Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Good luck with all that.

Epäilen, että saisit edes pelkkää konetta satasella Suomesta. Postit kun ovat jo melkein sitä luokkaa, jos lähtee ulkomailta ostamaan.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Nää on aika ulkomailta ostettavia juttuja. Turha ostaa Suomesta, kun ulkomailla on tarjontaa ja valinnanvaraa. Euron heikkeneminen tosin tekee hommasta kalliimpaa.

Jos on rahaa ostaa kohtalaisen hintaisia pelejä, osta ehdottomasti AES. (tai valitse vähän vaikeampi MVS) NGCD on hirveine latuksineen käytännössä vain korvike.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

CD:ta en tosin suosittele kenellekkään, ellei sitten keräilymielessä.

MVS oli aikoinaan tarkoitus ostaa, mutta mihinkään en sitä saanut mahtumaan, joten talosta löytyy AES. En ole katunut tippaakaan, vaikka pelit ovat todella kalliita. Pelithän ovat 100% identtisiä MVS-versioiden kanssa. Ainoastaan kabinettifiilis puuttuu.

Ihan hyvä sijoituskohde, sillä tällä hetkellä AES:n pelit ovat laskussa. Itse olen saanut kaikki aivan minttikuntoisina ja halvemalla, mitä esim. Neo-Geo.comin "Price Guide" näyttää alimmaksi hinnaksi.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Minä en ole ostanut Neo-Geo-pelejä viime vuosina kuin yhden ulkomaanmatkalta. Voisin silti kuvitella, että vaikka hinnat olisivat nyt tuolla hintasuositusten alarajalle tai allekin, niin kurssimuutokset tekevät peleistä entistä kalliimpia eurooppalaisille.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Niin onhan tuo euro ollut taas ikävässä laskussa dollaria vastaan. Pari kuukautta sitten asia oli vielä toisin.

Jo nyt alkanut inflaatio kuitenkin näkyy myös AES:n pelien hinnoissa, eli jos nyt on ylimääräistä rahaa käytettävissä niin kannattaa nyt tarttua tilaisuuteen, vaikka kurssit eivät aivan kohdalla olisikaan.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Näytät mulle halvan Metal Slug X:n, niin ostan heti! :p
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Itse omistan CD-koneita pari kappaletta (sekä CD:n että CDZ:n) sekä MVS-lankun. Kumpiakin alustoja voin suositella.

AES-kone on hieno ja pitkään teki mieli ostaa sellainen itsekin. Monen vuoden peliharrastuksen pohjalta tiedän kuitenkin omat mieltymykseni, eikä se pahvilaatikko ja paperivihko kuitenkaan ole se juttu peleissä. Jätin AES-haaveen toteuttamatta.

Vaikka hinnat ovat pudonneet, on MVS kuitenkin kertaluokkaa edullisempi pelien suhteen (toki poikkeuksian löytyy, esim. Viewpoint). Kasettipelit ovat kuitenkin samoja alustasta riippumatta (MVS/AES), joten mieluummin säästän lompakkoani ja hankin MVS-irtokasetteja.

MVS on muutenkin erittäin helppo käyttää kotioloissa, useamman kasetin emolevyssä on paikat sekä Neogeo-ohjaimille ja muistikortille että 3.5mm kuulokeliitännälle. JAMMA-liittimeen saa helposti kytkettyä kuvapiuhan ja virrat saa syötettyä vaikka vanhasta PC:n powerista.

Mitä tulee CD-koneeseen, itse kyllä olen aina ihmetellyt koneeseen kohdistettua kritiikkiä. Myönnettäköön, SNK on ensisijaisesti tunnettu tappelupeleistään eikä näiden pelien viimeisimmistä osista ole kummoisia käännöksiä koneelle (jos siis ollenkaan). Pelejä on leikelty ja latausajat ovat pitkiä. Sen sijaan vähemmän muistisyöpöt pelit (käytännössä siis alkupään pelit) ovat ehdottoman hyviä CD:llä. Pelit lataavat alussa kerran (n. 30s) ja sen jälkeen eivät lataa enää koskaan (esimerkkeinä mainittakoon Last Resort, Puzzle Bobble ja Viewpoint). Peleissä on monesti myös uudet musiikit, jotka ovat usein hyviä (Samurai Shodown 2) tai jopa erinomaisia (Real Bout Fatal Fury Special).
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

