Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendoomed

AjN

Member
Koska sekä Nintendo WiiU- että 3DS-ketjut karkaavat välillä lapasesta Nintendoomed-tauhkan myötä, on tässä ketjussa nyt mahdollisuus lausua Nintendosta tuomionpäivän profetioita.
Esimerkiksi:
- WiiU on surkea ja tappaa koko Nintendon
- 3DS on surkea ja tappaa koko Nintendon
- Nintendo itse on surkea ja tappaa koko Nintendon
- Uusi 3DS on surkea ja tappaa koko Nintendon
- GamePad on surkea ja tappaa koko Nintendon

Alla muutamia esitettyjä argumentteja siitä miksi Nintentuomio:
- 3DS on huonoiten myyvin Nintendon käsikonsoli (vaikka on myynyt jo 46 milj.)
- 3DS:n pelivalikoima on huono
- Nintendolla loppuu rahat koska WiiU
- GamePad on huono
- Watch Dogs / AC n+1 / you-name-it-multiplattari ei tule WiiU:lle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendoomed

Koska sekä Nintendo WiiU- että 3DS-ketjut karkaavat välillä lapasesta Nintendoomed-tauhkan myötä, on tässä ketjussa nyt mahdollisuus lausua Nintendosta tuomionpäivän profetioita.
Esimerkiksi:
- WiiU on surkea ja tappaa koko Nintendon
- 3DS on surkea ja tappaa koko Nintendon
- Nintendo itse on surkea ja tappaa koko Nintendon
- Uusi 3DS on surkea ja tappaa koko Nintendon
- GamePad on surkea ja tappaa koko Nintendon

Alla muutamia esitettyjä argumentteja siitä miksi Nintentuomio:
- 3DS on huonoiten myyvin Nintendon käsikonsoli (vaikka on myynyt jo 46 milj.)
- 3DS:n pelivalikoima on huono
- Nintendolla loppuu rahat koska WiiU
- GamePad on huono
- Watch Dogs / AC n+1 / you-name-it-multiplattari ei tule WiiU:lle

Muistetaan vielä se että Nintendon konsoleilla alkunsa saaneet Resident evil Remake ja Revelations eivät enään jatku Nintendon konsoleilla ;)
 
Se minua eniten ihmetyttää, että usein törmää ajatteluun että Nintendon pitäisi a) ruveta 3rd partyksi tai b) tehdä samanlaisia tehokonsoleita kuin kilpailijatkin jolloin sille löytyisi ne samat iänikuiset multiplattarit ja jatko-osien jatko-osat. Josta usein seuraa päättelyketju, että koska a ja b ei toteudu, lopputuloksena on nintendoomed.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendoomed

Minua taas ihmetyttää se että vaikka nintendon viimeisistä neljästä kotikonsolista vain yksi oli menestys, edelleenkin jotkut pitävät 3rd party vaihtoehtoa kuoleman suudelmana.

Eihän nintendo ole mitenkään doomed, sillä on pelimaailman parasta IP:tä ja vahvat käsikonsolimarkkinat.

Ikävä kyllä se käyttää IP:tään mahdollismman tehottomasti pakottomalla pelaajat hankkimaan myös surkeasti myyvää ja nintendolle kalliiksi käyvää kotikonsolirautaa samalla jos haluaa marionsa. Ja marioistaan nauttiville alkaa tulla wiiU sienivaltakunnassa ähky.
 
Vastaus: Nintendoomed

Minua taas ihmetyttää se että vaikka nintendon viimeisistä neljästä kotikonsolista vain yksi oli menestys, edelleenkin jotkut pitävät 3rd party vaihtoehtoa kuoleman suudelmana.

Tarkoittanet että vain yksi neljästä on ollut kaupallisesti todella menestynyt?

3rd party vaihtoehto olisi kuoleman suudelma mahdollisimman monipuoliselle pelikokemukselle. Jos Nintendo olisi siirtynyt 3rd partyksi, olisi missattu esimerkiksi Zelda Skyward Swordin loistomiekkailu, Boom Bloxin, Excite Truckin ja Wii Sportsin hauskat yksin- ja moninpeli-kokemukset, Pikmin 3:n upea ja (ainakin toistaiseksi) uniikki Gamepad/Wiikake/TV-kombo pelikokemuksessa ja monen, monen huippupelin pelaaminen off-screeninä makuuhuoneessa, vessassa tai vaikka eteisen lattialla. Ja paljon muuta.

