Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No onnistuuko GCNn modaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rugueux
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Action Replay tai Gameshark perinteisesti antavat avaimet importtaamiseen mutta monta kertaa vaativat jotain epäilyttävää kuten swaptrickia, mikä on muuten kamalinta mitä konsolilleen voi tehdä. Mutta jos tuo onnistuu tuolla action replaylla tuo importtien pelaaminen niin luulenpa että modaaminen onnistuu ilman piiriä.

En muuten vielä uskalla pummata vapaaehtoista eurokoneenluovuttajaa modaamisen testaamiseen kun pitää tutkia ja kysellä. Mutta ensimmäinen on aina ilmainen ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

En muuten vielä uskalla pummata vapaaehtoista eurokoneenluovuttajaa modaamisen testaamiseen kun pitää tutkia ja kysellä. Mutta ensimmäinen on aina ilmainen ;)
No ikävä kyllä, vaikka kuinka haluaisin pelata Pal-pelejä ja luotan myös siihen että sä osaat sen modaamisen, niin ei kuiteskaan ei tahtois antaa rakasta pikku kuutio-raukkaa keiun skalpellin alle KOEKANIINIKSI.nyyh.anteeksi.:D

Miten on, jos import-pelit saadaan toimimaan niin tuleeko pelit sitten PAL- vai NTSC-signaalina telkkuun? Kun minun televisiossa ei NTSC toimi...

Värithän saa RGB-scartilla näkyviin mutta 60Hz-tuki pitäisi olla. Eli jos TVsi tukee PAL60-moodia niin ei mitään ongelmia.

Värithän saa RGB-scartilla näkyviin mutta 60Hz-tuki pitäisi olla. Eli jos TVsi tukee PAL60-moodia niin ei mitään ongelmia.

Mutta kun ei tue 60 hertzin tilaa eikä RGB:tä...

flamer - menee todella vaikeaksi. Tuskinpa saat toimimaan, ellet tietenkin hanki pal/ntsc muunninta siihen väliin mikä sitten saa aikaan sen että kuva on kohtis ruma.

flamer - menee todella vaikeaksi. Tuskinpa saat toimimaan, ellet tietenkin hanki pal/ntsc muunninta siihen väliin mikä sitten saa aikaan sen että kuva on kohtis ruma.
Tämä vaatisi NTSC->PAL50 -muuntimen. Nämä ovatkin jo aivan sairaan kalliita, ammattitason vehkeitä(about 1000eur). Lisäksi ne hyväksyvät yleensä kuvanlähteeksi ainoastaan komposiitin, ja kuvanlaatu on erittäin persiistä(nimim. olen nähnyt).

Konsolikauppojen myymät ns. "pal boosterit" tekevät ainoastaan NTSC->PAL60 -konversion, joten niistä ei ole mitään apua jos televisio ei alkuunkaan tue 60hz-tilaa. Nuo boksit ovat muutenkin turhia, koska RGB-kaapelilla saavutetaan sama tulos + parempi kuvanlaatu.

t. Ola

Olaiho - ajattelin lähinnä parin sadan euron hintaista digitaalimuunninta vaikkapa AI Trading Co:lta tai tutummin goldenshopista. Ja sillä kyllä muuttuu kuva rumaks ;) Bonuksena PAL50 onnistuu.

Jos en saa mistään USA GC:tä ja joudun ostamaan Pal koneen niin voin luovuttaa koneeni sinulle jos teet ensimmäisen modauksen ilmaiseksi:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl
Juu, hyvin pitkälti viittasin sellaiseen modaamisen minkä takia PSonella joka nassikalla oli läjä piraattipelejä. Minusta nimittäin tuntuu todella ihmeelliseltä, että Nintendo tahallaan hankaloittaisi koneiden modaamista PALiksi tai toisinpäin. Mitä Nintendo siitä hyötyisi? Toivotaan, että piratismi pysyy cubesta kaukana.

Minulle on aivan sama mitä muut odottavat modaamiselta, mutta itse haluan ostaa pelit ja lisälaitteet mistä haluan. Ja nyt minulle ei tarjota siihen mahdollisuutta, joten odotan kiltisti, että joku osaa modata minulle GAMECUBE:n siihen kuntoon, että eri puolelta maapalloa ostetut pelit siinä toimivat.

Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä miten sinä kopioit minidvd:tä? Kyllä kopiointi on tehty todella työlääksi käyttämällä erikoista mediaa. Toisaalta ymmärrän huolen, mutta tekee ihan pahaa, kun ei saa varmuuskopioita. Kuitenkin aina tulee naarmu tai pari, toivottavasti ei kuitenkaan kohtalokkaita naarmuja.

Haluatko kenties ilmiantaa minut jonnekkin, omistan kaksi matolaatikkoa (8 bit. nintendo), jotka on modattu. Nyt niissä toimivat kymmenet jenkeistä ostetut pelit. Olen rikollinen.

