Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nyt se sit ostettiin... Cube-ensikokemukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ed-Die
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba

Eiköhän se raja hyvän ja vähemmän hyvän pelin välillä ole jokseenkin henkilökohtainen.. Jotkut rakastavat MGS-pelejä, jotkut vihaavat niitä. Mariot iskevät joihinkin kuin märkä sukka, toiset pelaavat Tekken-sarjaa.
Niin juuri. Minusta esim PS2:n MGS2 on täysin paska peli, eikä koko koneelle ole muita hyviä pelejä kuin PES. Tällaista "vanhaa jäärää" ei jaksa paskaakaan kiinnostaa mitä mieltä muut ovat ko. pelistä. Paska mikä paska, syvempi analysointi on turhaa ajanhukkaa. Ostan pelejä ja koneita mistä itse pidän ja muut tehköön samoin.

Muuten ensi viikolla kolahtaa postilaatikkoon Resident Evil ja N64:n Conker`s Bad Fur Day. Odotukset ovat korkealla :D , mutta saas nyt nähdä...

Re: testi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jiggy
Ohjain:Loistava. Pleikkariltapölitty ja paljon paranneltu( tosin pleikka pölli snessti ohjaimen ja n6n tatin)

kyse on ennemminkin luontaisesta kehityksestä kuin pöllimisestä. mielestäni Nintendo on vaan lähes aina onnistunut parhaiten (konsoliohjainten) kehitystyössä ja muut seuraavat kiltisti perässä. katsokaa vaikka koko ohjainkehittelyn historiaa. myös mm. Spectravideo on kautta-aikain todistanut olevansa aika kettu valmistamaan hyvätasoisia joystickeja tietokoneille...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey

ei se kyllä näin ole. henkilökohtaiset mieltymykset ovat asia erikseen. asioiden objektiivinen tutkiminen mahdollisimman laajalla perspektiivillä ko. asiaan mahdollistaa mm. pelin monipuolisen arvioinnin ilman genre-kohtaisia ennakkoluuloja tai jo mainittuja henkilökohtaisia rajoitteita...

piis.

Ainakin itselle pelit ovat tärkeä osa elämää, mutta ne ovat myös vain viihdettä - ei siis mitään noin vakavaa. En tutki pelajä varmasti oikeudenmukaisesti tai objektiivisesti, mutta en näe sitä mitenkään vääränä, jos olisin pelijournalisti niin varmasti perehtyisin peleihin mainitsemallasi tavalla.

Lyhyesti koska edellinen viestini vain katosi.

Itse laite muodoltaan, kooltaan ja toiminnaltaa miellyttää suuresti minua.

Ohjain on paras ohjain tällä hetkellä dualshockin ohella. Huima parannus N64-ohjaimesta, jossa tosin minua hämäsi vain heiveröisen oloinen tatti. En ole muutenkaan turhan nirso, jopa Xbox-ohjain on mielestäni ihan hyvä. Yhdyn Joren kantaan, että Dualshock on kohdannut vertaisensa.

Peleistä Wawerace miellyttää eniten, ainoa jota tosin olen kunnolla edes pelannut. En ole ensimmäistä osaa pelannut koskaan, vaikka omistankin N64:n, joten peli tuntui aivan uudelta kokemukselta (mutta SSX Trickykin oli loistava, vaikka SSX olikin jo pelattu lähes puhki joten...) Peli on helposti omaksuttava ja viihdyttävä, jopa kauniimman kanssapelurin mielestä, joka ei muutoin pelaa lähes koskaan ja kutsuu tätäkin "surffipeliksi", ei se niin tarkkaa :).

Muista peleistä en nyt ole kauheasti kiinnostunut, Monkey Ballia on jo ihan tarpeeksi tullut sijoitettua pelihalleissa ja toiseksi sitä arcade-pelin ohjainta (sellainen banaani-joystick) ei voi voittaa edes GC-ohjain ;). Star Wars voisi olla myös hyvä peli, mutta tällä hetkellä kiinnostavin voisi olla SSBM.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
...jos olisin pelijournalisti niin varmasti perehtyisin peleihin mainitsemallasi tavalla.

