Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Wii

cchaou sanoi:
Sopivaa? Eikä kaapelin kuitenkin pidä sopia Wiin persuksiin? Paraneeko kuvanlaatu juuri mihinkään?
Siis Wiihin sopiva. Itse tilasin tarvikekaapelin Hongkongista, ja maksoin siitä kympin. Etuna se, että saa käyttöön 480p-kuvatilan, joka terävöittää ja tekee kuvasta kirkkaamman. Jos käytössä on progressiiviseen kuvaan kykenevä näyttölaite (kuten sinulla), niin ehdottomasti hintansa väärti.

Ja mitenkäs kun komponenttitulo on tukixxu X0:lla? AInoa vapaa slotti on scart, mutta sillä tuskin saa 460p:tä irtoomaan?
Juu, progressiiviseen kuvaan tarvitaan HD-liitäntä, ja Wiissä ainoa vaihtoehto on komponentti. XO:n voi kytkeä töllöön myös VGA-liittimellä, mutta kaikkein paras ratkaisu on hankkia jonkinlainen komponenttikytkin. Hyvää kytkintä ei sitten Suomesta ihan helposti löydäkään, itse tilasin omani Amerikasta, ja olen ollut tyytyväinen. Kuusi laitetta kiinni sekä telkkarissa että videotykissä. (Tuohon vaaditaan sitten komponenttijakajakin, eli johtosotkua ja pieniä mustia laatikoita löytyy...)
 
Vastaus: Nintendo Wii

jryi sanoi:
Juu, progressiiviseen kuvaan tarvitaan HD-liitäntä, ja Wiissä ainoa vaihtoehto on komponentti. XO:n voi kytkeä töllöön myös VGA-liittimellä, mutta kaikkein paras ratkaisu on hankkia jonkinlainen komponenttikytkin. Hyvää kytkintä ei sitten Suomesta ihan helposti löydäkään, itse tilasin omani Amerikasta, ja olen ollut tyytyväinen. Kuusi laitetta kiinni sekä telkkarissa että videotykissä. (Tuohon vaaditaan sitten komponenttijakajakin, eli johtosotkua ja pieniä mustia laatikoita löytyy...)


Elikkäs elikkäs. Jos mielii pelata boxia ja wiitä komponentin kautta, ns. "helppoa" tietä onneen ei ole. Saako udella mistä ja mihin hintaan tilasin oman kytkimesi? Ja ylläolevalta heebolta (heh, eli näköjään sinulta )on kysyttävä että mistä saitilta tilasi sen hongkongilaisen komponenttipiuhan?
 
Vastaus: Nintendo Wii

cchaou sanoi:
http://modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=394&ak=3&cid=26
Onnistuisko tuon käyttäminen X0:n ja wiin kanssa samanaikaisesti? Eli tuossakun on itsessään jonkilainen kytkin matkassa. Tuollahan selviäisi ilman mitää erillisiä kytkimiä, mutta pysyykö X0:ssa kuvan taso ennallaa?

Taitaa olla sama kaapeli kyseessä kuin minun linkissäni aikaisemmin. Itse en ole törmännyt minkäänsortin jakajaan tai kaapeliin missä ei olisi kytkintä, käytännössä taitaa olla mahdottomuus (menisi kuvat päällekkäin samanaikaisessa käytössä?)
 
Vastaus: Nintendo Wii

Straawberry sanoi:
Taitaa olla sama kaapeli kyseessä kuin minun linkissäni aikaisemmin. Itse en ole törmännyt minkäänsortin jakajaan tai kaapeliin missä ei olisi kytkintä, käytännössä taitaa olla mahdottomuus (menisi kuvat päällekkäin samanaikaisessa käytössä?)

Anteeksi kun toistan, mutta pysyykö boxissa kuva ennallaan? Pleikkari on hdmi:llä kiinni, mutta boxin kuva huolettaa moisella jakajalla. Onko eroa boxin omaan komponenttiin?
 
Vastaus: Nintendo Wii

cchaou sanoi:
Anteeksi kun toistan, mutta pysyykö boxissa kuva ennallaan? Pleikkari on hdmi:llä kiinni, mutta boxin kuva huolettaa moisella jakajalla. Onko eroa boxin omaan komponenttiin?

