Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Wii

Komponentin läpihän ei kulje erikseen varsinaista kuvasuhdeinfoa kaapelin läpi, kuten vaikkapa SCART:ssa. Telkku siis kaiketi säätelee kuvasuhdetta saamansa resoluutiotiedon perusteella. Wiihän puskee tunnetusti ulos 576i/480i/480p resoja, jotka ovat kaikki periaatteessa 4:3. Täten siis töllösi haluaa näyttää ne automatiikalla tällä kuvasuhteella. Ratkaisua ei lienee saatavilla komponenttia käytettäessä.

Olettaisin, että PS3:n ja XO:n tapauksessa konsoli itse tajuaa toistettavan matskun kuvasuhteen päälle ja jättää reunoille palkit. Tällöin TV:n automatiikalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Ahaa..

Eli RGB kaapelilla pitäisi onnistua? Tai tukeeko konsoli muita kaapeleita, joilla periaatteessa tuon pitäisi onnistua? Komposhittiä en ole kokeillut, enkä kokeile, sillä se on joka ainoalla konsolilla ollut tähän asti täyttä roskaa kuvanlaadultaan. Lienee VGA kaapelikaan ei tajua noita kuvasuhteen muutoksia?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Ahaa..

Eli RGB kaapelilla pitäisi onnistua? Tai tukeeko konsoli muita kaapeleita, joilla periaatteessa tuon pitäisi onnistua? Komposhittiä en ole kokeillut, enkä kokeile, sillä se on joka ainoalla konsolilla ollut tähän asti täyttä roskaa kuvanlaadultaan. Lienee VGA kaapelikaan ei tajua noita kuvasuhteen muutoksia?

Ainoastaan SCART (ja HDMI) osaavat ohjata television kuvasuhdetta, koska SCARTissa on yksi pinni kuvasuhdeinformaation välittämistä varten ja HDMI taas ohjaa digitaalisesti. Komposiitti-, komponentti- ja VGA-videokaapelit tosiaan kuljettavat vain kuvasignaalin. HDMI ei ole tietenkään Wiin kanssa edes vaihtoehto.

RGB-SCARTissa on sekin hyvä puoli, että se osaa vaihtaa television oikeaan tulokanavaan automaattisesti Wiin käynnistyessä (ja se huono puoli, että jos Wiin jättää Connect24-tilaan, televisio on aina Wii-tulossa kun television avaa).
 
Vastaus: Nintendo Wii

Ainoastaan SCART (ja HDMI) osaavat ohjata television kuvasuhdetta, koska SCARTissa on yksi pinni kuvasuhdeinformaation välittämistä varten ja HDMI taas ohjaa digitaalisesti. Komposiitti-, komponentti- ja VGA-videokaapelit tosiaan kuljettavat vain kuvasignaalin. HDMI ei ole tietenkään Wiin kanssa edes vaihtoehto.

RGB-SCARTissa on sekin hyvä puoli, että se osaa vaihtaa television oikeaan tulokanavaan automaattisesti Wiin käynnistyessä (ja se huono puoli, että jos Wiin jättää Connect24-tilaan, televisio on aina Wii-tulossa kun television avaa).
Kiitos.

Taidanpa koittaa RGB:tä koneessa, ihan vaan helppouden vuoksi. Samalla tulee todettua onko kuvanlaatu samalla tasolla, vaikka komponentin pitäisi olla periaatteessa parempi.

Ps. kivoja nuo vanhatkin pelit mitä wiistoressa on myynnissä. Heti lähti kourallinen ostoon lapsille, ja vaimokin noista vanhoista peleistä tykkää vaikkei nykypelejä pelaa. Olihan tuo iso syy ostaa koko kone ainakin tähän talouteen. Tosin henk. koht. Zelda oli myös houkuttimena, olen sarjan fani, ei siitä mihinkään pääse. Ocarina Of Time on mielestäni yhä FFVII:n jälkeen paras peli ikinä, ja on pelattu niin hemmetin monesti läpi ettei mitään tolkkua.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Kiitos.

Taidanpa koittaa RGB:tä koneessa, ihan vaan helppouden vuoksi. Samalla tulee todettua onko kuvanlaatu samalla tasolla, vaikka komponentin pitäisi olla periaatteessa parempi.

Melkolailla samaa tasoa, on tullut testailtua. Jos teeveen lomituksenpoisto ei ole huipputasoa, niin nopeasti liikkuvassa kuvassa saattaa esiintyä ajoittain "kampaamista" 576/480i resoilla.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Kiitos.