Jeps mähän en kirjoittele täällä oikeita peliarvioita, kun noi muut tietävät enemmän peleistä ja osaavat analysoida paremmin. Minua vaan kiinnostaa tuo masiina, elektroniikka yleensä, moninpelit ja mahdolliset nettimätöt :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

Samoin parhaan taistelupelin jatko-osa eli Soul Calibur 2 voipi olla melkoinen tykki. Tosin se tulee myös Xboxille enkä ole vielä päättänyt, otanko Microsoftin vai Nintendon konsolin kaupasta kainalooni...vai molemmat. Saas nährä.

Sinulla sama ongelma kuin minullakin :)
Viikonloppuna tuli tosin väännettyä Jedi Knight 2:ta PC:llä senverran railakkaasti että kyseenalaistui taas koko konsolihankinta. Ehdottomasti paras Star Wars-peli, joka parin tylsän alkukentän jälkeen yltyy sellaiseksi valomiekkailusinfoniaksi että vow! :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore

Jeps mähän en kirjoittele täällä oikeita peliarvioita, kun noi muut tietävät enemmän peleistä ja osaavat analysoida paremmin. Minua vaan kiinnostaa tuo masiina, elektroniikka yleensä, moninpelit ja mahdolliset nettimätöt :D

Juu, ja jos ei tule palkkaa (kuten teidän tapauksessa, jos oikein olen ymmärtänyt) niin silloinhan voi kirjoittaa mitä huvittaa, vaikka muita ei huvittaisikaan ;)

Menin tuossa käymään Gigantissa ostamassa Xboxiin advanced scart cablen ja näin GameCuben ja sonic pelin pyörimässä. Eikun kokeilemaan.
Ensinnäkin Ohjain on todella loistava! Paras mitä millään konsolilla on ollut.
Peli ei kyllä ollut niin loistava. Grafiikka oli keskinkertaista ja muutenkin jäi vähän huono maku suuhun.

Mutta vakuutuin kuitenkin niin paljon että Cuben osto on harkinnassa. Joten kertokaas kannattaako minun ostaa Cube nyt (joutuisin ehkä myymään Ps2:den pois) vai myöhemmin jolloin minulla olisi enemmän rahaa ja saisin pitää Ps2:sen. (Siis tuleeko Cubelle hyviä pelejä ennen Heinäkuuta)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonza

Mutta vakuutuin kuitenkin niin paljon että Cuben osto on harkinnassa. Joten kertokaas kannattaako minun ostaa Cube nyt (joutuisin ehkä myymään Ps2:den pois) vai myöhemmin jolloin minulla olisi enemmän rahaa ja saisin pitää Ps2:sen. (Siis tuleeko Cubelle hyviä pelejä ennen Heinäkuuta)

Suosittelen ostaa Cuben heti kun mahdoliista, mutta en silti myis kyllä pleikkariakaan pois! En ikinä! Eli kannattaa varmaan säästää rahaa ja ostaa se sitten. Cubelle on kyllä tosi hyviä pelejä ja kesälläkin on tulossa että tiukat paikat on mullakin että rahat vaan riittäis :)

Monkey Ballia on jo ihan tarpeeksi tullut sijoitettua pelihalleissa
Milläs mantereella oikein asut? En ole itse löytänyt pääkaupunkiseudun (eli Helsingin keskustan) pelikaaneista yhtään Monkey Ballia (tosin en ole kyllä käynyt pariin viikkoon kyseisissä pelihalleissa, pitääpi siis käydä).

Missä? Missä? Missä? Tahtoo mennä pelaamaan!

Jea, kone tuli 3.5., vaikka tilasin vasta edellisenä päivänä (propsit Konsolinetille).

SMB:n kanssa kävi Metal Gearit, tuli pelattua 12h yhteen putkeen (kone oli siis ensikäynnistymisestään asti päällä niin kauan). Kaikki minipelit tuli avattua, ainoa mitä jäi tekemättä on mennä Expretillä läpi. Pitikö taas hätäillä :(

Mutta meidänkin "testiporukkalle" jäi ihan hyvä maku suuhun. Yleisesti kriittisenä tunnetut kaverini jopa kehuivat Cuben ohjainta, ja koneen ulkonäköä. Super Monkey Ballissa ei kuulemma ollut "mitään muuta hyvää kuin Monkey Target", vaikka kiltisti näyttivät peliä tapittavan/pelaavan sen 12 tuntia :)

Innolla odotetaan tulevia pelejä, julkaisussa kun todella kiinnostavia yksilöitä ei kuitenkaan liikaa tullut (Rogue, SMB ja Wave Race). Mutta enpä tiedä ensimmäistäkään konsolia, jonka julkaisussa olisi tullut kolmea useampaa oikeasti kiinnostavaa peliä.

