Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seinfold
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

hartzu sanoi:
Tekeekö Nordisk Film aktiivisesti jotain konsolin ja pelien lokalisoinnin ajamiseksi, tai edistää suomalaisten pelaajien asiaa Sonyn suuntaan? Hienoa, jos näin tosiaan tapahtuu. Onko NF ollut edesauttamassa esim. Heavenly Swordin ja Ratchetin lokalisointien syntymistä?
Suomalaisilla biiseillä ladattu SingStar olisi ilmestynyt varmasti jo kaksi vuotta aikaisemmin, mikäli se olisi ollut vain Nordiskista kiinni. Kotimaiset levy-yhtiöt olivat vain niin hitaita heräämään.
Nordiskilla on myös muiden kuvatallenteiden puolelta hyvät kontaktit suomalaisiin ääninäytteijöihin ja yhteyksiä otetaan rohkeasti muihinkin taiteilijoihin, jos jonkun ääni tuntuu erityisen sopivalta.
En usko, että esim. elektroniikkakauppiaalta löytyisi moista innostusta.

EDIT: Niin, ja mistään hyväntekeväisyydestähän ei ole kyse, sillä lokalisoitu peli myy helposti _vähintään_ tuplasti enemmän, kuin vastaava peli ilman lokalisointia.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Oliver sanoi:
Suomalaisilla biiseillä ladattu SingStar olisi ilmestynyt varmasti jo kaksi vuotta aikaisemmin, mikäli se olisi ollut vain Nordiskista kiinni. Kotimaiset levy-yhtiöt olivat vain niin hitaita heräämään.

Heh, ei liene yllätys kenellekään :rolleyes:

Nordiskilla on myös muiden kuvatallenteiden puolelta hyvät kontaktit suomalaisiin ääninäytteijöihin ja kontakteja otetaan rohkeasti muihinkin taiteilijoihin, jos jonkun ääni tuntuu erityisen sopivalta.
En usko, että esim. elektroniikkakauppiaalta löytyisi moista innostusta.

Hyvä pointti, elokuvayhtiöllä tosiaan lienee suhteet kunnossa siihen suuntaan. En tiedä miten Sony Finland pystyisi käyttämään Sony Picturesin tai SonyBMG suhteita sillä saralla. Luulisi että Sonyn omien labeleiden artistit olisi mukana Singstarissa oletuksena, oli ne sitten minkämaalaisia tahansa.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

hartzu sanoi:
En tiedä miten Sony Finland pystyisi käyttämään Sony Picturesin tai SonyBMG suhteita sillä saralla.
Sony Picturesin leffat Pohjoismaissa levittää... yllätys yllätys: Nordisk Film. Sony BMG taitaa olla pitkälti taas ihan oma olionsa.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

hartzu sanoi:
Ylimääräinen tukkuporras nostaa aina tuotteen kulurakennetta ja siten myös kuluttajahintoja. Se miten paljon hinta alenisi on toinen asia, koska kuitenkin Sony Finland joutuisi jotain kuitenkin tekemään asian hyväksi vaikkakin heillä jakelulogistiikka, huollot yms. toiminnat onkin jo olemassa muun elektroniikan jakelun puolesta, mutta uskoisin, että olemassa olevia toimintojaan hyödyntäen hinta voisi olla alempi ja lähempänä muun Euroopan tasoa.

Jos ei Sonyn ja Nordiskin diilistä ei tiedä (kuten ei varmasti tiedä!), on aika turha arvailla. Katteensahan Nordisk varmasti haluaa ja saa, mutta toisaaltahan Sony itse säästää.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Oliver sanoi:
Kertokaapa mulle, mikä usean sadan euron elektroniikkalaite on Suomessa halvempi tai edes saman hintainen, kuin esim. Saksassa?
Tuskin PS3:n hinta sillä laskee, jos maahantuonnin hoitaisi joku Sonyn oma organisaatio, joka kuitenkin olisi itse tulosvastuullinen.
Varsinkin jos homman hoitaisi joku Sony Finland, joka tekee isoimmat fyrkkansa kuitenkin telkkareilla ja muulla elektroniikalla, niin Pleikkari olisi samassa asemassa kuin... no en sano mikä millä lelufirmalla. Tuskin siellä olisi kauheasti intoa ajaa eteenpäin esim. kotimaisia biisejä SingStariin tai muuta vastaavaa.

Olet oikeassa siinä että saksa on halvempi maa ostaa elektroniikka tuottetteita, mutta englannistakin saa halvemmalla PS3:n, vaikkakin ero on puolta pienempi.

Uudessa mikrobitissä hintavertailussa suomesta ostetut tavarat maksaa 1561, saksasta 1373 ja englannista 1745.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Aikalailla periaatteen vuoksi oman koneenikin Saksasta tilasin. Osto hetkellä hintaero kyseisellä Bundlella Suomen halvimpaan hintaan (Megaswap) oli reilu 50 . Ei hirveästi, mutta kuitenki n. 10% laitteen hinnasta ja 300 vanhaa mummoo. Pää syy oli kuintenki se, että en periaatteen vuoksi maksa mitään Suomi lisää tuotteesta, jonka voin vaivatta ja luotettavasti tilata ulkomailtakin.

Takuuasiastakaan en hirveästi paineita ota, koska jos nyt niin sattuisi käymään että vuoden sisällä koneessa jotain ilmenisi niin takuukorjauksen saa varmasti luonnistumaan jos ei muuten niin kuluttajaasiamiehen kautta.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Mun mielestä tässä on tasan takana se, että Suomi on tällä hetkellä yksi euroopan ostovoimaisimmista maista. Vaikka olis kolme porrasta välissä ei _ulosmyyntihinnan_ pitäisi olla noin paljon korkeampi kuin muissa maissa.

Mut sitten asiaan;

Eli ostin saksasta oman PS3:n ja ainoastaan manuaalista puuttu suomi/englanti tekstit. Mut tosiaan nehän saa helposti ladattua netistä mille kielelle vaan.

Samoin pelit haistaa käyttikselle valitun kielen ja käynnistelee pelit sen kanssa by default.

Eli barrikadeille vaan ja tilaileen halvempaa PS3:a ulkomailta. Oppiipahan suomen välikädet sitten ens kerralla oleen kikkailematta kuluttajien huumorin kanssa.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Seinfold sanoi:
Mun mielestä tässä on tasan takana se, että Suomi on tällä hetkellä yksi euroopan ostovoimaisimmista maista.
Ei ole, kyllä me ostovoimassa ollaan jossain Bulgarian tasolla.

Mutta enemmänkin luulisin pienten tuloerojen vaikuttavan tähän. Varmaan jossain Sonylla on laskettu, että kotitalouksista näin alkuun jotain 65% on sellaisissa tuloluokissa, että olisi varaa hankkia PS3 näillä hinnoilla. Saksassa ja Briteissä on kyllä paljon ostovoimaisia hyvätuloisia mutta toisaalta vielä isompi joukko vähemmän ostovoimaisia matalatuloisia, jotka halutaan kaapata potentiaaliseen ostajakuntaan.

Meillä siis pienet tuloerot purevat palleihin, vaikka keskituloissa jäädäänkin muun Euroopan jalkoihin. Tää on paska maa.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Jos alvit olisivat Suomessa Saksan tasoa niin eipä olisi pleikkarinkaan hinnassa paljoa eroa.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Jokainen tyylillään. Itse kyllä ostan Suomesta ja maksan ylihintaa sen 50-100 eur joka kuitenkin jää Suomalaisille. Kaupalle ja maahantuojalle. Ja helpompaa kokonaisuutena minulle.

Jos kaikki tilaisimme kaiken tavaran ulkomailta, niin äkkiä sitä itsekkin oltaisiin siellä pakolaisina :eek:

Mutta jokainen ostaa sieltä mistä haluaa, itse suosin "kotimaista".
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Paolo sanoi:
Jos alvit olisivat Suomessa Saksan tasoa niin eipä olisi pleikkarinkaan hinnassa paljoa eroa.
ALV on Saksassa 19% ja meillä 22%.

Suomalaisten ostovoima on OECD-maiden keskitasoa, mutta läntisen Euroopan huonoimpia. Muistaakseni vain Kreikka ja Portugali jäävät taakse.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

XShava sanoi:
Jokainen tyylillään. Itse kyllä ostan Suomesta ja maksan ylihintaa sen 50-100 eur joka kuitenkin jää Suomalaisille.
Minen tuota kotimaisuutta niinkään arvosta, enemmänkin mukavuutta sekä ostaessa että siinä vaiheessa, jos tuotteeseen tulee vika. Satanen tai pari on kuitenkin pieni hinta siitä huolettomuuden tunteesta, jonka mahdollisuus heivat vahvistin, videotykki tai pelikonsoli lähistöllä sijaitsevaan kauppaan jonkin saksalaisen webbi-putiikin sijaan.

Silti: mikään pakkohan suomalaisilla jälleenmyyjillä ei olisi nyhtää meiltä yhtään enempää hintaa kuin ruotsalaisilta tai saksalaisilta lajitovereilta. Hinta on korkeampi siksi, että myyjät haluavat pitää sen korkeammalla. Onko se reilua? Ei, mutta elämä ei aina muutenkaan ole.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Itse törmään vain saksan kielisiin saksalaisiin sivuihin, oisko teillä antaa liikkeiden netti osotteita, jotka on saksalaisia mutta käyttävät myös englannin kieltä:confused:

Mistäs te jotkut oletta koneenne tilanneet?
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Aakke sanoi:
Itse törmään vain saksan kielisiin saksalaisiin sivuihin, oisko teillä antaa liikkeiden netti osotteita, jotka on saksalaisia mutta käyttävät myös englannin kieltä:confused:

Käytä babelfish käännöskonetta. Sitä olen käyttänyt apuna kun saksankielisiltä sivuilta tilannut tavaraa :D Käännöskukkasia paljon mutta ainakin itse onnistunut tavoitteessani.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

saku sanoi:
ALV on Saksassa 19% ja meillä 22%.