Taidanpa koittaa RGB:tä koneessa, ihan vaan helppouden vuoksi. Samalla tulee todettua onko kuvanlaatu samalla tasolla, vaikka komponentin pitäisi olla periaatteessa parempi.

Ps. kivoja nuo vanhatkin pelit mitä wiistoressa on myynnissä. Heti lähti kourallinen ostoon lapsille, ja vaimokin noista vanhoista peleistä tykkää vaikkei nykypelejä pelaa. Olihan tuo iso syy ostaa koko kone ainakin tähän talouteen. Tosin henk. koht. Zelda oli myös houkuttimena, olen sarjan fani, ei siitä mihinkään pääse. Ocarina Of Time on mielestäni yhä FFVII:n jälkeen paras peli ikinä, ja on pelattu niin hemmetin monesti läpi ettei mitään tolkkua.

Juu, latauspalvelu on yksi wiin vahvuuksista, ainakin minun mielestäni. Itse tykkään käyttää komponenttikaapelia wiin kanssa ja telkkuna on philipsin 32 tuumainen lcd-lätty. Hyvin minulla pelittää tuo yhdistelmä, kuten myöskin kaverin 42 tuumaisessa samsungissa. En itse palaisi kuuna päivänä RGB-piuhaan tällä telkkarilla. Eli omien silmien mukaan kuvanlaadussa on ero 480p:n eduksi. Myöskin wiiconnect 24 on päällä kokoajan, ja tästäkin huolimatta telkkari käynnistettäessä palaa aina siihen tilaan missä se oli ennen sammutusta.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Toimiiko Wiissä Kingstonin 8 GT SDHC muistikortti? Ja voiko sille tallentaa kaikki pelit mitä on ostanut sieltä wiiwaresta?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Future Updates:
Future (as Stated by Nintendo)

* Wii Demo Channel
* DVD Playback (Nintendo is able to do this through an update.)
* Retool WFC friend system (Both Wii Number & Game Friend Code Systems)
* Wii Speak Channel

odottaa että pääsee kattomaan leffoja wiillä :D
 
Vastaus: Nintendo Wii

Kyseessä on Wiille kehitettyä Linux-versiota tekevien homebrew-tyyppien sivusto. Ainakin tuosta tuli minulle mieleen että Nintendo on saattanut joskus muinoin tällaista lupailla, mutta saahan sitä luvata. "Wii demo channel" -hakusanoilla Google lykkää esiin uutisia Everybody's Nintendo Channelista, joka on meillä nykyään pelkkä Nintendo Channel. Sieltähän saa demoja, mutta vain DS:n demoja.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Kyseessä on Wiille kehitettyä Linux-versiota tekevien homebrew-tyyppien sivusto. Ainakin tuosta tuli minulle mieleen että Nintendo on saattanut joskus muinoin tällaista lupailla, mutta saahan sitä luvata. "Wii demo channel" -hakusanoilla Google lykkää esiin uutisia Everybody's Nintendo Channelista, joka on meillä nykyään pelkkä Nintendo Channel. Sieltähän saa demoja, mutta vain DS:n demoja.

Löysin saman googlettamalla, mutta ton DVD-toiston saa varmaan vaan modattuihin koneisiin?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Future Updates:
Future (as Stated by Nintendo)

* Wii Demo Channel
Ellei muistikorttitukea paranneta (tai siis pelien suorittamista suoraan muistikortilta) tai mahdollisteta ulkoisten massamuistien käyttöä tai tuoda jotain Nintendon omaa tallennuslaitetta, ei tällainen tule tapahtumaan. Kaikki em. vaihtoehdot vaikuttavat äärimmäisen epätodennäköisiltä.
* DVD Playback (Nintendo is able to do this through an update.)
Jos tuleekin, niin vain mahdollisesti tulevaan uuteen Wiin versioon. Mahdollista on tietenkin, että pisteillä voisi ostaa DVD Channelin. Tämäkin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä lisäykseltä.

* Retool WFC friend system (Both Wii Number & Game Friend Code Systems)
* Wii Speak Channel
Speak on jo tullut, ja kaverikoodijärjestelmä tosiaan kaipaisi uudistusta, mutta en näe kyllä miksi Nintendo ryhtyisi moiseen. Tai ylipäätään (Speakia lukuunottamatta) mihinkään uudistuksiin, koska Wiitä myydään edelleenkin kuin leipää nykyisenlaisenakin.
 
Ylös Bottom