Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nioh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Routa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nioh [Hype]

Trialia pääsee pelaamaan ilmeisesti jo tänään? Ainakin itsellä tuli tällainen teksti kun avasin pelin trialin äsken: "The Last Chance Trial will be live from 01/20/2017 15:00 until 01/23/2017 02:00". :eek:
Edit: Nyt on triali auki! :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuli trialia kokeiltua eikä yhtään vakuuttanut, valitsin vaihtelevan frameraten ja korkean resoluution mutta tämä ei vaikuttanut kokemukseen. Jotenkin pelimekaniikka tuntui sekavalta ja vaikutti kaikin puolin huonolta Souls peliltä, ei ainakaan tule julkaisussa ostettua mutta katsotaan joskus tulevaisuudessa 20e hintaan.

Aluksi olin samaa mieltä, mutta kun hetken jaksoi perehtyä, niin alkoi homma jo vähitellen aueta. Niohin ensimmäiset hetket menikin puhtaasti pelimekaniikan salojen selvittämiseen. Ja niitä opiskellaan vielä koko viikonlopun. Samalla lailla kävi aikanaan Bloodbornen kanssa, jossa jouduin pari opasvideota Youtubessa käymään läpi, ennen kuin aloin pääsemään jyvälle. Tosin, silloin olin vielä tällaisten pelejen kanssa aika nyyppä, eikä ollut mitään hajua, mistä näistä peleistä onkaan kysymys. Nyt luulisi alkutaipaleen olevan helpompaa...

Tässä vielä omaa suoritusta Ogress pomossa. Monista Dark Soulsien pomoista hyväksi havaitttu taktiikka toimi. Eli rauhalliset väistöt vihollisen taakse ja siinä sivussa yrittää saada muutama isku perille. Hosumisella ei pitkälle pärjää.

[video=youtube;LP6sf4bxIxs]https://www.youtube.com/watch?v=LP6sf4bxIxs[/video]

Ihan kelpo peliltä vaikuttaa.. mutta en kyllä tiedä meneekö ostoskoriin.

Aluksi aika hukassa ja piti vähän opetella pelimekaniikkoja että pärjää ihan normimosille. Alkukankeuden jälkeen homma alkoi sujui ja alkoi luotto kasvaa hahmoon. Olen parempi Ds:ssä kuin bloodbornetyyppisissä ja vaikka tämä aluksi tuntui enemmän bb:ltä niin ainakin itselleni sellainen DS:stä tuttu rauhallinen kyttäysstrategia toimi hyvin. Eli antaa vihujen tehdä aloite ja varmoista paikoista sitten itse vastata. Ogreen kuolin aluksi kolme kertaa enkä edes tajunnut missä vaiheessa voin saada turvallisesti hittejä perille. Sitten löytyi se tietty aukeama jolloin voi olla itse agressiivinen, pari kertaa taisin kuolla mutta suht helppo oli tuokin lopulta. Ylivoimaisesti eniten vaikeuksia tuotti se yksi randommosa joka tuli sieltä arkusta.

vaikuttaa tosissaan ihan hyvältä mutta jotenkin sellainen vähän vajaa tunnelma, että haluanko pelata lisää. Ehkä parilla kympillä tuon voisi ostaa sellaiseksi pelaa sillointällöin peliksi.

Mie oon vakuuttunut ja ostopäätös pysyy. Hyvin nopeasti pääsi peliin sisälle, ja peli ei tuntunut niin vaikealta kuin ennalta odotin. Pari kertaa kuolin kentässä ja kerran bossissa. Aseita ja varusteita putosi koko ajan, mikä on hyvä asia. Pääsääntöisesti varusteet oli samoja, mutta statsit vaihteli ja siitä pidin. Vähän ehkä karuhko peli, mutta ihan nättiä menoa ja tasaista. Miljöö ja asetelma tuntuu kiinnostavalta, samurait on ihan top tier itelle. Toivotaan että pääpeli olisi hieman haastavampi. Tai saattoihan tämä olla pelin eka kenttä, jonka sitten ymmärtää vielä.

En tiiä yltääkö Souls-peleihin, mutta kuitenkin ihan täyden hinnan peli itelle.

Vaikeustaso kohdallaan. Muuten täytyy ottaa vielä lisätunteja alle ja lukea arvostelut.

Loistava homma että tässä saa itse valita millä ruudunpäivityksellä pelaa. Ainakin Pro:lla Action on lähes koko ajan 60fps, joissain kohdissa saattaa muutama frame tipahtaa.

Striimaavat ja hyvältä näyttää. Metacritic näyttänyt yleisarvosanaksi 85. Tähän kun saadaan vielä se online-ulottuvuus, voisi olettaa pisteiden vain paranevan.

Mitähän tämän kanssa nyt tekisi.. kiinnostaisi kyllä ostaa mutta tuntuu että pelattavaa on joka tuutista ja aikaa rajoitetusti. Tod.näk kyllä tulee heikkona hetkenä sorruttua tähän kun yleensä se on trendinä peleille jota näin paljon seuraa..

Täällä vähän sama homma et liikaa pelejä ja liian vähän aikaa. Mutta tämä peli jolla on potentiaalia olla jopa dark soulsin veroinen, ei ole helppo jättää kauppaan, täytyy toivoa ettei sorru pahalla hetkellä. [emoji41] striimiä jonkin aikaa katsoneena peli näyttää todella hyvältä...

Vähän vertailua eri grafiikka modeista PS4 ja PS4 PRO

[video=youtube;PUFGpzu8Mss]https://www.youtube.com/watch?v=PUFGpzu8Mss[/video]

Metacriticissä http://www.metacritic.com/game/playstation-4/nioh aika hyviä arvioita ja mitä striimejä vähän kattelin niin kai tämä pitä tilata... outo tilanne, kun melkein toivoisi että ei julkaistaisi hetkeen mitään pelikelpoista kun vanhojakaan ei saa täysin koluttua. Tein juuri itselleni suunnitelman keväälle, että ostan Nioh->dirt vr->ME:Andromeda todnäk jos ei niin south park ja jossain välissä ds3 lisäosa ja sitten GT sport. Hyvin riittää pelattavaa pitkään.. eikai tät Niohia voi kovana DS fanina skipata.

IGN:n arvosanoille en anna juurikaan painoarvoa. Vaikuttaa kyllä hyvältä siitäkin huolimatta. Hyviä arvosanoja annettu muuallakin.

Graafisesti tämä tosin on pettymys. Ei ole mitenkään erityisen näyttävä peli ja koko ajan ihme sumuverho päällä. Tuohon kun yhdistää värimaailman, joka kattaa suunnilleen harmaan kaikki sävyt, niin jokseenkin lattealta tuo näyttää. Muutenkin vähän ankeat miljööt. Jos vertaa vaikka Bloodborneen, niin ero on valtava. Siinä on aivan mahtavat alueet ja grafiikka tarkkaa. Sumut ja savut on toteutettu hienosti eikä niin, että näyttää joltain jatkuvalta filtteriltä.

IGN:n arvosanoille en anna juurikaan painoarvoa. Vaikuttaa kyllä hyvältä siitäkin huolimatta. Hyviä arvosanoja annettu muuallakin.

Graafisesti tämä tosin on pettymys. Ei ole mitenkään erityisen näyttävä peli ja koko ajan ihme sumuverho päällä. Tuohon kun yhdistää värimaailman, joka kattaa suunnilleen harmaan kaikki sävyt, niin jokseenkin lattealta tuo näyttää. Muutenkin vähän ankeat miljööt. Jos vertaa vaikka Bloodborneen, niin ero on valtava. Siinä on aivan mahtavat alueet ja grafiikka tarkkaa. Sumut ja savut on toteutettu hienosti eikä niin, että näyttää joltain jatkuvalta filtteriltä.

En anna yleensä arvostelujen ohjata omia pelihankintoja, mutta olen kuitenkin vuosien ja vuosien aikana ollut hyvin usein samaa mieltä nimenomaan IGN:n arvosteluiden kanssa, joten kyseinen arvosana herättää väistämättä itselleni odotuksia pelin suhteen. Nioh nyt olisi joka tapauksessa mennyt hankintaan, vaikka arvosana olisi ollut mikä hyvänsä.

Kerkesin betaa testaamaan vain pikaisesti ja olen kanssasi samaa mieltä, että etenkin se pelialue ei ollut kovinkaan näyttävä tahi mielenkiintoinen, graafisesti ei kyllä sinänsä mitään vikaa. Team Ninjalle on pakko nostaa kuitenkin isosti hattua siitä, että peliä pystyy pelaamaan ilmeisesti hyvinkin tasaisessa 60fps tilassa, kun taas esim. Dark Souls 3 ja Bloodborne pyörivät nihkeesti sen 30fps.

Yksi positiivinen asia mikä itsellä pistänyt silmään useassa arvostelussa on todella nopeat latausajat, varsinkin kuoleman ja uudelleensyntymisen välillä. Etenkin Bloodbornessa ärsytti kun kuoleman jälkeen sai odotella sen 30-60 sekuntia, että pääsi taas pelailemaan. Nioh:ssa aikaa menee vain muutama sekunti, joka on todella hyvä juttu tämänkaltaisessa pelissä, jossa haudasta noustaan jatkuvalla syötöllä (ainakin minä). :D Toki voi olla, että juuri tämän takia peli on graafisesti hieman heikompi.

Vielä pari päivää, että pääsee pelaileen. Tuliskohan oma kappale kuitenkin jo huomenna, kun tänään aamulla lähetetty. :rolleyes:

Ylös Bottom