Suomalaisten ostovoima on OECD-maiden keskitasoa, mutta läntisen Euroopan huonoimpia. Muistaakseni vain Kreikka ja Portugali jäävät taakse.

Toisaalta esim jossain espanjassa on aivan saatanan rikkaita ja sitten toisaalta köyhiäkin ihmisiä.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

XShava sanoi:
Jokainen tyylillään. Itse kyllä ostan Suomesta ja maksan ylihintaa sen 50-100 eur joka kuitenkin jää Suomalaisille. ".

Tää ei muuten pidä paikkaansa, koska menee NF:lle tanskaan tai johonkin se raha. Konsoleista ei jälleenmyyjille jää mitään citimarkettia ja anttilaa lukuunottamatta, jotka saavat euron pari siitä katetta.

Mutta muuten ihan ok argumentit. Jos tykkää 100e kalliimmasta, niin silloin kannattaa toki maksaa..
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

Aakke sanoi:
Itse törmään vain saksan kielisiin saksalaisiin sivuihin, oisko teillä antaa liikkeiden netti osotteita, jotka on saksalaisia mutta käyttävät myös englannin kieltä:confused:

Mistäs te jotkut oletta koneenne tilanneet?

No ainakin www.technikdirekt.de on hyvä ja englanniksi. Siellä 40 GB 393 . Sitten on www.my-solution.de/, en tiedä onko siellä pleikkaireita, mutta muuten hyvä pulju ja sitten Saksan Amazon joka on saksaksi, mutta jos on käyttäny Englannin Amazonia niin varmasti osaa käyttää myös saksan kun kaikki nappulat on samoilla paikoilla (ja Babel Fish auttaa loput). Noi kaikki osaa vastata myös maileihin englanniksi.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

XShava sanoi:
Jokainen tyylillään. Itse kyllä ostan Suomesta ja maksan ylihintaa sen 50-100 eur joka kuitenkin jää Suomalaisille. Kaupalle ja maahantuojalle. Ja helpompaa kokonaisuutena minulle.

Jos kaikki tilaisimme kaiken tavaran ulkomailta, niin äkkiä sitä itsekkin oltaisiin siellä pakolaisina :eek:

Mutta jokainen ostaa sieltä mistä haluaa, itse suosin "kotimaista".
Samoilla linjoilla. Itsellä meni viihdehuone uusiksi hiljattain ja samalla periaatteella vehkeet ostin, Käytin ihan paikallista hifipuljua, kun halusin tukea oman seudun kauppiasta, enkä esim. nettikauppaa. :)
Jokainen saa toki tehdä, kuten tahtoo.
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

pziuz sanoi:
Samoilla linjoilla. Itsellä meni viihdehuone uusiksi hiljattain ja samalla periaatteella vehkeet ostin, Käytin ihan paikallista hifipuljua, kun halusin tukea oman seudun kauppiasta, enkä esim. nettikauppaa. :)
Jokainen saa toki tehdä, kuten tahtoo.
Näinhän se on. Mutta varsinkin jos omat kamansa pääosin ulkomailta hommaa, niin turha sitten itkeä, jos työpaikatkin siirtyvät ulkomaille. ;)
 
Vastaus: Official taas meitä syrjitään - PS3 Hintavetoomus

jryi sanoi:
Minen tuota kotimaisuutta niinkään arvosta, enemmänkin mukavuutta sekä ostaessa että siinä vaiheessa, jos tuotteeseen tulee vika. Satanen tai pari on kuitenkin pieni hinta siitä huolettomuuden tunteesta, jonka mahdollisuus heivat vahvistin, videotykki tai pelikonsoli lähistöllä sijaitsevaan kauppaan jonkin saksalaisen webbi-putiikin sijaan.
Itse asioin juurikin tuosta syystä liikkeissä missä reklamointi onnistuu ongelmitta... Esimerkki tapauksena oma jenkeistä tilaamani PS3 levähti jonkun lapsosvian takia (ei mitään hajua minkä) 10 minuutin pelaamisen jälkeen eikä mitään takuita saannut laitteelle kun hajosi euroopan puolella. Kyllähän tästäkin kättä väännettiin ja olisi voinnut asiaa alkaa ajamaan eteenpäinkin mutta kuluttaja-asiamieskin sanoi että US ja EU versioissa on sen verta eroja että vaikka jännitteenmuuntaja olikin niin on sen verran porsaanreikiä että tuskin siitä tulee lasta eikä paskaa.

Äänestin sitten lompakolla ja kävin hakemassa EU version Mustasta pörssistä ja hyvin toimii... antoi vielä alennusta laitteesta omaan nimiin kun noinkin paska tuuri kävi :)
 
Ylös Bottom