3rd party päätös tuskin tarkoittaisi Nintendoomedia, koska laadukkaat ip:t pitäisivät todennäköisesti firman leivänsyrjässä kiinni, mutta monipuolisesta ja innovatiivisesta pelikokemuksesta nauttivalle päätös olisi katastrofi. Nythän Nintendo innovoi sekä konsoleissa että sen peleissä, 3rd party tapauksessa ainoastaan peleissä. Tosin strategiallaan Nintendo ottaa aitoja riskejä*, asia jolle minä nostan hattua, eikä mene sieltä mistä aita on matalin - ja siinä samalla toki avaa oven Nintendoomed-profetioille.

* Kaupalliset flopit konsolibisneksessä käyvät usein todella kalliiksi, kysykää vaikka Segalta tai Sonyltä.
 
Vastaus: Nintendoomed

Puhtaan henkilökohtaiselta kannalta Nintendon siirtyminen 3rd partyna tuottamaan pelejä olisi itselleni optimaalisen ihana tilanne. Nintendon peleistä olen aina pitänyt, mutta konsoleissa on viime vuosina ollut niin paljon sellaista mikä on itseni saanut esimerkiksi wiin unohtamaan komeroon. Noi gimmick tyyliset ohjaukset sekä olohuone että käsikonsoleissa ei sitten vaan millään sytytä. Niin kovasti olen koittanut itseni saada niistä innostumaan ja totuttautumaan mutta kun ei niin ei. Kait kuulun siihen vanhaan kaartiin jolle riittää gamepad ja huolella tuotettu pirteä tasoloikka tai muu vanhempi Nintendon legendaariseksi tehnyt tekele. Esimerkiksi Super Mario Galaxyn läpi pelailin, ja siihenkään peliin ei ylimääräiset wiimoten "hyödyntämiset" tuonut yhtään mitään, päinvastoin.
 
Vastaus: Nintendoomed

Puhtaan henkilökohtaiselta kannalta Nintendon siirtyminen 3rd partyna tuottamaan pelejä olisi itselleni optimaalisen ihana tilanne. Nintendon peleistä olen aina pitänyt[...]

Itse olen nauttinut pelaamisesta Nintendon konsolivalmistajana tuottamien innovaatioiden - mm. olkanapit, analogitatti, tuplanäytöt jne. jne. - kanssa, kuten todennäköisesti myös käyttäjä JRantajoki.

Näitä henkilöitä ei ilmeisesti kiinnosta tulevaisuuden olkanapit ja analogitatit, koska he eivät lyhytnäköisyydessään ymmärrä sitä, että hienoja ja koko alaa mullistavia konsoli-innovaatioita ei voi tulla jos kukaan ei edes yritä. Heidän mielestään on ilmeisesti parempi, jos valmistajat A, B ja C tekevät kaikki sitä samaa, sen sijaan että A ja B olisivat toistensa kaltaisia ja C selvästi erilainen - puhumattakaan siitä että C tekisi vain sisältöä A:lle ja B:lle.Uskomaton ajattelutapa.
 
Vastaus: Nintendoomed

Edelleenkin puhtaan henkilökohtaiselta kantilta, ei.. tosiaan ei innosta tulevaisuuden innovaatiot. Ja nyt tosiaan puhuttiin tulevasta, ei menneestä. Onhan Nintendolla monia hienoja osumiakin vuosien varrella, mutta uudet on ajat ja pelaaminen on ollut (ilman uusia suurempia innovaatioita) pääosin varsin stabiilia (pelien evoluutiota lukuunottamatta) jo vuosia ja vuosia. Minulle kun "Nintendo magic" muilla konsoleilla olisi se ylivoimaisesti paras ja innostavin ratkaisu. :)
 
Vastaus: Nintendoomed

Kun kerran ajn mielestäsi wiiU tarjoaa niin monipuolisen ja innovatiivisen pelikokemuksen niin kerrotko nyt sitten millainen katastrofi olisi pelata ps4:lla vaikkapa mario kart 8:aa?
 
Edelleenkin puhtaan henkilökohtaiselta kantilta, ei.. tosiaan ei innosta tulevaisuuden innovaatiot.

Ok. Sinua ei kiinnosta tulevaisuuden innovaatiot. Huhhuh, onpa mielipide. Idiootein mitä olen hetkeen kuullut, tosin. Onneksi joku muu on ollut aikojen saatossa eri mieltä, jotta sieltä Pongin ja Pac-Manin ajoista on edetty edes vähän.

Onhan Nintendolla monia hienoja osumiakin vuosien varrella, mutta uudet on ajat ja pelaaminen on ollut (ilman uusia suurempia innovaatioita) pääosin varsin stabiilia (pelien evoluutiota lukuunottamatta) jo vuosia ja vuosia.

Eli jos hetkeen ei ole mitään tapahtunut, on syytä jäädä jatkossakin lepäämään laakereille? Okei, tämä oli vielä kummallisempi mielipide kuin edellinen.

Kun kerran ajn mielestäsi wiiU tarjoaa niin monipuolisen ja innovatiivisen pelikokemuksen niin kerrotko nyt sitten millainen katastrofi olisi pelata ps4:lla vaikkapa mario kart 8:aa?

Eipä minkäänlainen katastrofi. Onko joku sanonut että se olisi? Pikmin 3 sitä vastoin olisi huomattavasti huonompi kokemus PS4:llä, eikä tällaista kokemusta olisi saatu jos Nintendo olisi 3rd party.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendoomed

Juurihan sinä itse yllä kerroit kuinka 3rd partyksi siirtyminen olisi katastrofi peleissä, joten kiinnosti tietää millainen katastrofi se sitten olisi.
 
Vastaus: Nintendoomed

Juurihan sinä itse yllä kerroit kuinka 3rd partyksi siirtyminen olisi katastrofi peleissä, joten kiinnosti tietää millainen katastrofi se sitten olisi.

Ok. Sinulla on luetunymmärtämisessä jotain vikaa. Lainaan siis itseäni, ja boldaan kohdat mitkä ovat ihmettelysi kannalta oleellisia:
3rd party vaihtoehto olisi kuoleman suudelma mahdollisimman monipuoliselle pelikokemukselle. Jos Nintendo olisi siirtynyt 3rd partyksi, olisi missattu esimerkiksi Zelda Skyward Swordin loistomiekkailu, Boom Bloxin, Excite Truckin ja Wii Sportsin hauskat yksin- ja moninpeli-kokemukset, Pikmin 3:n upea ja (ainakin toistaiseksi) uniikki Gamepad/Wiikake/TV-kombo pelikokemuksessa ja monen, monen huippupelin pelaaminen off-screeninä makuuhuoneessa, vessassa tai vaikka eteisen lattialla. Ja paljon muuta.

3rd party päätös tuskin tarkoittaisi Nintendoomedia, koska laadukkaat ip:t pitäisivät todennäköisesti firman leivänsyrjässä kiinni, mutta monipuolisesta ja innovatiivisesta pelikokemuksesta nauttivalle päätös olisi katastrofi. Nythän Nintendo innovoi sekä konsoleissa että sen peleissä, 3rd party tapauksessa ainoastaan peleissä.
 
Vastaus: Nintendoomed

On myös hölmöä ajatella että vain ja ainoastaan Nintendo on kykenevä minkäänsortin innovaatioon, ajat ja ihmiset firmoissa muuttuvat. Jos vaikkapa Nintendo tosiaan siirtyisi 3rd party tuottajaksi niin eiköhän sieltä vaikkapa Sony kieli pitkänä yrittäisi palkata rautapuolen osaamista ja visiointikykyä omaan talliinsa. Lisäksi on mukava että keskustellaan asiallisesti mielipiteistä avoimin mielin, vedähän vähän henkeä vaikka välillä. :)

Ja tuo kommenttini siihen että kun pelaaminen on "levännyt laakereillaan" tarkoittaa sitä että se on tapahtunut ihan syystä. Pelaaminen on isolta osin jo sitä mitä ihmiset haluaa.. eikä siinä ole mitään vikaa.
 
Vastaus: Nintendoomed

Onpas tämäkin nyt taas uskonnollista fanaattisuutta uhkuva topic. Sanoin jo sanottavani Wii U -topikissa, mutta kirjoitellaan nyt lämpimikseen vielä tännekin :D

Minä en oikein ymmärrä sitä, miksei Nintendoa saisi Wii U:n myötä kritisoida hyvin rankastikin. Faktaa on se, että Nintendo julkaisi konsolin ohjain edellä, ja se ei itsekään ole vielä parin vuoden tauon jälkeen keksinyt sille mitään mullistavaa käyttöä. Eikun mitä, Pikmin 3 tarjoaa jonkin mielenkiintoisen ohjausvaihtoehdon? No sitten! Kun katsoo sen parhaat pisteet saaneita pelejä Metacritcistä on mahdotonta väittää vakavalla naamalla, että nyt ollaan ainutlaatuisen innovoinnin mullistuspisteessä. Tai no kai näin voi tehdä, ja samaan aikaan vielä valittaa miten muilla konsoleilla pelaavat eivät tajua innovoinnin päälle yhtikäs mitään, mutta tietynlaisen kuvan tämä tietenkin ihmisestä jättää.

Mutta tämä Nintendon nykyinen totaalinen pihalla oleminen parhaimmissa tapauksissa unohdetaan sillä verukkeella, että Nintendo on tehnyt ennen hienoja juttuja. Juu juu, on on. Tuskin kukaan toivoisikaan, ettei Nintendoa olisi olemassa. Itse asiassa minun on vaikea kuvitella kenenkään toivoneen Nintendon julkaisevan täysin puoliksi mietittyä konsolia, joka myy vähemmän kuin Dreamcast. Mutta niin nyt vain näyttäisi käyneen. Ja on ihan typerryttävää huutaa nyt, että ei, tästä ja tulevasta ei saisi puhua, koska Nintendo on hyvä ja muut pahoja. Ja että koska minulla on Wii U:ta pelatessa kivaa, niin Nintendo tulee varmasti tekemään konsoleita jatkossakin, ihan kuin kyseessä olisi jokin mielipidekysymys.
 
Vastaus: Nintendoomed

On myös hölmöä ajatella että vain ja ainoastaan Nintendo on kykenevä minkäänsortin innovaatioon, ajat ja ihmiset firmoissa muuttuvat. Jos vaikkapa Nintendo tosiaan siirtyisi 3rd party tuottajaksi niin eiköhän sieltä vaikkapa Sony kieli pitkänä yrittäisi palkata rautapuolen osaamista ja visiointikykyä omaan talliinsa.

Ja tuo kommenttini siihen että kun pelaaminen on "levännyt laakereillaan" tarkoittaa sitä että se on tapahtunut ihan syystä. Pelaaminen on isolta osin jo sitä mitä ihmiset haluaa.. eikä siinä ole mitään vikaa.

Vastasit itse itsellesi. Millä ihmeen perusteella vaikkapa Sony innovoisi yhtään nykyistä enempää konsolipuolella vaikka Nintendo olisi 3rd party, kun kerran myyntiluvut osoittavat että vuosipäivitykset ja jatko-osien jatko-osat hallitsevat myyntilistoja, ja omien sanojesi mukaan "pelaaminen on isoilta osin jo sitä mitä ihmiset haluaa". Päinvastoin, yleensähän innovointia tapahtuu sitä vähemmän mitä vähemmän on kilpailua.

Ei, kyllä tilanne näyttäisi tällä hetkellä siltä että jotkut konsolivalmistajat ottavat niitä riskejä enemmän kuin toiset.

Minä en oikein ymmärrä sitä, miksei Nintendoa saisi Wii U:n myötä kritisoida hyvin rankastikin. Faktaa on se, että Nintendo julkaisi konsolin ohjain edellä, ja se ei itsekään ole vielä parin vuoden tauon jälkeen keksinyt sille mitään mullistavaa käyttöä. Eikun mitä, Pikmin 3 tarjoaa jonkin mielenkiintoisen ohjausvaihtoehdon? No sitten! Kun katsoo sen parhaat pisteet saaneita pelejä Metacritcistä on mahdotonta väittää vakavalla naamalla, että nyt ollaan ainutlaatuisen innovoinnin mullistuspisteessä.