CD kone tässä ois lähinnä haussa! Ebaylta ja muutamasta netti kaupasta sais hyvään hintaa mutta postit ovat aivan törkeen hintaset niin sillä kyselin jos täällä olis jollain ylimääräisenä tai ei vaan laitteesta tykkää! Kertokaas nyt mulle miten kauheat tuommoisen CD koneen latausajat ovat sitten? Tai että minkähän koneen ostaisin itselleni (joululahjaksi) jos en tuota konetta :)
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Neo-Geo-kone, jolla ei voi kunnolla pelata kuin muutamia mätkintäpelejä vaan on aika onneton.

Minullakin on NGCD, mutta se on AES:n parina. CD:lle saa siedettävään hintaan joitain pelejä, jotka maksavat AES:lle sikana (esim. Metal Slug, Pulstar, Twinkle Star Sprites, Neo Turf Masters, Ninja Masters, Overtop). Usein ne ovat muita kuin mätkintöjä, joten latausajat eivät niin haittaa. Lisäksi on jokunen peli, jota ei ole julkaistu AES:lle, mutta löytyy CD:lle (Neo DriftOut, Puzzle Bobble)

MVS:llä hoituu tietysti ihan kaikki (paitsi Brikinger) ja kustannustehokkaasti.

Siis onhan toi CD kiva, mutta kunnon Neo-Geon rinnalla.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Näytät mulle halvan Metal Slug X:n, niin ostan heti! :p
Halpa on suhteellista, myös multa uupuu vielä Metal Slug X, niin voi olla että nappaisin sen sitten itselleni. :)

Vielä siitä MVS:sta sen verran, että tulee varmaan se varmaan joskus hankittua. AES toki tulee säilymään, sillä mulla on menossa projekti, missä olisi tarkoitus kerätä kaikki NTSC-J pelit AES:lle. Tietysti myös CIB:nä ja mahdollisimman hyväkuntoisena. Eli MVS tulisi sitten pelkästään pelikoneeksi ja looset kassut kelpaisi mainiosti. Hitto siinä menisi paljon rahaa, jos kaikkien koteloiden, kassujen ja lisälappusten serialien pitäisi täsmätä. Kabinetti pitäisi tietysti olla alkuperäinen Neo Geo Japanista ja niitä ei nyt Suomessa taida kovin montaa olla.
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Siinä onkin sitten tavoitetta. Itse käyttäisin ne rahat mieluummin parikymmentä neliötä suuremman kämpän ostamiseen! :D
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Onhan tuo sellainen tavoite, että saa nähdä toteutuuko ikinä. Vielä olisi noin 80% peleistä ostamatta. Hiljaa hyvää tulee, jos ottaisi tavoitteeksi että ostaisi yhden pelin kuukaudessa, niin alle kymmenessä vuodessa kaikki olisi kasassa mutta tuo taas vaatisi sitä pitkäjänteisyyttä. Tosin mua ei ole ikinä kiehtonut kerätä millekkään muulle pelikonsolille kaikkia pelejä, sillä en haluaisi mitään tuubaa ostaa kokoelmaan. Niitä muutamia Quiz -pelejä tuskin tulisi pelattua AES:lla. Kuitenkin esim. King of Fighters -pelisarjasta löytyy monia nimikkeitä joita pelaa mielellään, eikä pelkästään sitä uusinta, eli 2003 mallia. Jokaisessa on ihan oma viehätyksensä ja omat hyvät / huonot puolensa.

Tuo kaksikymmentä neliötä lisää olisi aivan oiva ratkaisu, sillä tilanpuute alkaa tälläkin hetkellä iskeä. :D
 
Vastaus: O: NEO GEO CDtaiAES pikaisesti!

Tuo kaksikymmentä neliötä lisää olisi aivan oiva ratkaisu, sillä tilanpuute alkaa tälläkin hetkellä iskeä. :D

:D juu meillä on kanssa kaapit täynä pelejä ja koneita! mutta kyllä tuonne vielä parit mahtuu!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom