Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon ohjaimet kuntoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Slash80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Slash80

Active Member
Eli pitäis saada Nes ja Snes ohjaimet peli kuntoon, niistä kun on ne kuminappulat sisältä kuluneet. Oisko antaa mitään kotitekoista vinkkiä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Minä en tuolta löytänyt, mutta ei se tietysti vielä tarkoita mitään.

Keskustelupalstalta löysin, nes ohjaimen puhdistus ohjeet zip-tiedostona, mutta mitään kuminappien korvikkeitä en löytänyt. Tuo puhdistus ohje oli aika hyödytön mulle.

Ihmeellinen tarina:
Satuimpa penkomaan tässä illalla huoneeni "roskalaatikon" (laatikko ollut kakvuotta huoneeni nurkassa muuton jälestä, joten se on toiminut roskiksena) ja sieltäpä löyty ihan korkkaamattomia kuminappeja. Ihme, että nyt satuin sen laatikon penkomaan juuri nyt, tuli tehtyä paljon löytöjä roskiksesta, jonka olen jo meinannut tyhjentää roskikseen. Jospa niistä osista sais vähintään yhden nes ja yhden snes ohjaimen toimintakuntoon. :)

Saakohan noita kumi osia vielä jostain jos tulee vielä tarve, vois tilata varastoon.

*.* Ohjaimien korjaus

Itse olen korjaillut NES:in ohjaimien A ja B nappeja sellaisilla kumialustoilla joita löytyy puhelimien, kaukosäätimien ja yms. näppäimistön alta. Saattaa olla että niitä joutuu hiukan muotoilemaan että ne sopii ohjaimen sisään, mutta lopputulos voi olla suorastaan loistava.

N64:sen D-pad on muuten melkolailla samankokoinen kuin NES:in ristiohjaimen kumialusta, sekin toimii mutta ei täydellisesti.

- Sepi
Hitek

Re: *.* Ohjaimien korjaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sigmatau
Itse olen korjaillut NES:in ohjaimien A ja B nappeja sellaisilla kumialustoilla joita löytyy puhelimien, kaukosäätimien ja yms. näppäimistön alta. Saattaa olla että niitä joutuu hiukan muotoilemaan että ne sopii ohjaimen sisään, mutta lopputulos voi olla suorastaan loistava.
- Sepi
Hitek

Voihan ne vaikka liimata näppäimen alle, että ne pysyy paikoillaan, jos ei muuten saa pysymään. Kiitti muistutuksesta, sillä vanhoja puhelimia ja laskukoneita löytää varmana kaappeja penkomalla.

Ylös Bottom