Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon markkinoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tilt

New Member
Minkä ihmeen takia emme ole vielä nähneet kotimaassamme mainoksia tulevasta konsolien kuninkaasta, siitä ainoasta todellisesta pelikoneesta GamCubesta? Ainoat ennakkomainokset mitkä olen konsolista nähnyt ovat Agerexin virallisissa lentoposteissa, kuten Nintendo newsissä ja lelulehdessä. Pelikauppojen tulisi olla jo täynnä GameCubea mainostavia postereita ja sun muuta. TV-mainoksetkaan eivät olisi pahaksi. Jenkeissä "Save your hands-mainos" tuli telkkuihin jo hyvissä ajoin. Julkaisuun ei ole välttämättä aikaa enää kuin vajaat kaksi kuukautta, joten olisi paras alkaa toimimaan.

Kun siirrymme tylystä phjolastamme alemmas muuanne Eurooppaan, alkaa tilanne siellä olla jo kriittisempi. Microsoft tykittää Xbox-mainosta pelikauppoihin kuin viimeistä päivää, ja mikä pahinta, ei ensimmäistäkään GameCube mainosta.
Missä mättää Nipa?

http://www.cube-europe.com/fullnews.cgi?newsid1011544014,11114,

Kyllähän Cubemainoksia on ainakin Pelit-lehden takakannessa ainakin kahdesti ollut..

Kuinkahan paljon mainostuksella on merkitystä. Tosipelaajahan tietää millainen Gamecube, PS2 ja Xbox on ja tekee luultavasti päätöksen ilman mainoksiakin. Toisaalta, jotkut ostavat konsolinsa "katu-uskottavuuden" perusteella tai ovat muuten vain tyhmiä. Mainokset vaikuttavat myös meihin tosipelaajiin alitajuisesti ja saatamme mainosten uhrina ostaa vaikka... ..Xboxin (hehee, ei pahalla).
Eli, onko mainoksilla merkitystä ja kuinka paljon?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
Eli, onko mainoksilla merkitystä ja kuinka paljon?
Kyllä nyt niillä vain on. Me jotka tätä boardia käytämme, emme ole keskivertopelaajasakkia. Sanoisen, että tällä boardilla olevat henkilöt ovat suurimmalti osin oikeasti pelialasta kiinnostuneita yksilöitä. Me tiedämmekin kaikki uudet konsolit ja niiden pelit. Mutta kysyppä vain 9v. Janne-Pekalta Kuopiosta, että mikä on konsoli, niin hän vastaisi, että 'Pljekkari!'. Kysy häneltä mikä on Dreamcast, niin hän sanoisi: 'TeeVee-ohjelma!'. Kysy häneltä mikä on GameCube, niin hän vastaisi: 'Pookkemon-hjirviö!'. Kysy häneltä.... No joo, ymmärrätte kyllä. Niin siis kyllä niillä mainoksilla on suuri vaikutus osaan Suomen pelikansasta. Aina kun käyn Stockalla katsomassa läpi ale-laarit (jep, olen niin säälittävä), niin aina siellä on joku äiti, joka kyselee jotakin peliä, jonka poikansa Ville-Pekka oli nähnyt televisiossa, ja jonka hän haluaisi (öööö... olisikohan tuon voinut selittää yhtään hankalemmin).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
Jenkeissä "Save your hands-mainos" tuli telkkuihin jo hyvissä ajoin. Julkaisuun ei ole välttämättä aikaa enää kuin vajaat kaksi kuukautta, joten olisi paras alkaa toimimaan.

Ei muuten pyörinyt. Ei pyörinyt koskaan jos tarkkoja ollaan. Ainakin Nintendon Amerikan sivujen mukaan se oli vain netissä levitettävä mainos "kampanja". Se varsinainen mainonta kampanja oli "vähän" eri hinnalla toteutettua laatukamaa (Ei se "Save your Handskään" mikään hirveä ollut, mutta eri tasoa kuitenkin).

Ja syy miksi Agerex, ei välttämättä mainosta vielä, voi EHKÄ johtua siitä ettei Euroopan julkaisupäivämäärää ole ilmoitettu, ja turha sitä on LIIAN aikaisin aloittaa TÄYSIPAINOTTEISTA mainontaa?

Kyllä Agerex on mielestäni hoitanut mainostuspuolen aika lailla kiitettävästi ainakin jos Bergsalaan verrataan. GameCube-mainoksia en ole tosin nähnyt, kuin Pelit-lehden takakannessa muutamassa numerossa, joten GC-mainontaan toivotaan toki parannusta, mutta GBA-mainoksia on pyörinyt ihan kivasti ainakin Suomen mittakaavassa..

Omiin silmiini ovat ainakin osuneet Mario Kart: Super Circuit ja Wario Land 4 TV-spotit.

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi

Omiin silmiini ovat ainakin osuneet Mario Kart: Super Circuit ja Wario Land 4 TV-spotit.

Itse olen huomannut myös noiden lisäksi F-Zeron ja Super Mario Advancen mainokset (jälkimmäinen on aika legenda :D)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Itse olen huomannut myös noiden lisäksi F-Zeron ja Super Mario Advancen mainokset (jälkimmäinen on aika legenda :D)

F-Zeroa en ole nähnyt, mutta totta kai olen sen Super Mario Advancen "vessamainoksen" nähnyt! :)

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi

F-Zeroa en ole nähnyt, mutta totta kai olen sen Super Mario Advancen "vessamainoksen" nähnyt! :)

Tuo F-Zeron mainoksessa peliä pelaava tyyppi meni laukkujen liukuhihnalla metallinpaljastuksessa läpi, kun ei halunnut jättää peliä kesken siksi aikaa... aika hauska sekin :)

Ylös Bottom