Vaikka tulihan nämä jutut todistettua jo marraskuussa Agerex -visiitillä :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Milläs mantereella oikein asut? En ole itse löytänyt pääkaupunkiseudun (eli Helsingin keskustan) pelikaaneista yhtään Monkey Ballia (tosin en ole kyllä käynyt pariin viikkoon kyseisissä pelihalleissa, pitääpi siis käydä).

Missä? Missä? Missä? Tahtoo mennä pelaamaan!

Mulle myös itäkeskus vähän väärässä suunnassa, mutta duunin takia tuli pyörittyä siellä. Ruokatunnilla Monkey Ballia pelailin, maksaa vain 50c peli. Lähinnä ainoa peli, joka siellä kiinnosti - ei ole Itiksen pelikaani enää sama kuin pari vuotta sitten... oli varmasti Suomen parhaita halleja. Myyrmäen, Tapiolan ja tunnelinkin pelikaanit on kadonneet, pelihalleilla ei taida hyvin mennä. Ei harmi vaan ole tietoa onko peliä muualla, tuskin koska Kampissakaan ei...

Ruokatunnilla Monkey Ballia pelailin, maksaa vain 50c peli.

Pitääpä mennä pelailemaan kun ei tuon enempää kerta maksa, sillä tässä menee vielä tovi ennen kuin Gamecuben saan. Ilahduttavia uutisia nuo uusimmat eli voi pelata importteja ja jatkoa Star Foxille. :)

Minäkin sitten ostin mustan Cuben. :)
Super Monkey Ballia, jonka kovasti omistukseeni haluaisin, en ole löytänyt mistään. :(
Pitää varmaan ostaa sitten tuo Star Wars tai Luigi...

pelihalleilla ei taida hyvin mennä.

Sääli toden totta. Eikä toivoa paremmasta ole näkyvissä.
Onkohan Japanissa kolikkopeleillä parempi menekki kuin muualla?
Meinaan vaan kyllä Nintendon tasoinen firma älyäisi olla työntämättä niinkin isoja nimiä kuin F-Zeroa ja Star Foxia uppoavaan laivaan, vaikkakin Sega ja Namco taitavtkin työstää edellämainitut. Mahtaakohan iso N olla kantamassa korttaan kekoon pelihallien pelastumisen puolesta?

Eiköhän kyse ole siitä, että Nintendon arcadehardwarelle suunnitellut pelit kääntyvät varsin hyvin ja pienellä vaivalla GC:lle, ja toisinpäin. Rautahan on käytännössä samaa.

Sitäpaitsi kolikkopelit voisivat hyvinkin lähteä uuteen nousukauteen esim. tuollaisen tiedonvaihdon (arcadepelin ja konsolipelin välillä) avulla - joko muistikorttia käyttämällä tai esim. siten, että kolikkopeli tulostaa sulle pelin jälkeen pienen kortin, jota voi käyttää vaikkapa GBA:n Card-e-readerin avulla tai sitten niinpäin, että arcadepelissä on kortinlukija ja voit vinguttaa keräilykorttejasi siinä saaden esim. peliin kyseisenlaisen hahmon, tms.. vielä kun laite yhdistettäisiin netin kautta muihin vastaaviin automaatteihin, voisit pelata muita vastaan ja joku servu pitäisi listaa parhaista pelaajista ja muusta (ehkä jotain palkintoa kerran kuussa top 10-pelaajille, tms), olen aika varma että johan alkaisivat kolikkopelien rahasäiliötkin täyttyä :)

Joku Pokémon-konseptikin sopisi erinomaisen hyvin kolikkopeliksi, juuri edellämainittuja kikkoja soveltaen. Voila!

- Outlaw, visionääri.

tilt: joo luotan myös Nintendoon, hyvä tuki pelihalleille.

Outlawn ideassa on selkeästi järkeä, varmasti on joku keino nostaa pelihallien suosio takaisin... miksei sitten esimerkiksi jotenkin noin :).

Ylös Bottom