En ole boksin omaa kaapelia testannut, tuolla ei kauheasti häiriöitä tule (muutama hyvin heikko raita juoksee taustalla, tämän huomaa lähinnä latauskohdissa jos ruutu menee pimeäksi). Ihan hyvin on toiminut.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Toimikos nuo cuben roiskeet tässä Wiissä? Resident Evil 4 kiinnostais, ja sitähän ei vissiin vielä ole ilmestynyt wiille?
 
Vastaus: Nintendo Wii

cchaou sanoi:
Toimikos nuo cuben roiskeet tässä Wiissä? Resident Evil 4 kiinnostais, ja sitähän ei vissiin vielä ole ilmestynyt wiille?


Kyllä niiden pitäisi toimia. Tosin RE nelosenkin Wii- julkaisu oli eilen, joten nyt saisit sen kyllä ihan Wii- versionakin. Cube versioon on petrattu ainakin oikealla laajakuvatuella ja liikkeentunnistuksen lisäyksellä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

maagiset sanoi:
Kyllä niiden pitäisi toimia. Tosin RE nelosenkin Wii- julkaisu oli eilen, joten nyt saisit sen kyllä ihan Wii- versionakin. Cube versioon on petrattu ainakin oikealla laajakuvatuella ja liikkeentunnistuksen lisäyksellä.
Plus PS2-versioon tehdyillä lisähutuilla.
 
Vastaus: Nintendo Wii

cchaou sanoi:
Elikkäs elikkäs. Jos mielii pelata boxia ja wiitä komponentin kautta, ns. "helppoa" tietä onneen ei ole. Saako udella mistä ja mihin hintaan tilasin oman kytkimesi? Ja ylläolevalta heebolta (heh, eli näköjään sinulta )on kysyttävä että mistä saitilta tilasi sen hongkongilaisen komponenttipiuhan?

Itselläni Wii ja X360 (sekä digiboksi) komponentilla kiinni tv:ssä Joytechin Control Center 540C:n kautta ja ihan hyvin on pelittänyt. Tosin Wiitä varten sain Joytechiltä pienen adapterin, koska kuvassa olisi muuten ollut ongelmia (en ole kokeillut ilman adapteria) ja ilmeisesti tuo vika korjattu uudempiin versioihin. Lisätietoa tuosta jakajasta: http://www.joytech.co.uk/1/products/xbox360/4/106/Control-Center-540C.htm
 
Vastaus: Nintendo Wii

cchaou sanoi:
Jos mielii pelata boxia ja wiitä komponentin kautta, ns. "helppoa" tietä onneen ei ole.
No, toinen vaihtoehto on tietysti hankkia vahvistin, jonka kautta saa kuljetettua komponenttikuvan. Yamaha ja Pioneer tekevät ihan hyviä perus kotiteatterivahvistimia, joista on se etu, että äänetkin saa ulos 5.1:nä. Sehän on tietysti ihan perussettiä nykyään, jos haluaa saada kaiken irti next-gen-peleistä.
Saako udella mistä ja mihin hintaan tilasin oman kytkimesi?
Suoraan valmistajalta, kun Euroopasta ei tuntunut löytyvän jälleenmyyjää. Siitä on apua, kun löytyy kaveri Dallasista, joka käy säännöllisesti Suomessa.

https://www.audioauthority.com/index.php?p=productMore&iProduct=3

Tuolta pystyy tilaamaan kyllä varmasti Suomeenkin, mutta silloin napsahtavat verot ja tullit päälle. Hintaa ei tämänkään jälkeen jää ihan älyttömästi, ja ainakin omien kokemusten perusteella ihan hyvä hankinta on ollut.

Miinuspuolena Amerikasta tilattuna tuossa on se, että muuntaja hyväksyy vain sikäläistä 120V virtaa, joten jouduin hankkimaan suomalaisen muuntajan. Maksoi Biltemasta hurjat yhdeksän euroa tai jotain.

mistä saitilta tilasi sen hongkongilaisen komponenttipiuhan?
Play-Asia.

