Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon markkinointi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wombut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sääli vain että kaunis idea oli mogattu huonolla toteutuksella. Ei noiden pätkien kattelu ainakaan GC:n osakkeita silmissäni nostanut. Toisaalta eipä se nyt ole varteenotettavana vaihtoehtona missään vaiheessa ollutkaan
 
Videopelien markkinointi onkin melko perseestä ollut jo pidemmän aikaa. Ottakaa Sonyn 'Third Place' mainokset tai XboXin vessahuumorimainokset, ja sitten lähes olemattomat Nintendon mainokset, joista saa vieläpä syyttää Agerexiä joka on legendaarinen siitä että ei osaa markkinoida yhtikäs mitään oikein.

Yksi ammateistani on tosiaan markkinointi ja kyllä sillon aikanaan huonona esimerkkinä varsinkin televisiomainonnassa tuli esille pelikonsolit. Segan Sonic & Knuckles -mainos joka oli totaalisen kustu on jo aivan legendaarinen. Kyllä Briokin olisi voinut vähän panostaa. Se oli jo aivan käsittämätön shokki kun huomasin että ne idiootit oli päästetty tuomaan maahan Dreamcastia. Sekin huomattiin mitä siitä tuli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Videopelien markkinointi onkin melko perseestä ollut jo pidemmän aikaa. Ottakaa Sonyn 'Third Place' mainokset tai XboXin vessahuumorimainokset, ja sitten lähes olemattomat Nintendon mainokset, joista saa vieläpä syyttää Agerexiä joka on legendaarinen siitä että ei osaa markkinoida yhtikäs mitään oikein.

Yksi ammateistani on tosiaan markkinointi ja kyllä sillon aikanaan huonona esimerkkinä varsinkin televisiomainonnassa tuli esille pelikonsolit. Segan Sonic & Knuckles -mainos joka oli totaalisen kustu on jo aivan legendaarinen. Kyllä Briokin olisi voinut vähän panostaa. Se oli jo aivan käsittämätön shokki kun huomasin että ne idiootit oli päästetty tuomaan maahan Dreamcastia. Sekin huomattiin mitä siitä tuli.

Kyllä tossa markkinoinnissa ja imagon luonnissa on Sony vetänyt pisimmän korren. Siitä nyt tuskin ainakaan tulee tappelua *sanoo ja pitelee korviaan*
 
Joo Sony kyllä osasi PSXn markkinoida. PS2:n kohdalla oli siinä vähällä mennä metsään mutta onneksi brandi pelasti :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Videopelien markkinointi onkin melko perseestä ollut jo pidemmän aikaa. Ottakaa Sonyn 'Third Place' mainokset tai XboXin vessahuumorimainokset, ja sitten lähes olemattomat Nintendon mainokset, joista saa vieläpä syyttää Agerexiä joka on legendaarinen siitä että ei osaa markkinoida yhtikäs mitään oikein.

Oi suuri ja mahtava markkinointi-kuru tahdotko antaa meille esimerkin Agerexin legendaarisesta markkinoimattomuudesta?
 
Tulin koulusta kotiin ja tietokoneen vieressä oli se mainosjuttu, katsoin että mitä prkl. ja sitten se olikin jo koneessa :D

Ihme jos nyt joku Pelit lehden lukija ei tiedä mikä on GC :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus


Oi suuri ja mahtava markkinointi-kuru tahdotko antaa meille esimerkin Agerexin legendaarisesta markkinoimattomuudesta?

Annan! Hetkinen. Aloitapa sivusta www.nintendo-fi.com ja bongaa kaikki asiavirheet ja virheelliset julkaisupäivät. Sitten ota käteesi uusin Nintendo News ja bongaa muutama lause kuten:

"Burnout on ihan älyttömän nopea peli, jossa ketään ei säästellä! Ajele ympäriinsä Amerikassa ja Euroopassa törmäillen liikenteessä kulkeviin autoihin, busseihin, milloin mihin, mutta tässä pelissä sinua ei sakoteta tai oteta pisteitä pois kun törmäät johonkin, vaan saat siitä enemmän pisteitä tai muuta mitä paremmin törmäät johonkin!"

"Ei sitten muuta kuin tossut jalkaan, shortsit ylös ja donkkaamaan!"

"Peli sisältää hahmoja, voit valita ihmisistä tai cyborgeista"

"Tarzan untamed: Pelaa viidakkokuninkaalla välillä leijaillen liaaneilla"

Saa nyt sitten hyvä kuva kun ei oikolueta 25-sivuista mainosta. Ja katsopa TV:stä tiltin yhteydessä tuleva mainos joka on jostain aivan käsittämättömästä syystä resoluutiolla nappi ja mustilla kehyksillä varustettuna. Hyvä hyvä Agerex, noin se toimii.
 
Toki nuo on virheitä, mutta ei noi mitään legendaarisia vielä ole. Kyllä jotain isompaa pitäis löytyä kun pari kirjoitus/ajatus virhettä ja hidas web master. Mainoksen materiaalin veikkaan tuleen muualta!
 
pari? nuo ei ole mitään kirjoitus/ajatusvirheitä, ne heijastavat koko mainosta, eli tosiaan koko homma on täyttä potaskaa ja noin 5% on edes kirjoitettu oikein. Se on jo aika naurettavaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
pari? nuo ei ole mitään kirjoitus/ajatusvirheitä, ne heijastavat koko mainosta, eli tosiaan koko homma on täyttä potaskaa ja noin 5% on edes kirjoitettu oikein. Se on jo aika naurettavaa.

Joo kyllä tollaset uskottavuutta tietenkin vie.
 
Ylös Bottom