Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii

Siis siinä on sisäinen muisti johon pelitallenteet menevät?

Jep, pelitallennukset mahtuvat hyvin Wiin sisäiseen muistiin. WiiWare-pelit ja esimerkiksi Nintendo 64:n Virtual Console -pelit taas syövät muistia aika tavalla, jonka takia tässä odotellaan tukea esim. SD-korteilta suoraan latautuville peleille. Saa nähdä päätyykö Nintendo tuohon, vai ulkoisen kiintolevyn tukeen vai mihin. Ehkä ensi viikolla jo kuullaan jotain (2. - 3.10. Nintendo julkistaa ainakin jotain)

edit: heh, samat asiat kuin SOJilla, mutta eri muodossa... Niin ja SOJ, Nintendo ei taida olla Tokyo Game Showssa. Ensi viikolla siis oma tapahtuma.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Niin ja SOJ, Nintendo ei taida olla Tokyo Game Showssa. Ensi viikolla siis oma tapahtuma.

Eikun niin olikin. Menin sekasin, kun muut yhtiöt ilmottelevat TGS:ssä esiteltävistä Wii/DS-jutuista. No, tuota Nipan omaa tilaisuutta odotellessa..!
 
Vastaus: Nintendo Wii

Pitää nyt pikkaisen avautua taasen.
En tiedä onko vika minussa, mutta minusta Wiille ei ole tulossa vuoden 2008 aikana yhtään oikeasti kiinnostavaa peliä, lukuunottamatta Guitar Hero World Touria. Taitaapa nekin rahat mennä säästöön jonkun kunnon konsolin ostamiseen ja teräväpiiro töllön hankintaan. Ei sillä ettei rahaa olisi, mutta olen vain pihi:rolleyes: Pitää miettiä vielä jääkö Wii taloon, vai pitääkö siitä hankkiutua eroon kokonaan. Ja kyllä, minulla on lähes kaikki Wiin omistamisen arvoiset pelit Zeldaa lukuunottamatta. Okami sentään viihdyttää koko rahan edestä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Makuasioitahan nämä, omalle kohdalle kiinnostavia pelejä on tulossa liikaakin kun ajattelee että vuotta on jäljellä reilut pari kuukautta. Ja ilmestyineistäkin kiinnostavista peleistä suuri osa vielä kokeilematta.

En tiedä mitkä pelit ovat makuusi, mutta ainakin itseäni kiinnostaa erityisesti nämä hypen välttäneet, puskan takaa tulevat pelit.

kunnon konsolin

Jos Wii ei olisi mielestäni "kunnon konsoli", niin kyllä minä harkitsisin jo vakavasti sen vaihtamista. Onneksi tätä ongelmaa ei ole.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Ehkä olin viestissäni vähän provosoiva, mutta tuntuu, että kaikki muissa konsoleissa olevat ominaisuudet ovat jätetty Wiissä puolitiehen, esimerkiksi mediatoistin, tallennustila ja puheominaisuudet. Tiedän, että Wii Speak on tulossa, mutta siitä ei ole annettu tietoa, että tukeeko se mitään peliä. Lisäksi Friend code järjestestelmä on suoraan sanoen syvältä.

Pelimaustani sen verran, että tällä hetkellä kiinnostavimmat Wii julkaisut ovat Mad World ja The Conduit. Olen nauttinut kovasti Metroideista, SMBG:stä ja Okamista myöskin. Super Paper Mario oli ihan jees, mutta en sitä kuitenkaan ostaisi. Aidan toisella puolla houkuttelevat ainakin Bio Shock, Mgs 4, GTA IV, Little big planet ja Oblivionkin pitäisi pelata loppuun.