Kaikkea saa tietysti kritisoida, niin rankasti kuin itsestä tuntuu. Tietysti argumenttien pitäisi olla kunnossa. Nämä joidenkin "minua ei kiinnosta tulevaisuuden innovaatiot"-lätinät sen sijaan vain ihmetyttävät.

Ei kukaan ole myöskään kaiketi sanonut, että WiiU:n kanssa ollaan ainutlaatuisen innovaation mullistuspisteessä. Innovaatiota Gamepad on siitä huolimatta, ja jo pelkästään off screen pelaaminen sellaisenaan kotikonsolilla on monelle aika kova juttu. Mutta suurimpana asiana WiiU:n tapauksessa näen edelleen sen, että Nintendo yrittää alati tehdä uudenlaisia pelikokemuksia, on tehnyt niin historiassa ja on aihetta olettaa sen tekevän niin myös jatkossakin. Välillä on osuttu kaupallisesti maaliin paremmin, välillä huonommin, mutta ainakin Nintendo tekee jotain eri tavalla kuin muut. Asia jonka luulisi olevan kaikille pelaajille pelkästään positiivinen juttu, mutta nythän on huomattu ettei näin suinkaan ole: kaikkia ei kiinnosta tulevaisuuden innovaatiot vaan nämä henkilöt ovat sitä mieltä että peliala on nyt ihan syystä stabiilissa tilassa. Ironisesti kuitenkin nykyinen peliala osittain Nintendon luomine innovaatioineen on näiden henkilöiden mielestä nyt "se oikea" ja syystä stabiili.

Mutta tämä Nintendon nykyinen totaalinen pihalla oleminen parhaimmissa tapauksissa unohdetaan sillä verukkeella, että Nintendo on tehnyt ennen hienoja juttuja.

Nintendo ei ole pystynyt tällä kertaa täysin hyödyntämään luomaansa innovaatiota, mutta gamepad on antanut siitä huolimatta ainutlaatuisia pelikokemuksia.

Minä en ainakaan keksi verukkeita mihinkään, vaan tuon esiin sen, että olen pelaajana tyytyväinen kun Nintendo lähestyy pelialaa jatkuvasti eri tavoin kuin muut konsolivalmistajat ja siten lisää pelialan diversiteettiä.
 
Vastaus: Nintendoomed

Nintendo yrittää alati tehdä uudenlaisia pelikokemuksia, on tehnyt niin historiassa ja on aihetta olettaa sen tekevän niin myös jatkossakin.

No surkeaksihan se jäi tällä kierroksella jos pikmin 3 oli (sinun itsesi mukaan) se innovatiivisuuden päälippulaiva ja 95% peleistä pyörisi aivan yhtä hyvin (ja sulavammin) ja tarjoaisi saman pelikokemuksen ps4:lla. Eipä siitä paljoa jää wiiU ostajille etuja käteen.

Nintendo on innovatiivinen juupas/eipäs keskustelu on täysin hölmöä. Kauhea hätä "innovaatioiden" hakemiseen on seurausta underdog asemasta, wiiU ei ole osoitus nintendon elinvoimaisuudesta löytää innovaatioita vaan se on osoitus siitä että nintendo ei ole "oma dedikoitu rauta" strategialleen löytänyt itsekkään oikein järkevää perustetta.

Voi olla että se löytää sen ensi kierroksella, voi olla ettei. Lopputulos kuitenin on että ensi kierroksellakin marionsa haluavan on pakko ostaa tuleva kotikonsoli "Wii Wii" ja nintendo tekee hurjasti tappiota paitsi hardis R&D kuluissa ja infrassa, myös siinä että pelien myyntimääriä rajoittaa pieni alustamyynti. Nämä ovat faktoja, joten toivottavasti nintendo saa aikaan muutakin kuin pari hassua "wii wii":tä hyödyntävää peliä, muuten tulee taas takkiin ja kunnolla.
 
Vastaus: Nintendoomed

No surkeaksihan se jäi tällä kierroksella jos pikmin 3 oli (sinun itsesi mukaan) se innovatiivisuuden päälippulaiva ja 95% peleistä pyörisi aivan yhtä hyvin (ja sulavammin) ja tarjoaisi saman pelikokemuksen ps4:lla. Eipä siitä paljoa jää wiiU ostajille etuja käteen.

Ensinnäkin, kukaan ei vielä tiedä miten gamepadia tulevaisuudessa saatetaan hyödyntää.

Toisekseen, gamepadin kanssa suuri osa nykyisistäkin peleistä on parempia kokemuksia gamepadin kanssa kuin ilman. Esim. ZombiU päivänselvästi, mutta myös kaikki ne pelit, missä gamepadia käytetään vähemmän innovatiivisesti vaikkapa inventaariona tai karttana. Vähemmän innovatiivisesti ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö gamepad siitä huolimatta toisi pelikokemukseen lisäarvoa.

Kolmanneksi, off screen.


Kauhea hätä "innovaatioiden" hakemiseen on seurausta underdog asemasta, wiiU ei ole osoitus nintendon elinvoimaisuudesta löytää innovaatioita vaan se on osoitus siitä että nintendo ei ole "oma dedikoitu rauta" strategialleen löytänyt itsekkään oikein järkevää perustetta.

Hahaha. Vai että Nintendo lähti underdog-asemasta Wiin jälkeen. :D :D

Kannattaa pitää mielessä, että Nintendo on hakenut innovaatioita järjestelmällisesti läpi historiansa, on se sitten ollut underdog-asemassa tai ei.

Voi olla että se löytää sen ensi kierroksella, voi olla ettei. Lopputulos kuitenin on että ensi kierroksellakin marionsa haluavan on pakko ostaa tuleva kotikonsoli "Wii Wii" ja nintendo tekee hurjasti tappiota paitsi hardis R&D kuluissa ja infrassa, myös siinä että pelien myyntimääriä rajoittaa pieni alustamyynti. Nämä ovat faktoja, joten toivottavasti nintendo saa aikaan muutakin kuin pari hassua "wii wii":tä hyödyntävää peliä, muuten tulee taas takkiin ja kunnolla.

Ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat? :D

Esität faktana, että riippumatta siitä miten Nintendo ensi kierroksella onnistuu, se tekee hurjasti tappioita ja alustamyynnistä tulee pieni. Tämä, hyvät naiset ja herrat, on Nintendoomia parhaimmillaan!
 
Vastaus: Nintendoomed

Ymmärrätkö sinä että kyse on "tappiosta" kun laitetta kehitetään, markkinoidaan, luodaan kaikkea sitä mikä onnistuneeseen launchiin liittyy. Olet oikeassa siinä että lopullisesti "tappio" määräytyy siitä paljonko koko business tuottaa voittoa, mutta matka on pitkä ja alussa se on pelkkää kulua.

Oikea termi tappion sijaan olisi puhua kustannuksista kun tartuit tuohon, mutta ennen kuin yhtään ainoata "wii wii":tä on myyty, se aiheuttaa aivan pirusti kustanuksia joka näkyy nintendolla tuloksessa tappiona. Jos maailmalla on 100 miljoonaa muuta kun nintendon kotikonsolia, tottakai pelien myynti vain dedikoidulle raudalle rajoittaa markkinoita, joille pelejä myydään.

Minusta nuo ovat selkeästi faktoja. Nintendon innovaatiokyvyn pitäisi ylittää itse tehty markkinoiden rajoittaminen ja raudan kehittämisen kustannukset jotta business kannattaisi, WiiU:n tapauksessa innovaatiokyky ei siihen riittänyt. Tämäkin on faktaa.
 
Oikea termi tappion sijaan olisi puhua kustannuksista kun tartuit tuohon, mutta ennen kuin yhtään ainoata "wii wii":tä on myyty, se aiheuttaa aivan pirusti kustanuksia joka näkyy nintendolla tuloksessa tappiona. Jos maailmalla on 100 miljoonaa muuta kun nintendon kotikonsolia, tottakai pelien myynti vain dedikoidulle raudalle rajoittaa markkinoita, joille pelejä myydään.