Ja heitänpä vielä soppaan sellaisen väitöksen, että piratismi on yksi syy Playstation suosioon. Piratismista on ollut Sonylle hyötyä, tehtiin ensimmäisellä konsolissa nimeä ja rahaa, nyt toiseen konsoliin iskettiin DVD-formaatti, joka estää kotipolton ("ammattilaista" se ei estä) ja tehdään vielä suuremmat voitot. Kyllähän niitä pelejä oli muutama sata Playstationille, ei vain tullut oikein pelattua. Olivat niin typeriä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
Jos en saa mistään USA GC:tä ja joudun ostamaan Pal koneen niin voin luovuttaa koneeni sinulle jos teet ensimmäisen modauksen ilmaiseksi:D

Ainakin dragon.ca:sta saa kohtuu hintaan Jenkki-GC:n 299,95 CAD$, postikulujen ja tullien + ALV:n jälkeen kokonaishinta on 1854 mk. Itse ajattelin hommata tuolta jos PAL koneisiin ei ala saamaan import modeja kesäkuun alkuun mennessä. Ja tämä kaikki vain Resident Evileiden takia. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS

Ainakin dragon.ca:sta saa kohtuu hintaan Jenkki-GC:n 299,95 CAD$, postikulujen ja tullien + ALV:n jälkeen kokonaishinta on 1854 mk. Itse ajattelin hommata tuolta jos PAL koneisiin ei ala saamaan import modeja kesäkuun alkuun mennessä. Ja tämä kaikki vain Resident Evileiden takia. :)

Ilmoittele kun tilaat jos vaikka tilaisin samaan aikaan tuolta. Ja kyllä: tämä kaikki Resident Evileiden takia:p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
Ilmoittele kun tilaat jos vaikka tilaisin samaan aikaan tuolta. Ja kyllä: tämä kaikki Resident Evileiden takia:p

Jeesh täytyy ilmotella. Ja en ole näköjään ainut, joka ei jaksa odottaa syksyyn asti PAL Resident Eviliä. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rugueux

Minulle on aivan sama mitä muut odottavat modaamiselta, mutta itse haluan ostaa pelit ja lisälaitteet mistä haluan. Ja nyt minulle ei tarjota siihen mahdollisuutta, joten odotan kiltisti, että joku osaa modata minulle GAMECUBE:n siihen kuntoon, että eri puolelta maapalloa ostetut pelit siinä toimivat.

Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä miten sinä kopioit minidvd:tä? Kyllä kopiointi on tehty todella työlääksi käyttämällä erikoista mediaa. Toisaalta ymmärrän huolen, mutta tekee ihan pahaa, kun ei saa varmuuskopioita. Kuitenkin aina tulee naarmu tai pari, toivottavasti ei kuitenkaan kohtalokkaita naarmuja.

Haluatko kenties ilmiantaa minut jonnekkin, omistan kaksi matolaatikkoa (8 bit. nintendo), jotka on modattu. Nyt niissä toimivat kymmenet jenkeistä ostetut pelit. Olen rikollinen.

Ja heitänpä vielä soppaan sellaisen väitöksen, että piratismi on yksi syy Playstation suosioon. Piratismista on ollut Sonylle hyötyä, tehtiin ensimmäisellä konsolissa nimeä ja rahaa, nyt toiseen konsoliin iskettiin DVD-formaatti, joka estää kotipolton ("ammattilaista" se ei estä) ja tehdään vielä suuremmat voitot. Kyllähän niitä pelejä oli muutama sata Playstationille, ei vain tullut oikein pelattua. Olivat niin typeriä.
Äijä puhuu niin asiaa että alkaa huimata!
Mullakin on Usa GC jonka haluaisin modata
A.siksi että voisin lainata pelejä kavereilta joilla on PAL-GC
B.Siksi että voisin ostaa pelejä myös Suomesta
C.
Ei tasan tarkkaan siksi että voisin pelata piraatteja!!!! (jos sellaisia on)

GameCubelle ei ole pelien piratisointi mitään lasten leikkiä. En todellakaan modaisi niitä koneita jos piratisointi onnistuisi kuten PS2:lla, siksipä saa aika kauan äijät perustella että kolvaan jonkin piirin PS2teen.

Joku jolla on US/JP modattu kone voisi kokeilla toimiiko PAL-peli jos käytät 60Hz-tilaa ja lyöt sen kytkimen siihen JP-asentoon.

Joku jolla on US/JP modattu kone voisi kokeilla toimiiko PAL-peli jos käytät 60Hz-tilaa ja lyöt sen kytkimen siihen JP-asentoon.
Heh, ei se nyt taida *ihan* noin helpolla toimia...

Eli ei toimi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS

Jeesh täytyy ilmotella. Ja en ole näköjään ainut, joka ei jaksa odottaa syksyyn asti PAL Resident Eviliä. :D

Heh. Count me in too! Oon tässä kahen vaiheilla tilatako jenkkicube vaiko ostaa Pal-versio. Jos tulisi selvyyttä tohon Pal-version modattavuuteen niin ostaisin kyllä sen tottakai. Mutta mulla ainoa syy ei ole Resident Evil, vaan myös tulevat Mariot ja Zeldat yms. sais takuulla aikaisemmin jenkeistä!

Katsokaas: http://www.peliplaneetta.net/pelikonsolit/uutiset/3080/

Tulisipa nopeasti & toimisipa loistavasti!

Ylös Bottom