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10z-49-en-15-wii+component-70-1rch.html

Ajaa asiansa. Pikkuveljen kanssa tilattiin tuollaiset, jolloin postikulut puolittuivat. Tuli vieläpä aikas nopeasti. Käsiin tuo tuntuu harvinaisen heikkolaatuiselta, mutta ei sitä kuvassa huomaa (tai ainakaan itse en huomaa mitään), ja kyllä se varmaan kestää, jos tapoihin ei kuulu heitellä konsolia tai TV:tä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Ajaa asiansa. Pikkuveljen kanssa tilattiin tuollaiset, jolloin postikulut puolittuivat. Tuli vieläpä aikas nopeasti. Käsiin tuo tuntuu harvinaisen heikkolaatuiselta, mutta ei sitä kuvassa huomaa (tai ainakaan itse en huomaa mitään), ja kyllä se varmaan kestää, jos tapoihin ei kuulu heitellä konsolia tai TV:tä.

Sanoisin, että tuo välttää - juuri ja juuri. Itselläni näkyi selviä häiriöitä ja piuhan paikkaa hiukan liikuttamalla piuhamassassa :) ne poistuivat. Jos signaalitie on pitkä, esim. jakajalla videotykille, kuten minulla, ongelmia voi tulla. Se viralinen piuha on varmasti paljon parempi, mutta niinhän on hintakin...
 
Vastaus: Nintendo Wii

Juuri muutama kuukautta sitten ostin harman/kardonin vahvistimen, joten uudelle nyt ei ole tarvetta. Kysymyksiin kyllä sain hyviä vastauksia, kiitos siitä!

Mitenkäs muuten, tarviiko tuo wii erillistä muistikorttia tallentamiseen? Sportsia pelatessa jyrppii aivan stanasti että joutuu jokakerta vaihtamaan ykköspelaajan leftiksi, yms-shittiä.

Pahoittelen että kysymykseni ovat laatua "Paljonko on 1+4?", mutta en ehtinyt kauaa tutkimuksia tehdä ennenkuin hankin koneen.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Eipä tuohon tarvitse erillistä muistikorttia, kun koneen sisältä löytyy 512 MB flash-muistia. Ainakin itselläni tiedot tallentuvat henk.koht Miilleni, eli ei tarvitse muutella vasurista oikeaan tai toisinpäin.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Muissa konsoleissahan onkin paikka optiselle piuhalle jonka kautta tuo 5.1 ääni kulkee suoraan ja onhan PS3:ssa vielä HDMI mahdollisuus josta saa tuota ääntä ulos, mutta Wiissä ei ole kumpaakaan liitäntää, eikä myöskään coaxial-liitäntää.

Jotenka, kuinka Wiistä saa ulos tuota Dolby Pro Logic II ääntä, kun laitteessa ei ole, kuin stereo ulostulo äänelle vai toimiiko tuo niin, että pitää vetää noi RCA-piuhat vahvariin ja se osaa muutta tuon äänen sit 5.1 muotoon?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Uisor sanoi:
Jotenka, kuinka Wiistä saa ulos tuota Dolby Pro Logic II ääntä, kun laitteessa ei ole, kuin stereo ulostulo äänelle vai toimiiko tuo niin, että pitää vetää noi RCA-piuhat vahvariin ja se osaa muutta tuon äänen sit 5.1 muotoon?
Juurikin tuo vahvarijippo. Dolby Pro Logicihan on se vanha tapa tuottaa tilaääntä, eli vahvistin tulkitsee tietyllä tavalla vaiheistetun stereoäänen nelikanavaiseksi tilaääneksi (vasen, oikea, keski- ja takakanava).
 
Vastaus: Nintendo Wii

jryi sanoi:
Juurikin tuo vahvarijippo. Dolby Pro Logicihan on se vanha tapa tuottaa tilaääntä, eli vahvistin tulkitsee tietyllä tavalla vaiheistetun stereoäänen nelikanavaiseksi tilaääneksi (vasen, oikea, keski- ja takakanava).

Wii tuli nyt hankittua ja tajusin itsekin, että eihän tässä ole optista lähtöä äänelle eli ns. reaaliaikaisia Dolby Digital 5.1-ääniä wehkeestä ei sitten taida saakkaan ulos.
Haluaisin nyt kuitenkin hyödyntää vahvistintani edes Dolby Pro Logic:in muodossa. Tarkoituksena on myös ostaa wiille RGB -kaapeli, mutta onko niin että siitä ei erillisiä äänipiuhoja saa vedettyä vahvistimeen?

Pitääkö minun siis hankkia tälläinen?
 
Ylös Bottom