Minusta nuo ovat selkeästi faktoja. Nintendon innovaatiokyvyn pitäisi ylittää itse tehty markkinoiden rajoittaminen ja raudan kehittämisen kustannukset jotta business kannattaisi, WiiU:n tapauksessa innovaatiokyky ei siihen riittänyt. Tämäkin on faktaa.

WiiU:n seuraaja voi tosiaan onnistua tai epäonnistua, mutta on huvittavaa että esitit jo nyt faktana että se epäonnistuu.

Sitten itse asiaan, Captain Obvious. Tottakai tuotekehitys maksaa. Ei kai kukaan ole muuta väittänytkään. Sen takia onkin huikean hienoa, että Nintendo edelleen on pysynyt konsolivalmistajana ja tuonut pelaajille uusia kokemuksia, ja tuonee niitä myös jatkossa. Ja onneksi kaupalliset onnistumiset ruokkivat sananmukaisesti niitä epäonnistumisia, kun Wiin ja DS:n voitoilla on epäilemättä katettu WiiU:n tuottamaa persnettoa. Ja tällä hetkellä 3DS lienee melko tavalla tuottava konsoli 46 miljoonalla myydyllä konsolillaan.

Kysehän on siitä, että edustamallasi ajattelutavalla Wiitä ja DS:ää ei olisi koskaan julkaistu, sillä nehän ovat myös vaatineet valtavan määrän kuluja. Voitot olisi jääneet saamatta ja peliala asteen verran yksipuolisempaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendoomed

Ei, kyllä tilanne näyttäisi tällä hetkellä siltä että jotkut konsolivalmistajat ottavat niitä riskejä enemmän kuin toiset.

Tästä plus kaikesta muusta hehkutuksesta tulee väistämättä mieleen se, että onko olemassa ihmisiä jotka kuvittelevat Nintendon olevan joku ystävällinen hippi kaikkien muiden pahojen firmojen keskellä? Että Nintendolla voisivat tehdä asiat helpomminkin ja tehdä siinä sivussa paljon enemmän ja varmemmin rahaa, mutta koska Nintendo on niin auteur niin he tekevät mitä lystäävät? Ihan kuin Nintendolla ei olisi Wiin myynneistä laskeskeltu (pikemminkin sokeuduttu) siitä, että uudenlainen ohjaustapa on Nintendolle paras tapa tehdä konsoli, jolla se tuottaa ENITEN RAHAA.
Jos Nintendo ottaakin firmana riskejä (no kieltämättä Wii U:n voi jälkikäteen todeta olleen todella suuri riski, kun aika on osoittanut ettei Nintendo itsekään tiennyt mitä hemmettiä ohjaimella tehdä), niin se tekee sen selviytyäkseen. Tätä on ihan turha romantisoida liikaa.

Ei kukaan ole myöskään kaiketi sanonut, että WiiU:n kanssa ollaan ainutlaatuisen innovaation mullistuspisteessä.

Kokoomuksen kansanedustajatkaan eivät ole missään vaiheessa kai sanoneet, että kaikki on fantastista, mutta silti tietynlainen kielenkäyttö antaa tietynlaisen kuvan. Tässä tapauksessa siis sen, että Nintendo on pyhä innovaatiokone, joten luulisi sen uusimmankin konsolin olevan innovatiisuutta parhaimmillaan :confused:

Nythän Nintendo innovoi

Nintendon konsolivalmistajana tuottamien innovaatioiden

tulevaisuuden innovaatiot

Nintendo yrittää alati tehdä uudenlaisia pelikokemuksia

Nintendon luomine innovaatioineen

jne. jne.

Innovaatiota Gamepad on siitä huolimatta

No niin oli Virtual Boykin. Jes.

ja jo pelkästään off screen pelaaminen sellaisenaan kotikonsolilla on monelle aika kova juttu.

No aika harvalle kuitenkin, kun WiiU:n myyntilukuja katselee...en sitten tiedä paljonko PS4 + Vita -komboja on myyty. Okei, sori, nyt menee jo huonoksi huumoriksi :p
 
Ylös Bottom