Ärsyttävää vaan etsiä pelihyllystä kiinnostavaia pelejä ja taas todeta ettei oikein mitään kiinnostavaa ole.
Gamecube pelit ja Vc tosin pelastavat jonkin verran. Edelleen liian suuri osa Wii-peleistä ovat joko luokatonta roskaa, tai minipelikokoelmia.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Kyllä 2008 loppu kieltämättä on Wiille hieman kuivempaa kautta ennen todella lupaavaa vuotta 2009. Mutta kyllä sitä pelattavaa ainakin minulle löytyy. Juuri nyt on tilauksessa De Blob ja Wario Land. Se nyt on vaan niin, että jos ne tietyt pelit ei uppoa niin sitten edessä on melko kuiva kausi. Eiköhän se jokaiselle tule vastaan millä konsolilla tahansa. On tässä loppuvuodesta minulle vähintään yhtä kuiva kausi muillakin konsoleilla. Se ei tarkoita, etteikö silti pelattavaa löytyisi, vakkei viime syksyn mahtavuuteen päästä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Eurooppa kärsii osaksi siitä että monet "vuoden 2008" kiinnostavat pelit julkaistaan täällä vasta ensi vuoden puolella, kuten Little King's Story ja Castlevania Judgment. Kannattaa kuitenkin tutkailla WiiWarea, johon tulee koko ajan mielenkiintoisia pelejä, viimeksi Megis 9 ja Helix. Tulevia julkaisuja esim. World of Goo, Swords & Soldiers ja ikuisuusprojekti Eternity's Child. Syksyn levyjulkaisuista löytyy mm. Warioland, Trauma Center: New Blood, Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon, Simcity Creator, de Blob, Dead Rising: Chop Till You Drop, Star Wars: The Clone Wars - Lightsaber Duels ja Disaster, multiplattarit ja aiemmin ilmestyneet pelit varmaan ovatkin jo tiedossa. Joidenkin tietojen mukaan myös mielenkiintoinen Mushroom Men olisi tulossa jo piakkoin. Ensi vuoden puolelle sitten menevät mm. House of the Dead Overkill, Rune Factory Frontier, Tenchu 4 ja Overlord: Dark Legend.

Pelinälkää voi kenties auttaa esim. kokeilemalla Hubihubi-vuokrapalvelua. Pikkurahalla saa kokeiltavaksi vaikka Bullyn, Mercury Meltdown Revolutionin tai Resident Evil Umbrella Chroniclesin, jos niitä tai jotain muuta ei ole sattunutkaan huomaamaan.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Saisi tuo Wiin hinta tippua siihen 150e ja silloin hankkiisin toisen konsolin :) muuten saako Wiin asemaa jossain korjattua? Koneestani on tuo asema "melkein" hajonnut ja vein kerran koneen takuusen, mutta koneelle annettiin tuota kuuluisaa valohoitoa. Eli mitään sille ei tehty.

Kone on edelleenkin paskana ja takuu on nyt loppunut! :mad:
 
Vastaus: Nintendo Wii

Valita kunnolla Amolle. Tuntuvat olevan vähän aneemisia verrattuna Nintendon omaan palveluun suuressa maailmassa. Kuluttajansuoja auttaa tällaisessa tapauksessa vaikka takuu onkin lopussa, etenkin kun kone on käynyt "huollossa" ilman parannusta.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Uuh, tommonen peli kuin Arc Rise Fantasia meni kyllä kärkeen mun listalle Wiin tulevista peleistä. Harmi, jos sitä ei koskaan Eurooppaan tule. Traileri vakuutti!
 
Vastaus: Nintendo Wii

Siellä sanottiin että he eivät voi tehdä asialle enään mitään, kun tuo takuu on mennyt umpeen.
Jos vien tuon huoltoon, niin joudun itse vissiin maksamaan sen korjauksen.

Mielummin myyn tuon Wiin viallisena ja sillä rahalla sitten ostan uuden koneen, vittumaista sen verran että en saa sitten VC pelejä takaisin. :mad:

Mikkisoftalla sentään toimii huolto ja ne hakevat koneen kotoa ja tuovat sen takaisin ovelle :)



Valita kunnolla Amolle. Tuntuvat olevan vähän aneemisia verrattuna Nintendon omaan palveluun suuressa maailmassa. Kuluttajansuoja auttaa tällaisessa tapauksessa vaikka takuu onkin lopussa, etenkin kun kone on käynyt "huollossa" ilman parannusta.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Siellä sanottiin että he eivät voi tehdä asialle enään mitään, kun tuo takuu on mennyt umpeen.
Jos vien tuon huoltoon, niin joudun itse vissiin maksamaan sen korjauksen.

Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Amo ei nyt toimi kuluttajansuojalain eikä myöskään Nintendon omien käytäntöjen mukaan. Kun sanoin että heitä tarvitsee patistaa, se ei tarkoittanut kilttiä kysymistä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Kun tuo Wii on ollut tuossa jo varmaan vuoden päivät niin eipä ole kyllä koko konsolia oikein tullut edes käytettyä kun ei sillä ole mitään ostettamisen arvoista peliä. Suurin osa on jotakin lapsille tarkoitettua diipa daapaa tai sitten japanilaisten eriskummallisia hömppiä joten tälläselle tavalliselle pelaajalle ei jää oikein mitään.

Tasan kaksi peliä mulla on koneelle... Toinen on Wii Sports joka tuli koneen mukana ja toinen on pelikokoelma joka tulee toisen ohjaimen mukana ja siinä ne. Ne on parhaat pelit tähän asti. Mario World oli kaameeta soopaa, Bruswick keilaus ihan kamala joten hieman vähissä on noi peli ilot olleet.

Tässä oikein alkaa miettimään, että oliko tää sitten tässä. Paljon tuuletettu konsoli ja mitään pelattavaa peliä ei ole tän ikäselle jampalle. Eikä sillä voi ees DVD leffoja katsella... Noh, se maailman kartta lämpötiloineen on hyvä ja ne muutamat klassikko pelit mitä saa ostettua... :-) Jee...
 
Vastaus: Nintendo Wii

Nyt kyllä tuntuu lähinnä siltä, että et ole oikein yrittänytkään etsiä sitä pelattavaa.

No ehkä näinkin mutta noiden muiden konsoleiden varjossa jää Wii kyllä auttamatta jälkeen peleissään. Ei pelkkä ohjattavuus kyllä tee peliä jos graffa on kun kuusnepalla pelaisi noin kärjistettynä. Tollaset bile pelit kyllä kiinnostaa mutta ei niitäkään ole kamalasti, ainakaan hyviä. Monopoly varmaan menisi hyvin bile pelinä mutta jos nyt oikein miettii, niin ennemmin senkin ostaa boxille tai pleikalle kun wiille.

Käytettynäkään noita Wiin pelejä ei meinaa saada oikein mistään, ihan kun koko konsolia ei olisi kellään. Olisi kiva tietää miten monta noita on suomessa myyty, veikkaan että ei ihan kamalasti koska jos PS3 pelejä saa käytettynä liikkeistä enemmän kun Wiin niin on hassu juttu...

Noh, mä jatkan Wiillä sitä maapallon pyörittelyä, se on hienompi kun PS3:en vastaava :-)
 
Vastaus: Nintendo Wii

No ehkä näinkin mutta noiden muiden konsoleiden varjossa jää Wii kyllä auttamatta jälkeen peleissään. Ei pelkkä ohjattavuus kyllä tee peliä jos graffa on kun kuusnepalla pelaisi noin kärjistettynä. Tollaset bile pelit kyllä kiinnostaa mutta ei niitäkään ole kamalasti, ainakaan hyviä. Monopoly varmaan menisi hyvin bile pelinä mutta jos nyt oikein miettii, niin ennemmin senkin ostaa boxille tai pleikalle kun wiille.

Nyt alkaa menemään kyllä aika pahasti kärjistetyksi jo kun ollaan käytetty sekä lastenpelikortti että bilepelikortti ja grafiikatkin ovat vielä kuusnepa tasoa.

Pelien laatu riippuu ihan näkökulmasta. Wiille on paljon laadukkaita pelejä ja pelikirjasto on todella vaihteleva. Ja vasten luulojasi ne eivät ole lähellekään kaikki lastenpelejä tai bilepelejä. Jos tykkää räiskinnästä ja vaikka autopeleistä Wii ei ole paras mahdollinen konsoli. Mutta se ei tarkoita, että sen valikoima muille häviäisi. Minun mittapuullani se on muita edellä ja reilusti omaperäisyydellään. Ei siis ole olemassa mitään yleistä totuutta pelivalikoimien paremmuudesta. Sinun viestisi perusteella kutenkin sanoisin, ettei Wiin valikoima ole ehkä sinua varten. Jos kuitenkin vähänkään kiinnostusta löytyisi etsiä, niin varmasti löydät sille silti parempaakin pelattavaa kuin Wii Playn ja todella haukutun keilailupelin.
 
Ylös Bottom