulla ei XSX:llä ole näköpiirissä samaa rumbaa. Tuo onkin johtanut siihen, että lähes kaikki multiplatter-pelit olen nykyään ostanut boxille, ja näin tulen tekemään jatkossakin. Harmi kyllä, että Switchilläkin on tuo säätäminen pian näköpiirissä. Itse kun haluaisin aina aloittaa pelaamaan ihan saman tien sitä peliä, jonka olen pelikokoelmiini hankkinut, kun kyseistä peliä huvittaisi pelata.
Ostamalla nämä pelit fyysisenä säästyt kaikelta tältä. Kasetti sisään ja pelaamaan. Ei latailua, ei asennusta, ei tilan viemistä sisäiseltä tallennustilalta.

Ostamalla nämä pelit fyysisenä säästyt kaikelta tältä. Kasetti sisään ja pelaamaan. Ei latailua, ei asennusta, ei tilan viemistä sisäiseltä tallennustilalta.
Olenkin kyllä Switchille osan kanssa näin tehnyt. Mutta eikös nyt ole sillekin tullut sitä ongelmaa, etteivät kaikki pelit edes ole saatavilla enää fyysisinä? Ja nuo Xenobladetkin nyt on jo ostettu Switch 1:lle. Toki yksi fyysisenä, mutta aika paljon joutuu noihin kaikkiin kolmeenkin sitten latailemaan vielä kovolle matskua, jos haluaa Switch 2-versioita pelata. Uudelleen en toki noita pelejä ala fyysisinä versioina ostamaan, kun ne ovat olleet jo pitkään ostettuina Switch 1-versioina.

Viimeksi muokattu:
Se on kyllä osittain oma ongelma jos pitää olla niin paljon pelejä asennettua että ei tila riitä. Itsellä PS5 Pro ja ei mitään ongelmaa tilan kanssa. Normipleikkarillakin ongelmaksi muodostui videot, jotka täytti yli puolet tilasta. Se taas oli myös ns. oma ongelmani.

Toki ne lähtökohtaiset kovalevyjen koot on olleet jo pitkään liian pieniä pelien kokoihin nähden. X360:llä päivitin kovalevyä kahdesti isompaan (120 -> 320 -> 500) ja lähtökohtana kuitenkin oli se sen hetkinen isoin tallennustila.

Ei vissiin oltu vielä mainittu, mutta Xenoblade Chronicles 2: Torna The Golden Country saa myös päivityksen Switch 2:lle, tämä päivitys on puolestaan ilmainen. Mukana ei tule mitään lisäsisältöä, pelkästään parempaa graafista ilmettä ja sulavoittamista.

eShop kertoo näin:
On July 30, digital and physical versions of Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Country game receive a free upgrade enabling 4K resolution / 60fps in TV mode and 1080p resolution / 60fps in handheld mode on the Nintendo Switch 2 system.

Ylös Bottom